Connect with us

ACTUALITATE

Sondaj: Bugetul alocat de către utilizatorii români de internet pentru cadourile de Crăciun va ajunge la 1.011 lei

Publicat



Utilizatorii de internet din România intenţionează să ofere în acest an, de Crăciun, cadouri unui număr de 10-11 persoane, în medie, iar bugetul alocat pentru aceste cumpărături va ajunge la 1.011 lei, faţă de 730 de lei, în 2018, reiese din sondajul anual efectuat de portalul Compari.ro, dat publicităţii vineri.

“Luând în considerare ultimii 4 ani, Crăciunul de anul acesta al internauţilor va fi probabil “cel mai bogat” de până acum. Utilizatorii de internet intenţionează să ofere cadouri, în medie, unui număr de 10-11 persoane, iar bugetul pentru cadouri este cel mai mare din ultimii 5 ani. Comparativ cu anul trecut, când suma medie cheltuită a fost de 730 de lei (…) anul acesta intenţionăm să cheltuim în medie 1.011 lei pentru cadouri, depăşind cu mai mult de 440 de lei bugetul de acum patru ani. Pe lângă familia restrânsă şi extinsă oferim cadouri mai ales prietenilor, în timp ce cadourile făcute colegilor de muncă sunt mai puţin întâlnite”, notează realizatorii cercetării.

În ceea ce priveşte sursele de informare cu privire la cadourile pe care le caută, analiza de specialitate arată că românii, utilizatori de internet, preferă să intre direct pe site-uril web ale marilor magazine, însă a doua sursă de informare sunt site-urilor de comparare a preţurilor – cu 63% dintre opţiuni, înainte de motoarele de căutare online, precum Google sau Bing (51%).

Potrivit sursei citate, 71% dintre utilizatorii de internet români intenţionează să comande de la un magazin online din ţară şi în acest an, dar 19% au în vedere şi anunţurile online, cum ar fi în cazul cumpărării de la o persoană fizică. În acelaşi timp, doar 9% dintre cei chestionaţi au spus că intenţionează să comande de la un magazin online din străinătate.

Pe de altă parte, cei care nu comandă produsul de pe internet după efectuarea unei căutări online, îşi vor face cumpărăturile şi în acest an în mall-uri (52%) sau în magazine tradiţionale, de specialitate (22%).

Femeile încep din timp cumpărarea cadourilor şi îşi extind cumpărăturile până la jumătatea lunii decembrie în speranţa celor mai bune oferte. În schimb, cumpărătorii de sex masculin preferă să achiziţioneze cadourile în bloc, concentrându-se pe o anumită perioadă specifică/promoţională. Prin urmare, în rândul acestora, Black Friday – ca ocazie – este mult mai populară (40%) pentru cumpărăturile de cadouri, decât în rândul femeilor (28%)”, se menţionează în sondaj.

În privinţa cadourilor, cele mai populare patru categorii de produse sunt: articole de îmbrăcăminte (43%), telefoane mobile, tablete şi accesorii (38%), jucării (36%) şi produse de înfrumuseţare, cosmetice (36%)

Peste o treime dintre utilizatorii de internet (34%) mizează, în acest an, pe promoţiile de Black Friday din luna noiembrie, însă în general clienţii nu îşi cumpără deja cadourile de Crăciun, ci îşi fac propriile achiziţii care au fost amânate pentru perioada promoţională.

Cercetarea referitoare la comportamentul românilor în raport cu achiziţionarea cadourilor de Crăciun a fost realizată de GKI Digital la solicitarea site-ului Compari.ro, în luna octombrie a acestui an. Datele au fost culese online pe un eşantion de 2.429 de persoane.

Compari.ro se află printre liderii din domeniul furnizării serviciilor de comparare preţuri. Site-ul oferă şi căutare detaliată a produsului cu parametri multipli, monitorizarea preţurilor şi evaluarea produsului şi a comerciantului. Momentan, vizitatorii site-ului pot alege dintre 10 milioane de oferte de la peste 1.100 de magazine online. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Ministrul Sănătății: ”Suntem în grafic cu implementarea, la 1 iulie, a certificatului verde digital”

Publicat

România este în grafic cu procedurile pentru implementarea certificatului verde digital la 1 iulie, a declarat, marţi, secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii Andrei Baciu.

