Connect with us

ACTUALITATE

Strategia ANAF: Scăderea decalajului fiscal la TVA cu până la 10% până 2024

Publicat

Reformele, măsurile şi investiţiile propuse de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) au în vedere creşterea cu 2,5% a ponderii veniturilor colectate în PIB, din perspectiva administrării fiscale, şi reducerea decalajului fiscal la TVA cu până la 10%, până la finalul anului 2024, potrivit Strategiei ANAF pentru următorii trei ani.

În ceea ce priveşte managementul resurselor umane, instituţia îşi propune ocuparea, prin recrutare externă, a 2.000 de posturi vacante, iar domeniile prioritare de ocupare cu tineri absolvenţi sunt IT, statistică, econometrie şi managementul proiectelor.

„Reformarea Agenţiei prin digitalizare, componentă esenţială a unui exerciţiu strategic modern, trebuie dublată de o a două componentă de maximă importanţă – managementul eficient al resurselor umane. O preocuparea constantă a Agenţiei va fi asigurarea unui management eficient al resurselor umane, dezvoltarea competenţelor şi întinerirea aparatului de funcţionari proprii. Punerea la dispoziţie, de către Agenţie, a unor servicii moderne, presupune existenţa unui corp de funcţionari corespunzător dimensionat, care beneficiază de o pregătire profesională continuă şi manifestă un comportament proactiv. Dacă în prezent există circa 2500 de posturi vacante, peste 5 ani numărul acestora va creşte la 6000, ca urmare a atingerii pragului vârstei de pensionare de către unii funcţionari. Este evident faptul că digitalizarea va genera o reducere a numărului de posturi vacante necesare şi, ţinând seama că perioada de formare a unui angajat este de minim doi ani, în perioada 2021 – 2024 este necesară ocuparea prin recrutare externă a 2000 de posturi vacante. Domeniile prioritare de ocupare a posturilor vacante cu tineri absolvenţi sunt: IT, statistică, econometrie, managementul proiectelor etc”, se precizează în documentul citat.

Cele patru obiective strategice pe care şi le propune ANAF pentru perioada 2021 – 2024 sunt îmbunătăţirea serviciilor oferite, soluţii digitale integrate, prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale şi eficienţa şi transparenţă.

Pentru îmbunătăţirea serviciilor oferite de Fisc se au în vedere, printre altele, implementarea unui mecanism anual de analiză şi evaluare atât a impactului serviciilor oferite cât şi a satisfacţiei contribuabililor, consultarea mediului de afaceri cu privire la viitoare măsuri, simplificarea formularelor şi declaraţiilor şi reducerea numărului acestora şi simplificarea graduală a procedurilor vamale.

Totodată, activitatea de administrare fiscală a marilor contribuabili va fi specializată pe sectoare de activitate iar managementul arieratelor fiscale va fi reconceptualizat, obiectivul fiind utilizarea metodelor de segmentare a contribuabililor în funcţie de profilul de risc.

Documentul promite furnizarea de servicii simple şi accesibile pentru contribuabili (simplificarea procedurii de înregistrare în scopuri de TVA sau extinderea la nivel naţional a serviciului de programări on-line şi furnizarea de servicii în sistem self-services)

„Creşterea capacităţii de colectare a veniturilor bugetare se află în strânsă concordanţă cu procesul de digitalizare. De altfel, criza generată de pandemia de COVID-19 a accentuat nevoia de digitalizare, mai ales în zona de furnizare de servicii către contribuabili, dar şi în ceea ce priveşte necesitatea de a gestiona volume masive de date şi informaţii pentru o mai bună înţelegere a contextului economic. Transformarea digitală a ANAF este necesară pentru a furniza capacitatea optimă de răspuns la provocările informaţionale actuale şi viitoare”, se precizează în document.

Astfel, ANAF are în vedere digitalizarea tuturor formularelor şi declaraţiilor fiscale şi extinderea posibilităţii de depunere on-line a acestora prin intermediul platformei SPV, precum şi prin intermediul portalului e-guvernare.ro.

Totodată, instituţia promite că va trimite informări personalizate adresate contribuabililor, cu privire la noutăţile legislative şi situaţia fiscală proprie iar facilităţile din SPV vor putea fi accesate prin intermediul unei aplicaţii pentru telefoanele mobile.

În ceea ce priveşte prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, ANAF precizează că pachetul dedicat colectării masive de date, prin implementarea sistemelor SAF-T, desk-audit (dezvoltarea componentei de control fiscale ce vizează verificarea documentară de către structurile cu atribuţii de inspecţie fiscală, antifraudă şi cu atribuţii de verificare a situaţiei patrimoniale personale), interconectarea caselor de marcat şi factura electronică, precum şi interoperabilitatea bazelor de date, vor conduce la furnizarea de date fiscale consistente către sistemul de analiză de risc, activitate care va conduce la diminuarea evaziunii fiscale şi la creşterea veniturilor colectate ca pondere în PIB.

Segmentarea contribuabililor pe bază de risc fiscal şi o creştere a ponderii verificărilor documentare faţă de controalele clasice, sunt două dintre măsurile propuse pentru reformarea managementului riscului de neconformare.

Tot pentru combaterea evaziunii fiscale se au intensificarea acţiunilor de control în domeniul preţurilor de transfer, inclusiv prin gestionarea eficientă a informaţiilor obţinute ca urmare a utilizării instrumentelor de cooperare administrativă şi eficientizarea acţiunilor de executare silită destinate recuperării arieratelor fiscale.

„Având în vedere faptul că din perspectiva conformării voluntare s-au creat numeroase instrumente privind procesul de administrare fiscală, din punct de vedere al acţiunilor de executare silită destinate recuperării arieratelor fiscale şi în egală măsură, în ceea ce priveşte prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, acţiunile ANAF se vor derula în sistem integrat vizând atât persoanele juridice, cât şi persoanele fizice care au calitatea de asociaţi, administratori până la beneficiarul real, în condiţiile legii. Această modalitate de investigare a comportamentelor fiscale necorespunzătoare va aduce cu certitudine o eficienţă sporită în ceea ce priveşte colectarea veniturilor la bugetul general consolidat, din sfera ANAF”, se precizează în document.

Potrivit acestuia, se are în vedere ca, până la finalul anului 2022, indicatorul Gradul de conformare la declarare şi la plată să ajungă la nivelul înregistrat în anul 2019.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a publicat pe site trei dintre strategiile ce vor fi implementate pe parcursul următorilor ani, respectiv Strategia ANAF pentru perioada 2021-2024, Strategia de digitalizare (2021 – 2025) şi Planul de comunicare (2021). AGERPRES.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Alt HAIDUC în trafic: Tânăr din Suceava, prins conducând cu viteză prin Botoșani deși nu avea permis

Publicat

razie politisti radar amenda 3 1000x600.jpeg

Polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au oprit pentru control la data de 16 aprilie 2024, pe drumul public din comuna Vârfu Câmpului, un autoturism condus de un tânăr, de 33 de ani, din județul Suceava, care circula cu viteză peste limita legală.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că acesta are exercitarea dreptului de a conduce autovehicule, suspendată.

“Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere fără permis”, a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani, Delia Nenişcu.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News

Ultimele…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Copila de 13 ani a fost găsită de polițiști noaptea trecută în municipiul Botoșani

Publicat

img 20240416 wa0013 859x600.jpg

Copila de 13 ani din Botoșani, căutată de familie a fost găsită, în cursul nopții, pe raza municipiului Botoșani. Aceasta a fost internată în Centrul de Primire a Copilului în Regim de Urgență.

Se continuă verificările pentru a stabili împrejurările în care minora a părăsit domiciliul.

Dacă o vedeți sunați la 112! O copilă de 13 ani din municipiul Botoșani a plecat de acasă și nu s-a mai întors

Știrea inițială: Polițiștii botoșăneni au anunțat că efectuează verificări pentru localizarea unei minore, de 13 ani, din municipiul Botoșani, care astăzi, în jurul orei 12:00, a părăsit domiciliul, iar până în prezent nu a revenit.

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO: Percheziții la Botoșani. Ce caută oamenii legii

Publicat

img 20240417 wa0000 926x600.jpg

Polițiștii din cadrul Politției Orașului Bucecea, cu sprijinul polițiștilor de ordine publică și a celor de la acțiuni speciale au pus in executare, in această dimineața 18 Percheziții domiciliare la persoane bănuite de braconaj piscicol din com. Varfu Câmpului, județul Botosani și comuna Hănțești județul Suceava.

Aproximativ 100 de forțe de ordine sunt angrenate în acțiune pentru probarea activității infracționale a persoanelor care efectuează pescuitul resurselor acvatice vii cu unelte ilegale (respectiv plase monofilament cu ochiul sub dimensiunile minime admise).

YouTube video

YouTube video


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Dacă o vedeți sunați la 112! O copilă de 13 ani din municipiul Botoșani a plecat de acasă și nu s-a mai întors

Publicat

maria.jpg

Polițiștii botoșăneni au anunțat că efectuează verificări pentru localizarea unei minore, de 13 ani, din municipiul Botoșani, care astăzi, în jurul orei 12:00, a părăsit domiciliul, iar până în prezent nu a revenit.

BOBEICĂ NARCISA MARIA are următoarele semnalmente: aproximativ 1, 65 m înălțime, păr brunet lung, ochi negri.

Vestimentație: Blugi de culoare gri, hanorac, adidași albi, purta un ghiozdan de culoare neagră, cu model floral.

“Rugăm cetățenii care dețin informații cu privire la această persoană să apeleze 112 sau să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție!”, a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani, Delia Nenişcu.


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe