Connect with us

ACTUALITATE

Sondaj: Două treimi dintre companii vor să aplice facilitatea fiscală pentru angajaţii din telemuncă

Publicat

laptop calculator

Două treimi dintre respondenţii unui sondaj organizat de PwC România în rândul reprezentanţilor mediului de afaceri susţin că vor aplica facilitatea fiscală pentru angajaţii în telemuncă introdusă în Codul fiscal, se menţionează într-un comunicat al companiei de consultanţă remis joi AGERPRES.

Astfel, peste jumătate (56%) dintre respondenţii la sondaj consideră că modificările recente aduse Codului fiscal vin în sprijinul companiilor, iar facilitatea care va fi aplicată de cele mai multe companii (67%) vizează beneficiile pentru angajaţii aflaţi în telemuncă, potrivit documentului citat.

„Doar 8% dintre participanţi au spus că modificările nu le sunt utile, în vreme ce 38% încă le analizează pentru a vedea pe care dintre acestea le pot aplica. Dintre noile prevederi introduse cu prilejul acestor modificări, 67% dintre respondenţi spun că pot beneficia de facilităţile fiscale pentru angajaţii care aplică telemunca, 17% de consolidarea fiscală, iar 8% de măsura privind ajustarea TVA pentru creanţele neîncasate de la beneficiari persoane fizice”, conform comunicatului PwC România.

Potrivit sondajului, cele mai mari provocări din perspectivă fiscală pentru anul 2021 sunt raportarea DAC6 privind aranjamentele transfrontaliere (39%), documentaţia serviciilor prestate între companiile aceluiaşi grup (38%), îmbunătăţirea fluxurilor de numerar (12%) şi inspecţiile fiscale (11%).

Pe de altă parte, deşi ponderea companiilor care pot beneficia de consolidarea fiscală este mai redusă decât a celor care pot aplica facilităţile pentru angajaţi, atunci când au fost întrebaţi despre importanţa modificărilor, majoritatea (50%) respondenţilor au apreciat că impactul pe care îl generează măsura consolidării fiscale asupra companiilor este mai mare decât cel al măsurii privind beneficiile pentru angajaţi. Alţi 30% din respondenţi au apreciat că impactul măsurii privind beneficiile pentru angajaţi este mai mare asupra companiilor decât impactul generat de măsura consolidării fiscale.

Conform facilităţii introduse în Codul fiscal referitoare la angajaţii în telemuncă, angajatorii au posibilitatea de a acorda sume angajaţilor pentru susţinerea cheltuielilor pe care le au cu locul din care desfăşoară activitatea, respectiv cheltuieli cu utilităţi sau pentru achiziţia de echipamente de birou. Aceste sume trebuie să fie stabilite prin contractul de muncă în limita unui plafon lunar de 400 de lei şi pot fi acordate fără prezentarea de documente justificative, în funcţie de numărul de zile pe care angajatul le efectuează în telemuncă, aminteşte PwC România.

O altă modificare la Codul fiscal priveşte consolidarea impozitului pe profit pentru grup, prin care profitul consolidat se compensează cu pierderile grupului, se menţionează în comunicat. Măsura poate fi implementată de un grup fiscal dacă este îndeplinită condiţia de 75% deţinere directă sau indirectă, pe o perioadă de un an anterioară consolidării. Astfel, poate fi aplicată fie dacă societăţile se deţin între ele, fie dacă o persoană fizică română deţine 75% din amândouă, fie dacă sunt deţinute de o persoană dintr-un stat cu care România are tratat de dublă impunere. Grupul fiscal poate fi constituit doar din persoane juridice române sau cu sediul social în România, iar perioada de aplicare a măsurii este 5 ani, începând cu anul fiscal următor depunerii cererii. Astfel că, deşi intră în vigoare în 2021, consolidarea fiscală poate fi aplicată efectiv din 2022.

De asemenea, de la 1 ianuarie 2022, ajustările privind creanţele neîncasate vor fi deductibile integral. Condiţiile pentru aplicare sunt ca respectivele creanţe să fie mai vechi de 270 zile, negarantate, de la terţi. Prin urmare, pierderile înregistrate la scoaterea din evidenţă a creanţelor vor fi şi ele deductibile 100%, fiind acoperite de ajustarea deductibilă.

Ajustarea TVA aferentă creanţelor neîncasate de la persoane fizice este aplicabilă creanţelor de la persoane fizice, în cazul în care această contravaloare nu este încasată în termen de 12 luni. În acest scop, societăţile trebuie să facă dovada încercării recuperării creanţelor. Ajustarea se efectuează în termen de 5 ani, de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a intervenit termenul de plată. Primele ajustări vor putea fi aplicate de la 1 ianuarie 2022.

Sondajul a fost realizat în cadrul unui eveniment online organizat de PwC România referitor la modificările recente ale legislaţiei fiscale, la care au participat peste 300 de reprezentanţi ai mediului de afaceri. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Amenzi de aproximativ 9.000 de lei și permise reținute în urma unei acțiuni a poliției la Dorohoi

Publicat

amenzi de aproximativ 9.000 de lei și permise reținute în

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi, împreună cu cei ai Secțiilor de Poliție Rurală nr. 5 Mihăileni, nr. 6 Pomârla și nr. 4 Dorohoi, au desfășurat, la data de 13 decembrie 2025, o acțiune amplă pentru menținerea ordinii publice și prevenirea și combaterea infracțiunilor stradale, pe raza municipiului Dorohoi și a localităților învecinate.

În cadrul activităților desfășurate, oamenii legii au legitimat 70 de persoane și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Amenzi de peste 20.000 de lei în urma controalelor poliției la trecerile la nivel cu calea ferată din Dorohoi și Săveni

Publicat

numărul de accidente la trecerea la nivel, în scădere semnificativă,

Publicitate

Polițiștii din cadrul Biroului Rutier Dorohoi și Biroului Rutier Săveni au desfășurat, la data de 11 decembrie 2025, o acțiune amplă pentru prevenirea accidentelor rutiere în zona trecerilor la nivel cu calea ferată, pe raza localităților Dorohoi și Săveni.

În cadrul controalelor efectuate, oamenii legii au legitimat 50 de persoane și au oprit pentru verificări 46 de autovehicule. În urma neregulilor constatate, au fost aplicate 49 de sancțiuni…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Incendiu la un uscător de cereale din Dorohoi. Pompierii au intervenit aproape șase ore pentru stingerea focului

Publicat

incendiu la un uscător de cereale din dorohoi. pompierii au

Publicitate

Un incendiu a izbucnit în această dimineață la un uscător de cereale situat pe strada Progresului din municipiul Dorohoi, mobilizând forțe importante de intervenție. La fața locului au ajuns, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Dorohoi, cu trei autospeciale de stingere, o autospecială de salvare și lucru la înălțime, precum și o ambulanță SMURD.

La sosirea echipajelor, incendiul se manifesta în interiorul halei de uscare a…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

De astăzi bicicletele și trotinetele electrice trebuie să plătească RCA. Amenzi de 2.000 de lei pentru cei fără asigurare

Publicat

de astăzi bicicletele și trotinetele electrice trebuie să plătească rca.

Publicitate

Noile reguli privind asigurarea obligatorie RCA au intrat oficial în vigoare începând de sâmbătă, 13 decembrie, aducând schimbări importante în legislația din domeniul asigurărilor auto. Pentru prima dată, cadrul legal a fost extins astfel încât să vizeze și bicicletele, precum și trotinetele electrice, în contextul creșterii numărului de astfel de mijloace de transport pe drumurile publice și al riscurilor asociate traficului.

Nerespectarea…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe