Connect with us

ACTUALITATE

Sistem informatic pentru actele de stare civilă. Vor fi digitalizate şi documente emise în urmă cu 100 de ani

Publicat

buletin

Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă va permite optimizarea eliberării şi gestionării certificatelor pentru naştere, căsătorie, divorţ şi deces, urmând să fie digitalizate documente de stare civilă emise în urmă cu până la 100 de ani.

„Acest proiect va crea condiţiile unei administraţii moderne, eficiente, cât şi premisele creşterii calităţii serviciilor furnizate cetăţenilor şi reducerea timpului de soluţionare a cererilor referitoare la furnizarea datelor cu caracter personal, în condiţiile legii. La finalizarea acestui proiect ne propunem să reducem timpul necesar procesării tranzacţiilor informaţiilor de stare civilă şi a cheltuielilor de stocare a acestor informaţii pentru administraţiile publice locale şi pentru administraţia publică centrală. Ne propunem să digitizăm documentele de stare civilă emise în urmă cu până la 100 de ani, ne propunem stocarea electronică şi gestionarea arhivistică şi creşterea nivelului de colaborare şi de comunicare între comunităţile locale şi instituţiile publice în problematica stării civile”, a explicat, joi, Paul Zai, consilier al ministrului Afacerilor Interne.

Ionuţ Andrei, secretar de stat în Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, a precizat că, în mare măsură, aceste evenimente de viaţă – naştere, căsătorie, divorţ şi deces – vor fi înregistrare în mod automat.

„Obiectivul comun este de a ne crea un trai mai bun, a scădea timpul petrecut la cozi. Sper ca peste 10 ani, copiii noştri să vadă cozile de la ghişee doar pe Internet, la fel cum vedem noi cozile de la pâine la care stăteau părinţii noştri acum 30 de ani”, a afirmat Ionuţ Andrei.

Managerul proiectului, Cătălin Giulescu, şeful Direcţiei de Evidenţă a Populaţiei şi Administrarea Bazelor de Date, a prezentat pe larg proiectul, la finalul căruia vor fi posibile accesarea online a datelor şi informaţiilor referitoare la proceduri sau formulare, descărcarea şi încărcarea online a formularelor, plata pe internet a taxelor aferente, precum şi programarea online în vederea accesării serviciilor.

„Proiectul urmează să asigure accesul facil al cetăţenilor, într-un mod rapid, modern şi securizat, la serviciile de stare civilă, atât în ceea ce priveşte informarea, cât şi în ceea ce priveşte transmiterea informaţiei în format electronic, astfel încât încercăm să simplificăm situaţiile în care cetăţeanul trebuie să facă dovada anumitor evenimente de viaţă, ci sistemul va trebui să genereze informaţiile necesare cetăţeanului în măsura în care acesta solicită accesul la un anumit tip de serviciu”, a declarat Cătălin Giulescu.

Potrivit acestuia, un alt obiectiv al proiectului este reprezentat de furnizarea serviciilor de tip government to citizen şi government to government, în contextul în care cetăţenii vor avea parte de servicii directe.

„Încercăm să reducem foarte mult birocraţia. În acest sens, autorităţile vor avea acces direct, potrivit competenţelor legale, la anumite informaţii pe care, în momentul acesta, cetăţeanul este obligat să le prezinte în momentul în care solicită prestarea unui anumit tip de serviciu”, a mai spus Giulescu.

El a arătat că proiectul, pe lângă implementarea platformei de servicii electronice ce au la bază informaţii de stare civilă, va presupune şi informatizarea fluxurilor interne specifice tuturor instituţiilor implicate.

„Proiectul are ca sursă de finanţare Programul Operaţional Competitivitate şi beneficiază de un buget de aproximativ 185 de milioane de lei, din care aproximativ 156 de milioane de lei reprezintă finanţare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. În prezent, suntem în a zecea lună de implementare, iar proiectul presupune o perioadă de implementare de 36 de luni, urmând să fie finalizat în iunie 2021”, a precizat Giulescu.

