Connect with us

ACTUALITATE

Studiu: În Anglia, o persoană din opt a avut COVID-19

Publicat



În Anglia, o persoană din opt a fost infectată cu noul coronavirus în decembrie, marcând astfel o creştere netă în raport cu luna precedentă (o persoană din 11) pe fondul răspândirii unei tulpini mult mai contagioase, potrivit unui studiu publicat marţi, informează AFP.

O persoană din 10 în Ţara Galilor, una din 13 în Irlanda de Nord şi una din 11 în Scoţia au contractat COVID-19 în aceeaşi perioadă, potrivit Oficiului pentru Statistici Naţionale (ONS).

Citește și Lista ACTUALIZATĂ a țărilor pentru care se impune carantina de 14 zile

Studiul se bazează pe teste de anticorpi realizate în mod aleatoriu în rândul populaţiei şi care permit totodată identificarea persoanelor asimptomatice, nu doar a celor testate pozitiv şi care prezintă simptome.

Al treilea val al pandemiei de COVID-19, cel mai ucigaş, se manifestă în această perioadă în Marea Britanie, o ţară care a raportat aproape 90.000 de decese din rândul persoanelor testate pozitiv cu SARS-CoV-2, cel mai grav bilanţ din Europa.

Națiunile care compun Regatul Unit au intrat ntr-un nou lockdown

În faţa răspândirii ample a noului coronavirus, atribuită unei noi tulpini care este considerată extrem de contagioasă şi ar fi apărut în Marea Britanie, naţiunile care compun Regatul Unit au decis să intre din nou în lockdown şi să îşi închidă şcolile, folosind calendare diferite, fiecare dintre naţiuni alegându-şi propria strategie de criză.

În Scoţia, deşi restricţiile “încep să aibă un impact” în ceea ce priveşte scăderea numărului de infectări, acest lockdown, prevăzut iniţial să dureze până la sfârşitul lunii ianuarie, va rămâne în vigoare “cel puţin până la jumătatea lunii februarie”, a anunţat marţi prim-ministrul scoţian Nicola Sturgeon.

“Orice relaxare a carantinei atunci când numărul cazurilor rămâne foarte ridicat, deşi este în scădere, ar putea foarte repede să inverseze tendinţa şi să agraveze situaţia”, a precizat politiciana scoţiană.

În Anglia, cea mai populată naţiune din cadrul Marii Britanii, cu 56 de milioane de locuitori, restricţiile sunt prevăzute să rămână în vigoare până pe 31 martie, dar o reexaminare a lor a fost programată pentru jumătatea lunii februarie.

Potrivit OMS, mortalitatea la nivel global pentru prima săptămână din ianuarie a fost cu 45,8% mai mare decât media calculată pentru acelaşi interval din ultimii cinci ani în Anglia şi în Ţara Galilor. OMS a avertizat totuşi că aceste date ar putea fi afectate de o întârziere a înregistrărilor de decese care s-au produs în timpul vacanţelor de sfârşit de an.

Londra, deosebit de afectată de cel mai recent val al pandemiei, a înregistrat o creştere cu aproape 85% a numărului de morţi în raport cu media înregistrată în aceeaşi săptămână din ultimii cinci ani.

Ministrul Sănătăţii, Matt Hancock, care a contractat COVID-19 anul trecut, a anunţat marţi pe Twitter că va rămâne în carantină până duminică după un posibil contact cu o persoană infectată cu noul coronavirus. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

FOTO/ VIDEO: Imagini dezolante în Veneţia. Canalele aproape au secat, în urma unor maree joase neobişnuite

Publicat

Secţiuni din canalele Veneţiei au rămas aproape secate în urma unor maree excepţional de joase, la doar câteva luni după ce oraşul-lagună din Italia a fost afectat de inundaţii, relatează The Independent.

Bărcile şi gondolele au eşuat şi au putut fi văzute stând în noroiul de pe maluri după ce nivelul apei a scăzut la 48 de centimetri sub nivelul mării.

În luna decembrie, maree înalte au inundat Piaţa San Marco, provocând daune magazinelor şi altor clădiri.

În noiembrie 2019, Veneţia a suferit cele mai grave inundaţii din ultimii 50 de ani, când nivelul apei a atins 187 de centimetri.

Peste 85% din oraşul brăzdat de canale a fost acoperit de ape, iar Basilica San Marco, unul dintre reperele arhitectonice ale Veneţiei, a fost inundată pentru a şasea oară în 1.200 de ani.

La acea vreme, Luigi Brugnaro, primarul Veneţiei, a dat vina pe schimbările climatice. “Situaţia este dramatică”, a scris edilul pe Twitter. “Rugăm Guvernul să ne ajute. Costurile vor fi mari. Acesta este rezultatul schimbărilor climatice”, a adăugat Brugnaro.

Inundaţiile din noiembrie 2019 au fost urmate de maree joase, similare cu cele din acest weekend, în ianuarie 2020.

Agerprescana

Citește mai departe

ACTUALITATE

Care sunt principalele dificultăţi ale profesorilor, în perioada şcolii online (studiu)

Publicat

Nivelul de stres psihic, social sau tehnic şi lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online sunt principalele dificultăţi cu care s-au confruntat cadrele didactice pe parcursul desfăşurării orelor în mediul online, potrivit unui studiu realizat de specialişti în ştiinţele educaţiei.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie 2020 – februarie 2021 şi la aceasta au participat peste 10.000 de cadre didactice din toate judeţele, reprezentând toate nivelurile de învăţământ.

“Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei”

Studiul “Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei” relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic – 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online – 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor – 2,36, lipsa unui computer suficient de performant – 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale – 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare – 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice – 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice – de acces, conectare, afişare – 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii – 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale – 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare – 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online – 2,70, acces limitat la internet – 2,66.

Elevii din  mediul rural au întâmpinat dificultăți tehnice

De asemenea, studiul relevă că într-o comparaţie între cadrele didactice din şcoli din mediul rural şi cele din mediul urban, apar diferenţe semnificative în special în ceea ce priveşte accesul la tehnologie – echipamente, internet, suport specializat în configurarea şi utilizarea aplicaţiilor şi platformelor digitale. Astfel, 2,15 respondenţi din mediul rural au răspuns că au întâmpinat dificultăţi tehnice, 2,09 – din mediul urban mic şi 2,05 din mediul urban mare, 1,94 din mediul rural au indicat accesul limitat la internet, 1,77 din mediul rural mic şi 1,69 din mediul rural mare, 2,38 din mediul rural – lipsa unui computer suficient de performant, 2,30 din mediul urban mic şi 2,17 din mediul urban mare.

Dezvoltarea socio-emoţională a copiilor, influenţată negativ din cauza lipsei interacțiunii directe

Majoritatea cadrelor didactice participante la cercetare au remarcat faptul că lipsa interacţiunii directe, în grupul de învăţare, cu colegii şi cu profesorii, are repercusiuni iremediabile asupra dimensiunii sociale, emoţionale şi afective a dezvoltării copiilor. 44% dintre respondenţi sunt de acord că dezvoltarea socio-emoţională a copiilor este influenţată negativ, 37% – de acord parţial, 15% în dezacord şi 4% nu ştiu.

Studiul a evidenţiat că în perioada şcolii online, motivaţia pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, a rămas la fel pentru 54,1% dintre aceştia, în timp ce 10% se declară mai puţin dedicaţi profesiei în urma acestei experienţe.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte aspectele care influenţează desfăşurarea unei activităţi de calitate cu elevii, rezultatele studiului arată că profesorii se ancorează mai degrabă în pedagogie (60%), decât în tehnologie (36%), cu toate că la începutul pandemiei, în opinia profesorilor, tehnologia ocupa un loc central al activităţii didactice (57%), depăşind cu mult preocupările privind aspectele pedagogice (38%).

Cadrele didactice au răspuns că au primit ajutor în perioada şcolii online în mare măsură de la directorul şcolii – 41%, de la informaticianul şcolii – 26%, de la membri ai familiei – 25%, de la colegi – 23%, 12% de la MEC, inspectorat, CCD, CIRAE, ISE/CNPEE, 6% de la elevi, 6% de la ONG-uri sau companii private şi 5% de la părinţi.

Au desfăşurat acest studiu specialişti în ştiinţele educaţiei de la Universitatea din Bucureşti, Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea “Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, din cadrul Proiectului CRED, al Proiectului ROSE şi al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Institutul de Sănătate Publică NU nu recomandă lămpile UV pentru dezinfecţia suprafeţelor în şcoli

Publicat

Institutul Naţional de Sănătate Publică nu recomandă utilizarea lămpilor UV pentru dezinfecţia suprafeţelor în unităţile de învăţământ cu scopul limitării transmiterii COVID-19.

“Întrucât accidentele survenite în urma utilizării lămpilor UV în unităţile de învăţământ sunt tot mai dese, precizăm că specialiştii INSP nu susţin această metodă de dezinfecţie, opinie transmisă de altfel tuturor instituţiilor ce au solicitat un punct de vedere în această direcţie”, precizează Institutul Naţional de Sănătate Publică, într-un comunicat postat pe site-ul instituţiei.

Conform sursei citate, utilizarea dezinfecţiei cu UV este specifică unităţilor sanitare, fiind o metodă fizică de dezinfecţie a aerului şi suprafeţelor din încăperi.

“Punerea în funcţiune a acestor lămpi trebuie executată numai de persoane calificate şi instruite în acest sens. În timpul funcţionării, persoanele nu trebuie să fie în încăpere, în caz contrar persoanele expuse dezvoltă reacţii nedorite la nivel ocular (conjunctivită, foto-oftalmie, cataractă) sau la nivel cutanat (arsură până la transformare malign)”, subliniază INSP.

Totodată, INSP atrage atenţia că măsurile de curăţenie şi cele de aplicare a produselor de curăţenie şi a dezinfectanţilor prevăzute atât în recomandările naţionale, cât şi în cele ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, asociate cu o aerisire fără abatere de la frecvenţa şi perioada corectă de timp, asigură un mediu propice desfăşurării activităţilor educative.

“Igiena mâinilor, igiena respiraţiei, evitarea aglomeraţiei, aerisirea frecventă a spaţiilor sunt metodele dovedite ca fiind eficiente în prevenirea transmiterii COVID-19. În concluzie metoda dezinfecţiei cu UV nu reprezintă o opţiune pentru dezinfectarea sălilor de curs în şcoli”, se mai arată în comunicatul citat. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

SUA a dat undă verde pentru al 3-lea vaccin. Janssen COVID-19 poate fi păstrat în frigider și se administrează doză unică

Publicat

Statele Unite au acordat sâmbătă o autorizaţie de urgenţă vaccinului companiei farmaceutice americane Johnson & Johnson împotriva COVID-19 pentru persoanele în vârstă de cel puţin 18 ani, a anunţat Agenţia americană pentru Medicamente (FDA), notează Reuters şi AFP.

Acest vaccin cu doză unică numit Janssen COVID-19, care poate fi păstrat la temperatura frigiderului, se alătură celor de la Pfizer/BioNTech şi Moderna în campania masivă de vaccinare din Statele Unite, unde pandemia a făcut peste 500.000 de morţi.

După ce a studiat în detaliu datele testelor clinice, efectuate pe mai mult de 43.000 de persoane, un comitet de experţi a recomandat vineri lansarea pe piaţă a vaccinului companiei americane.

Cel puţin trei milioane de doze din produsul Johnson & Johnson sunt gata pentru a fi distribuite începând de săptămâna viitoare, potrivit guvernului american.

Compania s-a angajat să livreze Statelor Unite 100 de milioane de doze până la sfârşitul lunii iunie.

Până la sfârșitul lunii iunie, SUA va avea suficiente doze pentru a imuniza aproape toată populația

Cu 600 de milioane de doze comandate în total companiilor Pfizer şi Moderna, Statele Unite vor avea deja suficiente vaccinuri până la sfârşitul lunii iulie pentru a imuniza aproape întreaga populaţie.

Dar adăugarea celor ale lui Johnson & Johnson ar putea mări şi mai mult viteza campaniei de vaccinare.

În total, peste 72 de milioane de injecţii au fost efectuate până acum în ţara cea mai îndurerată de pandemie în termeni absoluţi.

Vaccinul Johnson & Johnson, a cărui administrare a început deja în Africa de Sud, este un vaccin cu “vector viral”.

El utilizează ca suport un alt virus mai puţin virulent, transformat pentru a-i adăuga instrucţiuni genetice de la o parte a virusului responsabil pentru COVID-19. Odată ajuns în celule, se produce o proteină tipică SARS-CoV-2, educând sistemul imunitar să o recunoască.

Eficacitate de 85.9%

În cursul testelor clinice, eficacitatea vaccinului a fost de 85,9% împotriva formelor severe de COVID-19 în Statele Unite, potrivit datelor publicate de FDA. Toate regiunile testului clinic combinate, aceasta a fost de 66,1% împotriva formelor moderate ale bolii şi, în general, “similare” pentru toate categoriile de populaţie (vârste, grupuri etnice).

Efectele secundare cele mai frecvent observate au fost durerea la locul injecţiei, cefaleea, oboseala şi durerile musculare. Agerpres

Citește mai departe