“Suntem în grafic pentru obiectivul asumat de 1 iulie. Chiar înaintea acestei conferinţe de presă, am avut altă şedinţă de lucru cu toate instituţiile implicate – Ministerul Afacerilor Externe, STS, INSP, tocmai pentru a finaliza în condiţii cât mai bune toate cele necesare până la data de 1 iulie, termenul anunţat, pentru implementarea acestui certificat digital şi în România”, a afirmat Baciu.

El a precizat că marţi dimineaţă a fost publicat în jurnalul oficial al UE regulamentul privind acest certificat, arătând că probabil săptămâna viitoare vor fi adoptate câteva acte normative.

Reprezentantul STS la conferinţa de presă a indicat că este vorba despre un sistem informatic “foarte complex”, care va avea cele două componente.

“La acest moment, colegii mei lucrează pentru dezvoltarea componentei de portal securizat, practic va fi site-ul de unde toate persoanele vaccinate, dar şi cele din celelalte categorii vor putea să-şi descarce certificatele digitale. Sistemul este complex pentru că acest portal nu este doar un simplu site, el va avea interconectări cu registrul de vaccinări, va avea interconectări cu aplicaţia Corona Forms, unde se regăsesc persoanele care au fost testate pozitiv sau negativ la un moment dat. De asemenea, în perioada următoare vom avea şi foarte multe testări de performanţă ale sistemului, testări de securitate. Ne aşteptăm să fie un sistem accesat de foarte mute persoane şi tocmai de aceea trebuie să asigurăm tot timpul necesar pentru faza de dezvoltare, de testare, înainte ca acesta să fie implementat”, a explicat el.

Pe de altă parte, preşedintele CNCAV, Valeriu Gheorghiţă, a precizat că din platforma Registrului Electronic Naţional al Vaccinărilor au fost descărcate peste 997.000 de adeverinţe electronice de imunizare.

“Aproape un sfert din persoanele vaccinate şi-au descărcat adeverinţa electronică”, a menţionat el. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Focuri de armă la Sighetu Marmației, la graniţa cu Ucraina. Contrabandiștii și-au abandonat coletele cu țigări și au fugit

Publicat

Poliţiştii de frontieră din cadrul I.T.P.F. Sighetu Marmaţiei au confiscat în cadrul unei acțiuni desfășurate pe linia prevenirii și combaterii contrabandei cu țigări, în localitatea de frontieră Teceu Mic, cantitatea de 16.450 pachete de ţigări de proveniență ucraineană, în valoare de aproximativ 193.000 lei.

Potrivit unui comunicat al Poliției de Frontieră, luni, 14 iunie, la nivelul Sectorului Poliției de Frontieră Sarasău s-a desfăşurat o acţiune pe linia combaterii contrabandei cu ţigarete în zona de responsabilitate.

Astfel, în jurul orei 20.00, poliţiştii de frontieră au observat pe direcția localității Teceu Mic, județul Maramureș, mai multe persoane care transportau, în spate, colete voluminoase de la linia de frontieră spre interiorul țării.

Polițiștii de frontieră au acționat pentru reținerea acestora, efectuând somațiile legale prin voce, însă acestea nu s-au supus, au abandonat coletele și fugit spre teritoriul statului vecin.

Pentru reținerea persoanelor, polițiștii au tras patru focuri de avertisment în plan vertical, conform prevederilor legale, însă acestea tot nu s-au oprit, au sărit în apa râului Tisa, întorcându-se în înot pe teritoriul Ucrainei.

În cel mai scurt timp, au fost anunțate autoritățile ucrainene despre eveniment, în vederea cercetării în comun a cazului.

La fața locului, poliţiştii de frontieră au descoperit 24 de colete cu țigarete, fapt pentru care s-a luat măsura transportării acestora la sediul instituției, în vederea continuării cercetărilor.

În urma inventarierii coletelor cu țigări, s-a constatat că acestea conțin 16.450 pachete țigări, de proveniență Duty-Free, în valoare de aproximativ 193.000 lei.

În cauză, se fac cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de contrabandă și trecere frauduloasă a frontierei de stat, întreaga cantitate de țigarete fiind ridicată în vederea confiscării.

Conform sursei citate, se derulează verificări pentru depistarea tuturor persoanelor implicate, sub directa coordonare a procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sighetu Marmației, urmând ca la final să fie luate măsurile legale ce se impun.

Citește mai departe

ACTUALITATE

ATENȚIE, ȘOFERI! Trafic restricționat pe DN 7, DN 64 și pe DN 7A

Publicat

Arhivă foto

În cursul zilei de marți, 15 iunie, vor fi restricții de circulație în funcție de condițiile meteo pe DN 7, pe DN 64  și pe DN 7A  pentru lucrări de reparații.

Potrivit Centrului Infotrafic din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, marți, 15 iunie, în funcție de condițiile meteorologice, pe DN 7 Pitești-Sibiu, DN 64 Slatina – Râmnicu Vâlcea și DN 7A Brezoi-Petroșani, traficul se desfășoară restricționat, după cum urmează:

Pe DN 7, km. 165+500 de metri – 166+500 de metri, pe raza localității Blidari, au loc lucrări de reparații asfaltice, între orele 08:00 – 18:00. Traficul rutier se desfășoară pe 1/2 din  cale, dirijat de piloți de circulație.

De asemenea pe DN 7, km. 224 – 225 și 228 – 229, pe raza localităților Robești și Câineni, se lucrează la decolmatarea șanțurilor, între orele 08:00 – 16:00. Circulația rutieră se desfășoară pe 1/2 din  cale, dirijată de piloți de circulație.

Totodată pe DN 64, km. 93+900 de metri – km. 96, pe raza localității Băbeni, se execută lucrări de asfaltare, între orele 08.00-18.00. Circulația rutieră se desfășoară pe ½ din cale, dirijată prin piloți de trafic.

Și pe DN 7A, km. 78 – 79, pe raza localității Voineasa, se desfășoară lucrări de reparații asfaltice, între orele 08.00-18.00. Circulația rutieră se desfășoară pe ½ din cale, dirijată prin piloți de trafic.

Totodată, pe DN 65 Pitești-Slatina, la kilometrul 58, în localitatea Valea Mare, județul Olt, traficul se desfășoară îngreunat întrucât au început lucrările la Drumul Expres Craiova – Pitești.

Conducătorii auto sunt sfătuiți să adapteze viteza tuturor condițiilor de trafic și de drum.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Vaccinul Moderna produce cei mai mulţi anticorpi în laptele matern

Publicat

Medicii din Valencia, Spania, au realizat primele comparaţii privind efectele a trei vaccinuri asupra laptelui matern: Pfizer, Moderna şi AstraZeneca.

Studiului MilkCorona a fost realizat de Institutul de Agrochimie şi Produse Alimentare din Valencia, împreună cu Spitalul Clinic Universitar din oraş.

Medicii spanioli au comparat efectul vaccinurilor Pfizer, Moderna şi AstraZeneca asupra laptelui matern şi nu au găsit resturi de virus în niciuna dintre probele analizate.

În baza celor peste 400 de probe, femeile vaccinate cu Moderna au cel mai ridicat nivel de anticorpi în lapte după prima şi a două doză.

Serul de la Pfizer a prezentat un nivel aproape la fel de ridicat de anticorpi, iar după 60 de zile, concentraţia este similară cu cea creată de Moderna.

A fost probat şi vaccinul AstraZeneca, dar numai cu prima doză, înainte să fie destinat altei categorii de vârstă de către autorităţi, şi nivelul de anticorpi a fost mult mai mic în laptele matern.

Cercetătorii vor să vadă acum dacă anticorpii transmişi prin laptele matern pot neutraliza coronavirusul după alăptare.

„Am văzut că există variaţii între femei în funcţie de vaccin. Nivelul de anticorpi diferă de la un ser la altul şi este interesant că femeile vindecate de Covid-19 prezintă niveluri ridicate după prima doză, mai mult decât cele cu două doze”, a declarat María Carmen Collado, cercetător IATA-CSIC Valencia.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate