ACTUALITATE
Studiu: Mai multe de jumătate dintre românii care au tranzacţionat criptomonede au vârste între 18 şi 30 de ani
Peste jumătate (57%) dintre românii utilizatori de internet, care au tranzacţionat criptomonede în ultimele trei luni, au vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani, arată rezultatele unui studiu publicat marţi.
Conform datelor centralizate de Exact Business Solutions în cercetarea „Digital Evolution: Connected Consumer Monitor”, doar 16% dintre respondenţii care afirmă că au tranzacţionat criptomonede în perioada analizată au peste 45 de ani.
Citește și Sute de monede antice, descoperite în Pădurea Râioasa din județul Ilfov
De asemenea, aproape 10% dintre românii utilizatori de internet au cumpărat criptomonede cel puţin o dată la trei luni, majoritatea acestora fiind bărbaţi (66%), rezidenţi din Bucureşti şi oraşe mari ale României.
În plus, 15% din totalul celor chestionaţi afirmă că folosesc aplicaţii de trading online cel puţin o dată pe lună, constant faţă de luna ianuarie 2021.
La nivel general, cercetarea de specialitate relevă faptul că 57% dintre cei care au cumpărat/vândut monede digitale se încadrau în eşantionul de vârstă 18 – 30 de ani.
În ceea ce priveşte evoluţia aplicaţiilor utilizate pentru tranzacţiile online, se constată o creştere semnificativă a aplicaţiei eToro în luna mai vs ianuarie 2021, de la 9% la 13%, în timp ce Revolut şi Forex au rămas la aceleaşi procente (29%, respectiv 13%).
În zona de trading, Revolut rămâne în topul aplicaţiilor utilizate pentru tranzacţii online (29%), la o distanţă considerabilă de 16% faţă de restul aplicaţiilor, 39% dintre utilizatorii acestei platforme având un nivel superior de educaţie.
Cea de-a zecea ediţie a studiului cantitativ „Digital Evolution: Connected Consumer Monitor” a fost realizată de Exact Business Solutions, în luna mai a acestui an, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1.020 de respondenţi, care utilizează zilnic internetul, cu vârste între 18 şi 65 de ani.
Exact Business Solutions are o experienţă de peste zece ani în marketing research şi strategie, oferind o gamă largă de tehnici şi instrumente de cercetare pentru studii calitative şi cantitative, servicii de consultanţă, până la adoptarea metodologiei Design Thinking. Agerpres