ACTUALITATE
Soluția UBB Cluj-Napoca de reorganizare a semestrul al II-lea al anului universitar în condițiile ridicării stării de alertă
Consiliul de Administrație al UBB Cluj-Napoca a analizat joi modalitatea de continuare a activităților academice în semestrul al II-lea al anului universitar 2021-2022.
”Pe de o parte, avem experiența foarte bună cu învățământul la distanță/frecvență redusă la UBB (ca multe alte mari universități ale lumii) și cu derularea online a unor activități academice (mai ales în zone non-vocaționale/non-tehnice/non-experimentale, examinări în cadrul doctoratului etc.), în condițiile unei noi pedagogii universitare elaborată de UBB și ale recomandărilor Comisiei Europene de a analiza posibilitatea și rolul învățământului hibrid în învățământul superior.
Pe de altă parte, avem dorința autorităților naționale de a reveni rapid la formatul clasic, de dinainte de pandemie.
Cu toate că înțelegem și apreciem dorința autorităților de a trece dincolo de constrângerile stării de alertă, nu recomandăm trecerea intempestivă care poate bulversa academic și administrativ semestrul aflat în derulare (inclusiv ajutorarea refugiaților în spațiile/cu resursele universităților), mai ales în cazul universităților mari, care au zeci de mii de studenți, și/sau ignorarea dezvoltărilor tehnice și de pedagogie universitară realizate în ultimii doi ani.
Din punctul nostru de vedere, rațional ar fi fost să continuăm în învățământul superior activitățile așa cum au fost începute în semestrul al II-lea – oricum, cele mai multe programe se desfășoară deja în format hibrid –, reluând, ca trecere graduală, examenele de la sfârșitul semestrului în format clasic și, apoi, începând cu noul an universitar, să avem activitățile academice doar în format clasic…
Citește mai mult pe Botosani24.ro