Connect with us

ACTUALITATE

Situaţia generată de pandemia de coronavirus, considerată ”critică” şi ”foarte critică” de mai mult de jumătate dintre companiile din România

Publicat



oameni

Mai mult de jumătate dintre companiile din România (55%) consideră situaţia generată de pandemia COVID-19 ca fiind ”critică” şi ”foarte critică”, iar peste o treime dintre acestea (37%) estimează că perioada de recuperare va oscila între 12 şi 24 de luni, arată rezultatele unui studiu publicat, luni, de o companie de consultanţă.

Conform cercetării Valoria, din totalul celor 440 de companii care au participat la sondaj, 41% au apreciat că, în următoarele luni din acest an, în România lucrurile vor evolua extrem de defavorabil. Astfel, pentru 29% dintre reprezentanţii organizaţiilor respondente perioada de recuperare estimată este de 9 – 12 luni, însă 37% apreciază un interval de 1 – 2 ani

La nivel general, 55% dintre companii susţin că situaţia generată de criza pandemiei COVID-19 în România este critică şi foarte critică.

“În contextul digitalizării accelerate de migrarea multor operaţiuni în mediul online, companiile sunt conştiente de noile provocări. Pentru angajaţi, actualizarea cunoştinţelor pentru lucrul eficient şi sustenabil de acasă este obligatorie. Pentru manageri, abilităţile de luare a deciziilor, project management şi managementul echipelor la distanţă sunt esenţiale. Redefinirea modalităţilor de menţinere a culturii organizaţionale a companiei prin interacţiuni virtuale şi luarea deciziilor în condiţii de incertitudine sunt de asemenea alte provocări ale managerilor”, menţionează datele rezultate din studiul Valoria.

În acest sens, companiile respondente consideră că pentru echipa de directori executivi competenţele care trebuie crescute sunt cele care ţin de: strategii decizionale în situaţii de criză (79%), management financiar în context de criză (75%) şi managementul echipelor la distanţă (71%).

Totodată, virtualizarea mediului de lucru a stimulat companiile să considere şi mai mult că temele care au în centrul lor comunicarea sunt relevante pentru echipa de manageri.

Pe acest subiect, temele de training considerate relevante de companiile respondente la sondajul Valoria pentru managerii lor sunt: delegare de succes în echipele virtuale (72%), tehnici avansate de vânzare şi negociere (71%), feeback şi feedforward în mediul online (70%).

Sondajul Valoria a avut la bază un chestionar care a analizat percepţiile a 440 de manageri provenind din companii cu activitate în zece industrii. Chestionarul a fost aplicat în perioada 8 iunie – 15 iulie 2020.

Valoria Business Solutions este o companie de consultanţă, training, şi coaching, ce are misiunea de a transforma în valoare potenţialul echipelor şi organizaţiilor. AGERPPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Peste 800 de angajați ai șantierelor navașe din România vor fi disponibilizați

Publicat

santier naval damen
sursa foto: damen.com

Grupul Damen va disponibiliza în jur de 1.050 angajaţi din întreaga lume, modificările organizaţionale vizând în cea mai mare parte divizia de Nave Medii, iar în România se va proceda la disponibilizarea unui număr de 870 de angajaţi, potrivit unui comunicat al companiei.

“La începutul acestui an, Grupul Damen a prezentat un plan ambiţios de viitor pornind de la perspectiva navigaţiei în condiţii de zero emisii de carbon dar şi a digitalizării şi standardizării platformelor de lucru. În acest scop, grupul a demarat deja investiţii specifice.

Cu toate acestea, preţul scăzut al petrolului a determinat parţial, o încetinire a activităţii în segmentul offshore. Acest factor, coroborat cu consecinţele epidemiei COVID-19, conduce la necesitatea unor schimbări organizaţionale pe termen scurt, menite să asigure adaptarea companiei la noua realitate. Drept urmare, grupul va disponibiliza în jur de 1.050 angajaţi din întreaga lume. Modificările organizaţionale vizează, în cea mai mare parte, divizia de Nave Medii. În România, se va proceda la disponibilizarea unui număr de 870 de angajaţi, în vreme ce în Olanda, cifra disponibilizărilor este de 173”, se menţionează în comunicatul grupului transmis miercuri AGERPRES.

Conform sursei citate, se estimează că numărul acestora va putea fi limitat prin intermediul proiectelor de mobilitate internă din cadrul filialelor noastre din grup.

Compania menţionează că s-a solicitat avizul consiliilor de lucru relevante, concomitent cu consultarea sindicatelor din România şi din Olanda.

“Nu excludem posibilitatea ca şi alte schimbări organizaţionale să se dovedească a fi necesare. Toate sunt măsuri dificile, cu impact atât asupra afacerii noastre de familie, cât şi asupra angajaţilor noştri. Cu toate acestea, schimbările sunt necesare pentru a putea menţine un climat sănătos în companie şi a beneficia de bunele perspective ale proiectelor potenţiale pe termen lung din diverse sectoare ale pieţei construcţiilor şi reparaţiilor de nave”, se mai spune în comunicat.

Damen Shipyards Group operează 36 de şantiere navale şi de reparaţii, având 12.000 de angajaţi în întreaga lume. Damen a livrat până acum mai mult de 6 500 de nave în peste 100 de ţări, furnizând anual aproximativ 175 de nave către clienţi din întreaga lume. Pe baza conceptului său original şi standardizat de proiectare a navelor, Damen reuşeşte să garanteze o calitate consecventă.

Grupul Damen este prezent în România prin intermediul şantierelor navale Damen Mangalia şi Damen Galaţi.

Cu o suprafaţă de 55 de hectare şi având aproximativ 2.200 de angajaţi, Şantierul Naval Damen Galaţi se numără printre cele mai mari unităţi de producţie din cadrul Grupului olandez Damen care reuneşte 35 de şantiere din întreaga lume.

AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cetățean francez urmărit internațional, prins în staţiunea Mamaia

Publicat

catuse

Un cetăţean francez în vârstă de 50 de ani, urmărit internaţional pentru comiterea de infracţiuni economice, a fost depistat în staţiunea Mamaia, se arată într-un comunicat de presă al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Constanţa transmis, miercuri, AGERPRES.

“În urma investigaţiilor desfăşurate, poliţiştii Compartimentului Urmăriri din cadrul Serviciului de Investigaţii Criminale Constanţa au depistat ieri, 4 august, în staţiunea Mamaia, un cetăţean francez, de 50 de ani, urmărit internaţional. Acţiunea a fost coordonată de Direcţia de Investigaţii Criminale din Inspectoratul General al Poliţiei Române. Bărbatul era căutat la solicitarea autorităţilor franceze, pentru comiterea de infracţiuni economice şi financiare”, precizează IPJ Constanţa.

Conform sursei citate, în calitate de administrator al unei firme româneşti care îşi desfăşura activitatea predominant în Franţa şi care avea ca obiect de activitate plasarea forţei de muncă, bărbatul în cauză ar fi angajat persoane care nu aveau drept de muncă pe teritoriul francez. Totodată, nu ar fi declarat acest lucru autorităţilor franceze competente şi, implicit, nu ar fi achitat taxele şi impozitele şi nu ar fi plătit salariile celor angajaţi.

Persoana urmărită a fost condusă la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa pentru luarea măsurilor legale. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Poşta Română deschide o cursă poştală auto către Germania, pe ruta Bucureşti – Timişoara – Frankfurt şi retur

Publicat

posta romana cursa germania
sursa foto: postaromana.ro

Poşta Română deschide, în premieră, o cursă poştală auto către Germania, pe ruta Bucureşti – Timişoara – Frankfurt şi retur, în contextul crizei provocate de pandemia SARS-CoV-2, care a demonstrat că transportul pe cale aeriană nu este întotdeauna accesibil, a anunţat, miercuri, compania.

Aceasta va asigura schimbul de trimiteri poştale cu origine Germania şi destinaţie România.

“Situaţiile create de închiderea aeroporturilor şi apariţia unor întârzieri necontrolabile în activitatea de livrare ne-au provocat să găsim soluţii alternative de transport. Utilizarea căii rutiere este, poate, cea mai sigură modalitate de livrare la destinaţie a trimiterilor clienţilor Poştei Române. Întotdeauna am pus pe primul plan respectarea angajamentelor asumate. Aşa am decis înfiinţarea unei curse auto pe ruta Bucureşti – Timişoara- Frankfurt şi retur. Meseria de poştaş înseamnă, prin definiţie, crearea de punţi între oameni, ceea ce încercăm şi noi să facem prin toate măsurile pe care le implementăm”, a declarat Horia Grigorescu, directorul general al Poştei Române.

Cursa auto se efectuează cu autoturisme şi şoferi ai Companiei Naţionale Poşta Română şi va avea, pentru început, o frecvenţă de două ori pe săptămână, în zilele de marţi şi vineri. Prima cursă a ajuns la Frankfurt miercuri, 4 august, urmând ca astăzi să se întoarcă spre Bucureşti.

Poşta Română, operatorul naţional din domeniul serviciilor poştale cu cea mai mare acoperire, se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (93,52%) şi Fondul Proprietatea (6,48%).

Compania deţine o reţea de peste 5.600 de subunităţi poştale la nivel naţional, distribuind săptămânal peste 11 milioane de trimiteri poştale. În prezent, peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi mai mult de 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie.AGERPRES/(AS – autor: Mariana Nica, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)

Sursa foto: posta-romana.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Se poate! Turiştii stau civilizați la coadă pentru a vizita Muzeul Brukenthal, cel mai vechi muzeu din România

Publicat

Sursa foto: Muzeul National Brukenthal / Facebook

Tot mai mulţi turişti vizitează cel mai vechi muzeu din România, amenajat în Palatul Brukenthal din centrul istoric al Sibiului, dovadă fiind fotografiile postate miercuri pe pagina de socializare a instituţiei, în care se poate vedea cum coada se întinde până la intrarea în clădirea primăriei, aflată peste drum.

“Se poate! Astăzi, orele amiezii, în cursul săptămânii, zeci de vizitatori stau la coada pentru a vizita Muzeul Naţional Brukenthal!

Având asigurate toate măsurile obligatorii pentru vizitarea Muzeului Naţional Brukenthal, cei interesaţi aşteaptă în Piaţa Mare din Sibiu sa poată sa descopere minunatele expoziţii permanente şi temporare”, au scris cei de la Muzeul Brukenthal miercuri, pe pagina de socializare a instituţiei.

Până în 27 septembrie, vizitatorii au ocazia să vadă la Muzeul Naţional Brukenthal din Sibiu cea mai mare expoziţie de grafică europeană, cu lucrări semnate printre alţii, de Picasso, Braque, Dali, Matisse, Modigliani, Giacometti, Egon Schielle, Klimt, Renoir. AGERPRES

Citește mai departe