Connect with us

EDUCATIE

Scandal la o școală din Bistrița-Năsăud: Un profesor condamnat pentru purtare abuzivă, încătușat de jandarmi

Publicat



scandal scoala
sursa foto: timpoline.ro

Un scandal a izbucnit luni dimineața, în fața unei școli din județul Bistrița-Năsăud. Mai mulți părinți s-au adunat în fața școlii, nemulțumiți de faptul că un profesor condamnat pentru că a bătut doi elevi, a revenit la cursuri.

Starea conflictuală a degenerat la sosirea profesorului, iar acesta a devenit agresiv verbal, fiind nevoie de intervenția jandarmilor.

Părinții au vrut să blocheze accesul profesorului în școală, după ce, în anul 2019, acesta a fost condamnat la patru luni de închisoare cu suspendare pentru purtare abuzivă, după ce a lovit doi elevi.

Potrivit Inspectoratului Județean de Jandarmi Bistrița-Năsăud, mai mulţi părinţi s-au adunat, luni dimineața, la școala din localitatea Şanţ, pentru a-i interzice profesorului să intre la ore, deoarece s-a manifestat agresiv faţă de elevi.

Starea conflictuală între părinţii elevilor şi profesor a escaladat, profesorul manifestându-se violent verbal.

Jandarmii au intervenit pentru aplanarea conflictului şi l-au imobilizat pe bărbatul în cauză, l-au încătuşat şi l-au condus la secţia de Poliţie.

Potrivit sursei citate, profesorul a fost sancţionat cu amendă de 500 de lei.

Potrivit timponline.ro, părinții elevilor din comuna Șanț au protestat, la sfârșitul anului trecut, împotriva întoarcerii la școală a profesorului Vasile Maternik, condamnat la patru luni de închisoare cu suspendare şi 30 de zile de muncă în folosul comunităţii pentru purtare abuzivă. În anul 2017, profesorul a bătut doi elevi la şcoală – un copil de 11 ani şi o adolescentă de 13 ani.

Profesorul de sport a fost sancționat de mai multe ori, inclusiv cu desfacererea contractului de muncă, însă Inspectoratul Școlar Bistrița-Năsăud a decis reangajarea acestuia.

Ulterior, profesorul a decis să intre în concediu medical până la primăvară, însă luni s-a întors la școală.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Premierul Cîţu: Decizia privind redeschiderea şcolilor – pe 2 februarie

Publicat

florin citu

Premierul Florin Cîţu a reiterat luni că decizia privind redeschiderea şcolilor va fi luată pe 2 februarie, menţionând că doreşte ca şcolile să fie redeschise, însă contează care este situaţia din punct de vedere al sănătăţii, “pentru că nu pot fi relaxate prea mult condiţiile şi apoi să fie o presiune pe sistemul de sănătate”.

“Noi am spus, şi preşedintele României a spus, că vom lua o decizie fermă pe 2 februarie. Urmărim până în acel moment ce se întâmplă cu situaţia epidemiologică din România, dacă avem o înrăutăţirea situaţiei. Vom lua o decizie pe 2 februarie. Personal, bineînţeles că vreau, ca toată lumea, să fie deschise şcolile, şi economia să fie deschisă, dar nu contează ce vreau eu, contează care este situaţia din punct de vedere al sănătăţii, pentru că nu putem să relaxăm prea mult condiţiile şi apoi să avem o presiune pe sistemul de sănătate”, a afirmat Cîţu la Parlament, înaintea şedinţei liderilor coaliţiei de guvernare.

În opinia lui Cîţu, campania de vaccinare ar putea permite relaxarea condiţiilor în perioada următoare.

“Repet, cu o campanie de vaccinare care merge bine în România, în ciuda tuturor criticilor, putem să gândim că în perioada următoare vom relaxa aceste condiţii”, a spus Cîţu. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Propunerea Ministrului Educației: Câți bani vor primi profesorii pentru ore suplimentare cu elevii care au pierdut cursuri din cauza Covid

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, doreşte iniţierea unui program de ore remediale pentru elevi în valoare de 240 de milioane lei, sumă din care să fie plătiţi profesorii ce vor susţine aceste ore.

“Am estimat un număr mediu de pregătire remedială de 5 ore pe săptămână pentru aceia care au nevoie, pentru care cadrele didactice vor decide că pierderile se pot compensa prin cinci ore pe săptămână vreme de 16 săptămâni. Atât durează programul pe care dorim să-l iniţiem prin ordonanţă de urgenţă – 16 săptămâni, începând din februarie pentru cei care revin la şcoală. (…)

Programul prevede o sumă de 240 milioane de lei împărţită în felul următor: 144 milioane de lei din POCU, destinat învăţământului primar şi gimnazial, la care se adaugă 96 de milioane de lei prin programul Romanian Second Reeducation, derulat împreună cu Banca Mondială, care are ca obiectiv principal reducerea abandonului şcolar”, a spus Cîmpeanu, sâmbătă, la Digi 24.

Potrivit acestuia, pierderile generate de predarea online sunt “evidente”, “mari” şi “foarte neuniforme”, diferă de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, în funcţie de accesul la echipamente şi internet şi de predarea online în sine.

Ministrul a precizat că orele remediale presupun prezenţa fizică a elevilor şi că anterior profesorii trebuie să identifice pierderile elevilor.

El a explicat că, în prezent, nu există obligaţia legală a cadrului didactic de a ţine ore remediale, însă se are în vedere un tarif orar motivant de 100 de lei.

“240 de milioane de lei înseamnă că 2,4 milioane de ore pot fi făcute, în medie, luând în considerare cele 6.396 de şcoli în România, înseamnă 375 de ore pe şcoală, numărul mediu de ore remediale. (…) Sigur că vor fi şcoli care vor merge spre 1.000 de ore remediale şi şcoli care vor merge spre 200 de ore remediale”, a adăugat Sorin Cîmpeanu. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Premierul Cîțu despre redeschiderea școlilor: ”Dacă lucrurile rămân aşa cum sunt, vom începe pe 8 februarie”

Publicat

Prim-ministrul Florin Cîţu a declarat că o decizie în privinţa redeschiderii şcolilor va fi luată pe 2 februarie, iar “dacă lucrurile rămân aşa cum sunt” în privinţa evoluţiei pandemiei de COVID-19 în România, “este clar” că şcolile vor fi redeschise pe 8 februarie.

“Decizia se va lua pe 2 februarie. Şi noi ne uităm, zilnic primesc de la domnul Arafat statisticile şi analize şi în detaliu şi ne uităm exact să vedem cum evoluează pandemia. Este un alt lucru important pentru că noi toţi ne axăm acum pe campania de vaccinare, ceea ce e important să comunicăm, dar trebuie să nu uităm că, încă, în România există o pandemie şi la nivel global. Trebuie să păstrăm măsurile de restricţie, trebuie să purtăm mască, distanţarea socială şi toate celelalte măsuri care au dat rezultate până astăzi. Monitorizăm clar, zilnic, situaţia. Dacă lucrurile rămân aşa cum sunt, este clar că vom începe pe 8 februarie cu acele condiţii pe care le-a anunţat domnul preşedinte când a enunţat că vom deschide şcolile pe 8 februarie”, a declarat Florin Cîţu, marţi, la Europa FM, întrebat dacă este “cale de întoarcere” în privinţa deciziei privind redeschiderea şcolilor începând cu data de 8 februarie.

Premierul a punctat că este importantă redeschiderea şcolilor, dar acest lucru depinde şi de gradul de conformare la măsurile dispuse de autorităţi.

“Vreau să deschidem şcolile pe 8 februarie, este important să deschidem şcolile pe 8 februarie, aş vrea să deschid toată economia, nu numai şcolile, dar depindem, bineînţeles, de cum evoluează pandemia. Şi ca să deschidem şcolile, să deschidem economia, trebuie să ne vaccinăm şi trebuie să păstrăm aceste măsuri de restricţie, este simplu. Mască, dezinfectant şi să ne vaccinăm. Dacă facem aceste lucruri, veţi vedea că vom deschide economia cât mai curând”, a afirmat Cîţu.

El a precizat în context că, treptat, restricţiile impuse în privinţa activităţilor economice vor fi relaxate, dar a adăugat că “totul este condiţionat de cum evoluează pandemia şi campania de vaccinare”.

“Ele merg mână în mână acum, acelaşi răspuns pe care l-am dat şi pentru deschiderea şcolilor. Monitorizăm zilnic şi depinde doar de noi, nu depinde de guvern, nu guvernul ia o decizie de a deschide sau a nu deschide şcolile aşa… în afară, într-un bubble. Nu, luăm această decizie în contextul evoluţiei pandemiei în România şi a campaniei de vaccinare, dacă merg bine vom relaxa mai rapid, dacă nu merg bine, din păcate, nu vom putea”, a declarat premierul. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studenţii solicită creşterea fondului de burse şi a subvenţiei pentru cămine şi cantine, gratuitate la biblioteci

Publicat

studenti

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) înaintează Guvernului şi Parlamentului, în contextul pregătirilor pentru Legea bugetului de stat pentru anul 2021, mai multe propuneri, printre care creşterea fondului de burse studenţeşti şi a subvenţiei pentru cămine şi cantine şi solicită stabilirea unei subvenţii distincte pentru finanţarea activităţilor Centrelor de Consiliere şi Orientare în Carieră în vederea sporirii angajabilităţii studenţilor.

Reprezentanţii ANOSR mai solicită asigurarea gratuităţii la serviciile Bibliotecilor Centrale Universitare prin subvenţionarea abonamentului, conform legislaţiei în vigoare, creşterea “substanţială” a fondului de investiţii alocat Ministerului Educaţiei pentru a permite îmbunătăţirea dotărilor universităţilor din România.

De asemenea, ANOSR reiterează nevoia de finanţare corespunzătoare a cercetării cu 1% din PIB.

“Ne aflăm la primul buget care va fi propus în noua legislatură parlamentară, iar momentul va arăta dacă cu adevărat educaţia va reprezenta o prioritate, astfel cum s-a prezentat în campania electorală, şi va fi un mesaj pentru a seta direcţia în următorii 4 ani. Cifrele prezentate de ANOSR sunt alarmante, fie că vorbim de investiţii, de consilierea în carieră, situaţia financiară a studenţilor sau cercetare. Întrebarea pe care trebuie să şi-o pună guvernanţii acum este dacă vor ca peste 4 ani să fim în continuare codaşii Uniunii Europene – dacă nu, trebuie acţionat de acum”, a declarat Horia-Şerban Oniţa, preşedintele ANOSR, citat într-un comunicat remis, marţi, presei.

Potrivit sursei citate, solicitările ANOSR implică o creştere a bugetului învăţământului superior cu 5.687.470.734 lei, urmând ca bugetul total vizat să atingă 1,006% din PIB.

Solicitările ANOSR vin în contextul în care, susţin studenţii, România “se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte procentul din produsul intern brut alocat Educaţiei”.

“Lăsând cifrele să vorbească pentru a demonstra, fără posibilitate de tăgadă, situaţia acută în care ne aflăm, amintim următoarele: România se află pe penultimul loc, în faţa Greciei, la cheltuielile pe student în standardul puterii de cumpărare, iar statisticile europene arată că 38% dintre studenţii români declară că au probleme financiare moderate. Capacitatea de cazare în cămine a scăzut în ultimii 15 ani cu 13%, în ciuda noilor locuri promise, iar cheltuielile directe subvenţionate de stat cu activităţile de consiliere şi orientare în carieră sunt mai puţin de 26 de lei/an/student, deşi doar 37% dintre studenţii români (cel mai mic procent din UE) consideră că au şanse bune de angajare după absolvire”, mai susţine ANOSR. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate