EVENIMENT
Studiu: Câți români consumă apa plată îmbuteliată și câți beau apă de la chiuvetă

O treime dintre români (33%) obişnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată plată, iar 12% apă îmbuteliată carbogazoasă. Asta în timp ce patru din zece români consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea, potrivit unui studiu de specialitate, dat publicităţii marţi.
Conform datelor centralizate de Reveal Marketing Research, accesibilitatea preţului este cel mai important criteriu care influenţează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate, plate (56%) şi carbogazoase (50%). În prezent, 45% dintre români aleg să consume cel mai des apă îmbuteliată, comparativ cu 58%, în 2021.
De asemenea, cei mai mulţi dintre români continuă să consume cel mai des apă îmbuteliată, plată (33%) sau carbogazoasă (12%), 21% aleg să filtreze apa de la chiuvetă cu ajutorul unui filtru de robinet sau a unei căni filtrante, în timp ce 17% declară că preferă să bea apa de la chiuvetă fără să o filtreze.
„Totuşi, interesul de a consuma apă îmbuteliată, plată sau carbogazoasă, a înregistrat o scădere semnificativă în ultimii doi ani, ajungând de la 58% la 45%, în prezent.
O potenţială motivaţie a acestei schimbări în comportamentul consumatorilor este reprezentată de scumpirile în lanţ ale produselor (inclusiv a apei îmbuteliate), aspect ce îi determină pe români să caute activ alternative mai economice.
Îndreptându-ne atenţia către evoluţia părerilor despre apa de la chiuvetă, în continuare 1 din 2 români consideră că aceasta nu este complet potabilă dacă nu este filtrată”, se menţionează în studiu.
Studiu: Câți români consumă apa plată îmbuteliată și câți beau apă de la chiuvetă. Accesibilitatea preţului este cel mai important criteriu care influenţează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate
Pe de altă parte, ponderea celor care consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea este în creştere de la 30%, în 2021, la 38% în 2023, iar această atitudine este împărtăşită într-o măsură semnificativ mai mare de către persoanele mature de peste 56 de ani (51%).
În ceea ce priveşte cantitatea de apă cumpărată, 60% din totalul celor intervievaţi obişnuiesc să cumpere cel mai des ambalaje de 2 litri, iar peste jumătate (56%) preferă bidoanele de 5 litri, urmate de cele de 1 litru şi 0,5 litri, ambele înregistrând scoruri de 36%.
În acest context, Generaţia Z (18-24 ani) manifestă un interes mult mai ridicat în a cumpăra cantităţi mai mici de 0,5 litri (57%) sau 1 litru (64%), aceasta fiind şi categoria de vârstă care preferă în mai mare măsură să aibă o sticlă cu apă când sunt pe drum (88% vs. 67% total eşantion).
La categoria apă minerală carbogazoasă, ambalajele de 2 litri continuă să fie cele populare (65%), acestea fiind preferate într-o măsură semnificativ mai mare de către persoanele cu vârste între 45-55 ani (74%). În topul preferinţelor urmează sticlele de 1 litru (30%) şi cele de 0,5 litri (28%).
Potrivit sursei citate, accesibilitatea preţului este cel mai important criteriu care influenţează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate, plate (56%) şi carbogazoase (50%).
În cazul apei minerale plate, cele mai importante criterii identificate sunt preţul accesibil (56%), mărimea ambalajului (37%), compoziţia apei (31%) şi experienţa anterioară cu brandul (30%).
La apa minerală carbogazoasă, în top se regăsesc: preţul accesibil (50%), experienţa anterioară cu brandul (30%), calitatea produsului (29%) şi mărimea ambalajului (27%).
Studiu: Câți români consumă apa plată îmbuteliată și câți beau apă de la chiuvetă. Unde se consumă cel mai des apa îmbuteliată
Studiul de specialitate a înregistrat şi cele mai importante atribute când vine vorba despre apa îmbuteliată. Astfel că, atât în cazul apei minerale plate, cât şi a celei carbogazoase cele mai importante atribute sunt deopotrivă: provenienţa dintr-o sursă naturală/izvor(47%, respectiv 50%), calitatea ridicată a produsului (42%, respectiv 46%) şi accesibilitatea preţului (40%, respectiv 43%).
Cele mai des întâlnite momente de consum în ceea ce priveşte consumul de apă îmbuteliată plată sunt acasă (79%), pe drum (67%) sau la serviciu/şcoală (67%).
Pe de altă parte, apa minerală carbogazoasă este consumată mai degrabă acasă (65%) sau la terase/restaurante(61%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada 15 – 21 martie, pe un eşantion de 1.005 respondenţi, utilizatori de Internet, din mediul urban şi rural. Eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%. Agerpres
EVENIMENT
Tânărul din Alba care a violat o minoră, în mașină, lângă casa fetei a fost arestat preventiv. A vrut în arest la domiciliu

Nicușor I. A, un tânăr în vârstă de 20 de ani din Făru, a fost arestat preventiv, pentru 30 de zile, după ce a întreținut relații sexuale cu o minoră. La un moment dat, acesta a devenit violent și a încercat să o forțeze pe fată să aibă iar relații sexuale cu el.
Deoarece diferența dintre cei doi este mai mare de șase ani, iar minora are 13 ani, tânărul este cercetat pentru viol și tentativă de viol.
Prima dată întâlnirile între cei doi au avut loc în cursul…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
VIDEO FOTO. FITTONIA, povestea singurei trupe din Cluj care urcă pe scena Rockstadt Extreme Fest

Sunt tineri, vin din Cluj și cântă un metal alternativ care nu seamănă cu nimic din ce ai mai auzit în peisajul autohton.
În fiecare an, Rockstadt Extreme Fest reunește la Râșnov elitele scenei metal internaționale și locale, oferind publicului o experiență sonoră intensă, autentică, fără compromisuri. Ediția din acest an aduce în lineup trupe legendare precum Gojira, While She Sleeps sau Suffocation, dar…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
DSVSA Alba, controale la unități de alimentație publică, pe Transapuseana. Administratorul unei rulote, amendat cu 10.000 de lei

În această perioadă, inspectorii sanitar-veterinari și pentru siguranța alimentelor din cadrul DSVSA Alba desfășoară controale specifice, pentru prevenirea toxiinfecțiilor alimentare, în toate zonele turistice, având în vedere creșterea afluxului de persoane și, implicit, a consumului de produse alimentare.
Odată cu modernizarea drumului județean Transapuseana, care leagă municipiul Aiud de zona Bucium-Abrud, a început dezvoltarea activităților de alimentație publică.
Pe…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Valul de scumpiri lovește România de azi, 1 august. Crește prețul la benzină și motorină, locuințele se scumpesc. Și mâncarea

Începând cu ziua de vineri, 1 august 2025, în România intră în vigoare o serie de modificări fiscale semnificative, menite să reducă deficitul bugetar. Aceste schimbări vor avea un impact direct asupra prețurilor și costurilor suportate de cetățeni, inclusiv pentru băutură și mâncare, și companii. Valul de scumpiri e aici.
Principalele scumpiri și cauzele acestora
Astfel, cota standard de TVA crește de…
Citește mai mult pe Cluj24.ro