Connect with us

ACTUALITATE

Sistem informatic pentru actele de stare civilă. Vor fi digitalizate şi documente emise în urmă cu 100 de ani

Publicat

buletin

Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă va permite optimizarea eliberării şi gestionării certificatelor pentru naştere, căsătorie, divorţ şi deces, urmând să fie digitalizate documente de stare civilă emise în urmă cu până la 100 de ani.

„Acest proiect va crea condiţiile unei administraţii moderne, eficiente, cât şi premisele creşterii calităţii serviciilor furnizate cetăţenilor şi reducerea timpului de soluţionare a cererilor referitoare la furnizarea datelor cu caracter personal, în condiţiile legii. La finalizarea acestui proiect ne propunem să reducem timpul necesar procesării tranzacţiilor informaţiilor de stare civilă şi a cheltuielilor de stocare a acestor informaţii pentru administraţiile publice locale şi pentru administraţia publică centrală. Ne propunem să digitizăm documentele de stare civilă emise în urmă cu până la 100 de ani, ne propunem stocarea electronică şi gestionarea arhivistică şi creşterea nivelului de colaborare şi de comunicare între comunităţile locale şi instituţiile publice în problematica stării civile”, a explicat, joi, Paul Zai, consilier al ministrului Afacerilor Interne.

Ionuţ Andrei, secretar de stat în Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, a precizat că, în mare măsură, aceste evenimente de viaţă – naştere, căsătorie, divorţ şi deces – vor fi înregistrare în mod automat.

„Obiectivul comun este de a ne crea un trai mai bun, a scădea timpul petrecut la cozi. Sper ca peste 10 ani, copiii noştri să vadă cozile de la ghişee doar pe Internet, la fel cum vedem noi cozile de la pâine la care stăteau părinţii noştri acum 30 de ani”, a afirmat Ionuţ Andrei.

Managerul proiectului, Cătălin Giulescu, şeful Direcţiei de Evidenţă a Populaţiei şi Administrarea Bazelor de Date, a prezentat pe larg proiectul, la finalul căruia vor fi posibile accesarea online a datelor şi informaţiilor referitoare la proceduri sau formulare, descărcarea şi încărcarea online a formularelor, plata pe internet a taxelor aferente, precum şi programarea online în vederea accesării serviciilor.

„Proiectul urmează să asigure accesul facil al cetăţenilor, într-un mod rapid, modern şi securizat, la serviciile de stare civilă, atât în ceea ce priveşte informarea, cât şi în ceea ce priveşte transmiterea informaţiei în format electronic, astfel încât încercăm să simplificăm situaţiile în care cetăţeanul trebuie să facă dovada anumitor evenimente de viaţă, ci sistemul va trebui să genereze informaţiile necesare cetăţeanului în măsura în care acesta solicită accesul la un anumit tip de serviciu”, a declarat Cătălin Giulescu.

Potrivit acestuia, un alt obiectiv al proiectului este reprezentat de furnizarea serviciilor de tip government to citizen şi government to government, în contextul în care cetăţenii vor avea parte de servicii directe.

„Încercăm să reducem foarte mult birocraţia. În acest sens, autorităţile vor avea acces direct, potrivit competenţelor legale, la anumite informaţii pe care, în momentul acesta, cetăţeanul este obligat să le prezinte în momentul în care solicită prestarea unui anumit tip de serviciu”, a mai spus Giulescu.

El a arătat că proiectul, pe lângă implementarea platformei de servicii electronice ce au la bază informaţii de stare civilă, va presupune şi informatizarea fluxurilor interne specifice tuturor instituţiilor implicate.

„Proiectul are ca sursă de finanţare Programul Operaţional Competitivitate şi beneficiază de un buget de aproximativ 185 de milioane de lei, din care aproximativ 156 de milioane de lei reprezintă finanţare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. În prezent, suntem în a zecea lună de implementare, iar proiectul presupune o perioadă de implementare de 36 de luni, urmând să fie finalizat în iunie 2021”, a precizat Giulescu.

Ministerul Afacerilor Interne implementează proiectul Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) alături de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Botoșani: Peste 40 de amenzi aplicate în cadrul unei acțiuni organizată pentru prevenirea indisciplinei pietonilor și bicicliștilor

Publicat

pietoni.jpg

Publicitate

Duminică, polițiștii din cadrul Biroului Rutier au acționat pentru prevenirea și combaterea accidentelor rutiere care au drept cauze generatoare indisciplina pietonilor sau a bicicliștilor, din municipiul Botoșani.

Activitățile au fost desfășurate în intervalul orar 15:00-19:00, pe artere rutiere, atât din municipiul Botoșani, cât și din zonele rurale aflate în competența Biroului Rutier, pentru reducerea riscului rutier și impunerea unui climat…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Sfânta Liturghie în cadrul Cercului Pastoral-Misionar „Sfântul Ioan Iacob” în biserica Parohiei „Sfântul Mare Mucenic Gheorghe” din Horodiștea

Publicat

foto: sfânta liturghie în cadrul cercului pastoral misionar „sfântul ioan iacob”

Publicitate

Într-o atmosferă de rugăciune, comuniune și profundă trăire duhovnicească, biserica Parohiei „Sfântul Mare Mucenic Gheorghe” din Horodiștea a devenit astăzi locul în care inimile și gândurile preoților și credincioșilor s-au unit în jurul luminii credinței. A fost o zi aparte, marcată de întâlnirea Cercului Pastoral-Misionar „Sfântul Ioan Iacob”, care a adus împreună slujitori ai altarului și suflete dornice de întărire…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Senatorul PSD Doina Federovici cere ambulanțe noi pentru Botoșani

Publicat

senatorul psd doina federovici cere ambulanțe noi pentru botoșani

Publicitate

Atunci când sănătatea este în joc, fiecare minut contează. Pentru cei aflați în situații critice, ambulanțele poate face diferența. Din acest motiv, starea tehnică a ambulanțelor și prezența lor în timp util pe teren este o chestiune de siguranță publică și de respect față de viața botoșănenilor.

În acest context, senatorul PSD Doina Federovici a adresat, de la tribuna Senatului, o întrebare oficială șefului Departamentului pentru…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Localitatea săracă din județul Botoșani care poate deveni pion principal în reconstrucția Ucrainei

Publicat

localitatea săracă din județul botoșani care poate deveni pion principal

Publicitate

Darabani, cel mai nordic oraș din România, ar putea deveni port terestru și un punct cheie în reconstrucția Ucrainei de după război. Autoritățile locale fac demersuri, inclusiv în relația cu Ucraina, pentru deschiderea unui nou punct vamal cu țara vecină, dar și realizarea unui hub economic la graniță, scrie ADEVĂRUL

Discuțiile privind reconstrucția Ucrainei includ și viitorul zonelor de frontieră care au șansa de a se transforma în…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe