Connect with us

EVENIMENT

Studiu: Câți români consumă apa plată îmbuteliată și câți beau apă de la chiuvetă

Publicat

apa potabila.jpg

O treime dintre români (33%) obişnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată plată, iar 12% apă îmbuteliată carbogazoasă. Asta în timp ce patru din zece români consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea, potrivit unui studiu de specialitate, dat publicităţii marţi.

Conform datelor centralizate de Reveal Marketing Research, accesibilitatea preţului este cel mai important criteriu care influenţează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate, plate (56%) şi carbogazoase (50%). În prezent, 45% dintre români aleg să consume cel mai des apă îmbuteliată, comparativ cu 58%, în 2021.

De asemenea, cei mai mulţi dintre români continuă să consume cel mai des apă îmbuteliată, plată (33%) sau carbogazoasă (12%), 21% aleg să filtreze apa de la chiuvetă cu ajutorul unui filtru de robinet sau a unei căni filtrante, în timp ce 17% declară că preferă să bea apa de la chiuvetă fără să o filtreze.

„Totuşi, interesul de a consuma apă îmbuteliată, plată sau carbogazoasă, a înregistrat o scădere semnificativă în ultimii doi ani, ajungând de la 58% la 45%, în prezent.

O potenţială motivaţie a acestei schimbări în comportamentul consumatorilor este reprezentată de scumpirile în lanţ ale produselor (inclusiv a apei îmbuteliate), aspect ce îi determină pe români să caute activ alternative mai economice.

Îndreptându-ne atenţia către evoluţia părerilor despre apa de la chiuvetă, în continuare 1 din 2 români consideră că aceasta nu este complet potabilă dacă nu este filtrată”, se menţionează în studiu.

Studiu: Câți români consumă apa plată îmbuteliată și câți beau apă de la chiuvetă. Accesibilitatea preţului este cel mai important criteriu care influenţează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate

Pe de altă parte, ponderea celor care consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea este în creştere de la 30%, în 2021, la 38% în 2023, iar această atitudine este împărtăşită într-o măsură semnificativ mai mare de către persoanele mature de peste 56 de ani (51%).

În ceea ce priveşte cantitatea de apă cumpărată, 60% din totalul celor intervievaţi obişnuiesc să cumpere cel mai des ambalaje de 2 litri, iar peste jumătate (56%) preferă bidoanele de 5 litri, urmate de cele de 1 litru şi 0,5 litri, ambele înregistrând scoruri de 36%.

În acest context, Generaţia Z (18-24 ani) manifestă un interes mult mai ridicat în a cumpăra cantităţi mai mici de 0,5 litri (57%) sau 1 litru (64%), aceasta fiind şi categoria de vârstă care preferă în mai mare măsură să aibă o sticlă cu apă când sunt pe drum (88% vs. 67% total eşantion).

La categoria apă minerală carbogazoasă, ambalajele de 2 litri continuă să fie cele populare (65%), acestea fiind preferate într-o măsură semnificativ mai mare de către persoanele cu vârste între 45-55 ani (74%). În topul preferinţelor urmează sticlele de 1 litru (30%) şi cele de 0,5 litri (28%).

Potrivit sursei citate, accesibilitatea preţului este cel mai important criteriu care influenţează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate, plate (56%) şi carbogazoase (50%).

În cazul apei minerale plate, cele mai importante criterii identificate sunt preţul accesibil (56%), mărimea ambalajului (37%), compoziţia apei (31%) şi experienţa anterioară cu brandul (30%).

La apa minerală carbogazoasă, în top se regăsesc: preţul accesibil (50%), experienţa anterioară cu brandul (30%), calitatea produsului (29%) şi mărimea ambalajului (27%).

Studiu: Câți români consumă apa plată îmbuteliată și câți beau apă de la chiuvetă. Unde se consumă cel mai des apa îmbuteliată

Studiul de specialitate a înregistrat şi cele mai importante atribute când vine vorba despre apa îmbuteliată. Astfel că, atât în cazul apei minerale plate, cât şi a celei carbogazoase cele mai importante atribute sunt deopotrivă: provenienţa dintr-o sursă naturală/izvor(47%, respectiv 50%), calitatea ridicată a produsului (42%, respectiv 46%) şi accesibilitatea preţului (40%, respectiv 43%).

Cele mai des întâlnite momente de consum în ceea ce priveşte consumul de apă îmbuteliată plată sunt acasă (79%), pe drum (67%) sau la serviciu/şcoală (67%).

Pe de altă parte, apa minerală carbogazoasă este consumată mai degrabă acasă (65%) sau la terase/restaurante(61%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada 15 – 21 martie, pe un eşantion de 1.005 respondenţi, utilizatori de Internet, din mediul urban şi rural. Eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

FOTO. Rezultate de excepție pentru ELEVII clujeni la concursul Conference of Young Scientists din Izmir

Publicat

elevi clujeni concurs main.jpg

Elevii clujeni care au participat la concursul interdisciplinar ,,Conference of Young Scientists”, care a avut loc la Izmir, în Turcia, s-au întors acasă cu premii și medalii.

România a participat la această competiție de excelență, care promovează formarea abilităților de cercetare științifică și dezvoltarea creativității, cu un lot de elevi de la mai multe licee din Cluj-Napoca.

Rezultate de excepție pentru ELEVII clujeni la concursul Conference of Young…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Peste 200 de polițiști din Alba, la datorie de Florii. Recomandări pentru cetățeni

Publicat

peste 200 de polițiști din alba, la datorie de florii.

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a luat măsurile necesare pentru prevenirea evenimentelor negative și desfășurarea în liniște a manifestărilor prilejuite de Sărbătoarea Floriilor Ortodoxe. Vor fi suplimentate efectivele de siguranță publică și va fi asigurată prezența echipajelor de poliție rutieră pe principalele drumuri pe care se preconizează creșteri ale valorilor de trafic.

Citește mai departe

EVENIMENT

Sâmbăta asta, la Alba Mall, e Parada Iepurașilor (P)

Publicat

sâmbăta asta, la alba mall, e parada iepurașilor (p)

Iepurași mici, iepuri uriași, iepurași vii drăgălași … iepurași de toate felurile și mărimile fac paradă în Alba Mall. Sâmbăta asta, de la 5 după-amiaza.

Dacă n-ai costum te vopsim noi, pentru cei mici avem pictură pe față, pe loc, și premii dulci, înghețată, la fel – vouchere de cumpărături și reduceri la cele mai sănătoase deserturi Salad Box.

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Evenimente de WEEKEND la Cluj-Napoca. La picnic, la teatru sau concert, oricum e o ALEGERE bună

Publicat

movie nights iulius parc.jpg

Urmează un weekend ce anunță o minivacanță de 1 Mai și Paște. Probabil mulți clujeni îl vor integra în vacanță, dar cu siguranță vor fi și din aceia care vor prefera să profite de evenimentele pe care i le oferă urbea în acest sfârșit de săptămână.

Vineri, 26 aprilie, de la ora 13.00 începe Street Food Picnic, în Iulius Parc. Un fel de preambul și antrenament stomacal pentru mielul și ouăle de Paște.

picnicpicnic

FOTO. Evenimente de WEEKEND la…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe