Connect with us

ACTUALITATE

Sondaj: Trei din patru elevi vor ore în format fizic. Unul din patru nu mai vor teme și bullying

Publicat



Trei din patru elevi din mediul rural își doresc ca în anul școlar care începe luni să se desfășoare cursuri în format fizic, jumătate vor lecții predate într-un mod interactiv, iar un sfert dintre elevii chestionați își doresc să nu mai aibă teme pentru acasă și să nu mai fie bullying în școli.

Aproape 80% dintre elevi şi profesori vor ca anul acesta orele să se desfăşoare fizic, la şcoală, iar jumătate dintre elevi îşi doresc ca profesorii să facă lecţiile mai atractive, mai interactive, conform sondajului „Nevoile şi aşteptările elevilor şi profesorilor pentru anul şcolar 2021-2022”, realizat de Fundaţia World Vision România.

Atât elevii, cât şi profesorii vor mai mulţi bani pentru educaţie.

Topul dorinţelor elevilor

În topul dorinţelor elevilor de la sistemul de învăţământ sunt activităţile extraşcolare, infrasctructura adecvată, digitalizarea şi un climar şcolar sigur, fără bullying.

Copiii îşi doresc de la părinţi să fie ajutaţi la teme, să fie susţinuţi emoţional, dar şi material. Unul din cinci copii au spus că ar vrea să aibă rechizite, haine, mâncare sau bani pentru transport şcolar.

Pe de altă parte, profesorii vor ca educaţia să fie finanţată corespunzător, mai mult de jumătate dintre ei vor salarii majorate, investiiţii în infrastructură, digitalizare, cursuri atât pentru a preda mai bine materia, cât şi pentru a interacţiona mai bine cu elevii.

În plus, cadrele didactice îşi doresc să fie adoptată şi implementată o strategie pe 5-10 ani, iar aceasta să conțină pași clari despre cum poate fi modernizată educația din România.

Profesorii îşi doresc ca aceştia să aibă o atitudine pozitivă față de școală

De la elevi, profesorii îşi doresc ca aceştia să aibă o atitudine pozitivă față de școală (să fie mai atenți la ore, să își facă temele, să răspundă/să pună întrebări), iar aproape 70% dintre profesori îşi doresc ca părinţii să fie mai implicați în procesul de educație. De asemenea, 70% dintre profesori şi-ar dori ca meseria de cadru didactic să fie mai respectată și valorizată.

„După un an şi jumătate de şcoală în care elevii din mediile defavorizate nu au avut acces la educaţie, rata abandonului şcolar riscă să explodeze, iar aşteptările elevilor şi profesorilor sunt foarte mari. Deşi o prioritate pe buzele tuturor, educaţia este de multe ori lăsată pe ultimul loc, lucru care reiese clar şi din finanţarea alocată.

Din păcate, în comunităţile unde noi mergem zi de zi sunt elevi care muncesc în gospodărie în loc să meargă la şcoală, elevi care se duc flămânzi la culcare şi care încep anul şcolar fără rechizite sau cărţi. Cei care își doresc să ajute astfel de copii o pot face prin donații prin SMS cu textul “SPERANTA” la 8864 sau direct pe pagina World Vision România: https://bit.ly/2X9EYGj”, afirmă Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Principalele așteptări ale elevilor din mediul rural

Principalele așteptări ale elevilor din mediul rural de la sistemul de învăţământ în acest an şcolar: 74% dintre elevi își doresc ca orele să se desfășoare fizic, la școală; 52% vor lecțiile să fie predate într-un mod mai interactiv, să îi captiveze; 40% își doresc să existe mai multe activități extrașcolare, cursuri cu ajutorul cărora ar putea învăța ceva interesant, excursii, diverse personalități să fie invitate la ore; 38% dintre elevi ar vrea ca profesorii să fie mai apropiați de ei, să comunice mai bine cu ei, iar 33% dintre elevi vor să se modernizeze școala – să aibă mobilier nou, căldură, aer condiționat, destule clase în care să se desfășoare orele, toaletele să fie curate.

32% dintre elevi vor acces la tehnologie si digitalizare

32% dintre elevi vor acces la tehnologie si digitalizare: acces la internet, un laborator cu calculatoare/cu mai multe calculatoare în școală, proiectoare, imprimante. 27% dinre elevi își doresc să nu mai aibă teme pentru acasă, iar 24% ar vrea să nu mai fie bullying în şcoli.

În ceea ce privește așteptările profesorilor de la sistemul de învăţământ în acest an şcolar, 88% vor ca școala să se desfășoare fizic anul acesta; 67% dintre profesori ar vrea să se aloce un procent mai mare din PIB pentru educație; 63% vor ca salariile cadrelor didactice să fie majorate, iar 62% vor să crească investițiile în modernizarea școlilor existente și deschiderea de școli/corpuri noi acolo unde este cazul.

57% dintre profesori ar vrea sa crească investițiile în digitalizarea școlilor, 56% ar vrea să fie adoptată o strategie pe 5-10 ani, iar aceasta să conțină pași clari despre cum poate fi modernizată educația din România, în timp ce 52% vor să aibă acces continuu la cursuri pentru perfecționare atât în ceea ce privește predarea materiei, cât și în privința modulului în care interacționează cu elevii.

40% dintre dascăli și-ar dori să se aloce mai puțin timp pentru crearea de strategii

40% dintre dascăli și-ar dori să se aloce mai puțin timp pentru crearea de strategii și mai mult implementării celor existente deja, 32% vor sa se schimbe programa școlară; 25,7% vor să nu se mai schimbe programa școlară.

30% dintre profesori și-ar dori ca pregătirea viitoarelor cadre didactice să fie făcută mai serios, programa din universitățile de profil să fie actualizată, iar, în final, selecția cadrelor didactice sa fie mai riguroasă. 23% dintre cadrele didactice vor ca specialișii din mediul privat (experți în anumite domenii, dar care nu sunt profesori- scriitori, ingineri, istorici, biologi, informaticieni, fizicieni, chimiști) să se implice mai mult în crearea programei școlare astfel încât aceasta să fie adaptată cerințelor de pe piața muncii, iar 21% vor să fie mai susținuți și motivați de către managementul școlii.

Profesorii au multe așteptări de la elevi şi părinţi

Profesorii au multe așteptări de la elevi şi părinţi în acest an şcolar. 82% vor ca elevii să aibă o atitudine pozitivă față de școală (să fie mai atenți la ore, să își facă temele, să răspundă/să pună întrebări); 68% își doresc ca părinții să fie mai implicați în procesul de educație, iar 66% vor ca profesia de cadru didactic să fie mai respectată și valorizată.

55% ar vrea să nu mai existe bullying între elevi, să fie mai mult respect între aceștia, iar 49% vor ca elevii să nu mai lipsească de la ore. Patru din 10 dascăși ar dori ca elevii să se implice mai mult în activități extrașcolare. 37% vor ca elevii să fie mai disciplinați, cu mai multă toleranță și respect față de profesori.

Sondajul a fost derulat de către World Vision România pe circa 1000 de respondenţi din mediul rural.

(sursa: Mediafax)


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Rata de infectare în Bucureşti depăşeşte 3,7 la mie

Publicat

Rata de infectare este, vineri, de 3,77 la mie în București. Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență se întrunește pentru a decide noi restricții în Capitală.

Prefectul Capitalei, Antonela Ghiţă, a transmis vineri că rata de infectare în Bucureşti este de 3,3 la mia de locuitori.

Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență (CMBSU) se întrunește vineri pentru a decide noi restricții în Capitală, după ce Hotărârea de Guvern privind măsurile de combatere a pandemiei va fi publicată în Monitorul Oficial.

Joi a fost adoptată o decizie prin care au fost schimbate măsurile restrictive aplicate în funcţie de incidenţa cazurilor de COVID-19 din localităţi.

Astfel, pragul incidenței a crescut de la 4 la 6 la mie pentru restricțiile de weekend.

Eventualele măsuri care vor fi luate vor intra în vigoare la ora 00.00 în următoarea zi ce urmează deciziei.

Capitala este de miercuri în scenariul roșu. Rata de infectare în București era miercuri de 3,3 la mie, iar joi de 3,65 la mie. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

România are cei mai puţini posesori de maşini la mia de locuitori din UE

Publicat

România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte numărul de automobile de pasageri la mia de locuitori.

Astfel, la o mie de locuitori, parcul auto din România număra 357 de maşini la finele lui 2019, arată cele mai recente date publicate de Eurostat, biroul european de statistică.

În același timp, România are şi unul dintre cele mai învechite parcuri auto. Vârsta medie a maşinilor aflate în circulaţie în România este de 16,5 ani, potrivit Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).

De cel puţin 30 de ani, Luxemburg a înregistrat cea mai mare rată de motorizare dintre statele membre ale Uniunii Europene, mai arată datele Eurostat. În 2019, existau 681 de autoturisme la mia de locuitori luxemburghezi. Această cifră poate fi influenţată de lucrătorii transfrontalieri care folosesc maşini de companie înmatriculate în ţară, notează sursa citată. Luxemburg a fost urmat de Italia pe locul doi, cu 663 de maşini la mia de locuitori. Următoarele în topul listei au fost Cipru (645 de maşini), Finlanda şi Polonia (ambele cu 642 de maşini).

La polul opus, cele mai scăzute rate de motorizare s-au găsit în România (357 autoturisme), Letonia (381 autoturisme) şi Ungaria (390 autoturisme). În ceea ce priveşte vechimea parcului auto, Lituania (16,8 ani), Estonia (16,7 ani) şi România (16,5 ani) au cele mai vechi flote, cu vehicule mai vechi de 16 ani. Cele mai noi maşini pot fi găsite de asemenea în Luxemburg (6,5 ani) şi Austria (8,3 ani), potrivit datelor ACEA. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Țara în care justiţia a permis ca un copil de 12 ani să fie vaccinat anti-COVID-19 în pofida obiecţiilor tatălui său

Publicat

Justiţia olandeză a permis ca un copil de 12 ani să fie vaccinat împotriva COVID-19, în pofida obiecţiilor tatălui său, un vaccino-sceptic, pentru a-şi putea vizita bunica aflată pe moarte, potrivit unei hotărâri judecătoreşti făcute publice joi, informează AFP.

Apărarea mamei băiatului a susţinut că o vaccinare împotriva COVID-19 ar reduce riscul transmiterii coronavirusului către bunica copilului, grav bolnavă.

Copiii cu vârste cuprinse între 12 şi 17 ani pot fi vaccinaţi în Olanda, însă doar cu acordul ambilor părinţi. În acest caz, părinţii băieţelului, a căror identitate nu a fost dezvăluită, sunt divorţaţi, iar mama sa i-a dat permisiunea de a se vaccina, în timp ce tatăl său nu.

Judecătorul Bart Tromp de la tribunalul districtual din Groningen (nord) a autorizat marţi ca băiatul să fie vaccinat luând în considerare „interesele aflate în joc” în această vaccinare şi „în special interesele minorului”.

În hotărârea sa, care nu a fost făcută publică decât joi, judecătorul a ordonat ca băiatul să fie vaccinat „rapid”, deoarece interesele sale sunt mai importante decât un posibil apel al avocaţilor tatălui.

Potrivit documentelor judiciare, tatăl, un vaccino-sceptic, a refuzat să-i permită fiului său să primească o doză. Or, băiatul a dorit să fie vaccinat deoarece nu voia să fie contaminat şi pentru a limita riscurile de infectare a altor persoane, potrivit dosarului.

Bunica copilului „suferă de cancer pulmonar cu metastaze şi se află la sfârşitul vieţii”, se arată în documente

„Minorul vrea să petreacă cât mai mult timp cu ea, însă nu este vaccinat. Îi este frică să nu-şi infecteze bunica şi este convins că contaminarea, dacă ar avea loc, ar constitui un pericol mortal”.

Tatăl consideră că vaccinurile „sunt încă într-o fază de testare” şi ar putea prezenta „riscuri mari pentru organele reproductive pe termen lung”. Judecătorul a subliniat însă că bazele ştiinţifice ale acestor afirmaţii nu au fost dovedite.

Potrivit legislaţiei olandeze, judecătorii pot lua decizii în interesul superior al copilului dacă părinţii nu sunt de acord.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cum arată chestionarul pe care-l vor primi de azi părinții, pentru vaccinarea elevilor

Publicat

Un chestionar pentru vaccinarea elevilor minori împotriva COVID-19 este lansat de Ministerul Educației. Părinții își pot exprima intenția în privința vaccinării elevilor.

Începând de vineri, chestionarul va fi „diseminat” în școli, prin intermediul inspectoratelor școlare județene.

„Acesta nu este obligatoriu, nu constituie obligație de vaccinare și va fi pus la dispoziția părinților în vederea completării”, transmite Ministerul Educației.

Persoana desemnată pentru protecția sanitară la nivelul unității de învățământ va transmite direcțiilor de sănătate publică chestionarele completate de către părinți/tutori legali.

În cazul exprimării intenției de vaccinare, vaccinarea elevilor minori se va efectua numai cu acordul informat, exprimat în scris, în prezența părintelui/tutorelui legal al copilului.

Chestionar intentie de vaccinare elevi

Scopul completării chestionarului este sprijinirea celor care doresc să se vaccineze și beneficiază de acordul informat, exprimat în scris, al părinților sau reprezentanților legali, prin organizarea de echipe mobile de vaccinare în școli de către Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) și direcțiile de sănătate publică.

„Chestionarele nu necesită asumare prin semnătură și pot fi transmise și în format electronic”, adaugă sursa citată. MEDIAFAX

Citește mai departe