Connect with us

EDUCATIE

Majoritatea elevilor vor să își continue studiile în România după terminarea liceului. Studiu:

Publicat

elevi liceu sala clasa

Majoritatea elevilor vor să continue studiile în România după finalizarea liceului. Potrivit unui studiu referitor la percepţia viitorului parcurs profesional al elevilor, la sfârşitul unui ciclu de învăţământ, 62,49% dintre elevi vor să continue studiile în România.

„În general, după finalizarea liceului, majoritatea respondenţilor optează să îşi continue studiile în România. Un număr foarte mic doreşte să îşi continue studiile în străinătate, iar cel mai mic segment doreşte să îşi deschidă o afacere.

Din segmentul celor care îşi doresc să continue studiile în România, cei mai mulţi intenţionează să rămână în aceeaşi ţară, într-un oraş foarte mare. Mai mulţi respondenţi dintre cei care optează să lucreze după liceu îşi doresc să trăiască în străinătate, comparativ cu cei care doresc să îşi continue studiile în România”, potrivit studiului realizat de Junior Achievement of Romania (JA), cu suportul PwC România.

Majoritatea elevilor vor să continue studiile în România după finalizarea liceului. Ce planuri de viitor își fac liceenii

Răspunsurile la întrebările generale referitoare la planurile actuale de carieră indică faptul că majoritatea respondenţilor nu ştiu încă în ce domeniu doresc să lucreze în viitor, precizează sursa citată. Dintre cei care ştiu, cei mai mulţi sunt interesaţi de industriile STEM / IT /inginerie, financiar / bancar / investiţii şi medical / psihologie. Cele mai puţin populare domenii sunt antreprenoriatul, mecanica şi transportul.

„De asemenea, putem concluziona că există diferenţe între genuri la preferinţe.

Genul feminin este mai aplecat spre domeniile medicină / psihologie, financiar/bancar/investiţii şi educaţie. Pe de altă parte, genul masculin preferă domeniile STEM/IT/inginerie, financiar/bancar/investiţii şi general business/management.

În general, domeniul artistic este mai popular în segmentul respondenţilor care doresc să îşi continue studiile în străinătate decât în segmentul celor care doresc să îşi continue studiile în România. În ceea ce priveşte realizarea unui CV, o mare parte dintre respondenţi susţin că ştiu cum să elaboreze un astfel de document. În general, rata de cunoaştere creşte cu vârsta”, se arată în concluziile studiului.

Cei 7.000 de respondenţi ai studiului sunt elevi din clasele VIII-XIII sau absolvenţi 2021/2022 din licee teoretice şi grupuri şcolare din localităţi mari, medii şi mici, din 41 de judeţe şi municipiul Bucureşti.

Scopul studiului a fost să analizeze încotro doresc să se îndrepte tinerii la sfârşitul unui ciclu de învăţământ, dacă intenţionează să-şi continue studiile, să rămână în ţară sau să plece în străinătate, dacă vor să îşi caute un loc de muncă în sistemul public sau în cel privat şi în ce domenii sau dacă doresc să îşi deschidă o afacere.

Pentru a putea interpreta tendinţa de migrare a populaţiei tinere către localităţi mai mari, participanţii la studiu au fost chestionaţi cu privire la planurile lor legate de acest aspect, precizează realizatorii studiului.

Chestionarul a cuprins şi întrebări referitoare la domeniul de activitate către care doresc să se îndrepte tinerii, fiind luate în considerare mai multe domenii de activitate, industrii, sistemul privat, cel public şi antreprenoriatul.

O altă categorie a întrebărilor adresate s-a referit la analiza potenţialului tinerilor cu privire la căutarea şi obţinerea unui loc de muncă şi la interesul lor pentru dobândirea unei experienţe de muncă prin efectuarea de internship-uri şi activităţi practice peste vară, în diferite domenii.

Majoritatea elevilor vor să continue studiile în România după finalizarea liceului. Concluziile studiului

„Rezultatele acestui studiului arată că, la acest moment, elevii din România sunt ambiţioşi în planurile de carieră şi vedem că în jurul vârstei de 16 ani decid direcţia următoarei etape educaţionale şi profesionale din viaţa lor.

Sprijinim creşterea procentului celor ce îşi doresc să îşi continue studiile, mai ales în domenii care le vor permite tinerilor să reuşească în joburile viitorului. Prin programele şi proiectele Junior Achievement în România susţinem de peste 25 de ani dezvoltarea de competenţe antreprenoriale, iar în ultimii ani am integrat competenţele digitale în curriculumul nostru, pentru a fi alături de tineri şi de cerinţele mediului economic”, a declarat Elisabeta Moraru, Country Manager Google România şi Preşedinte Consiliu Director JA România.

Studiul vine în sprijinul particularizării programelor de educaţie economică, financiară, antreprenorială şi de orientare profesională pe care Junior Achievement le desfăşoară gratuit, cu sprijinul Ministerului Educaţiei, al şcolilor şi universităţilor partenere şi prin susţinerea financiară a comunităţii de afaceri. Programele urmăresc o mai mare apropiere a mediului de afaceri şi a comunităţilor de mediul academic şi prevenirea situaţiilor de renunţare timpurie la şcoală, prin înţelegerea impactului negativ al părăsirii şcolii asupra calităţii vieţii.

„Educaţia reprezintă unul dintre pilonii societăţii şi, prin urmare, PwC România are diverse proiecte şi iniţiative în acest domeniu. Prin colaborarea cu Junior Achievement, dar şi cu alte instituţii sau asociaţii, ne-am propus să contribuim la identificarea necesităţilor în zona educaţiei şi la dezvoltarea profesională a tinerilor.

Datorită acestui raport, am aflat care sunt interesele elevilor şi absolvenţilor şi care este direcţia pe care o văd ei în dezvoltarea educaţională şi, mai ales, în cea profesională. Una dintre concluziile raportului este că tinerii îşi doresc să rămână în ţară şi să-şi dezvolte cariera acasă. Pentru a le oferi această şansă de a se împlini profesional în România sunt necesare programe şi iniţiative care să-i sprijine în intenţia lor, iar Junior Achievement este una dintre cele mai relevante organizaţii care acţionează în acest sens. Astfel, atât tinerii, cât şi mediul de business din România au doar de câştigat”, a precizat Ionuţ Simion, Partener PwC România.

Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EDUCATIE

Vouchere pentru rechizite și îmbrăcăminte. Au fost emise peste 200.000 de carduri pentru copii din medii defavorizate

Publicat

rechizite copii medii defavorizate

Au fost emise peste 200.000 de carduri pentru copii din medii defavorizate. care vor beneficia de ajutor pentru rechizite și îmbrăcăminte. Cardurile urmează să fie livrate inspectoratelor școlare din țară.

În această toamnă, aproximativ 160.000 de copii din medii defavorizate care dețineau carduri, au primit sprijinul de 500 de lei pentru rechizite și îmbrăcăminte.

Reprezentanții ministerulului Investițiilor și Proiectelor Europene au declarat că în luna septembrie s-au virat sumele reprezentând ajutorul pentru îmbrăcăminte și rechizite pentru 97.888 de beneficiari, preșcolari și elevi din familii defavorizate.

De asemenea, marți, 22 noiembrie, au fost încărcate restul cardurilor existente.

Beneficiază de sprijinul în valoare de 500 de lei copiii din învățământul de stat preșcolar, cu condiția ca venitul lunar pe membru de familie să fie de până la de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură (298 lei), precum și elevii din învățământul de stat primar și gimnazial, dacă venitul mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de bază minim brut pe țară (1.275 lei).

Anul acesta, prin Schema naționale de sprijin pentru elevii cei mai defavorizați prevăzută de OUG nr. 133/2020 vor primi ajutor pentru rechizite și îmbrăcăminte 405.000 preșcolari și elevi, față de 245.000 beneficiari în anul școlar precedent.

Pentru copiii deveniți eligibili anul acesta au fost emise deja peste 200.000 de carduri, care vor fi livrate în perioada următoare către inspectoratele școlare județene.

Tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pot fi utilizate numai la unitățile cu care emitenții cardurilor au contracte de afiliere.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Studenții de la Universitatea de Vest ”Vasile Goldiş” vor trece la cursuri online. Excepție, studenții facultăţilor cu profil medical

Publicat

facultate arad vasile goldis sursa foto fb
sursa foto: Facebook / Universitatea de Vest "Vasile Goldis" din Arad

Cursurile la Universitatea de Vest „Vasile Goldiş” (UVVG) Arad se vor desfăşura online începând de luni, 21 noiembrie, cu excepţia celor trei facultăţi cu profil de medical, a decis Senatul Universităţii.

Protectorul pentru strategia academică şi programe de studii din cadrul UVVG Arad, Cristian Benţe, a declarat că decizia a fost luată pentru a se valorifica platforma de studiu online creată în timpul pandemiei de COVID-19, dar şi în contextul actual al preţurilor mari la energie, care impun adoptarea unor măsuri de reducere a cheltuielilor.

Studenții de la Universitatea de Vest ”Vasile Goldiş” vor trece la cursuri online. Examenele, doar cu prezență fizică

„Conform deciziei Senatului, facultăţile cu profil medical, respectiv Medicina, Stomatologia şi Farmacia, vor desfăşura în continuare cursurile cu prezenţă fizică 100%. Celelalte facultăţi din cadrul UVVG vor avea activitatea online sincron, adică în direct, aşa cum prevăd standardele ARACIP.

Precizăm că toate examenele se vor desfăşura doar cu prezenţa fizică a studenţilor, la toate facultăţile. Avem o platformă de învăţare online foarte bine pusă la punct şi ne dorim să o valorificăm în acest context în care preţurile la energie sunt foarte mari şi toată lumea doreşte să facă unele economii”, a declarat Cristian Benţe.

UVVG Arad are în prezent aproximativ 5.000 de studenţi.

Pe de altă parte, la Universitatea „Aurel Vlaicu” (UAV) Arad, cursurile se vor desfăşura în continuare cu prezenţă fizică la toate facultăţile, a declarat rectorul Ramona Lile.

UAV are în prezent aproximativ 7.500 de studenţi.

Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Asociațiile de elevi și părinți cer revocarea ministrului Educației, Ligia Deca

Publicat

ligia deca ministrul educatiei sursa foto fb
Arhivă foto

Mai multe asociații de elevi și părinți cer revocarea ministrului Educației, Ligia Deca. Acest lucru a venit în contextul discuțiilor dintre organizații și ministru pe tema transportului școlar.

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Timiș (AETM), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Elevilor din Bacău (AEBc) și Federația Părinților și Aparținătorilor Legali (Fepal) solicită revocarea „de urgență” a ministrului Educației, Ligia Deca.

„În contextul discuțiilor purtate de către reprezentanții asociațiilor de elevi cu noul ministru al educației la începutul mandatului său, a fost agreat faptul că nu va fi adoptată nicio nouă ordonanță de urgență în domeniul transportului elevilor până la momentul primirii unei decizii a Curții Constituționale cu privire la OUG 50/2021 sau al respingerii în Parlament a acesteia.

Asociațiile de elevi și părinți cer revocarea ministrului Educației, Ligia Deca. Ce susțin asociațiile de elevi

În ciuda acestui fapt, Ministerul Educației a transmis în data de 11 noiembrie 2022 proiectul de ordonanță propus de Sorin Cîmpeanu către Consiliul Economic și Social, solicitând avizarea sa, arătând astfel intenția de a-l aproba anterior deciziei CCR.

Astfel, Ligia Deca dovedește că nu este altceva decât un pion trimis să finalizeze dezastrul creat de Sorin Cîmpeanu, și să se asigure că elevii nu vor avea cu ce să ajungă la școală”, se arată într-un comunicat transmis de asociațiile de elevi.

Potrivit sursei citate, dacă proiectul va fi aprobat de Guvern, elevii în continuare nu vor putea beneficia de transport gratuit, deși acest drept este prevăzut de lege.

„Solicităm ferm Ministerului Educației să anunțe public că renunță la ordonanța de urgență și să retragă proiectul, precum și să depună concluzii de admitere la Curtea Constituțională”, transmit elevii.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Crește numărul școlilor care vor beneficia de programul „Masă caldă”

Publicat

masa calda elevi

Guvernul a aprobat vineri, printr-o ordonanţă de urgenţă, creşterea de la 350 la 450 a numărului şcolilor care vor beneficia de programul „Masă caldă”, a anunţat ministrul Educaţiei, Ligia Deca, într-o conferință susținută la Palatul Victoria.

„Astăzi, a fost făcut un nou pas pentru combaterea abandonului şcolar prin adoptarea ordonanţei de urgenţă pentru creşterea numărului de unităţi de învăţământ preuniversitar, dar şi, evident, a numărului de elevi care vor beneficia de programul ‘Masă caldă’. Astfel, a crescut numărul de unităţi de învăţământ preuniversitar care beneficiază de program, de la 350 la 450. Automat, creşte cu 38.000 numărul de elevi care vor beneficia zilnic de masă caldă”, a declarat Deca, după şedinţa de Guvern.

Pe perioada desfăşurării cursurilor, preşcolarilor şi elevilor din cele 450 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat li se va acorda zilnic cu titlu gratuit suport alimentar, care constă fie într-o masă caldă, fie într-un pachet, în cazul în care masa caldă nu poate fi asigurată, în limita unei valori zilnice de 15 lei pentru un beneficiar, inclusiv TVA, a explicat ministrul.

„Finanţarea acestui program-pilot se alocă bugetelor locale ale unităţilor sau sub-diviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor pe raza cărora se află unităţile pilot, din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor şi municipiului Bucureşti. Astfel, anul acesta, suma de 147.000.000 lei, iar în anul 2023 suma de 266.510.000 lei”, a precizat Ligia Deca.

Potrivit acesteia, pe circuitul de avizare interministerială se află proiectul de hotărâre de Guvern pentru repartizarea pe judeţe a sumelor pentru acest program, iar în cel mai scurt timp, după publicarea în Monitorul Oficial a OUG adoptată vineri, va fi emis ordinul de ministru pentru stabilirea unităţilor de învăţământ preuniversitar beneficiare.

Guvernul a mai aprobat vineri un memorandum pentru ocuparea unor posturi de experţi în afara organigramei Ministerului Educaţiei şi a instituţiilor publice din subordinea sa, aferente proiectelor finanţate din Fondul Social European, precum şi a posturilor vacante aferente implementării Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

„Prin acest demers urmărim deblocarea situaţiei create de lipsa personalului şi desfăşurarea normală, în condiţii optime, a activităţilor din proiectele în implementare”, a arătat Deca.

Ea a menţionat că posturile sunt scoase la concurs începând cu luna septembrie până pe 31 decembrie şi nu presupun alocări bugetare suplimentare.

„Fac un apel pe această cale pentru persoanele interesate, cu expertiză în domeniu, să participe la aceste concursuri”, a transmis ministrul Educaţiei. Agerpres

Citește mai departe