Connect with us

ECONOMIE

Statul a plătit în luna iulie peste 44 milioane lei pentru ajutorul social. Numărul total al beneficiarilor: aproape 170.000

Publicat


bani

Suma totală plătită în iulie 2019 de statul român pentru ajutorul social (venit minim garantat) s-a ridicat la 44,278 milioane de lei, valoarea medie plătită fiind de 262,09 lei, conform datelor centralizate de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS).

În iulie 2019, au beneficiat de acest ajutor social 168.947 persoane. Cei mai mulţi beneficiari erau înregistraţi în judeţele Dolj – 11.147 persoane, Buzău – 9.156 şi Bacău – 8.996.

La finele lunii iulie, erau suspendaţi de la plată 17.592 beneficiari, cei mai mulţi din Dolj – 1.459, Bacău – 1.104 şi Botoşani – 1.091.

Cea mai mare valoare a sumei medii plătite (drepturi curente) a fost înregistrată în judeţele Sălaj – 332,87 lei, Braşov – 310,49 lei şi Mureş – 304,3 lei.

De asemenea, în iulie 2019, au fost efectuate alte plăţi (restanţe, reluări în plată, plăţi neachitate, corecţii etc.) în contul acestui ajutor în sumă de 114.698 lei.

Venitul minim garantat (VMG), este unul dintre cele mai importante programe de promovare a incluziunii sociale şi de combatere a sărăciei. Actul normativ care reglementează acest program este Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu completările şi modificările ulterioare.

Potrivit acestei legi, venitul minim garantat se asigură prin acordarea unui ajutor social lunar, care se calculează ca diferenţă între nivelul venitului minim garantat prevăzut de lege şi venitul net lunar al familiei sau al persoanei singure.

Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat a fost modificată în luna iulie 2018 prin Legea nr.192/2018, în principal cu scopul de a facilita integrarea pe piaţa forţei de muncă a membrilor de familie beneficiari ai ajutorului social.

Astfel, în situaţia în care beneficiarii de ajutor social refuză un loc de muncă sau participarea la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, dreptul la ajutorul social încetează. În cazul refuzului unui loc de muncă, se poate solicita un alt drept doar după o perioadă de 12 luni de la data deciziei de încetare a dreptului.

A fost prevăzută de asemenea obligaţia primarului de a întocmi planul de activităţi sezoniere pe baza solicitărilor primite de la persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care au nevoie de forţă de muncă precum şi stabilirea condiţiilor de efectuare a activităţilor sezoniere de către beneficiarii de ajutor social, inclusiv remunerarea acestor activităţi sezoniere.

În situaţia în care beneficiarii de ajutor social refuză de două ori participarea la aceste activităţi sezoniere, dreptul la ajutorul social încetează, urmând să poată fi solicitat un nou drept doar la un interval de 12 luni, ca şi în cazul refuzului unui loc de muncă. AGERPRES

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Un aspirator care prezintă risc de explozie, retras de la vânzare dintr-un important lanț de hipermarketuri

Publicat

Un aspirator care prezenta risc de explozie a fost retras de la vânzare dintr-un important lanț de hipermarketuri, situația periculoasă fiind semnalată chiar de producător, care a trimis o notificare și magazinelor din România.

Este vorba despre aspiratorul vertical Klindo, comercializat de Carrefour România. Producătorul a făcut mai multe teste și a reieșit că există o defecțiune la sistemul de încărcare al aparatului și că ar fi putut să explodeze acest aspirator, astfel că produsele au fost retrase de la raft. Carrefour face acum apel ca oamenii care au cumpărat acest aspirator să se întoarcă de unde l-au achiziționat pentru a-l returna, alături de încărcătorul și bateria, și vor primi banii înapoi, informează digi24.ro.

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului spun că nu vor amenda operatorul economic pentru că retragerea de la raft a fost voluntară și nu a fost vorba de o sesizare de la un client.

„Compania le recomandă clienților care au cumpărat deja acest produs să nu-l mai folosească și să îl returneze complet (bateria și încărcătorul incluse), în magazinul Carrefour din care l-au achiziționat. Consumatorii pot restitui produsul în perioada 16.01-15.04.2020. Contravaloarea produsului se va restitui integral, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal care să ateste achiziția.

Motivul rechemării produsului este că a fost detectată o defecțiune a sistemului de încărcare a bateriei, care poate determina supraîncărcarea acesteia și explozia ei. Carrefour România nu a primit nicio sesizare din partea clienților săi. Cu toate acestea, pentru a evita posibilele situații neplăcute, Carrefour ia toate măsurile de siguranță necesare.

Astfel, au fost retrase de la comercializare 873 de bucăți, pentru restul de 1267 comercializate fiind demarată procedura de rechemare. Un formular de rechemare a fost afișat în toate magazinele Carrefour România în zonele de recepție clienți, la raft, în zona de comercializare a produsului și la punctul de informare EPCS (Electronice Photo Cinema Sound), precum și online, pe carrefour.ro.

Clienții care au cumpărat aspiratorul vertical KVCM222P-18 Klindo sunt așteptați în magazine pentru a restitui produsul si pentru a-și primi integral contravaloarea acestuia. Dovada plății (bonul fiscal) nu este necesară.

Carrefour România își cere scuze pentru eventualele inconveniente și își asigură clienții că siguranța lor este o prioritate pentru companie”, transmite Carrefour printr-un comunicat.

Sursa: digi24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Volumul investițiilor imobiliare din România a depăşit un miliard de euro în 2019

Publicat

bloc

Volumul investiţiilor imobiliare din România a depăşit borna de un miliard de euro în 2019, fiind cu 7% mai mare faţă de nivelul înregistrat în 2018, arată datele departamentului de research al companiei de consultanţă imobiliară CBRE România.

Volumul atins anul trecut – aproximativ 1,06 miliarde de euro – marchează totodată un record al ultimilor cinci ani din punct de vedere al tranzacţiilor de investiţii pe piaţa imobiliară românească.

“2019 a fost anul oraşelor regionale pentru tranzacţiile cu clădiri de birouri, Cluj-Napoca atrăgând investiţii de aproape 200 milioane de euro, respectiv 20% din totalul volumului tranzacţionat la nivelul ţării, însă Bucureştiul a rămas lider, cu 64% din totalul tranzacţiilor.

Clădirile de birouri au fost principalele produse tranzacţionate, reprezentând aproape 75% din totalul tranzacţiilor la nivel naţional. Apetitul pentru clădirile de birouri din Capitală rămâne în continuare ridicat şi sunt multiple oportunităţi, atât în zonele consacrate, precum CBD (Central Business District) şi nordul Bucureştiului, precum şi în zonele dinamice, aflate în continuare în plin proces de dezvoltare, precum vestul oraşului”, a declarat Gijs Klomp, Head of Investment Properties, CBRE România.

Din punct de vedere al profilului cumpărătorilor, investitorii israelienii ocupă primul loc prin tranzacţia record de la finalul anului 2019, cu 36% din volumul tranzacţionat, urmaţi de investitorii români (26%) şi de fondurile sud-africane cu 17%.

“România este o destinaţie tot mai interesantă pentru noi investitori şi cel mai probabil 2020 va aduce, similar cu 2019, noi nume pe piaţa locală. Sunt mai multe companii care vor să îşi extindă portofoliul în România, urmărind în special achiziţia de clădiri de birouri şi spaţii industriale. Ne aşteptăm în continuare la o compresie a yieldurilor, atât pentru birouri (7% în prezent), cât şi pentru sectorul industrial (7,75%)”, a adăugat Gijs Klomp.

CBRE România şi-a extins în 2019 echipa locală de management prin recrutarea lui Gijs Klomp ca Head of Investment Properties. Gijs are o experienţă de peste 17 ani în domeniul imobiliar şi a fost implicat în tranzacţii de achiziţii cu o valoare cumulată de peste două miliarde de euro în Europa Centrală şi de Est.

CBRE Group, cu sediul central în Los Angeles, este cea mai mare companie de servicii comerciale şi investiţii în real estate din lume, pe baza veniturilor din 2018. Compania are peste 90.000 de angajaţi (fără a include afiliaţii), răspunde nevoilor dezvoltatorilor imobiliari şi deserveşte proprietari şi chiriaşi prin intermediul celor peste 480 de birouri (excluzând filialele) din întreaga lume. AGERPRES

Citește mai departe

ECONOMIE

Declaraţia unică va fi modificată şi va include veniturile din tranzacţionarea criptomonedelor

Publicat

Declaraţia unică va fi modificată şi va include veniturile din tranzacţionarea criptomonedelor, iar depunerea ei se va face până pe data de 16 martie, a declarat marţi Corina Mîndoium, Partener Asociat, Departamentul Impozit pe Venit şi Contribuţii Sociale, EY România.

“Suntem în al treilea an de declarare a veniturilor prin prisma unui formular consolidat care a suferit de-a lungul acestor ani modificări mai mult de format. Va suferi modificări şi, în curând, veniturile din tranzacţionarea criptomonedelor vor trebui declarate prin prisma acestui formular. Restul modificărilor sunt mai mult de formă, nimic material. Ce vreau să reţineţi vizavi de declaraţia unică este că termenul de depunere a formularului este 16 martie 2020. Nu avem nicio informaţie cu privire la prelungirea termenului aşa cum s-a întâmplat în anii precedenţi. Data de 16 martie 2020 este şi termen de plată a impozitului pe venit pentru anul 2019 şi a contribuţiei sociale de sănătate sau a contribuţiei la pensie pentru anul 2019. De vreo doi ani nu mai avem decizie de impunere. Deci vă rog frumos nu aşteptaţi deciziile prin poştă pentru că nu o să vină”, a spus Corina Mîndoiu.

Ea a explicat că se aplică principiul autoimpunerii în sensul în care contribuabilul îşi calculează taxele aferente veniturilor realizate, caută contul pentru plata lor şi tot el plăteşte.

Reprezentanţii firmei de consultanţă le recomandă contribuabililor să nu aştepte până 16 martie depunerea declaraţiei pentru că există riscul ca Spaţiul Privat Virtual să se blocheze.

Corina Mîndoiu a mai spus că în ultima jumătate a anului trecut Direcţia Antifraudă a desfăşurat o campanie tematică ce a vizat tratamentul fiscal din punct de vedere al impozitului pe venit şi contribuţiilor sociale pentru tichetele cadou achiziţionate de companii. În urma controalelor au fost descoperite două situaţii: tichete cadou acordate propriilor angajaţi şi tichete cadou acordate angajaţilor companiilor partenere pentru a creşte vânzările. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

România a importat 7,17 milioane tep ţiţei, în primele 10 luni din 2019

Publicat

petrol

România a importat, în primele 10 luni din 2019, o cantitate de ţiţei de 7,17 milioane tone echivalent petrol (tep), cu 167.700 tep (2,4%) mai mare faţă de cea importată în perioada similară din 2018, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Producţia de ţiţei a totalizat 2,778 milioane tep, fiind cu 1,2% (33.500 tep) mai mică faţă de cea din anul precedent.

Conform proiectului Strategiei Energetice, publicat pe site-ul Ministerului Energiei, producţia de ţiţei din România se află pe o pantă descendentă, cu un nivel de înlocuire a rezervelor subunitar, din cauza gradului ridicat de depletare al zăcămintelor. Creşterea gradului de recuperare este posibilă, însă eforturile investiţionale deloc neglijabile, necesită pachete de măsuri economice şi fiscale stimulative.

Proiectul mai menţionează că rezervele dovedite de ţiţei ale României se vor epuiza în circa 16 ani, la un consum de 3,4 milioane t/an. AGERPRES

Citește mai departe