Connect with us

ACTUALITATE

Spitalul Județean Alba a amplasat aparate anti-șpagă, prin care pacienţii pot să comunice dacă li s-au cerut bani

Publicat

Pacienţii internaţi în Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) Alba Iulia pot, prin intermediul unor aparate amplasate în secţii, să comunice dacă li s-au solicitat, sau nu, bani sau atenţii de către personalul medico-sanitar, respectiv să-şi exprime, prin emoticoane, impresia generală despre unitatea spitalicească.

"Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia a început procesul de certificare pentru implementarea sistemului de management anti-mită, respectiv a standardului internaţional ISO 37001:2016. Implementarea acestui sistem vizează toate palierele şi domeniile de activitate, cu scopul de a reduce eventuale practici incorecte, în relaţie cu pacienţi, furnizori sau colaboratori", a explicat, la solicitarea AGERPRES, managerul unităţii, Diana Mârza, care este rolul aparatelor amplasate din această lună la intrarea în secţii.

Potrivit acesteia, unul dintre primii paşi în procesul de certificare a fost instalarea de aparate prin care pacienţii pot să îşi exprime opinia, într-un mod simplu şi rapid, cu privire la serviciile primite sau, prin intermediul cărora, pot sa comunice dacă li s-au solicitat bani sau atenţii de către personalul medico-sanitar.

Acestea se află în prezent amplasate în zece din secţiile spitalului, urmând a fi mutate în altele, la anumite perioade de timp.

Cinci dintre aparate conţin prima întrebare, iar celelalte cinci cea de-a doua întrebare, dar aparatele vor fi mutate de pe o secţie pe alta, astfel încât pacienţii, indiferent de secţia în care sunt trataţi, să aibă posibilitatea, dacă doresc, să răspundă.

La ambele întrebări, pacienţii au posibilitatea să aleagă una dintre cele cinci variante de răspuns.

La întrebarea "Vi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente medicale?", pacienţii au opţiunile: "a. DA, de către medici, b. DA, de către asistente medicale, c. DA, de către ambele categorii, d. NU mi s-a solicitat, dar am oferit, e. NU mi s-a solicitat şi nu am oferit".

Răspunsurile pentru întrebarea "Care este impresia dumneavoastră generală despre spitalul nostru?" sunt înregistrate pe o scală de la 1 la 5, cu emoticoane - de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit.

Persoanele care răspund la întrebări rămân anonime şi, implicit, răspunsurile lor confidenţiale.

Datele sunt analizate prin prelucrare statistică, la nivel de secţie şi/sau spital.

Costurile legate de amplasarea şi gestionarea acestor aparate, respectiv abonamentul pentru soft, este de peste 9.000 de lei pe lună.

Spitalul din Alba Iulia are lunar în jur de 2.000 de pacienţi internaţi pe spitalizare continuă şi aproximativ 1.250 pe spitalizare de zi.

Potrivit unui raport realizat în cadrul Mecanismului de Feedback al Ministerului Sănătăţii, în perioada ianuarie - septembrie, 24 de persoane care au fost internate în spitalul din Alba Iulia au răspuns afirmativ la întrebarea dacă li s-au solicitat bani sau atenţii de către personalul medical, poziţionând unitatea în partea de jos a clasamentului ce a cuprins 352 de spitale publice din întreaga ţară. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Incendiu într-o garsonieră din municipiul Botoșani: 22 de adulți și doi copii, evacuați preventiv

Publicat

incendiu într o garsonieră din municipiul botoșani: 22 de adulți și

Publicitate

Un incendiu violent a izbucnit, în urmă cu puțin timp, într-un bloc de pe strada Aleea Parcului, din municipiul Botoșani. Bunurile dintr-o garsonieră,

situată la etajul III, au fost cuprinse de flăcări. Când s-a produs evenimentul, proprietarii nu erau acasă. Vecinii au simțit miros de fum și au sunat după ajutor, la pompieri.

 

La caz s-au deplasat, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Garaj în flăcări, la Leorda. Alarma a fost dată de vecini

Publicat

garaj în flăcări, la leorda. alarma a fost dată de

Publicitate

Sâmbătă dimineață, în localitatea Leorda, a izbucnit un incendiu la un garaj, cu pericol de propagare la construcțiile învecinate. Alarma a fost dată de vecini.

La fața locului au intervenit, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu două autospeciale de stingere. Aceștia au acționat prompt și au reușit să împiedice extinderea flăcărilor la locuințele din zonă. Până la sosirea echipajelor, proprietarul a...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO&VIDEO Focul care salvează: Cum un pompier din Botoșani a adus căldură și speranță într-o casă din Vlăsinești

Publicat

foto&video focul care salvează: cum un pompier din botoșani a

Publicitate

Plutonierul adjutant Gheorghe Cozmolici știe foarte bine ce înseamnă focul care mistuie totul. Ca pompier, l-a înfruntat de nenumărate ori. Dar mai știe și ce înseamnă focul care încălzește — acela care se naște din omenie, din grija față de celălalt. Pe acesta îl duce cu el acasă, acolo unde îl așteaptă soția lui, Bianca, și cei doi copii ai lor, Agnes și Liam Alexandru.

Cu câțiva ani în urmă, două familii s-au cunoscut într-un bloc...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bărbat din Călărași înșelat cu 10.000 de euro. Polițiștii au recuperat prejudiciul chiar înainte de sărbători

Publicat

bărbat din călărași înșelat cu 10.000 de euro. polițiștii au

Publicitate

Polițiștii din cadrul Postului de Poliție Comunal Călărași au reușit identificarea autorilor unei infracțiuni de înșelăciune și recuperarea integrală a prejudiciului cauzat unui bărbat din comuna Călărași.

Din cercetările efectuate a reieșit că, la data de 21 august 2025, doi bărbați, sub pretextul construirii unei case de tip modular, au indus în eroare persoana vătămată și au solicitat și primit de la aceasta suma de 10.000 de...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe