Connect with us

EDUCATIE

Simularea Bacalaureatului va continua cu proba la limba şi literatura maternă

Publicat

elevi

Elevii aparţinând minorităţilor naţionale susţin marţi proba la limba şi literatura maternă din cadrul simulării Bacalaureatului, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale.

VEZI SIMULARE Bacalaureat 2019. Modele de subiecte la Matematică și Istorie, proba obligatorie a profilului

Următoarea probă, cea obligatorie a profilului, va avea loc miercuri, iar joi – proba la alegere a profilului şi specializării doar pentru elevii claselor a XII-a.

Rezultatele vor fi comunicate pe data de 29 martie.

Probele vor începe la ora 9,00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8,30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

Subiectele sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în mod similar cu modelele publicate pe subiecte.edu.ro, şi sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a dezvolta temele prevăzute în programa de examen, parcurse până la această dată.

Evaluarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea. În situaţia în care nu sunt suficienţi profesori de specialitate într-o unitate de învăţământ, există şi posibilitatea de a solicita sprijin din partea profesorilor din alte şcoli.

Rezultatele înregistrate vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Notele obţinute nu se contestă şi pot fi trecute în catalog în baza unei cereri scrise, depusă de elevi sau de părinţii acestora.

Aproximativ 300.000 de elevi sunt aşteptaţi să participe la simularea examenului de Bacalaureat, care a început luni cu proba scrisă de Limba şi literatura română. AGERPRES/(AS – autor: Roberto Stan, editor: Mihai Simionescu, editor online: Simona Aruştei)

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

EDUCATIE

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație

Publicat

sorin cimpeanu
Arhivă foto

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunță că au rezultat cinci decizii majore în urma consultării dintre Minister și federațiile sindicale reprezentantive, acestea fiind oportune pentru îmbunătățirea textului proiectului Legii învățământului preuniversitar.

Cîmpeanu spune că a avut un dialog „constructiv și responsabil” cu federațiile sindicale reprezentative din învățământ: Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și a agreat, împreună cu reprezentații celor două federații, cinci propuneri de îmbunătățire a textului proiectului Legii învățământului preuniversitar „România Educată”.

Măsurile agreate se vor regăsi în textul proiectului de lege care va fi înaintat spre adoptare în Guvern.

Una dintre măsuri este posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului de Evaluare Națională.

„Această posibilitate se constituie într-o veritabilă șansă suplimentară pentru ca elevii să poată fi admiși în colegiile dorite, fiind în același timp o oportunitate unică pentru acele colegii care își doresc și își asumă selecția în vederea susținerii performanței prin inițierea unui număr important de clase de excelență/specializare în rețeaua unităților de învățământ preuniversitar de stat.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Ce rol va avea evaluarea nanțională

Astfel, evaluarea națională va avea rolul de monitorizare a sistemului de educație, conform recomandărilor OECD.

Elevii absolvenți ai clasei a VIII-a vor susține Evaluarea Națională mai devreme cu o săptămână, iar concursul de admitere în colegii va fi susținut pe baza programelor școlare, ulterior examenului de evaluare națională, pe baza unor subiecte elaborate „în afara unității de învățământ” pentru concursul de admitere în colegii”, spune Cîmpeanu, pe Facebook.

Admiterea în liceu prin repartiție computerizată a elevilor care nu au ocupat un loc în urma concursului de admitere în colegii se va realiza pe baza rezultatelor obținute la evaluarea națională, după încheierea concursurilor proprii de admitere în colegii.

Aceste prevederi sunt prevăzute a fi aplicate începând cu sesiunea iunie 2024.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: O altă măsură, referitoare la Bacalaureat

O a doua măsură se referă la examenul național de bacalaureat, fiind agreat ca limba și literatura română (inclusiv gramatica) să constituie o probă distinctă în cadrul examenului național de bacalaureat.

„Structura probei de limba romana va permite evaluarea competențelor specifice, eliminând accentul pus pe învățarea mecanică.

Promovarea examenului național de bacalaureat va fi condiționată de obținerea mediei 6, pe baza notelor obținute la proba de limba și literatura română și la proba A, care cuprinde discipline din trunchiul comun (matematica, fizică, chimie, biologie, istorie, geografie și științe socio-umane).

Referitor la proba E, prevăzută la art. 75 alin. (4), a fost agreat faptul că își va păstra caracterul facultativ, deoarece va avea un nivel de dificultate corespunzător pentru a putea fi baza acordării unei calificări de nivel 4, conform art. 76 alin. (5) și art. 76 alin. (3) și a putea fi luată în considerare atât la admiterea în învățământul superior în condițiile autonomiei universitare, cât și pe piața muncii.

Pentru încurajarea participării absolvenților de liceu la proba E, având în vedere nivelul de dificultate al subiectelor realizate astfel încât să permită acordarea unei calificări de nivel 4, aceasta nu va condiționa promovarea examenului național de bacalaureat.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Ce modalitate a fost prezentată

A fost prezentată modalitatea în care evaluarea la bacalaureat se va realiza în format digital (asistat de calculator); acest fapt nu înseamnă că toți itemii vor fi de tip grilă!

Vor fi și itemi cu răspuns deschis, itemi de tip întrebare structurată, eseu etc.

Esențiale sunt modalitatea de colectare a datelor și modalitatea de interpretare a informațiilor la nivel de competență – de exemplu, un răspuns care se referă la o cauzalitate (cauză-efect) va fi evaluat și în cadrul itemilor de la disciplinele istorie, geografie, fizică, matematică etc., iar interpretarea rezultatelor la nivel de competență va fi extrem de utilă în fundamentarea politicilor educaționale”, a transmis ministrul Educației.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Când va fi implementat Bacalaureatul în noua formă

Bacalaureatul în noua formă este prevăzut a fi implementat în 2027, după realizarea noilor planuri-cadru și a noilor programe pentru ciclul liceal, pentru prima generație care studiază pe baza noilor programe începând cu clasa a IX-a, anul școlar 2023-2024.

A treia măsură privește asumarea filierei la nivel liceal care este apreciată ca fiind o măsură oportună, capabilă să susțină creșterea calității procesului de învățământ și profesionalizarea resursei umane (un profil profesional adaptat al cadrului didactic).

„Unitățile de învățământ liceal vor funcționa cu respectarea principiului asumării filierei. Ministerul Educației stabilește criteriile de încadrare a unei unități de învățământ liceal într-una dintre cele trei filiere: teoretică, vocațională sau profesională, printr-o metodologie aprobată prin ordin de ministru.

Pentru filiera profesională s-a agreat titulatura de „Liceu tehnic și profesional” și asumarea integrală a acestei filiere, cu precizarea că pentru unitățile de învățământ liceal din zone greu accesibile sau dezavantajate, pentru asigurarea unui acces echitabil la educație al elevilor, vor putea fi justificate și aprobate, prin ordin de ministru, anumite excepții de la această măsură.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Ce a mai spus Sorin Cîmpeanu

Astfel, în proiectul de lege va fi reglementată această posibilitate prin raportare la motive obiective care țin de asigurarea dreptului la educație, dar și de nevoia de continuare, spre exemplu, a susținerii performanței sportive la nivelul unor licee tehnice și profesionale care au înregistrat performanțe în acest domeniu și nu numai”, a mai spus Cîmpeanu.

A patra măsură: Procesul de descentralizare va fi inițiat prin reconfigurarea activității de educație extrașcolară la nivelul sistemului național de învățământ.

„Palatele copiilor, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare vor fi reorganizate ca unități de educație extrașcolară și vor face parte din rețeaua școlară.

Personalul încadrat la nivelul acestor unități de educație extrașcolara își menține calitatea de personal didactic titular la nivelul sistemului național de învățământ.

Componentele de patrimoniu, terenurile și clădirile unităților de educație extrașcolară, având în vedere specificul și răspândirea structurilor arondate, vor face parte din domeniul public și vor fi administrate de către consiliile județene.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Cum se va putea face schimbarea

Schimbarea destinației se va putea face numai cu avizul conform al Ministerului Educației.

Celelalte componente ale bazei materiale vor fi de drept proprietatea unităților de educație extrașcolară și vor fi administrate de către consiliile de administrație, conform legii”, arată ministrul Educației.

A cincea măsură îi privește pe elevii cu CES.

„În condițiile evidențierii importanței susținerii învățământului special, integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă se va face gradual, doar în măsura în care la nivelul unităților de învățământ preuniversitar de masă vor fi asigurate condițiile specifice din perspectiva existenței resursei umane calificate (consilieri, profesori de sprijin și cadre didactice formate pentru educația copiilor cu CES), precum și din perspectiva existenței infrastructurii dedicate (cabinete psihopedagogice, camere resursă…..)

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Ce instrumente metodologice vor fi elaborate

Pentru asigurarea școlarizării elevilor cu CES, conform nivelurilor de sprijin care vin în întâmpinarea cerințelor educaționale ale acestora, oferindu-le atât flexibilizarea predării, cât si intervenții specifice: logopedie, kinetoterapie, consiliere școlară, intervenții psihologice, precum și adaptări și modificări curriculare, diverse tipuri de asistență psihopedagogică.

În funcție de nivelul de sprijin vor fi elaborate instrumente metodologice specifice care să asigure operaționalizarea și funcționalitatea acestora prin strategii de adaptare, augmentare, modificare, compensare, dispensare, tehnologii asistive și de acces, planuri educaționale personalizate, planuri educaționale individualizate și planuri de intervenție personalizată.

Centrul Național de Educație Incluzivă va gestiona componenta de formare a cadrelor didactice în domeniul educației incluzive și componenta de programe naționale de cercetare cu impact major privind politicile incluzive, instrumentele administrative, programele și practicile incluzive”, arată Sorin Cîmpeanu,

Marți, 23 august, începând cu ora 10.00 Ministerul Educației va continua dezbaterea cu federațiile sindicale pe cele mai importante aspecte din proiectul Legii învățământului preuniversitar-România Educată.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

FOTO: Ministrul Educației i-a așteptat pe elevii medaliați la Olimpiada Internațională de Informatică

Publicat

elevi medaliati aeroport1

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, i-a așteptat marți la aeroport pe elevii medaliați la Olimpiada Internațională de Informatică.

Ministrul Educației a mers la Otopeni pentru a-i felicita pe elevii din București și Orăștie care au luat medalii la Olimpiada Internațională de Informatică.

Ulterior, demnitarul a publicat un mesaj pe Facebook.

elevi medaliati aeroport

„Felicitări, Alexandru Luchianov (Liceul Internațional de Informatică din București)! Felicitări, Luca Perju-Verzotti (Colegiul Național de Informatică “Tudor Vianu” din București)! Felicitări, Alexandru-Raul Todoran (Liceul Teoretic “Aurel Vlaicu” din Orăștie)! Felicitări, Andrei-Robert Ion (Liceul Internațional de Informatică din București)!

elevi medaliati aeroport2

Felicitări, Domnule Profesor Marius Nicoli (Colegiul Național “Frații Buzești”)! Felicitări și mulțumiri, Andrei-Costin Constantinescu (doctorand în Informatică la ETH – Zürich si fost medaliat olimpic, component al lotului României în anii 2016 și 2017)! Onorat de compania voastră, sunteți minunați”, scrie în mesajul ministrului Educației.

elevi medaliati aeroport3

Delegația României a fost compusă din patru elevi. Toți cei patru au luat medalii la competiția internațională.

(sursa: Mediafax)

sursa foto: Facebook / Sorin Mihai Cimpeanu

Citește mai departe

ACTUALITATE

Mândria țării! România pe locul al 2-lea „all times” în Hall of Fame-ul Olimpiadei Internaționale de Informatică

Publicat

olimpiada

Vara performanței românești este întregită de succesul excepțional care urcă România pe locul al doilea „all times” în Hall of Fame-ul Olimpiadei Internaționale de Informatică, cu 123 de medalii, semnalează premierul Nicolae Ciucă.

„Calde felicitări, Alexandru Luchianov, Luca Perju-Verzotti, Andrei-Robert Ion, Alexandru-Radu Todoran, Andrei-Costin Constantinescu și domnului profesor Marius Nicoli! Pregătirea riguroasă a completat cu succes talentul și perseverența. Mulțumiri familiilor voastre și Societății pentru Excelență și Performanță în Informatică, al cărei rol este extrem de important în promovarea valorii informaticii românești”, este mesajul postat de premier.

Potrivit acestuia, rezultatele remarcabile din aceste zile, precum și cele obținute pe parcursul ultimelor luni la celelalte discipline de studiu, dovedesc că România are o tânără generație de minți strălucite, capabile să performeze în mediul elitei internaționale și să reediteze valoarea școlii românești.

„Susținerea excelenței, în egală măsură cu garantarea accesului la educație, mutarea accentului asupra cercetării-inovarii și digitalizării sunt coordonate principale ale politicilor guvernamentale, integrate în noile legi ale educației aflate în consultare publică și în noua Strategie Națională de Cercetare, Inovare și Specializare Inteligentă, recent aprobată de guvern”, se arată în postarea lui Ciucă. MEDIAFAX

Citește mai departe

EDUCATIE

Sesiunea a doua a Examenului Național de Bacalaureat va începe marți. Câți candidați s-au înscris. Calendarul PROBELOR

Publicat

bacalaureat generic.jpg

Sesiunea august – septembrie 2022 a examenului național de bacalaureat începe marți, 16 august, cu aproape 35.000 de candidați înscriși. Peste 90% dintre candidați provin din promoția curentă.

Din totalul celor înscrişi, aproape două treimi provin din promoţia anului 2022 (22.586 candidați), iar 12.237 candidați provin din promoţiile anterioare.

Dintre candidații care susțin în această sesiune pentru prima oară examenul de bacalaureat, 93% provin din promoția curentă (5.842 candidați față de 446 candidați din promoțiile anterioare).

Probele scrise se vor desfășura în 138 de centre de examen. Toate sălile de examen au în dotare camere de supraveghere video și audio.

Este interzisă introducerea în sălile de examen a unor obiecte, precum ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete, manuale, dicționare, notițe, însemnări etc., precum și cu orice mijloc electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.).

„În același timp, este interzis să comunicați între voi sau cu exteriorul, să transmiteți ori să schimbați între voi foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare în interior sau cu exteriorul. Nu riscați eliminarea din examen și pierderea dreptului de a vă prezenta la următoarele două sesiuni”, transmite Ministerul Educației.

Sesiunea a doua a Examenului Național de Bacalaureat va începe marți. Calendarul probelor este:

– 16 August 2022 – Limba și literatura romana- proba E. a – proba scrisă

– 17 August 2022 – Proba obligatorie a profilului – proba E. c – proba scrisă

– 18 August – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E. d – proba scrisă

– 19 August – Limba și literatura materna – proba E. b – proba scrisă.

Probele de evaluare a competențelor (lingvistice și digitale) sunt programate în intervalul 22 – 29 august (cu excepția zilelor de 27 și 28 august).

Afișarea primelor rezultate, în format anonimizat, conform prevederile specifice în vigoare va avea loc în data de 31 august.

Contestațiile pot fi depuse în aceeași zi, în intervalul orar 12:00 – 18:00, atât în format clasic/letric, cât și electronic.

Rezultatele finale, după soluționarea contestațiilor (interval 1 – 2 septembrie), vor fi comunicate în data de 3 septembrie.

Probele scrise încep la ora 9:00, accesul elevilor în săli fiind permis până la ora 8:30.

Ministerul Educației pune la dispoziția celor interesați linia TELVERDE 0800801100 pentru sesizarea eventualelor disfuncționalități pe durata probelor scrise. Numărul va fi disponibil în perioada 16 – 18 august, între orele 8:00 – 16:00, respectiv 19 august, între orele 8:00 – 14:00.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe