Connect with us

EDUCATIE

Sindicatele din Educație resping din nou oferta Guvernului. Greva va continua

Publicat

protest educatie captura video fb
Arhivă foto

Sindicatele din Educaţie au respins, joi, oferta Guvernului pentru încetarea protestelor iar greva din sector continuă, au anunţat joi liderii federaţiilor sindicale, după consultările de la Guvern.

„Mandatul pe care l-am primit a fost acela de a respinge oferta. Oamenii sunt suverani. Oamenii au semnat pentru grevă generală, oamenii decid, aşa că aşteptăm concret săptămâna viitoare ce se întâmplă mai departe.

Sperăm că lucrurile vor intra pe un făgaş normal, dar totul depinde de ceea ce vor decide oamenii pe care îi reprezentăm.

Decizia le aparţine. Asta scrie în fişa postului la mine. Trebuie să merg mai departe cu mandatul pe care l-am primit până la acest moment”, a declarat Simion Hancescu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI).

Acesta a explicat că oamenii sunt nemulţumiţi de faptul că noua grilă de salarizare urmează să se aplice în trei ani şi a amintit că medicii au primit integral creşterile solicitate atunci când Sănătatea a fost declarată domeniu prioritar.

„Oamenii au spus că nu este acceptat ca această grilă să se aplice în 3 ani de zile ci mult mai repede. Să vă amintiţi că tot aici am spus la un moment dat că oamenii doresc o mărire de 25% a salariului.

Ori, dacă ne uităm la ce s-a întâmplat cu acea mie de lei, nu se ajunge la acest procent. Lucrurile sunt foarte simple.

Apreciem faptul că ordonanţa a fost dată, numai că orizontul de timp propus de Guvern, de 3 ani de zile, nu este acceptat. Vă reamintesc faptul că există un domeniu care a fost declarat prioritar în 2018.

Sindicatele din Educație resping din nou oferta Guvernului. „Membrii de sindicat doresc aplicarea în integralitate, începând din această lună”

E vorba de sănătate, unde medicilor li s-a acordat integral mărirea, deci nu în tranşe.

Au trecut 5 ani de zile. Oamenii doresc ca şi pentru educaţie să se facă acest efort din partea statului român, să poată să ajungă la salariile din grilă.

Argumentul cu care a venit Guvernul este că Ordonanţa este dată şi mai mult nu se poate în acest moment.

Ordonanţa a trecut şi vor fi discuţii la Ministerul Muncii pe grila de salarizare, pentru că trebuie să clarificăm şi lucruri legate de auxiliar şi la personal administrativ”, a mai arătat Hancescu.

Pe de altă parte, acesta a precizat că nu sunt luate în calcul şi alte forme de protest.

La rândul său, Marius Nistor, liderul Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret, a subliniat şi el că membrii de sindicat doresc aplicarea în integralitate, începând din această lună, a grilei de salarizare iar acţiunile de protest vor continua şi după 6 iunie.

„Mandatul este unul foarte clar: grila de salarizare care a fost negociată cu Ministerul Educaţiei să fie pusă în aplicare în integralitate începând din această lună.

Sindicatele din Educație resping din nou oferta Guvernului. Precizările liderului FSE Spiru Haret

Nu există alt mandat, nu avem ce discuta în afara mandatului respectiv, iar de marţi încolo colegii noştri vor continua acţiunile de protest ei fiind singurii în măsură să decidă altceva”, a afirmat Marius Nistor.

El a precizat, totodată, că la întâlnirea de joi cu reprezentanţii Executivului nu a existat nicio noutate.

„Ne-au chemat să ne anunţe că a trecut acest proiect de ordonanţă de urgenţă şi el ar trebui adus la cunoştinţă colegilor din unităţile de învăţământ. Ei îl cunosc.

În momentul de faţă nu există niciun element de noutate, ştiu despre ce este vorba.

Mai departe, se pot continua negocierile la nivelul Ministerului Muncii pe viitoarea grile de salarizare.

Dar v-am spus care este mandatul meu. Soluţia trebuie să fie cea care rezolvă revendicările legitime ale colegilor noştri. Eu au întotdeauna dreptate”, a subliniat liderul FSE Spiru Haret.

Sindicatele din Educație resping din nou oferta Guvernului. Majorările se suportă de la bugetul de stat

Guvernul a aprobat joi ordonanţa care stabileşte majorări ale salariilor în învăţământ.

Potrivit Ministerului Muncii, actul normativ aprobat de Executiv stabileşte o majorare de 1.000 de lei brut pe fiecare funcţie în cazul personalului didactic şi personalului didactic auxiliar din cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar şi instituţiilor de învăţământ superior, inclusiv pentru personalul didactic auxiliar din bibliotecile universitare, respectiv de 400 de lei pentru personalul nedidactic.

„Măsura a fost luată pentru a evita neînchiderea anului şcolar 2022-2023, situaţie care ar afecta dreptul la educaţie pentru trei milioane de elevi, precum şi pentru a susţine dezvoltarea profesională a personalului didactic în vederea creşterii calităţii şi echităţii sistemului educaţional”, precizează Ministerul Muncii.

Majorările se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei, iar impactul financiar asupra bugetului general consolidat pentru anul curent se ridică la 2,168 miliarde de lei.

Greva din sistemul de învăţământ a fost declanşată în data de 22 mai. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EDUCATIE

Elevii din Bucureşti intră vineri în vacanţă. Când se vor întoarce la cursuri

Publicat

sala clasa.jpg
fotografie cu caracter ilustrativ

Conform calendarului aprobat de Ministerul Educației, elevii din București vor intra în vacanță vineri, după încheierea cursurilor, și se vor întoarce la școală luni, 26 februarie.

Aceasta este vacanţa de o săptămână care se poate lua la decizia inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti în perioada 12 februarie – 3 martie.

Următoarele vacanţe sunt programate astfel:
* de sâmbătă, 27 aprilie, până marţi, 7 mai;
* de sâmbătă, 22 iunie, până duminică, 8 septembrie.

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară până pe 26 aprilie 2024, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ.

Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

Prin excepţie, se stabilesc următoarele: pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri şi se încheie pe 7 iunie 2024, iar pentru clasa a VIII-a anul şcolar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri şi se încheie pe 14 iunie 2024.

Pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică şi pentru clasele din învăţământul profesional anul şcolar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri şi se încheie pe 28 iunie 2024. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Universitatea din Bucureşti propune peste 21.000 de locuri pentru admiterea din acest an

Publicat

Arhivă foto

Pentru admiterea din acest an, Universitatea din București pune la dispoziție peste 21.000 de locuri, distribuite astfel: 11.200 pentru programele de licență, 8.986 pentru programele de masterat, 111 pentru programele de masterat didactic și 839 pentru programele de doctorat.

Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior transmis vineri AGERPRES, concursul admitere sesiunea iulie 2024 la facultăţile Universităţii Bucureşti se desfăşoară pentru programele de licenţă, masterat şi doctorat, în perioada 1 – 26 iulie, iar data-limită de afişare a rezultatelor este 31 iulie.

Pentru sesiunea de toamnă, facultăţile Universităţii din Bucureşti fac înscrieri pe locurile rămase neocupate în perioada 2 – 16 septembrie, iar data-limită de afişare a rezultatelor este 21 septembrie.

„Pentru admiterea 2024, majoritatea facultăţilor Universităţii din Bucureşti vor oferi viitorilor studenţi, masteranzi şi doctoranzi un proces online de înscriere şi admitere, precum şi posibilitatea de achitare online a taxei de înscriere.

De asemenea, unele facultăţi ale Universităţii din Bucureşti vor organiza şi o sesiune online de preînscriere, oferind candidaţilor posibilitatea de a-şi manifesta interesul pentru facultăţile respective şi de a fi la curent cu ultimele noutăţi cu privire la procesul de admitere”, informează sursa citată.

Universitatea din București are astăzi 19 facultăţi

Universitatea din Bucureşti organizează în acest an, atât pentru programele de studii universitare de licenţă, cât şi pentru programe de studii universitare de masterat, o sesiune de admitere specială pentru olimpicii internaţionali şi sportivii medaliaţi la competiţii europene şi mondiale pentru sporturile olimpice şi şah şi la jocurile olimpice şi paralimpice, anterior organizării sesiunii de admitere pentru toţi candidaţii.

În perioada imediat următoare vor fi publicate pe www.unibuc.ro şi pe admitere.unibuc.ro atât oferta anuală de şcolarizare şi regulamentul de admitere, cât şi detaliile cu privire la calendarul acestei sesiuni speciale de admitere.

Universitatea din Bucureşti a fost înfiinţată prin Decretul nr. 765 din 4/16 iulie 1864 al Domnitorului Alexandru Ioan Cuza, iar astăzi are 19 facultăţi care oferă 95 de programe de licenţă, 223 de programe de masterat, 23 de şcoli doctorale pe domenii specifice şi o şcoală pentru studii doctorale interdisciplinare, peste 50 de centre şi nouă staţiuni de cercetare. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Timiş: Numărul studenţilor care vor să devină ingineri a scăzut cu 15 % în ultimul deceniu, potrivit rectorului UPT

Publicat

calculator

Vineri, rectorul Universității Politehnica Timișoara (UPT), Florin Drăgan, a subliniat că în ultimii zece ani, la nivel național, interesul pentru cariera de inginer a înregistrat o scădere de aproape 15%, în ciuda cererii semnificative de pe piața muncii.

Un raport privind starea învăţământului superior din România, realizat de Ministerul Educaţiei, arată că la facultăţile de inginerie erau anul trecut înscrişi 75.331 de studenţi.

În 2014 erau cu 11.000 mai mulţi.

Deşi universităţile tehnice au reuşit să menţină în general cifrele de şcolarizare, universităţile generaliste care aveau şi specializări de inginerie au fost nevoite să reducă numărul de locuri pentru a creşte specializările considerate mai uşoare, arată un comunicat al UPT, remis AGERPRES.

Rectorul UPT, Florin Drăgan, consideră că este nevoie de o mai bună promovare a unor materii precum Matematică sau Fizică în licee. De asemenea, pentru a le face mai atractive profesorii trebuie să adopte metode interactive de predare.

„Din păcate, sunt multe cauze ce au dus la această scădere a studenţilor la facultăţile de inginerie.

Putem vorbi de o migrare a tinerilor spre universităţi de afară, de scăderea populaţiei şcolare, dar şi de o scădere a numărului de locuri la inginerie a universităţilor generaliste.

Noi, ca universitate tehnică, am menţinut numărul de locuri în ultimii zece ani la acelaşi nivel, însă unele universităţi generaliste care aveau şi facultăţi de inginerie au redirecţionat aceste locuri spre facultăţi mai uşoare pentru studenţi pentru a nu pierde finanţarea de la Ministerul Educaţiei.

În perioada de după pandemie a crescut şi abandonul universitar

În plus, în perioada de după pandemie a crescut şi abandonul universitar.

Studiile inginereşti sunt considerate mai dificile, indiferent de beneficiile pe care tânărul le are după finalizarea lor. Putem vorbi de salarii mai mari, dar şi de o rată de angajabilitate de peste 90% în domeniu”, susţine rectorul Florin Drăgan, citat în comunicatul menţionat.

Raportul Ministerului Educaţiei analizează numărul total de studenţi din perioada 2014-2023, înscrişi la universităţile din toată România.

În raport se poate observa o creştere a numărului celor ce studiază la specializările ce ţin de „tehnologiile informaţiei şi comunicaţiilor” (IT&C), însă această creştere nu compensează scăderea din inginerie.

De exemplu, în 2023 erau înscrişi la licenţă 31.160 de studenţi la specializări IT&C, în timp ce în urmă cu zece ani erau 27.000 de studenţi.

Conform sursei citate, multe companii multinaţionale nu mai fac în România doar producţie, ci acum au şi departamente cercetare, ceea ce a determinat o creştere a nevoii de ingineri pe piaţa muncii în ultimii ani.

De altfel, Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) are în componenţă numeroase proiecte de digitalizare şi de infrastructură, astfel că nevoia de ingineri va creşte şi mai mult în viitorul apropiat.

Declarațiile rectorului Florin Drăgan

„Atât timp cât companiile multinaţionale din industrie se axau strict pe producţie în România, criza de ingineri nu era foarte vizibilă.

În ultimii ani, numai în vestul ţării au fost numeroase companii care şi-au mutat parţial diviziile de cercetare din alte ţări sau au deschis centre de cercetare în România.

Unele dintre ele nu au finalizat acest proces, aşa că au nevoie în continuare de specialişti.

Practic din acel moment problema forţei de muncă înalt calificată a devenit atât de vizibilă.

De altfel, este o problemă întâlnită la nivel european şi este nevoie de măsuri rapide şi concrete.

Există şi o comoditate parţială a tinerei generaţii pentru că îşi doreşte un parcurs universitar mai lejer, în detrimentul unei calificări puternice pe piaţa muncii”, a mai evidenţiat rectorul Florin Drăgan. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Prezenţă de 93,4% la prima probă a simulării Evaluării Naţionale

Publicat

evaluare nationala 2019 ora incepe subiecte 1 1000x600.jpg
Arhivă foto

Procentajul de participare la proba de Limba și literatura română din cadrul simulării Evaluării Naționale a atins 93,4%, cu un total de 164.600 de elevi prezenți, conform informațiilor furnizate luni de către Ministerul Educației.

Potrivit sursei citate, şase elevi au fost eliminaţi, ca urmare a unor tentative de fraudă.

„Platforma destinată evaluării digitalizate a funcţionat în parametri optimi pe toată durata derulării procesului de încărcare a lucrărilor, cu excepţia unui scurt interval de timp (aproximativ 20 de minute), însă fără a se înregistra blocaje”, adaugă sursa amintită.

Simularea Evaluării naţionale continuă marţi cu proba scrisă la Matematică, şi se încheie miercuri cu proba scrisă la Limba şi literatura maternă.

Subiectele sunt elaborate pe baza conţinuturilor/competenţelor asociate acestora, conform programelor pentru simulare, aprobate de Ministerul Educaţiei.

Subiectele şi baremele se publică în fiecare zi de examen, la ora 15,00.

Rezultatele

Rezultatele vor fi comunicate individual pe 23 februarie şi vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii cu elevii, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

„Notele obţinute nu se trec în catalog.

Prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui, acestea pot fi trecute în catalog.

Obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale”, menţionează Ministerul Educaţiei. Agerpres

Citește mai departe