Connect with us

EDUCATIE

Şase unităţi de învăţământ vor utiliza modele de predare-învăţare în sistem ‘blended learning’

Publicat



Ministerul Educaţiei a anunţat joi că a aprobat funcţionarea, începând cu anul şcolar 2021-2022, a şase şcoli pilot, în care se va preda-învăţa în sistem ‘blended learning’, cu predare alternativă cu prezenţă fizică şi online, la intervale periodice, şi în care se vor utiliza modele noi de evaluare „narativă”, în locul celei bazate pe calificative, care „să reducă presiunea” evaluării asupra elevilor, în special în ciclul primar.

„Astfel, în cele şase şcoli-pilot, elevii şi profesorii vor avea parte de un proces de predare-învăţare-evaluare mai apropiat de dorinţele şi nevoile fiecărei comunităţi şi mai apropiat de cerinţele şi exigenţele unui învăţământ modern, de secol XXI, centrat în mod real pe elev. Componenta cea mai importantă pe care o avem în vedere în cadrul pilotărilor este transformarea curriculară, adică modele curriculare şi planuri cadru care să fie adaptate de către şcoli în funcţie de nevoile comunităţii şi de resursele umane şi materiale existente, care să permită proiectarea pe arii de învăţare, nu pe discipline, şi să se concentreze în mod real pe dezvoltarea unor competenţe relevante, dar cu respectarea strictă a obiectivelor curriculare specifice fiecărui ciclu şi a competenţelor din profilurile de formare ale absolventului. Se vor pilota modele de predare-învăţare în sistem ‘blended learning’, cu predare alternativă cu prezenţă fizică şi online, la intervale periodice, şi modele noi de evaluare narativă, în locul celei bazate pe calificative, care să reducă presiunea evaluării asupra elevilor, în special în ciclul primar”, informează Ministerul Educaţiei într-un comunicat remis presei.

De asemenea, vor fi înlocuite tezele semestriale cu un portofoliu semestrial al elevului, construit pe baza unor criterii „clare de evaluare” prezentate fiecărui elev la începutul semestrului, acţiune prin care se urmăreşte evaluarea „reală” a progresului pe durata unui semestru, pornind de la competenţe evaluate iniţial şi la final.

Totodată, la nivel liceal, se va reorganiza materia din trunchiul comun la clasa a XII-a, astfel încât, în semestrul al doilea, să permită elevilor să se concentreze pe materiile care sunt de interes pentru examenele de bacalaureat şi de admitere la facultate, facilitând astfel dreptul elevului de a alege anumite discipline, drept ce poate fi extins ulterior la nivelul întregului ciclu liceal.

„Toate iniţiativele de pilotare aprobate au venit din partea unor unităţi de învăţământ preuniversitar de stat şi particular, care ştiu cel mai bine care sunt necesităţile şi modalităţile prin care să ofere cele mai bune servicii educaţionale comunităţilor lor. Au fost trimise iniţial 20 de astfel de propuneri, din care cinci nu au finalizat procedura de depunere a documentaţiei, iar din cele rămase unele au propus măsuri care nu necesitau derogări de la reglementările în vigoare sau nu aveau în vedere aspecte care să vizeze modernizarea educaţiei în România”, afirmă sursa citată.

Au fost înscrise în programul de şcoli-pilot: Colegiul Naţional ‘Gheorghe Lazăr’ din Bucureşti, Şcoala Gimnazială ‘Dimitrie Cantemir’ din municipiul Baia Mare, Şcoala Gimnazială nr. 1 din localitatea Curcani, judeţul Călăraşi, Şcoala Gimnazială ‘Ion Neculce’ din municipiul Iaşi, Şcoala Gimnazială Româno-Finlandeză ERI din municipiul Sibiu, Şcoala Gimnazială ‘Gheorghe Vernescu’ din municipiul Râmnicu Sărat, judeţul Buzău.

„Prin acest pas, se marchează începutul unei reforme profunde în domeniul educaţiei din ţara noastră. Pilotarea va fi monitorizată continuu de către Direcţia Generală România Educată, iar modelele care se dovedesc de succes vor fi propuse spre scalare la nivel naţional, după eventuale adaptări suplimentare. De asemenea, programul de pilotare va continua şi în anii următori, pentru a permite o evoluţie continuă a sistemului de învăţământ, care să reflecte evoluţia rapidă a societăţii în care trăim”, se mai arată în comunicatul de presă.

Potrivit aceleiaşi surse, pentru a sprijini acest proces, în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este prevăzută finanţarea a 60 de şcoli-pilot în următorii ani, finanţare care să permită inclusiv pilotarea unor modele noi de management al resurselor umane. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Program de burse de studiu în Marea Britanie pentru elevii de clasa a X-a

Publicat

Asociaţia „Ţine de Noi”, împreună cu Headmasters’ and Headmistress’ Conference, anunţă lansarea unui concurs pentru obţinerea de burse de studiu pentru elevii de clasa a X-a care îşi doresc să petreacă următorii doi ani din ciclul preuniversitar de învăţământ în Marea Britanie.

Potrivit unui comunicat al Asociaţiei „Ţine de Noi” transmis, miercuri, AGERPRES, elevii au posibilitatea de a studia timp de doi ani într-o şcoală britanică de cea mai înaltă calitate, precum Epsom College, Dullwich College, Bedford Modern School, Hampton School. De asemenea, ei îşi pot dezvolta abilităţile de comunicare în limba engleză, îşi pot face noi prieteni din diferite culturi şi pot experimenta şi aprecia cultura şi tradiţiile din Marea Britanie.

În anii trecuţi, peste 130 de elevi români au petrecut câte un an sau doi în această bursă, ajungând apoi studenţi la facultăţi britanice.

Termenul pentru înscrieri este 11 decembrie.

Marea majoritate a burselor acoperă în totalitate costurile – taxe şcolare, cazarea şi cheltuielile de masă, însemnând în medie între 35.000 şi 42.000 lire sterline, însă există şi burse parţiale, care acoperă între 50% – 70% din costuri, acestea fiind calculate în funcţie de venitul brut al familiei.

Elevul trebuie să achite o taxă nereturnabilă de 25 lei când îşi înscrie aplicaţia în cadrul acestui concurs. Taxa de administrare a programului, în valoare de 1.250 de lire, va fi achitată doar de către elevii care câştigă bursa şi vor pleca la studiu în Marea Britanie.

Criteriile de eligibilitate pentru bursele complete sunt: elevii să fie înscrişi într-o formă de învăţământ de nivel liceal în clasa a X-a; să nu ocupe, la momentul înscrierii, un loc într-o şcoală din Marea Britanie; venitul net al părinţilor pe 2021 să nu depăşească echivalentul în lei a 30.000 lire; vârsta elevului trebuie să fie, la 1 septembrie 2022, între 16 ani şi 17 ani şi 6 luni. Data naşterii aplicantului ar trebui să se încadreze între 1 martie 2005 şi 1 septembrie 2006.

Elevii pentru care venitul părinţilor depăşeşte suma de 30.000 de lire în anul 2021 pot aplica pentru o bursă parţială, urmând aceeaşi procedură de înscriere ce este prezentată în detaliu la https://tinedenoi.ro/burse-academice/. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cele mai mari universităţi bucureştene vor începe cursurile în format hibrid

Publicat

Marile universităţi bucureştene vor începe cursurile semestrului I din noul an de învăţământ în format hibrid – online şi cu prezenţă fizică, cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară în contextul pandemiei cu noul coronavirus.

Cursurile la Universitatea din Bucureşti vor începe într-o formulă „mixtă” aleasă de către Consiliile facultăţilor, potrivit purtătorului de cuvânt al instituţiei de învăţământ superior, Mirabela Amarandei.

„Consiliile facultăţilor au putut decide cu privire la modalitatea de începere a anului universitar. Se distinge formula mixtă aleasă de către Consiliile facultăţilor – o formulă hibridă care permite atât învăţământul online, cât şi prezenţă în sala de curs acolo unde condiţiile pot permite şi unde numărul de studenţi, grupele de studenţi sunt reduse. Vorbim de un maxim de 50 de studenţi per grupă, aşa cum a fost recomandarea Senatului UB. Pe de altă parte, se remarcă şi facultăţi care urmărind interesul educaţional au ales varianta prezenţei în sala de curs sau laborator. Discutăm de facultăţile de ştiinţe – Fizică, Biologie, Chimie, care au ales fie varianta prezenţei fizice, fie varianta preponderent a prezenţei fizice. Deci o variantă hibridă. Nu în ultimul rând, sunt şi facultăţi care au decis cursuri susţinute online. Discutăm aici de Facultatea de Litere, Facultatea de Limbi Străine, spre exemplu. Se remarcă o atenţie îndreptată către învăţământul hibrid. Sperăm ca evoluţia pandemică să permită prezenţa studenţilor, a profesorilor în sălile de curs, în laboratoare acolo unde decizia facultăţilor s-a îndreptat către încercarea de a se întoarce în sălile de curs”, a declarat, pentru AGERPRES, Amarandei.

Potrivit acesteia, vor fi respectate toate condiţiile sanitare, astfel încât sănătatea membrilor comunităţii academice să fie protejată.

„Discutăm de toate celelalte condiţii sanitare pe care le-am respectat şi în anul universitar precedent. Este vorba despre distanţare, aşa cum cer normele şi cum au fost ele decise de către autorităţi, de dezinfecţie, de aerisire. Tot ceea ce înseamnă respectarea condiţiilor sanitare, astfel încât să protejăm sănătatea şi viaţa membrilor comunităţii noastre academice”, a explicat purtătorul de cuvânt.

Rectorul Universităţii Politehnica din Bucureşti, Mihnea Costoiu, a precizat, pentru AGERPRES, că anul acesta se intenţionează să se înceapă cursurile în sistem hibrid.

Potrivit acestuia, activităţile de curs se vor desfăşura în sistem online ca şi anul trecut pe platforme pe care universitatea le are disponibile atât în activitate live, cât şi platformele asincron cu lecţiile puse la dispoziţie şi cu teste pe care fiecare profesor le are pregătite.

„În acelaşi timp, activitatea practică – seminarii, laboratoare, proiecte – se va desfăşura în regim obişnuit cu prezenţa fizică a studenţilor în campusul universităţii. Sperăm să putem să desfăşurăm acest mod de lucru pe tot parcursul anului universitar”, a spus Costoiu.

El a subliniat că vor fi respectate toate măsurile de protecţie sanitară în contextul pandemiei de COVID-19.

„Pe perioada în care studenţii vor fi în campusul universităţii vom avea toate măsurile de distanţare, purtarea măştii, precum şi toate celelalte măsuri sanitare – dezinfectanţi, tot ceea ce trebuie să facem, aerisirea. Am încercat să facem orarul şi să grupăm grupele, respectiv semi-grupele astfel încât o serie să stea un număr mai mare de ore, după care se fac dezinfectarea, aerisirea. (…) Respectăm toate măsurile sanitare impuse se autorităţi”, a explicat rectorul UPB.

Şi studenţii Academiei de Studii Economice vor începe noul an universitar în sistem mixt.

„Vom face un sistem mixt. Seminarele le vom face cu prezenţă fizică, iar cursurile în sistem online. Am programat de aşa natură încât grupele să fie sub 25 de studenţi. Am calculat şi capacitatea sălilor noastre să asigurăm distanţarea fizică – acel metru între copii, adică un scaun da, unul nu. Purtăm mască tot timpul de la intrarea în instituţie pe tot parcursul orelor atât cadrele didactice, cât şi studenţii. Cu 45 de zile înainte de începerea sesiunii vom avea o procedură de examinare în funcţie de evoluţia pandemiei. Mi-aş dori să revenim şi cu examenele în sistem fizic pe grupe cum făceam pe vremuri. (…) Probabil că vom da pe grupe, în funcţie de incidenţă”, a declarat, pentru AGERPRES, rectorul ASE, Nicolae Istudor.

Hotărârea Senatului UMF „Carol Davila”, adoptată cu majoritate de voturi, este de a desfăşura cursurile cu prezenţă fizică, a informat, pentru AGERPRES, conducerea universităţii.

„Decizia a fost luată luând în considerare procentul ridicat de cadre didactice şi de studenţi medicinişti vaccinaţi şi situaţia epidemiologică actuală. Dacă evoluţia situaţiei epidemiologice va impune, conducerea UMF „Carol Davila” va adapta modalitatea de predare astfel încât să permită atât un învăţământ de calitate, cât şi o siguranţă ridicată a participanţilor la procesul educative. Universitatea de Medicină şi Farmacie din Bucureşti organizează activitatea didactică în condiţii de siguranţă deplină, acţionând pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2. În acest scop, se lucrează pentru implementarea prevederilor Ordinului nr. 5.196/1.756/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, ordin comun emis de către Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii”, a afirmat sursa citată.

Senatul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative – SNSPA a hotărât ca toate activităţile didactice aferente semestrului I al anului universitar 2021-2022 să se desfăşoare online.

La începutul lunii octombrie, structurile academice ale SNSPA vor organiza activităţi extracurriculare facultative, în special pentru studenţii din anul I, cu prezenţă fizică în sediul universităţii. Activităţile se vor desfăşura cu respectarea tuturor măsurilor de siguranţă stabilite de autorităţi la momentul organizării acestora.

„Cu ajutorul colegilor de la Departamentul de Sociologie, care au realizat o cercetare online, la care au participat 3.576 de studenţi şi studente de la toate structurile academice din cadrul SNSPA, studii universitare de licenţă şi masterat, am aflat că cei mai mulţi dintre studenţii SNSPA şi-ar dori ca activităţile de curs şi seminar să se desfăşoare în regim online, ca anul trecut. Ştim astăzi că 49% dintre studenţii SNSPA sunt vaccinaţi, ceea ce înseamnă foarte mult, raportat la situaţia pe ţară, pe grupa lor de vârstă. De asemenea, ştim că 78% dintre studenţii noştri consideră foarte bună şi bună experienţa de învăţare online din anul universitar anterior. Nu în ultimul rând, avem 53% dintre studenţi care doresc continuarea procesului de educaţie în regim online, iar alţi 18% doresc online, dar şi cu activităţi desfăşurate în sălile de clasă (mixt/hibrid)”, a afirmat rectorul SNSPA Remus Pricopie, potrivit unui comunicat de presă. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Masca devine obligatorie în apropierea școlilor din județul Sibiu

Publicat

Masca de protecție devine obligatorie pe o rază de 50 de metri în jurul școlilor din Sibiu, pentru cei care sunt opriți sau în trecere, potrivit deciziei de marți a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Sibiu.

În contextul creşterii ratei de incidenţă în judeţul Sibiu, reprezentanții CJSU au decis ca pe o rază de 50 de metri în preajma unităților de învățământ masca să devină obligatorie.

Aceste măsuri s-au aprobat în contextul creşterii ratei de incidenţă în judeţul Sibiu.

Masca de protecţie devine obligatorie pentru cei care staţionează în preajma școlilor sau se află în tranzit.

Directorii școlilor vor desemna persoane responsabile să gestioneze accesul şi fluxul elevilor, după un program bine stabilit, astfel încât să nu se producă aglomerare în faţa unităţii de învăţământ, inclusiv prin utilizarea curţii interioare.

De asemenea, în CJSU s-a decis ca toate localitățile să informeze Direcţia de Sănătate Publică a judeţului Sibiu, în legătură cu orice activitate desfăşurată care presupune aglomerări de persoane, pentru a primi avizul epidemiologic.

Rata de incidență pentru județul Sibiu este marți de 1,54.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ministrul Sănătății: Accesul elevilor din mediul rural la noile tehnologii este extrem de important

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, consideră că este extrem de important ca elevii din mediul rural să aibă acces la noile tehnologii.

„Este un lucru absolut necesar introducerea noilor tehnologii în şcoli. Am spus că echitatea este problema de bază a învăţământului românesc. Este nevoie să ne concentrăm îndeosebi pe şcolile din mediul rural, pentru a reduce diferenţele. Accesul elevilor din şcolile din mediul rural la noile tehnologii este extrem de important”, a declarat ministrul Educaţiei marţi, cu ocazia unei vizite la şcoala din localitatea prahoveană Bucov.

El a subliniat importanţa pe care o va avea în formarea elevilor noul laborator cu tehnologie de ultimă generaţie cu care a fost dotată unitatea de învăţământ din Bucov.

„Este un laborator pilot, este printre primele laboratoare în care se integrează noile tehnologii (…) în acelaşi spaţiu, pentru aceiaşi elevi. Acest exemplu trebuie replicat la nivel naţional. Proiectul Ministerului Educaţiei este de a avea cel puţin 30 de şcoli în fiecare judeţ în care să existe aceste laboratoare, în care noile tehnologii să fie integrate. Vorbim de partea de imprimante 3D, de scannere 3D, de ochelari de realitate virtuală (…). Practic, printr-un astfel de laborator, un profesor virtual poate intra, alături de elevii din Bucov în această situaţie, din orice colţ al lumii”, a precizat Cîmpeanu.

Acesta a adăugat că, prin intermediul echipamentelor pe care le au la dispoziţie, elevii pot beneficia acum de avantajele unor laboratoare de fizică, chimie sau biologie aflate în orice parte a lumii.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a efectuat o vizită la Şcoala Gimnazială „Constantin Stere” din Bucov, judeţul Prahova, unde a fost inaugurat primul laborator cu tehnologie de ultimă generaţie într-o şcoală rurală – SmartLab Bucov. Agerpres

Citește mai departe