Connect with us

EDUCATIE

SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2019, pentru clasele VIII-a și a VII-a. LUNI încep testările

Publicat



examen

Luni încep testările în cadrul sesiunii de simulare la Evaluare Naţională 2019. În premieră, din acest an, la testări participă, pe lângă elevii de clasa a VIII-a, şi cei de clasa a VII-a.

Vezi AICI: SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2019, pentru clasele VIII-a și a VII-a. Modele de SUBIECTE

Potrivit ordinului MEN publicat în 28 februarie, în Monitorul Oficial, simulările sunt organizate pentru familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naționale, respectiv ale unui examen de bacalaureat național și cu scopul de a optimiza rezultatele obținute de către elevii din învățământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale. “Simularea evaluării naționale se organizează pentru elevii claselor a VIII-a, la care participă și elevii clasei a VII-a”, se arată în ordin.

De asemenea, este menţionată expres posibilitatea de trecere în catalog a notelor obţinute la probele de la simulare, “la solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui”, opţiune valabilă şi la sesiunile organizate în anii anteriori.

Calendar Simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a, în anul școlar 2018-2019 

11 martie 2019     Simulare Limba și literatura română – probă scrisă

12 martie 2019     Simulare Matematică – probă scrisă

13 martie 2019     Simulare Limba și literatura maternă – probă scrisă

22 martie 2019     Afișarea rezultatelor

Simularea se adresează celor aproximativ 350.000 de elevi înscrişi în clasele VII-VIII la începutul anului şcolar 2018-2019, anunţă Ministerul Educaţiei Naţionale.

Probele încep la ora 9.00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8.30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, de când s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

Examenul propriu-zis de Evaluare Naţională pentru clasa a VIII-a în 2019 se desfăşoară în luna iunie.

Prima proba scrisă este programată în 18 iunie, la Limba şi literatura română. Următoarea probă scrisă, la Matematică, se va desfăşura în 20 iunie, iar ultima – de limba şi literatura maternă (pentru elevii care au studiat aceasta disciplină) – în 21 iunie.

Primele rezultate vor fi cunoscute în 25 iunie, iar cele finale, pe 29 iunie.

În perioada 3 – 7 iulie, absolvenţii clasei a VIII-a şi părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, vor completa opţiunile din fişele de înscriere pentru admiterea la liceu. Vor parcurge aceeaşi procedură şi absolvenţii clasei a VIII-a care doresc să fie admişi în licee din alt judeţ.

Repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a este programata vineri, 12 iulie 2019.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţionala (80%) şi media generală de absolvire a claselor V-VIII (20%).

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Cursuri cu prezență fizică SUSPENDATE în două şcoli din Galați, după ce un elev cazat în cămin a fost confirmat cu COVID-19

Publicat

arhiva foto

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă a adoptat o hotărâre prin care se suspendă activitatea didactică ce presupune prezenţa fizică la Şcoala Profesională Specială “Emil Gârleanu” şi Şcoala Profesională Specială “P.P. Neveanu” din municipiul Galaţi, informează, miercuri, Prefectura.

Decizia a fost luată după ce un elev din ciclul primar de învăţământ, diagnosticat cu COVID-19, urma cursurile la Şcoala Profesională Specială “Emil Gârleanu”, dar, fiind din mediul rural, era cazat în căminul de la Şcoala Profesională Specială “P. P. Neveanu”.

Ulterior, alţi trei elevi de la cele două şcoli au fost diagnosticaţi cu COVID-19.

Pe perioada suspendării, 23.02-07.03.2021, procesul de învăţământ la cele două şcoli se va desfăşura în sistem online. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Scandal la Facultatea de Drept din București. Zeci de studenți, propuși pentru EXMATRICULARE

Publicat

sursa foto: wikipedia.org

Facultatea de Drept din București este zguduită de un scandal, după ce aproape 50 de studenţiau fost propuși pentru exmatriculare. Potrivit Edupedu.ro, 49 de studenți din anul I au fraudat mai multe examene. Aceștisa ”colaborau” pe whatsapp şi împărtăşeau metode practice pentru a copia la examene.

Decanul facultăţii, Răzvan Dincă, a spus că este o premieră pentru Facultatea de Drept. În opinia sa, ”este şocant să constatăm un asemenea fenomen, e cu totul contrariant pentru principiile pe care ar trebui să le insuflăm viitorilor magistraţi, avocaţi, jurişti, profesionişti ai dreptului, să descoperim în stadiul formării lor iniţiale o asemenea încălcare a acestor principii”.

Rezolvau împreună subiectele, pe grupuri de whatsapp

Studenţii vizaţi comunicau pe două grupuri de whatsapp şi rezolvau împreună subiectele examenelor şi făceau schimburi de filmuleţe în care îşi explicau unii altora metode practice de copiere şi cum să îşi aşeze telefoanele astfel încât să poată copia.

Propunerea exmatriculării celor 49 de studenţi vine în urma unui alt scandal de la Facultatea de Drept. Săptămâna trecută, conducerea Facultăţii de Drept a Universităţii din Bucureşti a anulat un examen online susţinut simultan de 770 de studenţi şi a început o anchetă disciplinară faţă de profesoara Simona Cristea, care a organizat examenul.

sursa: mediafax

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Germania: Elevii revin la şcoală în majoritatea landurilor

Publicat

examen

În zece dintre cele 16 landuri germane elevii revin la şcoală începând de luni, după suspendarea cursurilor cu prezenţă fizică în cel mai îndelungat lockdown, demers salutat de ministrul Educaţiei din această ţară, informează DPA.

”Este bine că multe şcoli din Germania reiau acum, treptat, învăţarea cu prezenţă fizică”, a declarat Anja Karliczek pentru DPA.

”Copiii, în special cei mai mici, au nevoie unii de alţii”, a precizat aceasta.

Karliczek a făcut apel la folosirea ”tuturor măsurilor disponibile pentru prevenirea infecţiilor virale” astfel încât şcolile să poată rămâne deschise în săptămânile care urmează.

Progresul făcut de Germania în efortul de a reduce numărul infectărilor cu noul coronavirus a stagnat săptămâna trecută, după ce numărul cazurilor a început să crească din nou.

Ministrul a scos în evidenţă această tendinţă îngrijorătoare, precum şi ameninţarea unor variante mai virulente de coronavirus, cum ar fi B117, identificată pentru prima dată în Marea Britanie şi care a devenit din ce în ce mai frecventă în Germania.

”Acest lucru trebuie de asemenea luat în considerare când vorbim despre şcoli. Sunt însă sigură că landurile au luat în considerate şi acest aspect atunci când au decis redeschiderea”, a adăugat aceasta.

Germania este în continuare în lockdown – restaurantele şi alte activităţi comerciale neesenţiale rămân închise, iar restricţiile vizând distanţarea socială sunt încă în vigoare -, însă responsabilitatea pentru redeschiderea şcolilor a fost încredinţată administraţiei regionale a celor 16 landuri.

După Saxonia Inferioară şi Saxonia, alte zece landuri – printre care Berlin, Renania de Nord-Westfalia şi Bavaria – au început să trimită copiii înapoi la cursuri folosind o varietate de strategii pentru a limita reuniunile de grup şi a preveni posibilele infecţii.

Centrele pentru îngrijirea copiilor şi-au redeschis de asemenea porţile. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 70% dintre elevi au fost martori sau victime ale violenței la școală. România, în clasament pe un rușinos loc 3

Publicat

71% dintre elevii din România au fost martori sau victime ale violenței la școală, arată un studiu realizat de Fundația World Vision România. De asemenea, un raport al Organizației Mondiale a Sănătății plasează România pe locul 3 într-un clasament al țărilor care au probleme cu violența în școli.

Un studiu recent al Fundației World Vision România arată că 71% dintre elevi au fost martori sau victime ale violenței fie în drumul spre școală, fie în timpul pauzelor sau chiar în timpul orelor. Datele sunt întărite de cel mai recent raport al Organizației Mondiale a Sănătății, care plasează România pe locul 3 în Europa în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul de bullying.

Citește și VIDEO Imagini cu puternic impact emoțional: Copil de 13 ani, agresat de colegi, în Vaslui. Părinţii nu vor să depună plângere

Potrivit specialiștilor care au realizat studiul, fenomenul se manifestă prin comportamente agresive verbale sau fizice asupra copiilor, cu intenția de a-i supăra, a-i intimida sau de a le provoca teamă. De cele mai multe ori agresorii sunt alți copii, de aceeași vârstă sau mai mari, iar cauzele sunt multiple. Printre ele se numără chiar abuzurile din familie sau actele de violență la care aceștia sunt martori sau victime.

O altă formă de agresiune din ce în ce mai răspândită este cyberbullying-ul, care are loc prin intermediul canalelor digitale și poate avea efecte negative semnificative asupra victimelor din punct de vedere psihologic. Agresorii care folosesc mediul digital intimidează, umilesc sau amenință, folosind mesaje, fotografii sau răspândirea unor zvonuri mincinoase.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe