EVENIMENT
Câți dintre tinerii români cumpără intenţionat produse contrafăcute
Aproximativ 40% dintre tinerii din România au cumpărat în mod intenţionat un produs contrafăcut, iar 14% au accesat conţinut piratat în mod voluntar, potrivit unui studiu realizat în perioada 7-28 februarie, publicat de InfoCons.
Conform aceluiaşi studiu, 61% dintre tinerii români preferă să acceseze conţinut digital din surse legitime, faţă de media de 60% la nivel european, comparativ cu 50% în anul 2019.
Printre factorii ce stau la baza achiziţionării produselor contrafăcute şi a accesării conţinutului piratat se regăsesc: preţul, disponibilitatea, influenţa socială.
Câți dintre tinerii români cumpără intenţionat produse contrafăcute: Care sunt factorii care descurejează acest comportament
În ceea ce priveşte factorii care descurajează acest comportament, se află: ameninţările cibernetice, frauda cibernetică, impactul asupra mediului înconjurător.
Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene, în cadrul căruia InfoCons reprezintă România în cadrul Grupului dedicat Societăţilor Civile, lansează ediţia a treia a proiectului „Tablou de bord privind Tineretul şi Proprietatea Intelectuală” („Intellectual Property and Youth Scoreboard”), oferind o actualizare despre percepţia şi comportamentul tinerilor în ceea ce priveşte încălcarea proprietăţii intelectuale în contextul post-pandemie.
În cadrul Proiectului a fost realizat un studiu în perioada 7-28 februarie 2022, la care au participat 22.021 de tineri cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani, din cele 27 de state membre UE.
Câți dintre tinerii români cumpără intenţionat produse contrafăcute: Proiectul „Tablou de bord privind Tineretul şi Proprietatea Intelectuală”
„A treia ediţie a proiectului „Tablou de bord privind Tineretul şi Proprietatea Intelectuală” („Intellectual Property and Youth Scoreboard”), publicată pe parcursul Anului European al Tineretului”, confirmă tendinţele identificate în ediţiile anterioare, oferind perspective mai amănunţite cu privire la percepţiile şi atitudiniele tinerilor.
Într-o perioadă în care comerţul online şi consumul digital au crescut semnificativ, creşterea achiziţiilor voluntare şi involuntare de bunuri contrafăcute este îngrijorătoare. În cee ace priveşte pirateria, aceasta nu scade, chiar dacă tinerii consumatori prefer din ce în ce mai mult conţinut provenit din surse legitime.
Această nouă analiză oferă o unealtă valoroasă părţilor interesate, factorilor de decizie politică, cât şi educatorilor şi organizaţiilor civile în formarea iniţiativelor de conştientizare pentru a susţine alegerile informate ale tinerilor noştri cetăţeni şi consumatori”, a afirmat directorul executiv EUIPO, Christian Archambeau.
Agerpres
sursa foto: Facebook / InfoCons – Organizație pentru Protecția Consumatorilor
EVENIMENT
Rafila la Cluj, una caldă, una rece. Aviz pentru Spitalul Pediatric Monobloc. Centrul Integrat de Transplant, mai bine nu
Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a fost prezent, joi, pe șantierul Spitalului Regional de Urgență Cluj și a vorbit și despre stadiul altor proiecte locale, cum sunt Spitalul Pediatric Monobloc și Centrul Integrat de Transplant, ambele lansate de Consiliul Județean Cluj.
Potrivit lui Rafila, Ministerul Sănătății a dat un aviz de oportunitate Spitalului Pediatric Monobloc, considerându-l un proiect ”prioritar”.
”Este un proiect mare, de peste 200 de…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Emil Boc, despre tarifele de la park&ride-ul de la Aeroportul Cluj: Va fi un preț mic pentru primele 12 ore și mai piperat după
Park&ride-ul de la Aeroport va avea tarife accesibile pentru navetiști, a anunțat primarul Emil Boc. Lucrările vor fi finalizate în decembrie.
Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat că noul park&ride de la Aeroport va fi finalizat în luna decembrie și va intra în recepție, urmând să fie deschis publicului în prima parte a anului 2024.
Primul park&ride din Cluj va fi finalizat în decembrie
Proiectul este conceput pentru a reduce traficul în oraș și pentru a…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
SOS România, creștere accentuată în preferințele românilor. Partidul Dianei Șoșoacă are 11%, tendința fiind de creștere (PE)
Partidul SOS România, condus de Diana Iovanovici Șoșoacă, cunoaște o creștere accentuată în preferințele românilor cu cât se apropie data de 1 Decembrie, ziua alegerilor pentru Parlament.
Astfel, conform ultimului sondaj realizat de Snap Market Research, în perioada 4-10 noiembrie, Partidul SOS România are deja 11 % din voturile românilor, tendința fiind în creștere.
Aceasta în ciuda tuturor încercărilor de a opri partidul prin orice mijloace, culminând cu…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Screening al GLICEMIEI și cursuri de prim AJUTOR pentru întreaga familie, GRATIS, la Iulius Mall Cluj
Weekend-ul acesta, la Iulius Mall Cluj, promovăm prevenția, adoptarea unui stil de viață sănătos și ai ocazia să înveți cum să acorzi primul ajutor. Vino la cursurile gratuite „Prim ajutor pentru toată familia” și învață tehnicile esențiale, care pot face diferența! În această săptămână marcăm și Ziua Mondială a Diabetului, iar tu poți să îți faci un screening al glicemiei gratuit.
Sâmbătă și duminică, 16 – 17 noiembrie 2024,…
Citește mai mult pe Cluj24.ro