Connect with us

ACTUALITATE

STUDIU: Peste 60% dintre români folosesc o aplicaţie mobilă pentru a-şi rezerva zboruri sau cazare

Publicat



Aproape două treimi (61%) dintre români folosesc o aplicaţie de mobil “aproape întotdeauna” sau “uneori” pentru a rezerva zboruri sau cazare, iar principalele motive pentru care turiştii aleg să descarce o aplicaţie de travel sunt un rating bun afişat în magazinele de aplicaţii şi recomandările unui prieten sau membru de familie, reiese dintr-un studiu de piaţă, publicat joi de către o companie de tehnologie.

Cercetarea realizată de Travelport arată că 77% dintre călătorii de business şi 53% dintre cei de leisure au folosit un dispozitiv mobil pentru a rezerva o cameră de hotel. De asemenea, mai mult de jumătate dintre toţi turiştii (57%) consideră important ca o aplicaţie de mobil să le ofere posibilitatea de a achiziţiona şi servicii conexe activităţii de zbor sau cazare.

Potrivit sursei citate, 66% dintre călătorii de business şi 48% dintre turiştii care călătoresc în scop personal sunt de părere că este important ca o aplicaţie de mobil să aibă opţiunea de live chat.

Totodată, 56% dintre turişti aşteaptă să primească informaţii despre eventualele dificultăţi ce pot apărea în timpul unei călătorii, prin intermediul notificărilor ‘push’, înainte de check-in, iar 52% se aşteaptă ca aceste notificări să fie transmise în ziua călătoriei.

“Principalele motive pentru care turiştii aleg să descarce o aplicaţie de travel sunt un rating bun afişat în magazinele de aplicaţii şi recomandările unui prieten sau membru de familie. 66% dintre cei care folosesc aplicaţiile de travel nu le-au dezinstalat niciodată, iar cei care le-au dezinstalat totuşi au făcut-o pentru că nu aveau suficient spaţiu în telefon sau aplicaţiile erau greu de folosit. Pentru 65% dintre călătorii care au avut o experienţă nefericită cu o aplicaţie este foarte puţin probabil să mai folosească serviciile companiei respective”, se menţionează în concluziile studiului.

Din punctul de vedere al companiilor din domeniu, un studiu similar realizat în 2018 dezvăluia faptul că doar 8% dintre acestea considerau că o strategie de dezvoltare a aplicaţiilor mobile este importantă pentru succesul lor viitor, în timp ce prezentul studiu arată că, în 2019, o astfel de strategie este considerată cheia dezvoltării tuturor afacerilor.

În acelaşi timp, 38% din companiile aeriene şi 72% dintre cele de travel sunt conştiente că nu investesc suficient în serviciile oferite prin intermediul dispozitivelor mobile. În acest context, 83% dintre operatorii aerieni si 77% dintre celelalte companii din turism şi-au exprimat intenţia de a creşte investiţiile în aplicaţii mobile, cu scopul de a creşte interesul pentru brand şi produsele lor, dar şi a vânzărilor şi atragerea unor noi clienţi.

Studiul Travelport a fost întocmit la finalul anului 2018, pe un eşantion de peste 1.100 de turişti şi 100 de specialişti în turism.

Travelport ocupă o poziţie de lider în implementarea şi distribuţia serviciilor oferite de către liniile aeriene, companiile de rent-a-car şi a unităţilor hoteliere, precum şi soluţii mobile şi plăţi B2B. Sediul central al companiei este la Langley, în Marea Britanie, iar la nivel mondial este prezentă în 180 de ţări şi teritorii.

La nivelul anului 2018, veniturile nete ale Travelport au depăşit 2,5 miliarde de dolari, iar numărul angajaţilor a ajuns la aproximativ 3.700. AGERPRES

ACTUALITATE

Suma exorbitantă la care s-a vândut o sticlă de whisky scoţian îmbătrânit timp de 50 de ani

Publicat

Sursă foto: Bonhams Scotland

O sticlă de whisky scoţian îmbătrânit timp de 50 de ani a fost vândută pentru mai bine de 26.000 de lire sterline (37.000 de dolari) în cadrul unei licitaţii desfăşurate marţi, informează DPA.

Casa de licitaţii Bonhams a pus în vânzare Macallan Millennium Decanter, datând din 1949, care conţine whisky îmbătrânit în butoi începând din 1949 până în 1999, pentru o sumă de pornire cuprinsă între 18.000 şi 20.000 de lire sterline.

Produsul de lux s-a vândut în cele din urmă pentru 26.840 de lire sterline la licitaţia care a avut loc în Edinburgh.

Martin Green, specialistul în whisky al casei de licitaţii Bonhams, a spus că Macallan este mereu ”la mare căutare” în rândul colecţionarilor.

Carafa de 700 de mililitri a fost realizată de Caithness Glass din oraşul scoţian Crieff şi este păstrată într-o cutie elegantă din stejar. A fost îmbuteliată pe domeniu producătorului, în Scoţia, în 1999, pentru a marca intrarea într-un nou mileniu.

Un purtător de cuvânt din partea Bonhams a precizat pentru DPA că doar 900 de astfel de carafe au fost lansate pe piaţă şi că sunt foarte căutate, iar ca atare, atunci când apar la o licitaţie, ofertanţii trebuie să facă faţă ”unei competiţii acerbe”.

Whisky-ul produs de Macallan se comercializează începând de la 45 de lire sterline pentru o sticlă de 75 de centilitri şi poate ajunge la mii de lire sterline în funcţie de anul de fabricaţie, potrivit paginii de internet The Whisky Exchange, un magazin online de whisky. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cazul otrăvirii lui Navalnîi: Trezoreria americană impune sancţiuni împotriva a şapte înalţi responsabili ruşi

Publicat

Departamentul american al Trezoreriei a impus marţi sancţiuni împotriva a şapte înalţi responsabili ai guvernului rus, între care figurează şi Aleksandr Bortnikov, şeful puternicului Serviciu de Securitate al Rusiei (FSB, ex-KGB), ca răspuns la otrăvirea opozantului rus Aleksei Navalnîi în luna august cu agent neurotoxic din familia Noviciok, relatează Reuters şi AFP.

Sancţiunile americane prevăd în special îngheţarea activelor lor în SUA şi interdicţii de viză pentru călătoriile în această ţară.

Printre persoanele înscrise pe lista neagră a Trezoreriei americane figurează de asemenea Andrei Iarin, şeful Direcţiei de politică internă din cadrul administraţiei prezidenţiale ruse şi viceminiştrii apărării Aleksei Krivoruciko şi Pavel Popov.

‘Utilizarea armelor chimice de către Kremlin pentru a reduce la tăcere un opozant politic şi a-i intimida pe alţii demonstrează dispreţul său flagrant pentru normele internaţionale’, a afirmat secretarul Trezoreriei, Janet Yellen.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cancelarul austriac a discutat cu preşedintele rus despre posibilitatea achiziţionării Sputnik V

Publicat

Şeful guvernului austriac, Sebastian Kurz, a declarat marţi că a discutat cu preşedintele rus, Vladimir Putin, despre utilizarea vaccinului Sputnik V în Austria, deşi a condiţionat-o de aprobarea sa de către Uniunea Europeană, relatează EFE.

‘Am vorbit la telefon cu Vladimir Putin, suntem în contact permanent cu ambasadorul Rusiei şi cu societăţile de producţie din Rusia’, a declarat Kurz în faţa presei, adăugând că aceste discuţii s-au referit atât la o ‘aprovizionare potenţială’ cu ser rusesc ‘în cazul unei autorizaţii din partea EMA’ (Agenţia Europeană a Medicamentului), cât şi la posibilitatea de a colabora la producerea vaccinului împotriva COVID-19.

Dintre cele 27 de ţări membre ale UE, doar Ungaria a achiziţionat şi a început să utilizeze vaccinul rusesc, în timp ce Slovacia a primit primele 200.000 de doze, dar încă nu a început să le injecteze.

Kurz a insistat din nou asupra planurilor sale de colaborare cu Israel şi Danemarca, în afara Uniunii Europene, pentru cercetarea şi producerea de noi vaccinuri pentru a contracara eventualele mutaţii ale virusului COVID-19 în următorii ani.

‘Cu siguranţă vom avea nevoie de 30 milioane de vaccinuri, de aceea ne concentrăm pe cooperarea cu Danemarca şi Israel pentru cercetare şi producţie’, a spus el, indicând că mai multe ţări şi-au manifestat interesul de a se alătura acestei cooperări, dar fără să ofere mai multe detalii.

Cancelarul austriac justificase anterior această strategie în afara UE prin faptul că EMA ‘este prea lentă în aprobarea vaccinurilor şi există probleme în ceea ce priveşte furnizarea de seruri de către companiile farmaceutice’.

‘Trebuie să ne pregătim pentru mai multe mutaţii şi nu ar trebui să depindem în continuare doar de UE în materie de producere a vaccinurilor de a doua generaţie’, a insistat Kurz, care a spus că numeroşi oameni de ştiinţă prevăd că populaţia va trebui să se imunizeze de mai multe ori în următorii ani. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Nici ciocolata elveţiană nu a scăpat de şocul pandemiei

Publicat

Ciocolata elveţiană nu a scăpat de şocul pandemiei, consumul acestui produs emblematic al ţării cantoanelor coborând anul trecut la cel mai scăzut nivel din ultimii 40 de ani, arată datele publicate de Asociaţia producătorilor elveţieni de ciocolată (Chocosuisse), informează AFP.

Conform acestor date, pentru prima dată după 1982, consumul mediu de ciocolată în Elveţia a coborât în 2020 sub pragul de 10 kilograme pe cap de locuitor. Elveţienii, primii consumatori mondiali de ciocolată, au mâncat anul trecut 9,9 kilograme de ciocolată pe cap de locuitor, cu 6,9% mai puţin decât cele 10,4 kilograme consumate în 2019, a precizat Chocosuisse.

Pandemia Covid-19 a afectat şi producţia de ciocolată a Elveţiei, care a scăzut cu 10% comparativ cu 2019, până la 180.000 de tone. În consecinţă, exporturile de ciocolată (care sunt responsabile pentru 70% din cifra de afaceri a producătorilor elveţieni de ciocolată) au scăzut cu 11,5% până la 126.000 de tone.

Amploarea reculului consumului se explică, în parte, şi prin numărul mai mic de turişti care au vizitat Elveţia, ceea ce a afectat datele statistice anuale, a precizat preşedintele Chocosuisse, Urs Furrer.

Pentru a evalua consumul de ciocolată pe cap de locuitor, volumul vânzărilor de ciocolată în fiecare ţară este împărţit la numărul locuitorilor, iar acest calcul tinde să “umfle” cifrele cu privire la Elveţia, unde tabletele şi pralinele de ciocolată fac parte din suvenirurile pe care turiştii le aduc cu ei în valize la întoarcerea din ţara cantoanelor.

“Nu putem contabiliza exact consumul pe locuitor (fără a-i include pe turişti) pentru că la un punct de comercializare vânzătorul nu ştie dacă o persoană care a cumpărat ciocolată locuieşte în ţară sau dacă acea persoană este sau nu un turist”, a spus Urs Furrer.

La fel ca şi în alte ţări, consumul de ciocolată în Elveţia a scăzut odată cu criza sanitară, ca urmare a modificării obiceiurilor de consum, între telemuncă şi restricţiile sanitare.

“Consumul a scăzut de asemenea în locurile unde există foarte mult trafic, precum gări sau centru oraşelor”, a spus Urs Furrer. În plus, pe fondul distanţării sociale, s-au redus ocaziile pentru reuniuni de familie astfel că “vânzările de praline sub formă de cadouri au scăzut şi ele”, a adăugat Urs Furrer.

Separat, firma Lindt & Sprüngli, unul dintre cei mai renumiţi producători elveţieni de ciocolată, a publicat marţi rezultatele pe anul 2020 care arată o scădere de 10,9% a cifrei de afaceri până la 4,02 miliarde de franci (3,63 miliarde de euro). AGERPRES

Citește mai departe