Connect with us

ACTUALITATE

Situaţia generată de pandemia de coronavirus, considerată ”critică” şi ”foarte critică” de mai mult de jumătate dintre companiile din România

Publicat



oameni

Mai mult de jumătate dintre companiile din România (55%) consideră situaţia generată de pandemia COVID-19 ca fiind ”critică” şi ”foarte critică”, iar peste o treime dintre acestea (37%) estimează că perioada de recuperare va oscila între 12 şi 24 de luni, arată rezultatele unui studiu publicat, luni, de o companie de consultanţă.

Conform cercetării Valoria, din totalul celor 440 de companii care au participat la sondaj, 41% au apreciat că, în următoarele luni din acest an, în România lucrurile vor evolua extrem de defavorabil. Astfel, pentru 29% dintre reprezentanţii organizaţiilor respondente perioada de recuperare estimată este de 9 – 12 luni, însă 37% apreciază un interval de 1 – 2 ani

La nivel general, 55% dintre companii susţin că situaţia generată de criza pandemiei COVID-19 în România este critică şi foarte critică.

“În contextul digitalizării accelerate de migrarea multor operaţiuni în mediul online, companiile sunt conştiente de noile provocări. Pentru angajaţi, actualizarea cunoştinţelor pentru lucrul eficient şi sustenabil de acasă este obligatorie. Pentru manageri, abilităţile de luare a deciziilor, project management şi managementul echipelor la distanţă sunt esenţiale. Redefinirea modalităţilor de menţinere a culturii organizaţionale a companiei prin interacţiuni virtuale şi luarea deciziilor în condiţii de incertitudine sunt de asemenea alte provocări ale managerilor”, menţionează datele rezultate din studiul Valoria.

În acest sens, companiile respondente consideră că pentru echipa de directori executivi competenţele care trebuie crescute sunt cele care ţin de: strategii decizionale în situaţii de criză (79%), management financiar în context de criză (75%) şi managementul echipelor la distanţă (71%).

Totodată, virtualizarea mediului de lucru a stimulat companiile să considere şi mai mult că temele care au în centrul lor comunicarea sunt relevante pentru echipa de manageri.

Pe acest subiect, temele de training considerate relevante de companiile respondente la sondajul Valoria pentru managerii lor sunt: delegare de succes în echipele virtuale (72%), tehnici avansate de vânzare şi negociere (71%), feeback şi feedforward în mediul online (70%).

Sondajul Valoria a avut la bază un chestionar care a analizat percepţiile a 440 de manageri provenind din companii cu activitate în zece industrii. Chestionarul a fost aplicat în perioada 8 iunie – 15 iulie 2020.

Valoria Business Solutions este o companie de consultanţă, training, şi coaching, ce are misiunea de a transforma în valoare potenţialul echipelor şi organizaţiilor. AGERPPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Protecție LUXOASĂ: Măşti împodobite cu diamante şi perle de 9.600 dolari

Publicat

Ruters

Trendsetterii japonezi se pot proteja acum împotriva noului coronavirus într-un stil luxos cu ajutorul unor măşti împodobite cu diamante şi perle în valoare de un milion de yeni (9.600 dolari) fiecare, relatează miercuri, 25 noiembrie, Reuters.

Lanţul Cox Co’s Mask.com a început să vândă produsele fabricate manual săptămâna trecută, cu scopul de a înveseli oamenii şi de a stimula vânzările în industria modei grav afectată de pandemia COVID-19.

Măştile cu diamante sunt împodobite cu un diamant de 0,7 carate şi peste 300 de cristale Swarovski, în timp ce măştile cu perle conţin aproximativ 330 de perle japoneze Akoya.

“Toată lumea se simte deprimată din cauza coronavirusului şi ar fi minunat dacă s-ar putea simţi mai bine uitându-se la una dintre aceste măşti sclipitoare”, a declarat miercuri Azusa Kajitaka, o angajată a magazinului companiei din Tokyo.

“Industria bijuteriilor şi cea a hainelor au fost afectate din cauza coronavirusului şi am făcut acest lucru ca parte a unui proiect pentru a ajuta la revitalizarea Japoniei”, a mai spus ea.

Cox, parte a grupului de retail Aeon Co, a lansat Mask.com online şi în şase locaţii fizice din septembrie, oferind peste 200 de tipuri de măşti cu preţuri începând de la 500 de yeni.

Măştile japoneze sunt însă departe de cele mai scumpe din lume. Cea mai scumpă mască valorează 1,5 milioane de dolari şi este realizată cu 250 de grame de aur de 18 karate, fiind proiectată de compania de bijutierii israeliană Yvel. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ultima fotografie a pictorului Nicolae Grigorescu, adjudecată printr-o licitație online la 1.000 de euro

Publicat

Artmark.ro

Ultima fotografie a pictorului Nicolae Grigorescu, realizată în 1906, a fost adjudecată, marţi seara, la o licitaţie organizată online de Artmark, la preţul de 1.000 de euro.

Potrivit Artmark, fotografia probabil a fost realizată la Câmpina, în casa pictorului, acolo unde s-a retras în ultimii săi ani de viaţă şi unde s-a dedicat preponderent subiectelor rustice – portrete de ţărănci, care cu boi şi numeroase peisaje cu specific românesc.

Nicolae Grigorescu a fost surprins în fotografia de colecţie, la vârsta de 68 de ani, din profil, aşezat într-un fotoliu vintage, din lemn sculptat.

O piesă de grafică semnată de Grigorescu ce ilustrează portretul scriitorului Barbu Ştefănescu Delavrancea a fost cumpărată la 2.500 de euro. Lucrarea realizată în creion a fost oferită de fiul pictorului şi soţia acestuia Ana (fiica lui Alexandru Vlahuţă) Picăi Delavrancea.

Între loturile adjudecate la licitaţia “Vechi colecţionar de artă şi observator cultural” s-au mai numărat: vioară marca “Jacobus Stainer”, model “Absam prope Oenipontum 17”, Germania, circa 1900, care a a aparţinut pictorului Eustaţiu Stoenescu, în cutie pictată de Ştefan Pelmuş, la 1.800 de euro, două cărţi poştale trimise între Ion Luca Caragiale şi Barbu Ştefănescu Delavrancea, în 1905 şi 1906, la 1.800 de euro, o fotografie ilustrându-l pe Ion Luca Caragiale, realizată în atelierul M. Wandelmann, la Bucureşti, circa 1900, din colecţia George Franga, la 700 de euro.
Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Pe 1 Decembrie, Voltaj cântă online ”Din toată inima”

Publicat

Facebook/ Voltaj

Ziua Naţională a României va fi sărbătorită, în acest an, total atipic, pentru că autorităţile au anunţat deja un set de reguli, impuse de pandemia de coronavirus. Chiar şi aşa, trupa Voltaj va cânta, în 2020, “Din toată inima” dar online.

“Deşi am cântat foarte puţin anul acesta, chiar şi online, nu am vrut să ratăm Ziua Naţională a României şi considerăm că show-ul ‘Din toată inima’ va fi un cadou frumos pentru cei care simt româneşte şi chiar petrec de 1 Decembrie”, a declarat Călin Goia, liderul trupei Voltaj.

Artistul a spus că show-ul online “va fi un concert multimedia, cu tot felul de proiecţii, cu grafică”, un spectacol gândit “să fie ofertant şi când stai în faţa unui calculator şi nu eşti în faţa scenei”.

Aşa încât, cei care doresc să vadă surprizele pe care le-a pregătit Voltaj sunt aşteptaţi să intre, de Ziua Naţională, de la ora 18,00, pe paginile de Facebook sau Instagram ale trupei unde vor găsi link-ul spectacolului.

“Concertul va fi gratuit – un cadou din partea noastră pentru toţi românii care se bucură de Ziua Naţională şi vor să vadă ceva special în această zi specială”, a precizat liderul trupei.

Călin Goia a mărturisit că 2020 a fost un an greu pentru artişti, un an care i-a afectat profund, dar admite că au existat şi lucruri bune, unul dintre acestea fiind şi concertul pe care trupa Voltaj îl oferă publicului de Ziua Naţională a României.

“A fost un an foarte greu nu numai pentru noi, ci şi pentru alţii. Domeniul nostru a fost afectat profund. Noi întotdeauna am fost optimişti şi eu, personal, cred că lucrurile se vor rezolva până în vara viitoare şi vom reveni la normal.

Există şi lucruri bune care s-au întâmplat, inclusiv acest concert de 1 Decembrie, practic e o ocazie de a ne vedea cu toţii, într-adevăr nu face to face ci prin intermediul ecranelor, cu toţii însemnând fie că eşti din România, fie că eşti un român din Statele Unite ale Americii, din Canada sau din alte părţi ale lumii, e o ocazie să simţim româneşte şi să ne bucurăm de Ziua Naţională.

Ţinând cont că România are o diasporă foarte numeroasă – suntem pe locul doi în lume, după Siria – uite aşa, prin intermediul online-ului putem să ajungem în cele mai îndepărtate colţuri ale lumii şi să îi bucurăm pe românii care ştiu că sunt conectaţi la tot ce se întâmplă în ţară”, a spus Goia.

În opinia sa, perioada de pandemie a fost gestionată “destul de bine”, artistul precizând că a revenit asupra deciziei de a părăsi ţara, decizie la care se gândea în ultima perioadă, deoarece apreciază “că lucrurile se vor îndrepta”.

“Trecând peste 1 Decembrie şi concertul nostru şi vorbind despre România şi perioada asta de pandemie, părerea mea este că a fost gestionată destul de bine şi că, mai ales ţinând cont de faptul că a fost ceva nou pentru toată lumea, atât pentru noi, cei de jos, cât şi pentru cei din conducere, zic eu că am trecut destul de bine până acum peste probleme.

Am mare încredere şi în direcţia pe care a luat-o România, respectiv una europeană, pentru că am fost vreo doi ani foarte sceptic în ceea ce priveşte drumul nostru în continuare, mă refer la perioada 2017 – 2019.

Nu e prima oară când eu, personal, îmi problema dacă să mai stau aici sau să îmi fac planuri de plecare, dar acum cred că lucrurile se vor îndrepta, atât din punct de vedere al pandemiei, cât şi al situaţiei noastre, a românilor.

M-ar bucura foarte tare ca românii care s-au întors forţaţi de pandemie să rămână în ţară, dar pentru asta ar trebui să li se şi ofere locuri de muncă şi condiţii decente, pentru că din cauza lipsei acestora au plecat ei peste graniţă, nu pentru că şi-ar fi dorit neapărat să fugă de ţara asta.

Deci, trebuie să învăţăm cumva, şi cei de sus să încerce să găsească nişte măsuri prin care să îi ţină aici”, a subliniat artistul.

Călin Goia a afirmat că şi sărbătorile de iarnă vor fi, anul acesta, total atipice şi vrea să vadă cum poate fi petrecut un Revelion altfel decât pe scenă.

“Sărbătorile de iarnă pentru noi sunt atipice, cu atât mai mult pentru că, chiar povesteam aici la repetiţii cu colegii, că este primul Revelion din 1999 încoace în care nu vom cânta şi e foarte ciudat, pentru că nici nu ştim exact ce face lumea de Revelion, noi suntem cumva novici şi va trebui cineva să ne înveţe cum să petrecem de Revelion altfel decât pe scenă.

Eu, de sărbători, voi fi la Cluj, la părinţii mei, şi de Revelion cu familia restrânsă, că altfel nu se poate, dar vom căuta un loc în care să petrecem noaptea dintre ani”, a afirmat artistul.

Trupa Voltaj îşi invită fanii, printr-un mesaj postat pe pagina de Facebook, să petreacă Ziua României online, în cel mai spectaculos concept de spectacol virtual interactiv.

“Va fi un concert live, o petrecere dedicată Zilei Naţionale a României, de aproximativ 50 de minute, în care se vor cânta inclusiv melodiile Voltaj – ‘Mai sus de locul doi’ şi ‘Din toată Inima’. Nu vor lipsi nici melodiile aşteptate de public la fiecare concert Voltaj – de la ‘Povestea oricui’ şi până la ’20’. Ca de obicei, Voltaj va avea şi câţiva invitaţi surpriză” – este anunţul trupei.Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Elon Musk: Tesla vrea să se extindă pe piaţa din Europa

Publicat

Forbes.com

Producătorul de vehicule electrice Tesla Inc caută să se extindă în Europa, intrând pe segmentul non-premium (de masă), cu un model compact, a anunţat marţi 25 noiembrie, directorul general Elon Musk, transmite Reuters.

“Este posibil ca în Europa să fie oportun să facem un model compact, presupun, poate un hatchback sau ceva de acest tip”, a declarat Musk, la o conferinţă europeană online pe tema bateriilor, găzduită de Guvernul german.

“În Statele Unite, tendinţa este ca maşinile să fie mai mari, din motive personale. În Europa, tendinţa este spre maşini mai mici”, a adăugat şeful Tesla.

Acesta a recunoscut că a avut unele probleme cu parcarea maşinii sale de cinci metri, Tesla Model X, în Berlin.

“Conduc o maşină Model X prin Berlin şi am avut ceva probleme cu găsirea unui loc de parcare adecvat”, a spus Musk.

Compania, cu sediul în California, vinde în prezent patru modele de maşini, inclusiv sedanul de mărime medie Model 3 şi SUV-ul de mărime medie Model Y.

Toate modelele companiei americane sunt mai lungi cu câţiva centimetri decât automobilul Golf al celor de la Volkswagen, modelul de referinţă din Europa pe segmentul sedanurilor compact.

Pentru următorii doi ani Tesla are ca obiectiv lansarea camionetei Cybertruck pe plan global.

Marţi, capitalizarea bursieră a Tesla Inc a trecut pragul de 500 de miliarde de dolari, pe măsură ce investitorii s-au grăbit să cumpere acţiuni înainte de includerea companiei în indicele bursier S&P 500.

Marţi, la debutul tranzacţiilor pe Wall Street, acţiunile Tesla au crescut cu până la 3,9%, la o valoare record de 542,35 dolari, ceea ce a evaluat compania pentru o scurtă perioadă de timp la 514 miliarde de dolari.

În total, titlurile Tesla s-au apreciat cu aproape 28% după ce S&P Dow Jones Indices a decis că va adăuga compania americană în indicele bursier S&P 500 începând din data de 21 decembrie.

Ascensiunea meteorică a acţiunilor Tesla a făcut ca averea netă a fondatorului şi directorului general de la Tesla, Elon Musk, să urce de la 7,2 până la 127,9 miliarde de dolari.

În aceste condiţii, Elon Musk l-a devansat pe Bill Gates, devenind al doilea cel mai bogat om al planetei.

Comparativ, în luna ianuarie a acestui an Musk ocupa abia locul 35 în topul celor mai bogaţi oameni ai planetei. Însă, între timp, averea sa netă a crescut cu 100,3 miliarde de dolari.

Tesla a devenit, de departe, cel mai valoros producător auto de pe planetă, în pofida faptului că producţia sa este mult mai mică decât cea a giganţilor Toyota Motor Corp, Volkswagen AG sau General Motors.

Luna trecută, Tesla Inc a anunţat că va exporta sedanul Model 3 produs în China în peste zece ţări europene. Tesla, care a început în decembrie să livreze vehicule fabricate la fabrica sa din Shanghai, va exporta maşinile fabricate în China, inclusiv în Germania, Franţa, Italia şi Elveţia.

La unitatea din Shanghai, prima fabrică a Tesla din afara SUA, ar urma să fie produse anul acesta 150.000 de vehicule.

Pe plan global, livrările Tesla în trimestrul trei din 2020 au depăşit estimările analiştilor de pe Wall Street, datorită cererii mai ridicate pentru sedanul Model 3 şi a redresării cererii pe plan global pentru modelele companiei.

Compania a vândut în perioada iulie-septembrie 139.300 de SUV-uri şi sedanuri, un avans de 44% faţă de perioada similară din 2019, când a livrat 97.000 de unităţi. Agerpres

Citește mai departe