Ministerul Afacerilor Interne implementează proiectul Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) alături de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Peste 100 de ȘOFERI au ajuns PIETONI în minivacanța de 1 decembrie la Cluj. Majoritatea din cauza VITEZEI

Publicat

foto actiune 3.jpg

252 de șoferi au fost amendați de polițiștii clujeni în minivacanța de 1 decembrie pentru că au depășit viteza legală. 82 dintre aceștia au rămas și fără permis de conducere.

Peste 550 de sancțiuni contravenționale au fost aplicate participanților la trafic, pentru nerespectarea legislației rutiere, în perioada minivacanței de 1 Decembrie, arată polițiștii clujeni.

Peste 100 de șoferi au ajuns pietoni în minivacanța de 1 decembrie la Cluj

Polițiștii rutieri au acționat la nivelul întregului județ, fiind reținute în total 105 permise de conducere, 82 dintre acestea pentru viteză…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Alertă de securitate în zona centrală a orașului german Düsseldorf

Publicat

fotografie cu caracter ilustrativ

Mai multe zone din zona centrală a orașului german Düsseldorf, inclusiv un târg de Crăciun, au fost evacuate, luni după-amiază, din cauza unei alerte de securitate, afirmă surse citate de presa germană.

Numeroase echipaje de poliţie au instituit un perimetru de securitate în zona Corneliusplatz, în centrul oraşului Düsseldorf, afirmă surse citate de publicaţiile Bild şi Der Spiegel.

UPDATE ora 20.10: Potrivit unor surse din cadrul poliţiei citate de revista Bild, alerta de securitate a fost declanşată după ce un individ a ameninţat că va lovi pietoni cu un camion.

Persoanele care vizitau Târgul de Crăciun din Düsseldorf au fost evacuate din cauza unei „ameninţări generale de securitate”, au declarat oficiali din cadrul serviciilor de intervenţie.

De asemenea, a fost evacuat temporar sediului Primăriei din Düsseldorf, a comunicat Poliţia din landul Renania de Nord-Westfalia.

Autorităţile germane menţin prezenţa şi urmează să ofere detalii despre natura ameninţării şi despre durata restricţiilor.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sediul BCR de pe strada Barițiu, cumpărat cu 5,7 milioane de euro de Primăria Cluj-Napoca

Publicat

bcr e1645709010189.jpg

Sediul BCR de pe strada Barițiu este cumpărat de Primăria Cluj-Napoca pentru suma de 5.780.000 milioane de euro, după ce Consiliul Local a aprobat, luni, tranzacția, iar municipalitatea și-a exercitat dreptul de preemțiune.

Potrivit proiectului de hotărâre, suma inițială, de 6,5 milioane de euro, a fost stabilită de un evaluator autorizat iar cea finală, mai redusă, a fost negociată de o comisie specială, urmând să fie plătită în 5 zile lucrătoare de la semnarea contractului de vânzare-cumpărare.

Primarul Emil Boc declara, anterior, achiziția ar fi necesară pentru relocarea Centrului pentru…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO: De vorbă cu maeștri internaționali ai șahului, la Alba Iulia: Despre muncă, pasiune, tabla bunicului și ”Queens Gambit”

Publicat

whatsapp image 2022 12 05 at 12.06.12.jpeg

Cei mai buni 16 jucători de șah din țară s-au întâlnit la Alba Iulia pentru finala circuitului Grand Prix România, de altfel și cel mai puternic turneu de șah organizat până în prezent la Alba Iulia. 

Între două meciuri am avut ocazia să vorbesc cu Mihnea Costachi și Constantin Lupulescu, maeștri internaționali ai sportului de pe tabla în alb și negru. Un sport în două culori, dar care o multitudine de substraturi, de la citirea celor mai fine expresii adversarului și până la fața de ”poker face” a jucătorilor. 

Am vorbit despre începuturi, despre…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe