EVENIMENT
Studiu: În pandemie, în România a crescut consumul de alimente sănătoase

În pandemie, în România a crescut consumul de alimente sănătoase: 38% dintre respondenții unui studiu realizat de Starcom România au consumat mai multe fructe și legume proaspete, iar 29% au băut mai mult ceai comparativ cu alți ani.
Conform studiului „Impactul pandemiei de COVID-19 asupra consumului de alimente”, românii au fost chibzuiți în ceea ce privește cheltuielile alimentare din ultimul an și au continuat să cumpere mărci cunoscute. În același timp, au devenit mai conștienți de ceea ce consumă și au căutat alimente sănătoase: aproape 90% dintre ei au evitat produsele cu aditivi, 86% au folosit ingrediente naturale sau organice în prepararea mâncării, iar 82% au evitat băuturile carbogazoase. Noul studiu face parte din HumaGraphExperience, o serie de infografice lunare realizate de Starcom România, bazate pe studii cantitative.
„Perioada pandemică a accentuat nevoia românilor din mediul urban de a avea un stil de viață mai sănătos pentru a contrabalansa sedentarismul și a crescut gradul de apreciere a meselor în familie. Legumele și fructele au fost la mare căutare în dieta românilor în această perioadă, în detrimentul produselor cu aditivi și conservanți artificiali. Totodată, contextul pandemic a creat mediul perfect ca oamenii să gătească mai mult în casă, acordând o mai mare atenție produselor folosite în prepararea mâncării, ingredientelor naturale sau chiar organice”, a explicat Andreea Zanfir, Consumer Insights & Research Coordinator, Starcom România.
Pandemia i-a determinat pe români să cumpere mai mult ca în alți ani alimente ambalate, din motive de igienă (93%), dar aceștia au continuat să cumpere și alimente neambalate, în principal din motive de protejare a mediului (82%). Totodată, românii s-au orientat către alimente neperisabile sau cu un termen de expirare mai generos (84%), au făcut cumpărăturile pe baza unor liste stabilite anterior (83%) și au achiziționat cantități mari deodată (74%), pentru a se aproviziona și evita spațiile aglomerate.
În mare măsură, respondenții au declarat că s-au orientat către alimente la oferte speciale (90%), acordând o mai mare atenție prețului comparativ cu alți ani. Cu toate acestea, mărcile cunoscute au rămas printre alegerile consumatorilor, precum și produsele gustoase, consumate pentru a satisface nevoia de răsfăț.
Magazinele fizice (supermarket-urile/hypermarket-urile) rămân principalele mijloace ale românilor din mediul urban de a-și face cumpărăturile săptămânale. Ocazional, de cel mult 2-3 ori pe lună, aceștia apelează și la cumpărăturile online de alimente.
Pe lângă preț (69%), românii au luat în considerare și alte criterii atunci când au ales să își cumpere alimentele: calitatea produselor (68%), prospețimea (56%), experiența anterioară (39%) și lista de ingrediente (37%).
Persoanele tinere, cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani, au fost mai atrase de ambalaj și promovare/reclamă, comparativ cu alte segmente de vârstă, în timp ce pentru adulții de peste 55 de ani a contat în mai mare măsură prospețimea, experiența personală, ingredientele naturale și mărcile preferate.
În perioada pandemiei, sănătatea a devenit o preocupare majoră pentru români. Astfel, au început să fie mai conștienți de ceea ce consumă: aproape 90% dintre ei au evitat alimentele cu aditivi și conservanți artificiali, 86% au folosit ingrediente naturale sau organice în prepararea mâncării, iar 82% au evitat băuturile carbogazoase.
Gătitul a devenit unul dintre hobby-urile dezvoltate de persoanele din mediul urban în perioada pandemiei. În plus, noul context a determinat schimbări în obiceiurile de gătit: oamenii au încercat noi rețete (88%) și tipuri de mâncare (86%) și au pregătit deserturi de casă pentru a crea momente de răsfăț în familie (82%).
Deși 84% dintre respondenți au declarat că mâncarea este o componentă importantă în viața lor socială, persoanele din mediul urban au fost precaute în perioada pandemiei: au luat mesele în familie (87%), în fața televizorului (67%), sau în fața computerului (57%).
Românii au început să consume mai multe produse sănătoase în timpul pandemiei: 38% dintre ei au consumat mai multe legume proaspete, 37% mai multe fructe proaspete și 29% mai mult ceai și produse lactate (iaurt, branzeturi) comparativ cu alți ani. Cafeaua a fost, la rândul ei, mai consumată comparativ cu anii anteriori (28%), în special în rândul persoanelor active cu vârste cuprinse între 18-34 ani (34%).
Pe de altă parte, românii au consumat mai puține alimente congelate și semi-preparate, cât și mai puține băuturi alcoolice.
Persoanele cu vârsta cuprinsă între 25-34 ani și-au schimbat cel mai mult comportamentul alimentar.
Pentru 7 din 10 români din mediul urban, fructele și legumele proaspete au devenit indispensabile în perioada pandemică. Similar, cafeaua (62%), produsele lactate (58%) și carnea de pasăre (55%) reprezintă acum elemente de bază în dieta românilor.
Totuși, carnea continuă să fie unul dintre produsele principale folosite la gătit (64%), alături de fructe și legume (58%), urmate de condimente (52%) și uleiuri (52%). Alte produse folosite sunt orezul, produsele lactate și peștele.
Persoanele mai tinere au fost mai atrase să folosească făină și produse din făină, precum și fructe congelate, legume și zahăr, comparativ cu alte segmente de vârstă.
Studiul a fost realizat de agenția de media Starcom, prin interviuri online, pe un eșantion de 806 persoane, de sex feminin și masculin, cu vârsta peste 18 ani, utilizatoari de internet, din mediul urban, în perioada 28 aprilie – 10 mai 2021.
(sursa: Mediafax)

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) a devenit recent ținta unor atacuri cibernetice sofisticate, menite să afecteze imaginea organizației și să compromită cel mai important eveniment anual dedicat profesiei contabile – Congresul profesiei contabile din România.
Potrivit Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), atacatorii au reușit să compromită un cont…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Cine transmite la TV meciul FCSB – Go Ahead Eagles din Europa League. Partida de joi se dispută de la ora 19:45

Cine transmite la TV meciul FCSB – Go Ahead Eagles: Partida va putea fi vizionată la DigiSport și PrimaSport. Partida de joi se dispută de la ora 19:45 în prima etapă a Ligii Europa.
Este prima deplasare a celor de la FCSB în Europa League și are loc în Olanda, țară unde campioana României și-a desfășurat și cantonamentul de vară.
Go Ahead Eagles nu este o formație cu un istoric european. Formația din Olanda nu a mai ajuns în faza grupei unei competiții continentale din…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
ANALIZĂ. Radu Georgescu: Leul, prins între euro și dolar. Volatilitate crescută pe piața valutară

Decizia Curții Constituţionale a României de a amâna pentru data de 8 octombrie decizia privind legea care vizează pensiile de serviciu, nu a afectat performanța monedei naționale.
Aprecierea modestă a cursului monedei unice se datorează, în special, revenirii aversiunii față de risc, ceea ce a afectat valutelor de la marginea zonei euro.
Media monedei europene a urcat de la 5,0774 la 4,0784 lei. În piață,…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
25 septembrie: Ziua Dăruirii în România. Valoarea altruismului și importanța gesturilor mici care pot schimba vieți

25 septembrie este marcată drept Ziua Dăruirii în România. Este o sărbătoare instituită printr-o lege din 2019 cu scopul de a aduce în prim-plan valoarea altruismului și importanța gesturilor mici care pot schimba vieți.
Această zi nu are un caracter religios sau politic, ci promovează ideea că binele făcut dezinteresat creează legături puternice între oameni și contribuie la dezvoltarea unei societăți mai unite și mai solidare.
Inițiativa a pornit de la convingerea că…
Citește mai mult pe Alba24.ro