ACTUALITATE
Studiu: Câți dintre elevii români știu ce înseamnă reciclarea deșeurilor
Doar 30% dintre elevii din România au participat la programe în care au învățat despre importanța colectării selective și reciclarea deșeurilor, arată un studiu recent.
Doar 30% dintre elevii din România au participat la programe, în general organizate de diferite entități private sau platforme ONG, în care au învățat despre importanța colectării selective și reciclarea deșeurilor, arată o analiză Clean Recycle.
Realizatorii acesteia susțin că școlile fac parte din instituțiile publice cu cele mai mari cantități de deșeuri generate anual, dar infrastructura de management al deșeurilor în cazul acestora este deficitară.
Autoritățile locale sunt cele care sunt obligate să pună la dispoziția școlilor pubele special colorate, în care elevii și profesorii să poată colecta selectiv.
Cele mai mari cantități de deșeuri sunt generate de școlile din marile orașe, iar majoritatea sunt deșeuri menajere, carton și hârtie, ambalaje de plastic, PET-uri sau sticlă, potrivit datelor studiului.
„Comportamentul eco-responsabil începe din școală.
Studiu: Câți dintre elevii români știu ce înseamnă reciclarea deșeurilor: Elevii trebuie îndrumați și informați cu privire la importanța protejării mediului
Elevii trebuie îndrumați și informați cu privire la importanța protejării mediului, ceea ce implică și învățarea colectării selective și reciclarea deșeurilor încă din școală.
Este un proces care trebuie să devină o normalitate și să facă parte din viețile noastre. Economia circulară contribuie la o economie sustenabilă și un viitor mai bun, pentru toți”, a declarat Cosmin Monda, fondator și CEO Clean Recycle.
Față de 2007, când doar 0,4% dintre deșeurile municipale erau reciclate, procentul a ajuns la peste 11% în 2019.
Studiu: Câți dintre elevii români știu ce înseamnă reciclarea deșeurilor: Ce și-a propus Uniunea Europeană din anul 2025
Din anul 2025 însă, țintele impuse de Uniunea Europeana vor fi de 55%, iar România va avea de recuperat inclusiv decalajul educațional, pentru a putea îndeplini țintele de mediu.
Hârtia și cartonul sunt principalele deșeuri de ambalaje generate în România, urmate de plastic, lemn și metal.
În ceea ce privește reciclarea plasticului, România a cunoscut un avans considerabil privind valorificarea acestui tip de ambalaj periculos pentru mediu.
În 10 ani, cantitatea de plastic reciclat a crescut de la 15% în 2008, la 43% în 2018.
(sursa: Mediafax)