EVENIMENT
Studiu: Câți români consumă apa plată îmbuteliată și câți beau apă de la chiuvetă
O treime dintre români (33%) obişnuiesc să consume cel mai des apă îmbuteliată plată, iar 12% apă îmbuteliată carbogazoasă. Asta în timp ce patru din zece români consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea, potrivit unui studiu de specialitate, dat publicităţii marţi.
Conform datelor centralizate de Reveal Marketing Research, accesibilitatea preţului este cel mai important criteriu care influenţează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate, plate (56%) şi carbogazoase (50%). În prezent, 45% dintre români aleg să consume cel mai des apă îmbuteliată, comparativ cu 58%, în 2021.
De asemenea, cei mai mulţi dintre români continuă să consume cel mai des apă îmbuteliată, plată (33%) sau carbogazoasă (12%), 21% aleg să filtreze apa de la chiuvetă cu ajutorul unui filtru de robinet sau a unei căni filtrante, în timp ce 17% declară că preferă să bea apa de la chiuvetă fără să o filtreze.
„Totuşi, interesul de a consuma apă îmbuteliată, plată sau carbogazoasă, a înregistrat o scădere semnificativă în ultimii doi ani, ajungând de la 58% la 45%, în prezent.
O potenţială motivaţie a acestei schimbări în comportamentul consumatorilor este reprezentată de scumpirile în lanţ ale produselor (inclusiv a apei îmbuteliate), aspect ce îi determină pe români să caute activ alternative mai economice.
Îndreptându-ne atenţia către evoluţia părerilor despre apa de la chiuvetă, în continuare 1 din 2 români consideră că aceasta nu este complet potabilă dacă nu este filtrată”, se menţionează în studiu.
Studiu: Câți români consumă apa plată îmbuteliată și câți beau apă de la chiuvetă. Accesibilitatea preţului este cel mai important criteriu care influenţează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate
Pe de altă parte, ponderea celor care consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată în vreun fel sănătatea este în creştere de la 30%, în 2021, la 38% în 2023, iar această atitudine este împărtăşită într-o măsură semnificativ mai mare de către persoanele mature de peste 56 de ani (51%).
În ceea ce priveşte cantitatea de apă cumpărată, 60% din totalul celor intervievaţi obişnuiesc să cumpere cel mai des ambalaje de 2 litri, iar peste jumătate (56%) preferă bidoanele de 5 litri, urmate de cele de 1 litru şi 0,5 litri, ambele înregistrând scoruri de 36%.
În acest context, Generaţia Z (18-24 ani) manifestă un interes mult mai ridicat în a cumpăra cantităţi mai mici de 0,5 litri (57%) sau 1 litru (64%), aceasta fiind şi categoria de vârstă care preferă în mai mare măsură să aibă o sticlă cu apă când sunt pe drum (88% vs. 67% total eşantion).
La categoria apă minerală carbogazoasă, ambalajele de 2 litri continuă să fie cele populare (65%), acestea fiind preferate într-o măsură semnificativ mai mare de către persoanele cu vârste între 45-55 ani (74%). În topul preferinţelor urmează sticlele de 1 litru (30%) şi cele de 0,5 litri (28%).
Potrivit sursei citate, accesibilitatea preţului este cel mai important criteriu care influenţează decizia de cumpărare a apei îmbuteliate, plate (56%) şi carbogazoase (50%).
În cazul apei minerale plate, cele mai importante criterii identificate sunt preţul accesibil (56%), mărimea ambalajului (37%), compoziţia apei (31%) şi experienţa anterioară cu brandul (30%).
La apa minerală carbogazoasă, în top se regăsesc: preţul accesibil (50%), experienţa anterioară cu brandul (30%), calitatea produsului (29%) şi mărimea ambalajului (27%).
Studiu: Câți români consumă apa plată îmbuteliată și câți beau apă de la chiuvetă. Unde se consumă cel mai des apa îmbuteliată
Studiul de specialitate a înregistrat şi cele mai importante atribute când vine vorba despre apa îmbuteliată. Astfel că, atât în cazul apei minerale plate, cât şi a celei carbogazoase cele mai importante atribute sunt deopotrivă: provenienţa dintr-o sursă naturală/izvor(47%, respectiv 50%), calitatea ridicată a produsului (42%, respectiv 46%) şi accesibilitatea preţului (40%, respectiv 43%).
Cele mai des întâlnite momente de consum în ceea ce priveşte consumul de apă îmbuteliată plată sunt acasă (79%), pe drum (67%) sau la serviciu/şcoală (67%).
Pe de altă parte, apa minerală carbogazoasă este consumată mai degrabă acasă (65%) sau la terase/restaurante(61%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada 15 – 21 martie, pe un eşantion de 1.005 respondenţi, utilizatori de Internet, din mediul urban şi rural. Eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%. Agerpres
EVENIMENT
Schimbare bruscă a vremii, înainte de Crăciun. Temperaturi de primăvară până de Revelion și un nou val de ger
Schimbare bruscă a vremii, înainte de Crăciun: Directorul de prognoză al Administrației Naționale de Meteorologie (ANM), Florinela Georgescu, a declarat că România traversează, în această săptămână, o perioadă cu temperaturi mult peste normalul perioadei, vremea având mai degrabă aspect de primăvară, în special în zonele de deal și de munte.
Potrivit specialistei, situația se va schimba începând cu data de 23 decembrie, când vremea va intra într-un proces sever de…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Inspectoratul pentru Situații de Urgență Alba sărbătorește 21 de ani de activitate în slujba comunității
Inspectoratul pentru Situații de Urgență Alba sărbătorește 21 de ani de activitate în slujba comunității. În 15 decembrie 2004, Grupul de Pompieri al județului și Inspectoratul Județean de Protecție Alba s-au reunit într-o singură unitate, prin hotărâre de guvern.
”Astăzi marcăm un moment de referință în istoria siguranței județului Alba. Se împlinesc 21 de ani de la inființarea Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al județului Alba, moment care…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Studenții ies din nou în stradă la Cluj, împotriva austerității din Educație. Cer bursele înapoi și demisia lui Daniel David
Studenții clujeni continuă protestele, după doar 4 zile în care au cerut, în stradă, revenirea la sistemul de burse, tăiate la început de an școlar, inclusiv pentru elevi, dar și demisia ministrului clujean al Educației, Daniel David.
Ei cer asumarea politică a efectelor sociale generate de măsurile de austeritate.
Noi proteste ale studenților la Cluj-Napoca
Protestul va avea loc în fața Auditorium Maximum…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Rabla Auto 2025: o nouă sesiune a programului pentru persoane fizice începe marți, 16 decembrie. Valoarea ecotichetelor
Rabla Auto 2025: Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat o nouă sesiune de înscrieri în program pentru persoane fizice. Aceasta începe marți, 16 decembrie, la ora 10.00.
Sesiunea de înscrieri este deschisă până în 31 decembrie ora 23.59 sau până la epuizarea fondurilor disponibile.
Persoanele fizice care nu au reușit să se înscrie anterior vor avea posibilitatea de a se înscrie în Programul Rabla Auto 2025.
Cererea de finanțare rămâne activă și este…
Citește mai mult pe Alba24.ro




