Connect with us

ACTUALITATE

Şcolile s-au redeschis după trei luni de cursuri în sistem online

Publicat



Cursurile au fost reluate de luni în format fizic, odată cu începerea semestrului al doilea, în majoritatea grădiniţelor, şcolilor şi liceelor din ţară, în condiţiile în care 2.181 de localităţi sunt în scenariul verde, 903 în scenariul galben şi numai în 149 în scenariul roşu, conform ultimei centralizări realizate de către Centrul Naţional de Conducere şi Coordonare a Intervenţiei (CNCCI).

Scenariul verde, aferent localităţilor cu o rată de infectare cu COVID-19 la 14 zile mai mică sau egală cu 1 la o mie de locuitori, asigură deschiderea cu prezenţă fizică a tuturor şcolilor, creşelor şi grădiniţele.

Scenariul galben, în localităţile cu rată de infectare între 1 şi 3/1.000, înseamnă prezenţă fizică pentru antepreşcolari în creşe, preşcolari în grădiniţe, pentru elevii din învăţământul primar, inclusiv clasa pregătitoare, precum şi pentru elevii din clasele terminale, a VIII-a, a XII-a şi a XIII-a.

În scenariul roşu, în localităţile cu rata de infectare peste 3/1.000, dar mai mică de 6/1.000, vin doar antepreşcolarii la creşe, preşcolarii în grădiniţă şi elevii învăţământului primar, inclusiv clasa pregătitoare, însă rămân în online cei din gimnazial şi liceal.

Dacă rata de incidenţă la două săptămâni trece de 6 la mie şi localitatea respectivă este carantinată de către autorităţi, se închid fizic toate unităţile de educaţie şi pe toate categoriile de vârstă se trece la sistemul de învăţare online.

Ministrul Educaţiei, Sorin Câmpeanu, a estimat săptămâna trecută că vor putea veni la şcoală peste 2,4 milioane de elevi, din totalul de aproape 3 milioane.

Ministrul Cîmpeanu a anunţat că există posiblitatea să se facă o abatere, punctual, în cazul unităţilor de învăţământ în care există mai multe cazuri de cadre didactice infectate cu SARS-CoV-2 sau cu infrastructură deficitară.

Ministerele Educaţiei şi Sănătăţii au publicat un ordin comun cu privire la măsurile de organizare pentru redeschiderea şi funcţionarea şcolilor în acest context pandemic.

Astfel, în acest ordin se menţionează că masca de protecţie este obligatorie pentru întreg personalul unităţii de învăţământ şi va fi purtată în sălile de clasă, în cancelarie, în timpul deplasării în incinta unităţii de învăţământ şi în timpul pauzelor, atât în interior, cât şi în exterior, prevede ordinul comun al miniştrilor Educaţiei şi Sănătăţii referitor la revenirea copiilor în şcoli din 8 februarie.

Potrivit ordinului, masca de protecţie este obligatorie pentru elevii din învăţământul primar, gimnazial, liceal şi universitar şi va fi purtată în sălile de clasă, în timpul deplasării în incinta unităţii de învăţământ şi în timpul pauzelor, atât în interior şi exterior. Acelaşi ordin menţionează că masca de protecţie nu este obligatorie în cazul preşcolarilor.

Referindu-se la orele de sport, ministrul Cîmpeanu a spus că reprezentanţii MS doresc ca elevii să poarte măşti şi în timpul acestor ore. “Cerinţa expresă a colegilor de la Ministerul Sănătăţii este ca elevii să poarte mască pe parcursul orelor de educaţie fizică”, a arătat Cîmpeanu.

Conducerile unităţilor de învăţământ preuniversitar/conexe pot stabili norme proprii cu privire la măsurarea temperaturii la intrarea în instituţie, prevede ordinul comun al miniştrilor Educaţiei şi Sănătăţii referitor la revenirea copiilor în şcoli în semestrul al II-lea.

Potrivit documentului, accesul şi fluxul de persoane vor fi gestionate la intrarea în instituţia de învăţământ de către persoane desemnate de către conducerea unităţii de învăţământ.

Cadrele didactice vor efectua triajul observaţional al preşcolarilor/elevilor pe tot parcursul activităţilor şcolare, iar în cazul în care elevii prezintă în timpul orelor de curs stare febrilă sau altă simptomatologie specifică infectării cu SARS-CoV-2, se aplică protocolul de izolare, prevede ordinul comun.

“Cadrele didactice au obligaţia să anunţe cadrul medical şcolar sau responsabilul desemnat de conducerea unităţii în cazul în care elevii prezintă în timpul orelor de curs simptomatologie (tuse, dureri de cap, dureri de gât, dificultăţi de respiraţie, vărsături), însoţite sau nu de creşteri de temperatură, în vederea aplicării protocolului de izolare”, se mai arată în document.

Documentul precizează că în cazul în care există un consimţământ informat şi semnat al părintelui/tutorelui legal cu privire la acordul de recoltare a probelor de exudat nazofaringian în vederea testării elevilor simptomatici, aceştia vor putea fi testaţi, într-o primă fază, cu teste antigen rapide, în cadrul cabinetelor medicale.

Ministrul Cîmpeanu a susţinut că în unităţile de învăţământ în care există cabinete şcolare şi personal medical vor fi şi teste antigen. “Dacă nu sunt cabinete medicale şi nu este nici personal, este sarcina DSP pentru a asigura testarea elevului”, a arătat Cîmpeanu.

Protocolul de izolare a elevilor se va aplica în cazul în care aceştia prezintă în timpul orelor de curs simptomatologie specifică COVID-19 (febră, tuse, dificultăţi respiratorii, diaree, vărsături, mialgii, stare generală modificată). Protocolul constă în anunţarea imediată a părinţilor/reprezentanţilor legali şi, după caz, a personalului cabinetului medical şcolar şi izolarea imediată a elevului.

“Elevul va purta mască, va fi separat de restul grupei/clasei şi va fi supravegheat până când va fi preluat şi va părăsi unitatea de învăţământ însoţit. Măsurile de protecţie individuală vor fi respectate cu stricteţe. (…) Nu se va transporta elevul până la sosirea părinţilor/reprezentanţilor legali la medicul de familie, serviciul de urgenţă sau spital, decât în situaţia în care simptomele/semnele sunt severe, caz în care se va apela serviciul de urgenţă 112”, prevede documentul.

Cursurile se suspendă pentru o perioadă de 14 zile la o clasă din învăţământul primar sau o grupă de grădiniţă la apariţia unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, prevede ordinul comun al miniştrilor Educaţiei şi Sănătăţi.

“În situaţia în care în aceeaşi sală cursurile sunt organizate în schimburi, se vor suspenda doar cursurile pentru clasa în care a fost confirmat cazul de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, urmând ca elevii din schimbul următor să îşi desfăşoare cursurile, după finalizarea procedurilor de dezinfectare a sălii de clasă”, se arată în ordin.

La apariţia unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă de învăţământ gimnazial, liceal, profesional şi postliceal se efectuează ancheta epidemiologică şi testarea contacţilor acestuia, iar conducerea unităţii de învăţământ va decide în urma consultării DSP/DSPMB dacă se impune carantinarea celor care fac parte din aceeaşi clasă sau suspendarea cursurilor, după caz, mai prevede documentul.

Totodată, la apariţia a două cazuri confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă de învăţământ gimnazial, liceal, profesional şi postliceal, se suspendă cursurile clasei respective pentru o perioadă de 14 zile. Măsura suspendării este dispusă prin decizia conducerii unităţii de învăţământ/instituţiei conexe, după consultarea DSP/DSPMB, cu aplicarea prevederilor art. 9 alin (4) din Ordinului Ministrului Educaţiei şi Cercetării nr. 5.447/2020.

“DSP/DSPMB va efectua ancheta epidemiologică, va stabili contacţii direcţi ai cazurilor confirmate şi va decide împreună cu conducerea unităţii de învăţământ dacă se impune carantinarea celor care nu fac parte din clasa la care s-au suspendat cursurile, inclusiv a personalului didactic/nedidactic/auxiliar”, se mai arată în document.

Conform sursei citate, la apariţia cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, acestea au obligaţia de a anunţa conducerea unităţii de învăţământ care va informa DSP/DSPMB.

În acest caz, DSP/DSPMB, în urma anchetei epidemiologice, va stabili care sunt contacţii direcţi ai acestora şi va decide împreună cu conducerea unităţii de învăţământ dacă se impune suspendarea activităţilor didactice la nivelul unităţii de învăţământ.

Măsura suspendării va fi dispusă prin hotărârea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă sau Comitetului Municipiului Bucureşti, la propunerea conducerii unităţii de învăţământ/instituţiei conexe, cu avizul ISJ/ISMB şi al DSP/DSPMB.

Reluarea cursurilor care presupun prezenţa fizică pentru clasa suspendată temporar se dispune prin decizia conducerii unităţii de învăţământ preuniversitar după consultarea Direcţiei de Sănătate Publică.

Ministrul Cîmpeanu a subliniat că regulile de distanţare vor fi adaptate la specificul şi realităţile şcolii româneşti şi dacă sunt bănci de doi elevi într-o clasă, vor sta doi elevi în bancă. “Regulile de distanţare vor fi adaptate la specificul şi realităţile şcolii româneşti – şi nu numai şcolii româneşti (…=) 90% din şcolile din România au bănci de doi elevi. Dacă sunt bănci de doi elevi, vor sta doi elevi în bancă. Accentul se pune pe portul măştii – este o condiţie determinantă – de asemenea pe o altă măsură simplă ce ţine de aerisirea, ventilaţia spaţiilor închise, sălilor de clasă”, a specificat el.

Totodată, ministrul Educaţiei a făcut un apel către autorităţile locale să încerce să “rezerve” mijloace de transport pentru elevi, având în vedere că posibilitatea de infectare este foarte crescută pe parcursul transportului. El a anunţat că microbuzele şi autobuzele şcolare vor fi controlate de către autorităţi cu privire la respectarea condiţiilor de transport pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus.

Conform ministrului Cîmpeanu, în videoconferinţele desfăşurate săptămâna trecută cu inspectoratele şcolare judeţene s-au primit asigurări că unităţile de educaţie sunt pregătite pentru această nouă etapă, având la dispoziţie pe stocuri în total peste 37 de milioane de măşti şi peste un milion de litri de substanţe dezinfectante.

Toate unităţile de învăţământ preuniversitar din România s-au închis începând din 9 noiembrie, cursurile fiind desfăşurate de atunci în sistem online. AGERPRES


ACTUALITATE

11 unități de învățământ din Deva, închise de luni din cauza lipsei căldurii și apei calde

Publicat

Prefectura județului Hunedoara a anunțat vineri că 11 unități de învățământ din Deva, printre care grădinițe, școli și licee, își vor desfășura de luni activitățile în sistem online, după ce Complexul Energetic Hunedoara a anunțat sistarea furnizării căldurii și apei calde.

Potrivit unui comunicat al Prefecturii Hunedoara, cele 11 unități de învățământ își vor desfășura activitatea în sistem online în perioada 8-12 martie.

„Începând de luni, 8.03.2021, activitatea didactică din 11 unități de învățământ din Deva, se va desfășura în sistem online, ca urmare comunicatului societății Complexul Energetic Hunedoara SA, Sucursala Electrocentrale Deva-Termocentrala Mintia, care anunță sistarea furnizării agentului termic primar, implicit a apei calde de consum și a încălzirii în municipiul Deva”, se arată în comunicat.

Cele 11 unități de învățământ care funcționează în 37 de clădiri racordate la rețeaua de termoficare a orașului sunt: Liceul cu program Sportiv „Cetate”, Liceul Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu”, Liceul Tehnologic „Transilvania”, grădinița cu program prelungit nr. 7, Liceul de Arte „Sigismund Toduță”, Liceul Tehnologic „Grigore Moisil”, Liceul Teoretic „Teglas Gabor”, Școala gimnazială „Andrei Șaguna”, Școala primară „Samuel”, Școala sanitară postliceală „Carol Davila” și Școala Postliceală „Vasile Goldiș”.

„Reamintim că dintre unitățile de învățământ din Deva, beneficiază de sisteme de încălzire proprie doar Colegiul Național <Decebal> Deva, Colegiul Național Pedagogic <Regina Maria> Deva, Grădinița cu Program Prelungit nr. 6 Deva, Palatul Copiilor Deva și internatul Liceului cu Program Sportiv <Cetate> Deva”, a transmis Prefectura Hunedoara.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

O femeie din patru a luat în calcul să renunțe la job în ultimul an

Publicat

Patru din zece femei (41%) susțin că echilibrul dintre viața profesională și cea personală s-a înrăutățit în ultimul an, de la declanșarea pandemiei. O femeie din patru a luat în calcul să renunțe la job în ultimul an. Principalele emoții resimțite au fost copleșire și anxietate.

Patru din zece femei (41%) susțin că echilibrul dintre viața profesională și cea personală s-a înrăutățit în ultimul an, de la declanșarea pandemiei, în condițiile în care în unele cazuri au trebuit să muncească mai mult, inclusiv peste program, pentru a face față cerințelor, dar și din cauză că unele activități casnice au consumat mai mult timp decât de obicei, arată un sondaj BestJobs, scrie MEDIAFAX.

În acest context, aproape 25% dintre respondente spun că au luat în calcul să renunțe complet la job, pentru a putea face față responsabilităților crescute de acasă.

Pentru a putea dedica mai mult timp familiei, aproape jumătate (46%) dintre femei au spus că și-au redus în primul rând timpul pentru odihnă, iar trei din zece au alocat mai puțin timp pentru relaxare, dar și hobby-uri. Totodată, aproape 18% dintre respondente afirmă că au redus timpul alocat dezvoltării profesionale sau personale.

Pe fondul presiunii crescute de a răspunde atât cerințelor legate de job, cât și celor de acasă, aproape patru din zece femei au declarat că au resimțit oboseală puternică, aproape de burnout, iar în unele situații s-a ajuns chiar la un grad de epuizare totală.

De asemenea, întrebate care au fost principalele emoții resimțite în ultimul an, de la debutul pandemiei, cele mai multe dintre femeile care au participat la sondaj (30,8%) au indicat senzația de copleșire cauzată de supraîncărcare, sentiment urmat de anxietate.

Două din zece femei au simțit depresie, vinovăție că nu au destul timp pentru copii și familie, dar și conflictul interior între a fi „angajatul ideal” și „mama ideală”. Pe ultimul loc s-a aflat îngrijorarea că performanța lor profesională este judecată negativ din cauza responsabilităților familiale crescute.

Principalul stres pentru 32,7% dintre femeile participante la sondaj a fost presiunea constantă de a face prea multe lucruri într-o zi (multitasking), iar 14% au indicat stresul de a jongla permanent între familie și job.

De asemenea, 12% dintre respondente spun că cel mai tare le-a afectat lipsa unui sprijin pentru rezolvarea sarcinilor casnice.

În timp ce jumătate dintre femei afirmă că responsabilitatea crescută de a avea grijă de familie în ultimul an, de la declanșarea pandemiei, a fost împărțită în mod egal cu partenerul, alte patru din zece femei spun că au preluat pe umerii lor cea mai mare parte a sarcinilor. Dintre „joburile suplimentare” care au consumat mai mult timp decât de obicei în ultimul an, pe primele trei locuri se situează curățenia (32% dintre respondente), gătitul (28%) și cumpărăturile (25%). Urmează timpul petrecut alături de copii, școala online și temele celor mici.

De cealaltă parte, sub 8% dintre bărbații care au răspuns sondajului au declarat că au luat în calcul să renunțe la job în ultimul an ca urmare a presiunii mai ridicate din viața profesională și personală create de pandemie – un procent de circa trei ori mai mic decât în cazul femeilor.

În ceea ce privește principalele emoții resimțite în ultimul an, de la debutul pandemiei, doi din zece bărbați au fost îngrijorați că performanța lor profesională este judecată negativ din cauza responsabilităților familiale și s-au simțit vinovați că nu au destul timp pentru familie. Totodată, 17,3% dintre respondenți au spus că au fost mult mai obosiți, procentul fiind aproape la jumătate față de cel al femeilor. 15,3% spun că au resimțit conflictul interior între a fi „angajatul ideal” și „tatăl implicat” și numai 13% dintre bărbați (de aproape trei ori mai puțin ca în cazul femeilor) spun că s-au simțit supraîncărcați de responsabilități. Totodată, sub 8% dintre bărbații participanți la sondaj au afirmat că au fost afectați de presiunea constantă de-a face prea multe lucruri într-o zi (multitasking), procentul fiind de patru ori mai mic față de cel înregistrat în rândul femeilor.

Sondajul a fost efectuat în perioada 15-30 februarie, pe un eșantion de 1324 utilizatori de internet, reprezentativ la nivel urban din România, cu vârste cuprinse între 18 și peste 55 de ani. Din totalul respondenților, 55,2% sunt femei, iar 44,8%, bărbați. Peste jumătate dintre femei (52,3%) au vârsta cuprinsă între 26 și 45 de ani, iar 38% dintre respondente au declarat că au copii minori în grijă. Dintre bărbații care au participat la sondaj, 53,8% au vârsta cuprinsă între 26 și 45 de ani, procentul celor care au și copii minori în întreținere fiind similar.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Japonia: Rămăşiţele unei femei, găsite şi identificate după 10 ani de la tsunamiul devastator din 2011

Publicat

Rămăşiţele unei femei dispărute în tsunamiul devastator din 2011 din Japonia au fost găsite şi identificate recent, a anunţat vineri poliţia, cu câteva zile înainte de marcarea a zece ani de la dezastru, relatează AFP.

“Bucăţi de schelet, inclusiv un craniu, au fost descoperite pe 17 februarie” pe o plajă din departamentul Miyagi (nord-est), a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al poliţiei locale.

Analizele dentare şi ADN efectuate săptămâna aceasta de către criminalişti au arătat că este vorba despre Natsuko Okuyama, o femeie în vârstă de 61 de ani care dispăruse în tragedia din 11 martie 2011, a precizat purtătorul de cuvânt.

Bilanţul confirmat al triplei catastrofe din 2011 (seism, tsunami şi accident nuclear la Fukushima) era de 15.899 de morţi în decembrie 2020, potrivit poliţiei japoneze.

Peste 2.500 de persoane sunt încă date dispărute zece ani mai târziu.

Fiul lui Natsuko Okuyama i-a mulţumit persoanei care a descoperit rămăşiţele mamei sale. “Sunt extrem de fericit că mama mea a fost găsită cu puţin timp înainte de împlinirea a zece ani de la dezastru”, a declarat el, citat de agenţia de presă Kyodo. “Acest lucru îmi va permite să-mi pun gândurile în ordine şi să merg mai departe”, a adăugat el. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Viteza cu care oamenii distrug natura e mult mai mare decât capacitatea ei de regenerare

Publicat

Sursă foto: Prietenii Berzelor / Friends of Storks - Cristian, Romania

Preşedintele singurelor asociaţii care salvează animale sălbatice în judeţul Sibiu, Miruna Gritu, atrage atenţia că viteza cu care distrugem natura este mult mai mare decât capacitatea ei de regenerare.

Pentru prima dată în judeţul Sibiu, Consiliul Judeţean, Poliţia Animalelor şi ONG-urile care se ocupă pentru ajutorarea animalelor, au semnat, în contextul sărbătoririi pe 3 martie a Zilei mondiale a vieţii sălbatice, un acord prin care şi-au propus salvarea animalelor aflate într-o situaţie de pericol.

Miruna Gritu, preşedintele Asociaţiei Wild Help – Pentru Salvarea Animalelor Sălbatice şi a Asociaţiei Prietenii Berzelor, spune că este vital să fie redusă presiunea pe care oamenii o pun asupra mediului.

“Să reducem presiunea pe care noi o punem asupra mediului, pentru că animalele care ajung la noi la centru, ajung rănite, din cauza impactului cu activităţile noastre. Spre exemplu, berzele pot fi electrocutate în urma coliziunii cu firele de curent electric. Suntem obligaţi să punem pe picioare păsări electrocutate care s-au lovit de firele de curent electic şi nu îşi mai pot mişca picioarele şi rămân ca şi paralizate şi tragem săptămâni bune, uneori luni de zile să le facem bine. Un alt exemplu, căprioarele ajung la noi după ce sunt lovite de maşini, la fel şi bursucii, aricii şi noi suntem puşi în situaţii în care trebuie să hrănim pui de căprioară cu biberonul, să-i perfuzăm o perioadă bună, mai ales la început, pentru că cineva a ajuns în pădure şi a considerat că puiul este despărţit de mama lui, l-a luat şi nu i-a făcut altceva decât rău. Cât timp vom continua să punem pe primul plan interesele noastre economice, natura o să aibă numai şi numai de suferit. Şi asta pentru că viteza cu care distrugem noi e mult mai mare decât capacitatea ei de regenerare. Şi atâta timp cât o să continuăm să poluăm masiv aşa cum o facem în momentul de faţă, să defrişăm haotic, să extindem zonele locuite în detrimentul habitatului natural al animalelor, natura nu o să facă altceva decât o să sufere”, a declarat vineri, pentru AGERPRES, Miruna Gritu.

Cu ajutorul voluntarilor şi al medicilor veterinari de la cele două ONG-uri pe care le conduce, Miruna Gritu a reuşit în aceşti ani să salveze sute de animale din toată ţara, care sunt trimise în comuna Cristian (judeţul Sibiu), la centrul de îngrijire.

“Sunt peste 700 de berze salvate de noi. Anul trecut, noi am inelat şi eliberat 53 berze. Pe lângă berze, primim tot felul de păsări, de la răpitoare de zi sau de noapte, noi avem ulii, şorecari, vânturei, huhurez mare şi mic, cucuvele, am avut buhă pe care am îngrijit-o şi am făcut-o bine. Avem şi păsări de apă – raţe, gâşte, gârliţă, lebede, unele sunt pe lac la Muzeul în aer liber, precum şi foarte multe păsărele, de la mierle, piţigoi, graur. Dacă vorbim de mamifere, anul trecut la Cristian au ajuns 11 căprioare, fie pui separaţi de mamă, fie căprioare cu diferite probleme în accidente rutiere, cum ar fi cu picioare rupte, pe care le-am făcut bine şi le-am eliberat. Am avut şi vulpi, pui de vulpi pe care i-am crescut de mici şi i-am dus pe urmă şi i-am eliberat într-un sanctuar. La Cristian am avut şi iepuri de câmp şi veveriţe, o grămadă de arici”, a explicat Miruna Gritu.

Consiliul Judeţean Sibiu a lansat în consultare publică Regulamentul pentru acordarea de servicii animalelor aflate într-o situaţie de pericol, pentru care s-a emis ordin de plasare în adăpost.

Iubitorii de animale pot participa la dezbaterea publică care se va desfăşura în sistem on line, pe platforma Team, vineri, 19 martie, la ora 11,00. Înscrierea se face prin transmiterea unui e-mail pe adresa programe@cjsibiu.ro. În plus, cei care nu pot participa la dezbatere, pot transmite sugestii şi propuneri pe aceiaşi adresă (programe@cjsibiu.ro), până miercuri, 31 martie, la ora 16,00.

“Regulamentul prevede cazurile în care se consideră că un animal este într-o situaţie de pericol: animal rănit, animal sălbatic sau domestic captiv, privat de hrană şi adăpost, animal abandonat, animale sălbatice captive sau supuse comercializării, animale (bovine, ovine, caprine) aflate pe căile de circulaţie publică, precum şi alte situaţii în care acestea sunt implicate în lupte între animale, în dresaj pentru alte animale. De asemenea, în regulament sunt prevăzute regulile de colaborare între entităţile implicate pentru acordarea serviciilor animalelor aflate într-o situaţie de pericol, pentru care s-a emis un ordin de plasare în adăpost, precum şi serviciile acordate: capturarea/preluarea/ridicarea animalului, oferirea de asistenţă veterinară de urgenţă, transportul animalului capturat, deparazitarea, vaccinarea, cazarea şi hrănirea animalului. Forma finală a regulamentului va fi adoptată într-o şedinţă de consiliu judeţean ulterioară”, se arată într-un comunicat de presă. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate