Connect with us

ACTUALITATE

Sistem informatic pentru actele de stare civilă. Vor fi digitalizate şi documente emise în urmă cu 100 de ani

Publicat



buletin

Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă va permite optimizarea eliberării şi gestionării certificatelor pentru naştere, căsătorie, divorţ şi deces, urmând să fie digitalizate documente de stare civilă emise în urmă cu până la 100 de ani.

“Acest proiect va crea condiţiile unei administraţii moderne, eficiente, cât şi premisele creşterii calităţii serviciilor furnizate cetăţenilor şi reducerea timpului de soluţionare a cererilor referitoare la furnizarea datelor cu caracter personal, în condiţiile legii. La finalizarea acestui proiect ne propunem să reducem timpul necesar procesării tranzacţiilor informaţiilor de stare civilă şi a cheltuielilor de stocare a acestor informaţii pentru administraţiile publice locale şi pentru administraţia publică centrală. Ne propunem să digitizăm documentele de stare civilă emise în urmă cu până la 100 de ani, ne propunem stocarea electronică şi gestionarea arhivistică şi creşterea nivelului de colaborare şi de comunicare între comunităţile locale şi instituţiile publice în problematica stării civile”, a explicat, joi, Paul Zai, consilier al ministrului Afacerilor Interne.

Ionuţ Andrei, secretar de stat în Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, a precizat că, în mare măsură, aceste evenimente de viaţă – naştere, căsătorie, divorţ şi deces – vor fi înregistrare în mod automat.

“Obiectivul comun este de a ne crea un trai mai bun, a scădea timpul petrecut la cozi. Sper ca peste 10 ani, copiii noştri să vadă cozile de la ghişee doar pe Internet, la fel cum vedem noi cozile de la pâine la care stăteau părinţii noştri acum 30 de ani”, a afirmat Ionuţ Andrei.

Managerul proiectului, Cătălin Giulescu, şeful Direcţiei de Evidenţă a Populaţiei şi Administrarea Bazelor de Date, a prezentat pe larg proiectul, la finalul căruia vor fi posibile accesarea online a datelor şi informaţiilor referitoare la proceduri sau formulare, descărcarea şi încărcarea online a formularelor, plata pe internet a taxelor aferente, precum şi programarea online în vederea accesării serviciilor.

“Proiectul urmează să asigure accesul facil al cetăţenilor, într-un mod rapid, modern şi securizat, la serviciile de stare civilă, atât în ceea ce priveşte informarea, cât şi în ceea ce priveşte transmiterea informaţiei în format electronic, astfel încât încercăm să simplificăm situaţiile în care cetăţeanul trebuie să facă dovada anumitor evenimente de viaţă, ci sistemul va trebui să genereze informaţiile necesare cetăţeanului în măsura în care acesta solicită accesul la un anumit tip de serviciu”, a declarat Cătălin Giulescu.

Potrivit acestuia, un alt obiectiv al proiectului este reprezentat de furnizarea serviciilor de tip government to citizen şi government to government, în contextul în care cetăţenii vor avea parte de servicii directe.

“Încercăm să reducem foarte mult birocraţia. În acest sens, autorităţile vor avea acces direct, potrivit competenţelor legale, la anumite informaţii pe care, în momentul acesta, cetăţeanul este obligat să le prezinte în momentul în care solicită prestarea unui anumit tip de serviciu”, a mai spus Giulescu.

El a arătat că proiectul, pe lângă implementarea platformei de servicii electronice ce au la bază informaţii de stare civilă, va presupune şi informatizarea fluxurilor interne specifice tuturor instituţiilor implicate.

“Proiectul are ca sursă de finanţare Programul Operaţional Competitivitate şi beneficiază de un buget de aproximativ 185 de milioane de lei, din care aproximativ 156 de milioane de lei reprezintă finanţare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. În prezent, suntem în a zecea lună de implementare, iar proiectul presupune o perioadă de implementare de 36 de luni, urmând să fie finalizat în iunie 2021”, a precizat Giulescu.

Ministerul Afacerilor Interne implementează proiectul Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) alături de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Coreea de Sud va relua vaccinarea cu AstraZeneca pentru persoanele de peste 30 de ani

Publicat

Autorităţile din Coreea de Sud au anunţat duminica aceasta că vor relua luni, 12 aprilie, administrarea vaccinului anticoronavirus produs de compania farmaceutică anglo-suedeză AstraZeneca pentru persoanele de peste 30 de ani, după ce au suspendat inoculările cu acest ser pe fondul îngrijorărilor referitoare la apariţia unor cazuri grave de tromboză, transmite EFE.

Anunţul a fost făcut prin intermediul unui comunicat de presă de Agenţia pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor Infecţioase din Coreea (KDCA), care a recomandat totodată stabilirea unui sistem de supraveghere pentru detectarea timpurie şi tratamentul trombozelor rare având legătură cu acest vaccin.

KDCA a insistat că avantajele administrării acestui vaccin sunt mai mari decât riscurile potenţiale şi a cerut autorităţilor să continue programul de vaccinare conform programării “pentru a preveni infecţii grave şi decesul din cauza COVID-19”.

Guvernul de la Seul a suspendat miercuri administrarea vaccinului AstraZeneca persoanelor sub 60 de ani, profesorilor de la şcolile speciale şi infirmierelor din şcoli, ca urmare a îngrijorării în creştere legate de cazurile de tromboză.

Coreea de Sud a informat despre trei cazuri de tromboză după vaccinarea cu AstraZeneca. Doi dintre pacienţi aveau în jur de 20 de ani, în timp ce în primul caz, înregistrat în martie, a fost vorba despre o femeie de 60 de ani care a murit.

De la începerea campaniei de inoculare, la 26 februarie, Coreea de Sud a vaccinat ceva mai mult de 1,1 milioane de persoane, adică 2,06% din întreaga populaţie. Circa 80% dintre dozele administrate au fost cu vaccin AstraZeneca, iar restul cu serul american Pfizer.

Obiectivul ţării asiatice este de a vaccina anticoronavirus 12 milioane de persoane până la sfârşitul lunii iunie şi de a obţine imunitatea de grup în noiembrie. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Toţi francezii de 55 de ani şi peste această vârstă se pot vaccina începând de luni

Publicat

Vaccinarea anticoronavirus este disponibilă începând de luni pentru toţi francezii de 55 de ani şi peste această vârstă, a anunţat duminică ministrul sănătăţii Olivier Veran pentru publicaţia Journal du dimanche, transmite AFP.

El a explicat că acest lucru este posibil graţie a două vaccinuri, cel produs de AstraZeneca, “pe care, începând de mâine (luni – n.r.), toţi francezii de peste 55 de ani, fără restricţii, îl vor putea primi”, şi cel produs de Johnson & Johnson, livrat în Franţa începând de luni, propus, “pentru coerenţă şi eficacitate, tuturor celor de peste 55 de ani, fără restricţii”.

Din 19 martie, Franţa rezervă celor cu vârste de peste 55 de ani vaccinul produs de laboratorul anglo-suedez AstraZeneca, după cazuri rare, dar grave de probleme de coagulare observate la pacienţii mai tineri.

Vaccinul fabricat de Janssen-Cilag (grupul Johnson & Johnson) este autorizat în Franţa din 12 martie. Ministrul Veran a indicat că prima livrare va fi de 200.000 de doze. “Extindem vaccinarea”, a spus Veran.

Referindu-se la celelalte două vaccinuri autorizate în Franţa, Veran a amintit “anunţul extinderii campaniei de vaccinare pentru Pfizer şi Moderna la toate persoanele de peste 60 de ani începând din 16 aprilie”.

Veran a anunţat totodată şi o extindere a perioadei scurse între cele două doze de vaccin cu ARN messager de la companiile Pfizer-BioNTech şi Moderna, de la 28 de zile, cât este în prezent, la 42 de zile. “Acest lucru ne va permite să vaccinăm mai rapid, fără să reducem protecţia”, a explicat el. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Un bărbat care şi-a cumpărat un buletin fals cu 130 de euro, prins de poliţiştii de frontieră

Publicat

Un bărbat din Republica Moldova care a plătit 130 de euro pentru a cumpăra o carte de identitate românească falsă a fost depistat de poliţiştii din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Stânca, a declarat, duminică, purtătorul de cuvânt al Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră (STPF) Botoşani, Minodora Răcnea.

Potrivit sursei citate, bărbatul de 35 de ani s-a prezentat în punctul de trecere a frontierei ca pasager într-un autocar care efectua curse între Cehia şi Republica Moldova, iar la controlul autorităţilor, în portofelul său a fost descoperit actul de identitate contrafăcut.

“În baza profilului de risc, s-a procedat la efectuarea unui control amănunţit asupra persoanei, în urma căruia a fost descoperită ascunsă, în portofelul bărbatului, o carte de identitate cu însemnele autorităţilor române, pe care era imprimată fotografia persoanei în cauză. Cu ocazia verificărilor efectuate, poliţiştii de frontieră au stabilit că documentul în cauză nu îndeplineşte condiţiile de formă şi fond specifice unuia autentic, fiind fals”, a afirmat oficialul STPF.

Cetăţeanul moldovean a declarat poliţiştilor de frontieră că a procurat acea carte de identitate în Franţa, prin intermediul unei persoane ale cărei date nu le cunoaşte, plătind suma de 130 de euro. De asemenea, bărbatul susţine că a folosit apoi cartea de identitate pentru a obţine un loc de muncă şi pentru a închiria o locuinţă în Franţa.

Poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de complicitate la fals material în înscrisuri oficiale. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Marea Britanie intră în doliu național, are loc o slujbă specială de comemorare a Prințului Philip

Publicat

Marea Britanie va intra într-o perioadă de doliu naţional începând de astăzi, scrie BBC. O slujbă specială de comemorare a ducelui de Edinburgh va avea loc la Catedrala Canterbury.

Ceremonia va fi condusă de Arhiepiscopul de Canterbury, Justin Welby, care va oficializa şi înmormântarea Prinţului Philip, de săptămâna viitoare.

Totodată, mai multe evenimente sportive au fost reprogramate din cauza doliului naţional.

Doliul naţional se va încheia pe 17 aprilie, după slujba de înmormântare a Prinţului Philip. La începutul ceremoniei de înmormântare se va ţine un minut de reculegere la nivel naţional, la ora 15:00, ora locală.

Guvernul Marii Britanii a distribuit şi un set de reguli de doliu naţional, pe care business-urile locale şi coordonatorii diverselor evenimente sportive ar trebui să le urmeze pentru a respecta ziua înmormântării Prinţului Philip. Închiderea activităţii nu este obligatorie, însă anumite evenimente au fost reprogramate în semn de respect.

Slujba de înmormântare a ducelui de Edinburgh va avea loc pe 17 aprilie, la Catedrala St. George, de la Castelul Windsor. La ceremonie vor putea participa 30 de persoane, din cauza regulilor COVID-19. În mod normal, la astfel de evenimente nu ar fi putut să participe mai mult de 10 persoane, însă prim-ministrul Boris Johnson şi-a dorit ca toţi apropiaţii ducelui să poată să îşi ia rămas-bun. Accesul publicului larg este complet interzis.

Toate detaliile ceremoniei de înmormântare vor respecta întru totul dorinţele Prinţului Philip. Printre cei care vor participa la slujbă se află şi Ducele de Sussex, Prinţul Harry. Soţia sa, Ducesa de Sussex, nu va putea fi prezentă. Medicul său i-a interzis să zboare, din cauza sarcinii.

În ziua înmormântării, sicriul Prinţului Philip va fi transportat de la Castelul Windsor la capela Catedralei St. George, cu un model Land Rover care a fost proiectat chiar de Prinţ.

Membrii familiei regale vor merge pe jos, în urma maşinii.

De asemenea, toţi participanţii la ceremonie vor fi obligaţi să respecte măsurile de distanţare socială şi vor purta măşti, din cauza pandemiei COVID-19. Lista completă cu participanţii la înmormântare va fi oferită presei în decursul zilei de joi.

Sicriul Prinţului Philip va fi depus în capela privată a Castelului Windsor şi va fi decorat cu însemnele sale militare şi o coroană de flori.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe