ACTUALITATE
SIBIU: Administratorul unei firme de rent a car, reţinut pentru înşelăciune. Clienţi lăsaţi fără garanţii

Un sibian în vârstă de 35 de ani, administrator al unei firme rent-a-car, cercetat penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune, a fost reținut de poliţie. Pentru documentarea cazului, polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul IPJ Sibiu au efectuat trei percheziții domiciliare.
Potrivit IPJ Sibiu, anul trecut au fost înregistrate mai multe sesizări scrise prin care se reclama faptul că administratorul unei societăți comerciale cu profil rent-a-car nu ar fi returnat clienților diverse sume de bani reținute ca și garanție pentru serviciile oferite.
În cauză, polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu, au deschis un dosar de cercetare penală privind săvârșirea infracțiunii de înșelăciune.
Miercuri, polițiștii sibieni au efectuat trei percheziții domiciliare în municipiul Sibiu și au condus la audieri patru persoane.
Ca urmare a administrării probatoriului în cauză, față de un sibian în vârstă de 35 de ani, administrator al unei societăți comerciale cu profil rent-a-car, s-a emis ordonanță de reținere 24 de ore, urmând a fi prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu cu propunere de arestare preventivă pentru săvârșirea infracțiunii de înșelăciune.
Din cercetările efectuate de către polițiști a reieșit că persoana în cauză ar fi racolat viitorul client, de regulă de cetățenie străină și care urma să petreacă o perioadă scurtă de timp pe teritoriul României, prin oferta de închiriere a unui autovehicul. Părțile se înțelegeau cu privire la preț și stabileau cuantumul închirierii în funcție de zilele în care urma să fie utilizat autovehiculul, obligatorie fiind plata de către client a unei sume de bani cu titlu de garanție, bani care ar fi trebuit restituiți odată ce autovehiculul era predat în aceeași stare în care fusese preluat. Încrederea clienților era susținută de semnarea unor documente în acest sens.
În ziua anterioară restituirii autovehiculului, părțile fixau de comun acord locul și ora întâlnirii pentru a se proceda la predarea-primirea autovehiculului, precum și la restituirea garanției. În ziua în care autoturismul trebuia predat, reprezentantul firmei invoca diferite pretexte (accident auto, deces în familie etc.) ce îl împiedicau să ajungă la ora și locul stabilite, și fie convingea clientul să parcheze autoturismul în incinta parcării Aeroportului Sibiu și să lase cheia în dropboxul unor societăți care funcționează în acea zonă, fie îi comunica faptul că se va prezenta un alt angajat al societății sale, urmând a i se înmâna acestuia cheia. Cu privire la restituirea garanției, sibianul evita să dea detalii, clienților insistenți menționându-le că le va fi restituită prin virament bancar. Însă acest lucru nu se întâmpla, iar administratorul firmei nu mai putea fi contactat prin niciun mijloc de comunicare.
Prin această metodă ar fi fost induse în eroare 15 persoane fizice.
Totodată, persoana în cauză ar fi cauzat prejudicii și unei unități bancare, prin trimiterea spre decontare a mai multor tranzacții, în valoare totală de 12.192,44 lei, utilizând în acest sens datele unor carduri ce nu erau prezente fizic la momentul inițierii operațiunii. De asemenea, unitatea bancară ar fi fost indusă în eroare și în urma încasării unor sume de bani pentru care plătitorii au înregistrat refuzuri la plată, simultan cu retragerea disponibilului necesar soluționării refuzului, fiind efectuate și identificate un număr de 31 de tranzacții efectuate în acest mod.
Prin aceste metode, sibianul ar fi cauzat un prejudiciu în valoare de aproximativ 140.000 de lei.

Citește mai mult pe Botosani24.ro
ACTUALITATE
VIDEO: Un utilaj a luat foc în timp ce executa lucrări de excavare pe o stradă din municipiul Dorohoi

Citește mai mult pe Botosani24.ro