Connect with us

ACTUALITATE

Sondaj: 81% dintre companiile cu capital german au probleme cu prețurile sau aprovizionarea

Publicat



Potrivit unui sondaj realizat de AHK România în rândul companiilor cu capital german din România, problemele de livrare, precum și creșterile semnificative ale prețurilor la produsele intermediare și la materiile prime cauzează probleme majore pentru companiile care operează la nivel internațional.

Pandemia de Coronavirus continuă să aibă un impact puternic asupra companiilor, în special în ce privește lanțurile de aprovizionare. Acest lucru se aplică tuturor sectoarelor și tuturor companiilor, indiferent de mărime.

81% dintre companiile intervievate raportează creșteri de prețuri sau dificultăți de aprovizionare. „Companiile din industrie se confruntă în prezent cu o nouă provocare a pandemiei de Coronavirus.

Nu doar lipsa unor produse și evoluția prețurilor în sine cauzează probleme majore, ci mai ales lipsa de predictibilitate care rezultă din acestea. Lanțurile de aprovizionare devin din ce în ce mai „neplanificabile”, deoarece schimbările bruște, neplanificate în lanțurile de aprovizionare ale partenerilor de afaceri fac ca propria producție să fie din ce în ce mai lipsită de predictibilitate, cu multe schimbări de plan pe termen foarte scurt. Acest lucru duce și la creșterea costurilor”, spune Sebastian Metz, director general și membru în Consiliul Director al AHK România.

Companiile resimt în prezent efectele blocajelor de aprovizionare și ale creșterilor de prețurile

Companiile resimt în prezent efectele blocajelor de aprovizionare și ale creșterilor de prețuri, în special în cazul oțelului și al maselor plastice (câte 48,6% fiecare), dar nici aluminiul (25,7%) și lemnul (23%) nu pot fi achiziționate în cantități suficiente sau doar la prețuri semnificativ mai mari. De asemenea, există o lipsă masivă de semiconductori în industria auto. Companiile invocă cererea crescută (64,7%) ca fiind principalul motiv al blocajelor de materii prime.

De asemenea, mai mult de jumătate consideră oprirea producției la furnizori ca motiv al lipsei de materii prime (58,8%) din cauza închiderilor legate de pandemie sau a măsurilor de igienă, a concediilor medicale și a problemelor de transport (32,4%). Ca urmare a lipsei de aprovizionare, 78% dintre companii se confruntă în prezent cu prețuri de achiziție mai mari pentru produsele și serviciile lor.

„Această problemă devine din ce în ce mai mult un factor limitativ pentru activitățile comerciale ale companiilor și, prin urmare, și în dezvoltarea economică ulterioară. Și, bineînțeles, are și un impact foarte direct asupra numeroaselor proiecte de investiții ale administrațiilor publice, în special în ceea ce privește investițiile în extinderea infrastructurii, de exemplu în cadrul programelor de reconstrucție și redresare la nivelul UE”, continuă Sebastian Metz.

Ce există în multe companii

În multe companii există, de asemenea, timpi de așteptare mai lungi (62,5%) pentru materiile prime și bunurile comandate, precum și efort de planificare mai mare (aproape 47%). În multe cazuri, comenzile existente nu pot fi procesate (37,5%), iar dificultățile de livrare duc la scăderea vânzărilor (40,6%). 28% dintre companii au fost nevoite să reducă sau chiar să oprească producția.

Mai mult de 60% dintre companii se văd nevoite să transfere creșterea prețurilor către clienți. Aceștia reacționează, de asemenea, la aceste provocări prin căutarea de furnizori noi sau suplimentari (52,6%). Pentru cei mai mulți dintre ei intră în discuție Uniunea Europeană sau restul Europei.

44,7% se gândesc să crească nivelul stocurilor, acolo unde este posibil. O altă măsură pe care 21% dintre respondenți o iau în considerare sau au utilizat-o deja ar fi ajustări de personal, cum ar fi implementarea Kurzarbeit, reducerea orelor suplimentare, reduceri de personal. „Mai multe soluții sunt urmărite în prezent de companii: diversificarea furnizorilor și a regiunilor de aprovizionare, creșterea stocurilor, modificarea produselor etc. Dar totul necesită timp și, în cele mai multe cazuri, acest lucru duce la creșterea costurilor”, mai spune Sebastian Metz.

Companiile intervievate

Cele mai multe dintre companiile intervievate (43%) nu se așteaptă la o îmbunătățire a situației în ce privește aprovizionarea cu materii prime, produse intermediare și bunuri relevante înainte de 2022.

Sondajul a fost coordonat de către Uniunea Camerelor de Comerț și Industrie din Germania (DIHK). Au fost intervievate aproape 3.000 de companii din întreaga lume. Din România au participat 43 de companii. Sondajul a avut loc în perioada 27 iulie – 9 august 2021.

AHK România este reprezentanța oficială a economiei germane și totodată cea mai mare Cameră de comerț bilaterală din România. Înființată în 2002, AHK numără peste 550 de firme-membre.

sursa: mediafax.ro


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

VIDEO: Strat de zăpadă de 10 centimetri pe Transfăgărăşan. Se intervine pentru curăţarea drumului

Publicat

Pe Transfăgărăşan se acţionează joi pentru îndepărtarea stratului de zăpadă depus pe carosabil, circulaţia rămânând în continuare deschisă pe timpul zilei.

În anumite zone, stratul de zăpadă atinge şi 10 centimetri.

„Iarna şi-a intrat pe deplin în drepturi pe Transfăgărăşan! Azi dimineaţă am intervenit din nou pentru îndepărtarea zăpezii de pe carosabil atât pe partea nordică, în judeţul Sibiu, între Bâlea Cascadă şi Bâlea Lac, cât şi pe versantul sudic, în judeţul Argeş, între Piscul Negru şi tunel. În acest moment ninge în continuare, iar temperaturile de la altitudine au coborât sub zero grade, stratul de zăpadă atingând pe alocuri şi 10 centimetri”, informează joi, pe pagina de Facebook, reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov.

Aceştia recomandă şoferilor să circule cu prudenţă în zonă şi să aibă maşina pregătită de iarnă.

„Cu toate că în continuare circulaţia este deschisă pe Transfăgărăşan pe timpul zilei, vă rugăm să circulaţi cu prudenţă pe toate drumurile montane şi nu vă aventuraţi în zone cu zăpadă dacă nu aveţi maşina pregătită pentru iarnă”, arată sursa citată. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

MAE a emis o atenționare de călătorie în Italia, grevă națională în transportul aerian

Publicat

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care călătoresc în Republica Italiană că mai multe organizații sindicale au anunțat organizarea unei greve naționale la nivelul transportului aerian în data de 24 septembrie 2021.

Astfel, vor fi perturbate zborurile efectuate pe rutele naționale și internaționale, având ca origine sau destinație aeroporturile de pe teritoriul Republicii Italiene.

În acest context, autoritățile italiene recomandă consultarea paginilor de internet ale Ministerului Infrastructurii și Transporturilor (https://www.mit.gov.it/) și Autorității Aeronautice Civile Italiene, precum și site-urile oficiale ale aeroporturilor și ale companiilor aeriene.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste şase miliarde de doze de vaccinuri anti-COVID-19, administrate la nivel global

Publicat

Peste şase miliarde de doze de vaccinuri anti-COVID-19 au fost administrate la nivel mondial, potrivit unui bilanţ realizat miercuri de AFP din surse oficiale, relatează AFP.

Vaccinarea la nivel global a progresat într-un ritm constant timp de trei luni: nivelul de şase miliarde de doze injectate a fost atins în 29 de zile, după al patrulea şi al cincilea miliard atinse în 30 şi respectiv 26 de zile.

În momentul lansării primelor campanii de vaccinare, primul miliard de doze administrate a fost atins în aproximativ 140 de zile.

Cu 2,18 miliarde de vaccinuri administrate, China concentrează aproape patru din zece doze administrate la nivel mondial, urmată de India (826,5 milioane) şi Statele Unite (386,8 milioane).

Însă, raportat la populaţie, şi în rândul ţărilor cu peste un milion de locuitori, Emiratele Arabe Unite (EAU) sunt campioanele vaccinării: ele au administrat 198 de doze la 100 de locuitori şi peste 81% din populaţia lor este complet vaccinată. Ele sunt urmate de Uruguay (175 doze la 100 de locuitori), Israel (171), Cuba (163), Qatar (162) şi Portugalia (154).

Majoritatea acestor ţări au vaccinat complet o mare majoritate a populaţiei lor. Unele, precum Emiratele Arabe Unite, Israel şi Uruguay au început chiar să administreze o a treia doză, cu scopul de a prelungi imunizarea persoanelor complet vaccinate.

Majoritatea ţărilor sărace au început, de asemenea, să-şi vaccineze populaţia, în principal datorită mecanismului global de distribuţie de vaccinuri COVAX (OMS, alianţa Gavi şi coaliţia Cepi), însă rămân în continuare mari inegalităţi în ceea ce priveşte accesul la vaccinuri.

Trei ţări nu şi-au început încă campania de vaccinare anti-COVID: Burundi şi Eritreea în Africa de Est, şi Coreea de Nord în Asia. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Program de burse de studiu în Marea Britanie pentru elevii de clasa a X-a

Publicat

Asociaţia „Ţine de Noi”, împreună cu Headmasters’ and Headmistress’ Conference, anunţă lansarea unui concurs pentru obţinerea de burse de studiu pentru elevii de clasa a X-a care îşi doresc să petreacă următorii doi ani din ciclul preuniversitar de învăţământ în Marea Britanie.

Potrivit unui comunicat al Asociaţiei „Ţine de Noi” transmis, miercuri, AGERPRES, elevii au posibilitatea de a studia timp de doi ani într-o şcoală britanică de cea mai înaltă calitate, precum Epsom College, Dullwich College, Bedford Modern School, Hampton School. De asemenea, ei îşi pot dezvolta abilităţile de comunicare în limba engleză, îşi pot face noi prieteni din diferite culturi şi pot experimenta şi aprecia cultura şi tradiţiile din Marea Britanie.

În anii trecuţi, peste 130 de elevi români au petrecut câte un an sau doi în această bursă, ajungând apoi studenţi la facultăţi britanice.

Termenul pentru înscrieri este 11 decembrie.

Marea majoritate a burselor acoperă în totalitate costurile – taxe şcolare, cazarea şi cheltuielile de masă, însemnând în medie între 35.000 şi 42.000 lire sterline, însă există şi burse parţiale, care acoperă între 50% – 70% din costuri, acestea fiind calculate în funcţie de venitul brut al familiei.

Elevul trebuie să achite o taxă nereturnabilă de 25 lei când îşi înscrie aplicaţia în cadrul acestui concurs. Taxa de administrare a programului, în valoare de 1.250 de lire, va fi achitată doar de către elevii care câştigă bursa şi vor pleca la studiu în Marea Britanie.

Criteriile de eligibilitate pentru bursele complete sunt: elevii să fie înscrişi într-o formă de învăţământ de nivel liceal în clasa a X-a; să nu ocupe, la momentul înscrierii, un loc într-o şcoală din Marea Britanie; venitul net al părinţilor pe 2021 să nu depăşească echivalentul în lei a 30.000 lire; vârsta elevului trebuie să fie, la 1 septembrie 2022, între 16 ani şi 17 ani şi 6 luni. Data naşterii aplicantului ar trebui să se încadreze între 1 martie 2005 şi 1 septembrie 2006.

Elevii pentru care venitul părinţilor depăşeşte suma de 30.000 de lire în anul 2021 pot aplica pentru o bursă parţială, urmând aceeaşi procedură de înscriere ce este prezentată în detaliu la https://tinedenoi.ro/burse-academice/. AGERPRES

Citește mai departe