Connect with us

ACTUALITATE

Studiu: Peste jumătate dintre clienţii cu magazine fizice şi-au lansat magazine online în pandemie

Publicat

laptop calculator

Mai mult de jumătate (52%) dintre antreprenorii români care deţineau magazine fizice au lansat magazine online în pandemie, considerând că este o afacere mult mai sigură în contextul actual, arată o analiză realizată de unul dintre cei mai importanţi producători de software pentru antreprenori.

Trendul de mutare a magazinului în online sau de creare a unui eshop este unul ascendent şi în acest an, mulţi dintre antreprenori preferând chiar să renunţe la prezenţa în marketplace-uri pentru a avea propriul magazin virtual.

În plus, în 2020, compania a înregistrat o creştere anuală totală de 220% de clienţi noi pentru CIEL eCommerce, soft pentru gestionarea stocurilor şi a comenzilor online şi pentru livrarea produselor.

Dintre clienţii CIEL România, circa jumătate sunt companii de dimensiuni medii, retaileri de fashion, cosmetice, alimente, flori, care alocă bugete de până la 1500 de euro. Majoritatea deţin deja un site şi au nevoie doar să integreze softul din spatele site-ului cu softul de e-commerce.

„Trendul de mutare a magazinelor fizice în online şi de creare a magazinelor virtuale este în continuare ascendent şi în acest an. Pandemia ne-a demonstrat că putem cumpăra online orice, aşadar vor apărea tot mai multe magazine nişate, mai mici, şi din punctul de vedere al volumului de produse din ofertă dar şi din punct de vedere vânzări. Este vizibilă tendinţa antreprenorilor de a investi tot mai mult în eficientizare prin automatizări menite să simplifice munca, să furnizeze o evidenţă exactă a stocurilor şi să asigure onorarea tuturor comenzile primite”, a declarat Roxana Epure, Managing Partner CIEL România.

Datele companiei mai arată că în pandemie 25% dintre clienţii soluţiei de ecommerce şi-au lansat propriile magazine online, deşi nu aveau în planul de business acest lucru, pentru a nu mai depinde în totalitate de vânzarea prin marketplace-uri. Unii dintre aceştia susţin că doresc să renunţe complet la listarea în marketplace-uri, deoarece o consideră destul de costisitoare. Prezenţa într-un marketplace oferă vizibilitate brandului, însă o parte dintre antreprenori preferă să investească mai mult în promovarea pe Google sau Facebook şi să atragă potenţialii cumpărători direct în propriul magazin virtual.

„Piaţa de ecommerce din România cunoaşte cea mai mare şi rapidă creştere de până acum. Pandemia a accelerat expansiunea acestei pieţe, fiind create mai multe magazine online în perioada iunie 2020-iunie 2021 decât în 2019. Cererea pentru soluţia CIEL de gestionare a magazinelor online s-a dublat în pandemie, pentru că mulţi proprietari de magazine fizice şi-au lansat magazine online, iar cele existente au înregistrat volume foarte mari de vânzări şi au avut nevoie de un soft mai puternic, care să susţină toate procesele, să automatizeze şi să simplifice activitatea de gestionare a stocurilor şi a comenzilor. Deşi vânzarea are loc online, încă există în spate muncă manuală care consumă timp şi generează adesea greşeli ce afectează business-ul. În multe afaceri importul de comenzi (realizate de clienţi în magazinul virtual) sau emiterea facturilor către aceştia sunt încă realizate manual”, declară Roxana Epure.

Ea a afirmat că încă există magazine online unde actualizarea stocurilor în gestiune nu se face în timp real: odată ce sunt plasate comenzi online, un angajat trebuie să urmărească numărul acestora şi să actualizeze manual fiecare comandă, iar la sute de comenzi pe zi acest lucru este aproape imposibil. Însă remarcăm tendinţa clară de investiţie în automatizări pentru magazinele virtuale, deoarece orice investiţie înseamnă reducerea costurilor şi fidelizarea clienţilor, deci vânzări mai mari.

Dacă în urmă cu câţiva ani, antreprenorii considerau că dezvoltarea afacerii lor online depinde aproape exclusiv de marketing, produs, promovare, în pandemie ei au devenit mult mai pragmatici şi au conştientizat că dezvoltarea afacerii începe de la ceea ce se întâmplă în spatele magazinului online (gestiune stocuri, facturare automată, transfer de comenzi automat în gestiune etc), continuă cu procesul de cumpărare al clientului şi se încheie cu servicii post-vânzare.

În ultimii ani, arată datele CIEL România, tot mai mulţi antreprenori din zona de e-commerce solicită adăugarea de noi funcţionalităţi în softul de ecommerce pentru a gestiona mai eficient stocurile, comenzile şi procesul de achiziţie. Astfel, în pandemi, cererea pentru îmbunătăţiri în soft a crescut cu 30%. Clienţii cer în special modificări în soft care să scurteze timpul alocat pentru finalizarea comenzii, respectiv să simplifice procedura de plasare a comenzii şi efectuare a plăţii.

Fondat în anul 1991, CIEL România, dezvoltatorul primului ERP cu inteligenţă artificială, este unul dintre cei mai mari producători de softuri pentru antreprenori şi contabili, create prin tehnologii moderne şi actualizate la zi în funcţie de schimbările legislativ-fiscale. Adresate companiilor mari şi medii, softurile CIEL România sunt folosite cu precădere în retailul online, retailul tradiţional, producţie, distribuţie şi servicii, pentru a automatiza activităţi repetitive consumatoare de timp şi a optimiza procesele şi previziunile de business. CIEL România are peste 7.000 de clienţi, cu o medie de 5 useri per companie. AGERPRES/

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Protest anunțat la Ungureni: Localnicii ies în stradă nemulțumiți de starea drumului spre Săveni care „o ia la vale”

Publicat

protest anunțat la ungureni: localnicii ies în stradă nemulțumiți de

Publicitate

Nemulțumire generală a locuitorilor din comuna Ungureni, județul Botoșani, care a ajuns la punctul de fierbere. Zeci de oameni intenționează să iasă duminică, 19 octombrie 2025, în stradă, pentru a protesta față de starea deplorabilă a drumului național DN 29, km 58+250, care traversează localitatea.

Organizatorii spun că acțiunea este autorizată și se va desfășura începând cu ora 12:00, într-un mod pașnic, cu steaguri tricolore și fără…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 16 octombrie 2025

Publicat

rezultatele tragerilor la loto de joi, 16 octombrie 2025

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 16 octombrie 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase joi, 16 octombrie 2025:

Loto 6/49: 12, 32, 15, 2, 7, 25

Loto 5/40: 38, 25, 3, 35, 30, 7

Noroc: 6, 5, 9, 4, 1, 5, 3

Noroc Plus: 0, 4, 3, 8, 1, 9

Publicitate

Super Noroc: 1, 3, 7, 2, 7, 2

Joker: 5, 11, 9, 10, 43, + 17


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Accident spectaculos la Trușești: O mașină s-a răsturnat pe cupolă după ce a lovit un autoturism parcat

Publicat

accident spectaculos la trușești: o mașină s a răsturnat pe cupolă

Publicitate

Un accident rutier a avut loc în această seară pe drumul național DN 29D, la ieșirea din localitatea Trușești spre Guranda. O mașină s-a răsturnat pe cupolă după ce a lovit un autoturism parcat pe marginea drumului.

La fața locului au intervenit pompierii din cadrul Gărzii de Intervenție Trușești, cu o autospecială de stingere dotată cu modul de descarcerare, precum și un echipaj al Serviciului Județean de Ambulanță Botoșani.

Echipajele de…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

DSVSA Botoșani ar putea fi integrat într-un proiect româno-ucrainean pentru modernizarea laboratoarelor și siguranța alimentară

Publicat

dsvsa botoșani ar putea fi integrat într un proiect româno ucrainean pentru

Publicitate

Cooperarea româno-ucraineană în domeniul sanitar-veterinar ar putea fi extinsă prin noi proiecte comune, unul dintre acestea vizând direct Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Botoșani.

O delegație a ANSVSA, condusă de președintele Alexandru Nicolae Bociu, a efectuat joi o vizită de lucru la punctul de trecere a frontierei Isaccea – Orlivka, în regiunea Odesa, pentru consolidarea colaborării cu serviciile veterinare din…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe