EVENIMENT
”Sprijin pentru România”: Începe emiterea, distribuirea și încărcarea voucherelor sociale

Procesul de emitere, distribuire şi încărcare a voucherelor sociale oferite prin programul guvernamental „Sprijin pentru România” va demara miercuri, 1 iunie. Anunțul a fost făcut de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE).
Tichetele au o valoare nominală de 250 lei. Acestea sunt destinate persoanelor aflate în situaţii de privare materială sau risc de sărăcie şi fac parte din cea mai importantă iniţiativă de acest gen derulată până acum, din perspectiva numărului de beneficiari.
”Sprijin pentru România”: Începe procesul de emitere, distribuire și încărcare a voucherelor sociale. Peste 2,5 milioane de români beneficiază de tichete
Potrivit sursei citate, peste 2,5 milioane de beneficiari vor primi tichete pentru achiziţia de produse alimentare în valoare de 3,1 miliarde de lei.
De asemenea, o premieră este reprezentată de sursa multiplă de finanţare, atât din bugetul de stat, cât şi din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operaţional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate (POAD) 2014-2020, precum şi din viitoarea perioadă de programare 2021-2027, prin Programul Operaţional Incluziune şi Demnitate Socială (POIDS).
”Sprijin pentru România”: Începe procesul de emitere, distribuire și încărcare a voucherelor sociale. Cine beneficiază de ajutor
Pe lista celor peste 2,5 milioane de beneficiari care primesc tichete sociale, conform OUG nr.63/2002, se află: pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflaţi în evidenţa caselor de pensii sectoriale şi beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei; persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei; familiile cu cel puţin 2 copii în întreţinere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei; familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei; familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condiţiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare; persoanele fără adăpost, aşa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.
”Sprijin pentru România”: Începe procesul de emitere, distribuire și încărcare a voucherelor sociale. Calendarul distribuției
Calendarul distribuţiei voucherelor prevede încărcarea acestora o dată la două luni, în patru tranşe (iunie – iulie, august – septembrie, octombrie – noiembrie, decembrie 2022 – ianuarie 2023), reprezentanţii MIPE având în vedere ca la jumătatea lunii iulie, după evaluarea implementării primei etape, să adapteze calendarul următoarelor tranşe pentru ca beneficiarii să poată utiliza cât mai urgent voucherele pentru achiziţionarea alimentelor şi meselor calde.
În data de 17 mai, MIPE a semnat contractele cu instituţiile private care au câştigat achiziţia directă şi se vor ocupa de emiterea cardurilor: Edenred, Sodexo şi UpRomania, livrarea către beneficiari fiind asigurată de Compania Naţională „Poşta Română”, cu care s-a semnat „Convenţia de etichetare, colectare şi distribuţie a tichetelor sociale emise pe suport electronic” în data de 18 mai.
Mecanismul de distribuire prevede trei etape, respectiv emiterea cardurilor de către unităţile desemnate (imprimarea datelor beneficiarilor şi inserarea CIP-ului), distribuirea prin intermediul CN Poşta Română şi încărcarea valorică a cardurilor.
Agerpres

Jucătorii români de tenis Alexandru Coman şi Cara Meşter au debutat cu victorii, duminică, în probele de simplu ale juniorilor, în turneul de Mare Şlem de la Roland Garros.
În primul tur la simplu masculin, Coman l-a învins pe spaniolul Alejandro Melero Kretzer, cu 6-4, 6-3, după o oră şi 12 minute.
În turul secund, Coman îl va înfrunta pe bulgarul Adriano Djenev, cap de serie numărul 14. Coman va evolua şi în proba de dublu a juniorilor, alături de suedezul Kevin Edengren.
La simplu junioare, Cara Maria Meşter a dispus în primul tur de americanca Valeria Ray cu 7-6 (7/5), 6-3, după o oră şi jumătate de joc. Ray a comis nu mai puţin de 19 duble greşeli în acest meci.
Următoarea adversară a româncei va fi cehoaica Tereza Valentova, a 11-a favorită.
În alt meci din primul tur, Mara Gae a fost învinsă de spaniola Charo Esquiva Banuls, cu 4-6, 6-4, 6-3, după o oră şi 46 de minute. Românca a încheiat cu 10 duble greşeli.
La dublu junioare, Meşter face pereche cu bulgăroaica Iva Ivanova, iar Gae şi britanica Ella McDonald sunt favoritele numărul 7 ale probei.
Agerpres
Sursa foto: Alexandru Mihai Coman/Facebook; itftennis.com
EVENIMENT
FOTO: Accident în Suceava: Un autoturism scăpat de sub control a intrat în curtea unei gospdării

Un accident rutier soldat cu pagube materiale a avut loc, duminică seară, în Suceava. În eveniment a fost implciat un singur autoturism.
Potrivit ISU Suceava, accidentul a avut loc duminică, 4 iunie, în municipiul Suceava – zona Serpentine.
Din primele informații, o femeie, aflată la volanul unei mașini, a pierdut controlul asupra direcției, autoturismul a ieșit de pe șosea și a intrat în curtea unei case.
A intervenirt modulul SMURD, cu o autospecială pentru descarcerare și ambulanța SMURD TIM.
Echipajele de salvare au găsit la locul accidentului o singură persoană implicată, care a rămas blocată în autoturism.
S-a intervenit pentru deblocarea și extragerea victimei. Aceasta – o femeie, a fost extrasă din autoturism, a primit ajutor medical la fața locului, dar a refuzat transportul la spital.
Poliția efectuează cercetări pentru a stabili cu exactitate cum s-a produs accidentul.
EVENIMENT
Studiu: Dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii. 5 din 10 consumă zilnic fructe proaspete

Potrivit unui studiu efectuat de o companie de cercetare de piață, se constată că 90% dintre copii includ dulciurile în alimentația lor zilnică, în timp ce doar jumătate dintre aceștia consumă fructe proaspete în mod regulat.
„Cel mai recent studiu de piaţă realizat de Reveal Marketing Research şi-a propus să evalueze diferite faţete ale stilului de viaţă al copiilor şi adolescenţilor români, printre care comportamente alimentare, modalităţi de petrecere a timpului liber, odihnă sau importanţa cadourilor. Dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii, în timp ce doar 5 din 10 consumă zilnic fructe proaspete.
Majoritatea copiilor (63%) petrec între 1-3 ore pe zi în aer liber, iar 5 din 10 copii întâmpină dificultăţi cu trezitul dimineaţa”, arată cercetarea.
Conform datelor studiului, 83% dintre părinţi declară că se implică în mare şi foarte mare măsură în alimentaţia copiilor, în proporţie semnificativ mai mare femeile (91%) comparativ cu bărbaţii (74%).
Referitor la diferitele obiceiuri de consum ale copiilor, 78% dintre părinţii intervievaţi menţionează faptul că copiii lor iau micul dejun aproape în fiecare zi, cei care sar cel mai adesea peste prima masă a zilei fiind adolescenţii între 13-15 ani (70%).
Referitor la consumul de dulciuri, studiul arată că cei mai mulţi dintre copii consumă dulciuri o dată pe zi (59%), într-o măsură semnificativ mai mare adolescenţii între 13-18 ani (65%) sau de 2-3 ori pe zi (30%).
Studiu: Dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii. Ce mai arată cercetarea
Copiii şi adolescenţii adoră sucurile carbogazoase, 50% obişnuind să le consume de câteva ori pe săptămână, dintre care 7% zilnic sau aproape zilnic. Cum era de aşteptat, adolescenţii între 13-18 ani se diferenţiază printr-o frecvenţă mai mare de consum (66% vs. 50% total eşantion).
Potrivit companiei, importanţa consumului de fructe este majoră în cadrul unei alimentaţii sănătoase şi echilibrate, iar conform informaţiilor oferite de părinţi 94% dintre copii obişnuiesc să consume fructe proaspete săptămânal, cei mai mulţi dintre aceştia zilnic sau aproape zilnic (52%), în special cei cu vârste până în 3 ani (80%).
Comparativ cu studiul din 2021, este îngrijorător faptul că numărul părinţilor care susţin că copiii lor nu consumă fructe proaspete în fiecare zi sau aproape zilnic a crescut de la 3 la 5 din 10 părinţi, subliniază sursa citată.
„O alimentaţie sănătoasă şi adecvată este esenţială pentru o creştere armonioasă a copiilor, iar jumătate dintre părinţi (51%) aleg să se informeze în această privinţă de pe internet.
În topul surselor de informare mai regăsim sfaturile medicului pediatru (48%), în mai mare măsură menţionate de părinţii copiilor până în 3 ani (68%), cărţile şi revistele de specialitate (37%) şi informaţiile de la alţi părinţi (34%)”, potrivit cercetării.
Studiu: Dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii. Tipurile de activităţi preferate diferă în funcţie de categoriile de vârstă
Cât priveşte regimul de activitate şi odihnă, majoritatea copiilor (63%) petrec între 1 şi 3 ore pe zi în aer liber, iar 5 din 10 copii întâmpină dificultăţi cu trezitul dimineaţa.
Pe de altă parte, 2 din 10 adolescenţi cu vârste cuprinse între 13-18 ani petrec mai puţin de o oră pe zi în aer liber.
Diferenţe între timpul petrecut în aer liber există şi în funcţie de mediul de rezidenţă, copiii din mediul rural petrecându-şi în medie mai mult timp afară, explică autorii cercetării.
Tipurile de activităţi preferate diferă în funcţie de categoriile de vârstă, copiii până în 12 ani preferând mai degrabă să se joace activ, să alerge (68% vs. 57% total eşantion), în timp ce adolescenţii între 13-18 ani preferă în mai mare măsură să îmbine activităţile fizice cu momentele de relaxare şi observare (43% vs. 31% total eşantion).
O altă activitate zilnică a copiilor este petrecerea timpului în mediul online, 5 din 10 copii petrecând în medie între 1-3 ore pe zi utilizând internetul.
Timpul petrecut online creşte o dată cu înaintarea în vârstă, astfel că mai mult de o treime dintre adolescenţi (13-18 ani) utilizează internetul mai mult de 3 ore pe zi (37% vs. 26% total eşantion).
Studiu: Dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii. Datele studiului relevă informaţii şi despre programul de odihnă al copiilor
Pe lângă regimul de activitate, datele studiului relevă informaţii şi despre programul de odihnă al copiilor.
Aşadar, cei mai mulţi dintre aceştia (42%) merg la culcare între orele 21:00 şi 22:00, în măsură semnificativ mai mare copiii până în 12 ani, iar o altă treime (34%) după ora 22:00, în special în adolescenţii între 13-18 ani (44%).
Referitor la programul de somn, 7 din 10 părinţi susţin că ai lor copii obişnuiesc să adoarmă în câteva minute sau maximum 15-30 de minute după ce ajung în pat/ camera lor.
Cei mai mulţi dintre părinţi obişnuiesc să cumpere cadouri copiilor ocazional, o dată la câteva luni (43%) sau destul de des, de câteva ori pe lună (36%).
Ca tendinţă generală, frecvenţa cu care copiii primesc cadouri scade direct proporţional cu vârsta, spre exemplu copiii până în 3 ani primesc într-o măsură semnificativ mai mare cadouri săptămânal (20% vs. 10% total eşantion), în timp ce adolescenţii între 16-18 ani primesc cel mai adesea cadouri ocazional, la câteva luni (50% vs. 43% total eşantion).
Studiu: Dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii. Cele mai importante criterii pe care părinţii le iau în calcul când decid ce cadouri să le ofere copiilor
Cele mai importante criterii pe care părinţii le iau în calcul când decid ce cadouri să le ofere copiilor sunt reprezentate de interesele şi pasiunile copilului (62%), preţul şi bugetul disponibil (62%) şi vârsta şi dezvoltarea copilului (56%).
În funcţie de vârstele copiilor observăm diferenţe ale criteriilor luate în considerare de părinţi în momentul deciziei de cumpărare.
Aşadar, dacă pentru copiii cu vârste de până în 3 ani, valoarea educaţională sau creativă a cadoului este semnificativ mai mare (61% vs. 43% total eşantion), în cazul copiilor între 4-5 ani, calitatea şi siguranţa produsului primează (55% vs. 47% total eşantion).
Studiul a identificat şi ocaziile cu care copiii primesc cadouri în mod obişnuit.
Astfel că evenimentele cel mai des menţionate au fost zilele de naştere (83%), sărbătorile anuale – Crăciun, Paşte etc. (73%) şi Ziua Copilului – 1 iunie (49%).
Studiu: Dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii. De Ziua Copilului, adolescenţii între 16-18 ani primesc cadouri într-o măsură semnificativ mai mică
De menţionat faptul că, de Ziua Copilului, adolescenţii între 16-18 ani primesc cadouri într-o măsură semnificativ mai mică (36%).
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Studiul s-a desfăşurat online în perioada 22 – 26 mai 2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban şi rural.
Mărimea eşantionului a fost de 1007 respondenţi, dintre care 428 părinţi de copii sub 18 ani, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1 % la un nivel de încredere de 95%. Agerpres
EVENIMENT
Mai mult de jumătate dintre angajații români nu ştiu ce responsabilităţi au la locul de muncă

Şase din zece angajaţi (58%) români nu îşi cunosc responsabilităţile la locul de muncă. De asemenea, peste două treimi (67%) dintre angajați sunt rar evaluaţi de către angajator, uneori chiar deloc, arată rezultatele unui studiu de specialitate, prezentat recent într-un eveniment dedicat antreprenorilor.
Conform datelor centralizate de MKOR, din cele 9.000 de responsabilităţi exprimate în studiu, 88% sunt nemăsurabile, „asta înseamnă că angajaţii nu ştiu cu adevărat ce au de făcut, când şi cât pentru a performa”.
De asemenea, 67% dintre angajaţi sunt evaluaţi mai rar decât lunar, majoritatea nefiind evaluaţi deloc, iar o mare parte având evaluări doar anuale.
În acelaşi timp, 71% dintre indicatorii faţă de care angajaţii au spus că le este evaluată performanţa sunt nemăsurabili.
În ceea ce priveşte bonusurile, studiul arată că doar 8% dintre acestea sunt atribuite pentru îndeplinirea unor obiective măsurabile, în timp ce 23% sunt bonusuri primite de sărbători, iar peste 30% sunt acordate pentru ca angajaţii să îşi facă treaba pentru care primesc salariu (de exemplu: respectarea procedurilor, îndeplinirea responsabilităţilor sau încadrarea în termene).
Studiul de piaţă „Realitatea Managementului Românesc” a fost realizat de MKOR, la comanda TBF, pe un eşantion de 1.992 de persoane, cu nivel de încredere de 95% şi o rată de eroare de +/-2,4%.
Cercetarea a fost prezentată în cadrul unui eveniment dedicat antreprenorilor, organizat de către antreprenorul Răzvan Căzănescu, creatorul softului TBF de management. Căzănescu a organizat de două ori (în 2021 şi 2022) programul gratuit „30 days MBA”, accesat de peste 10.000 de persoane.
The Basic Fundamentals (TBF) a înregistrat o cifră de afaceri de peste două milioane de euro, în ultimii doi ani, iar peste 3.000 de companii au implementat total sau parţial sistemul de management TBF Digital.
sursa: Agerpres