Connect with us

EVENIMENT

Studiu: Câți români consumă apa plată îmbuteliată și câți beau apă de la chiuvetă

Publicat

apa potabila.jpg

O treime dintre români (33%) obişnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată plată, iar 12% apă îmbuteliată carbogazoasă. Asta în timp ce patru din zece români consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea, potrivit unui studiu de specialitate, dat publicităţii marţi.

Conform datelor centralizate de Reveal Marketing Research, accesibilitatea preţului este cel mai important criteriu care influenţează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate, plate (56%) şi carbogazoase (50%). În prezent, 45% dintre români aleg să consume cel mai des apă îmbuteliată, comparativ cu 58%, în 2021.

De asemenea, cei mai mulţi dintre români continuă să consume cel mai des apă îmbuteliată, plată (33%) sau carbogazoasă (12%), 21% aleg să filtreze apa de la chiuvetă cu ajutorul unui filtru de robinet sau a unei căni filtrante, în timp ce 17% declară că preferă să bea apa de la chiuvetă fără să o filtreze.

„Totuşi, interesul de a consuma apă îmbuteliată, plată sau carbogazoasă, a înregistrat o scădere semnificativă în ultimii doi ani, ajungând de la 58% la 45%, în prezent.

O potenţială motivaţie a acestei schimbări în comportamentul consumatorilor este reprezentată de scumpirile în lanţ ale produselor (inclusiv a apei îmbuteliate), aspect ce îi determină pe români să caute activ alternative mai economice.

Îndreptându-ne atenţia către evoluţia părerilor despre apa de la chiuvetă, în continuare 1 din 2 români consideră că aceasta nu este complet potabilă dacă nu este filtrată”, se menţionează în studiu.

Studiu: Câți români consumă apa plată îmbuteliată și câți beau apă de la chiuvetă. Accesibilitatea preţului este cel mai important criteriu care influenţează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate

Pe de altă parte, ponderea celor care consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea este în creştere de la 30%, în 2021, la 38% în 2023, iar această atitudine este împărtăşită într-o măsură semnificativ mai mare de către persoanele mature de peste 56 de ani (51%).

În ceea ce priveşte cantitatea de apă cumpărată, 60% din totalul celor intervievaţi obişnuiesc să cumpere cel mai des ambalaje de 2 litri, iar peste jumătate (56%) preferă bidoanele de 5 litri, urmate de cele de 1 litru şi 0,5 litri, ambele înregistrând scoruri de 36%.

În acest context, Generaţia Z (18-24 ani) manifestă un interes mult mai ridicat în a cumpăra cantităţi mai mici de 0,5 litri (57%) sau 1 litru (64%), aceasta fiind şi categoria de vârstă care preferă în mai mare măsură să aibă o sticlă cu apă când sunt pe drum (88% vs. 67% total eşantion).

La categoria apă minerală carbogazoasă, ambalajele de 2 litri continuă să fie cele populare (65%), acestea fiind preferate într-o măsură semnificativ mai mare de către persoanele cu vârste între 45-55 ani (74%). În topul preferinţelor urmează sticlele de 1 litru (30%) şi cele de 0,5 litri (28%).

Potrivit sursei citate, accesibilitatea preţului este cel mai important criteriu care influenţează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate, plate (56%) şi carbogazoase (50%).

În cazul apei minerale plate, cele mai importante criterii identificate sunt preţul accesibil (56%), mărimea ambalajului (37%), compoziţia apei (31%) şi experienţa anterioară cu brandul (30%).

La apa minerală carbogazoasă, în top se regăsesc: preţul accesibil (50%), experienţa anterioară cu brandul (30%), calitatea produsului (29%) şi mărimea ambalajului (27%).

Studiu: Câți români consumă apa plată îmbuteliată și câți beau apă de la chiuvetă. Unde se consumă cel mai des apa îmbuteliată

Studiul de specialitate a înregistrat şi cele mai importante atribute când vine vorba despre apa îmbuteliată. Astfel că, atât în cazul apei minerale plate, cât şi a celei carbogazoase cele mai importante atribute sunt deopotrivă: provenienţa dintr-o sursă naturală/izvor(47%, respectiv 50%), calitatea ridicată a produsului (42%, respectiv 46%) şi accesibilitatea preţului (40%, respectiv 43%).

Cele mai des întâlnite momente de consum în ceea ce priveşte consumul de apă îmbuteliată plată sunt acasă (79%), pe drum (67%) sau la serviciu/şcoală (67%).

Pe de altă parte, apa minerală carbogazoasă este consumată mai degrabă acasă (65%) sau la terase/restaurante(61%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada 15 – 21 martie, pe un eşantion de 1.005 respondenţi, utilizatori de Internet, din mediul urban şi rural. Eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Delgaz Grid, despre țeava de gaz din Florești care trece printr-un balcon închis: Nu respectă normele tehnice în vigoare

Publicat

gaz 2.jpg






Compania Delgaz Grid a venit cu precizări după ce a verificat situația țevii de gaz care trece prin balconul închis al unui apartament din comuna Florești și spune că aceasta ”nu respectă normele tehnice în vigoare”.

”Conform Ordinului ANRE nr. 89/2018, modificat prin Ordinul 2/2023, instalațiile de gaze naturale trebuie să respecte cerințe stricte privind siguranța în exploatare, fiind interzisă…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO: Descoperiri arheologice extrem de importante la Alba Iulia, pe locul în care primăria vrea să construiască o autobază

Publicat

video: descoperiri arheologice extrem de importante la alba iulia, pe

O serie de descoperiri arheologice foarte importante au fost făcute de arheologi în cartierul Partoș din Alba Iulia, în locul pe care primăria vrea să amenajeze o autobază, în contextul în care în viitor intenționează să internalizeze serviciul de transport public local și să renunțe la serviciile Societății de Transport Public. 

Cu prilejul săpăturilor, arheologii au descoperit un adevărat cartier roman care aparținea coloniei romane Colonia Aurelia Apulensis, din secolul…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Treceri noi de pietoni și trotuare extinse în cartierul Între Lacuri. Dan Tarcea: Punem accent pe siguranța elevilor

Publicat

collage 3.jpg






Siguranța rutieră a pietonilor, în special a elevilor care merg zilnic la școală, devine prioritate pentru administrația locală. Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, a discutat cu locuitorii din cartierul Între Lacuri despre noile proiecte care vor transforma zona într-un spațiu mai sigur și mai prietenos pentru toți participanții la trafic.

Siguranță sporită în jurul Școlii „Alexandru…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Piața volantă de la Alba Iulia va fi mutată într-o nouă locație. Care sunt planurile primăriei

Publicat

piața volantă de la alba iulia va fi mutată într o

Piața volantă Transilvania va fi organizată într-o nouă locație la Alba Iulia. Primăria sprijină micii producători prin funcționarea acesteia în fiecare zi de vineri.

”Pentru a transpune în practică politicile publice ale actualei administrații și pentru a veni în întâmpinarea nevoilor locuitorilor din oraș, propunem aprobarea schimbarii locației Pieței Volante Transilvania din B-dul Transilvaniei (Piața Pascu) în parcarea de pe Calea Moților, FN – Stadion Cetate( în…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe