Connect with us

ACTUALITATE

Studiu: Peste jumătate dintre clienţii cu magazine fizice şi-au lansat magazine online în pandemie

Publicat

laptop calculator

Mai mult de jumătate (52%) dintre antreprenorii români care deţineau magazine fizice au lansat magazine online în pandemie, considerând că este o afacere mult mai sigură în contextul actual, arată o analiză realizată de unul dintre cei mai importanţi producători de software pentru antreprenori.

Trendul de mutare a magazinului în online sau de creare a unui eshop este unul ascendent şi în acest an, mulţi dintre antreprenori preferând chiar să renunţe la prezenţa în marketplace-uri pentru a avea propriul magazin virtual.

În plus, în 2020, compania a înregistrat o creştere anuală totală de 220% de clienţi noi pentru CIEL eCommerce, soft pentru gestionarea stocurilor şi a comenzilor online şi pentru livrarea produselor.

Dintre clienţii CIEL România, circa jumătate sunt companii de dimensiuni medii, retaileri de fashion, cosmetice, alimente, flori, care alocă bugete de până la 1500 de euro. Majoritatea deţin deja un site şi au nevoie doar să integreze softul din spatele site-ului cu softul de e-commerce.

„Trendul de mutare a magazinelor fizice în online şi de creare a magazinelor virtuale este în continuare ascendent şi în acest an. Pandemia ne-a demonstrat că putem cumpăra online orice, aşadar vor apărea tot mai multe magazine nişate, mai mici, şi din punctul de vedere al volumului de produse din ofertă dar şi din punct de vedere vânzări. Este vizibilă tendinţa antreprenorilor de a investi tot mai mult în eficientizare prin automatizări menite să simplifice munca, să furnizeze o evidenţă exactă a stocurilor şi să asigure onorarea tuturor comenzile primite”, a declarat Roxana Epure, Managing Partner CIEL România.

Datele companiei mai arată că în pandemie 25% dintre clienţii soluţiei de ecommerce şi-au lansat propriile magazine online, deşi nu aveau în planul de business acest lucru, pentru a nu mai depinde în totalitate de vânzarea prin marketplace-uri. Unii dintre aceştia susţin că doresc să renunţe complet la listarea în marketplace-uri, deoarece o consideră destul de costisitoare. Prezenţa într-un marketplace oferă vizibilitate brandului, însă o parte dintre antreprenori preferă să investească mai mult în promovarea pe Google sau Facebook şi să atragă potenţialii cumpărători direct în propriul magazin virtual.

„Piaţa de ecommerce din România cunoaşte cea mai mare şi rapidă creştere de până acum. Pandemia a accelerat expansiunea acestei pieţe, fiind create mai multe magazine online în perioada iunie 2020-iunie 2021 decât în 2019. Cererea pentru soluţia CIEL de gestionare a magazinelor online s-a dublat în pandemie, pentru că mulţi proprietari de magazine fizice şi-au lansat magazine online, iar cele existente au înregistrat volume foarte mari de vânzări şi au avut nevoie de un soft mai puternic, care să susţină toate procesele, să automatizeze şi să simplifice activitatea de gestionare a stocurilor şi a comenzilor. Deşi vânzarea are loc online, încă există în spate muncă manuală care consumă timp şi generează adesea greşeli ce afectează business-ul. În multe afaceri importul de comenzi (realizate de clienţi în magazinul virtual) sau emiterea facturilor către aceştia sunt încă realizate manual”, declară Roxana Epure.

Ea a afirmat că încă există magazine online unde actualizarea stocurilor în gestiune nu se face în timp real: odată ce sunt plasate comenzi online, un angajat trebuie să urmărească numărul acestora şi să actualizeze manual fiecare comandă, iar la sute de comenzi pe zi acest lucru este aproape imposibil. Însă remarcăm tendinţa clară de investiţie în automatizări pentru magazinele virtuale, deoarece orice investiţie înseamnă reducerea costurilor şi fidelizarea clienţilor, deci vânzări mai mari.

Dacă în urmă cu câţiva ani, antreprenorii considerau că dezvoltarea afacerii lor online depinde aproape exclusiv de marketing, produs, promovare, în pandemie ei au devenit mult mai pragmatici şi au conştientizat că dezvoltarea afacerii începe de la ceea ce se întâmplă în spatele magazinului online (gestiune stocuri, facturare automată, transfer de comenzi automat în gestiune etc), continuă cu procesul de cumpărare al clientului şi se încheie cu servicii post-vânzare.

În ultimii ani, arată datele CIEL România, tot mai mulţi antreprenori din zona de e-commerce solicită adăugarea de noi funcţionalităţi în softul de ecommerce pentru a gestiona mai eficient stocurile, comenzile şi procesul de achiziţie. Astfel, în pandemi, cererea pentru îmbunătăţiri în soft a crescut cu 30%. Clienţii cer în special modificări în soft care să scurteze timpul alocat pentru finalizarea comenzii, respectiv să simplifice procedura de plasare a comenzii şi efectuare a plăţii.

Fondat în anul 1991, CIEL România, dezvoltatorul primului ERP cu inteligenţă artificială, este unul dintre cei mai mari producători de softuri pentru antreprenori şi contabili, create prin tehnologii moderne şi actualizate la zi în funcţie de schimbările legislativ-fiscale. Adresate companiilor mari şi medii, softurile CIEL România sunt folosite cu precădere în retailul online, retailul tradiţional, producţie, distribuţie şi servicii, pentru a automatiza activităţi repetitive consumatoare de timp şi a optimiza procesele şi previziunile de business. CIEL România are peste 7.000 de clienţi, cu o medie de 5 useri per companie. AGERPRES/

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

„Invitatul Zilei” la Botoșani24.ro: Prof. dr. Daniel Botezatu, candidat independent CL Botoșani

Publicat

botezatu 1 1000x600.jpg

Publicitate

„Invitatul Zilei” la Interviurile Botoșani24.ro a fost astăzi Daniel Botezatu, profesor doctor în istorie, candidat independent la Consiliul Local Botoșani.
Fost liberal și unul dintre cei mai cunoscuți profesori de istorie de la Botoșani, Daniel Botezatu a decis să candideze din poziția de independent la Consiliul Local Botoșani, iar astăzi a vorbit despre ideile sale și despre șansa de a deveni consilier local din această poziție. Un interviu realizat în studioul on-line al publicației Botoșani24.ro de editorul șef Tudor Carare.

Urmăriți Botosani24.ro și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Acțiune comună a „Cutezătorilor” din Botoșani și „Cercetașilor” din Italia, filiala „Vulturii” din Veneția, la Ștefănești

Publicat

img 8294 1000x600.jpg

Publicitate

Pe 21 aprilie, Organizaţia Naţiunilor Unite aniversează anual „Ziua Mondială a Creativităţii şi Inovaţiei.” Cu acest prilej, la Muzeul „Ștefan Luchian” au avut loc o serie de activități desfășurate în parteneriat cu Cercetașii României, filiala „Cutezătorii” din Botoșani, și Cercetașii din Italia, filiala „Vulturii” din Veneția.

Pe lângă vizitarea muzeului, s-a desfășurat și un atelier de pedagogie muzeală, unde participanții au pictat și desenat, punându-și astfel în valoare creativitatea.

Publicitate

 


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Orașul catacombelor din nordul Moldovei, redescoperit cu ajutorul tehnologiei. Detaliile confirmării științifice a unei legende

Publicat

index 7 1000x600.webp.webp

Una dintre cele mai misterioase legende urbane din nordul Moldovei a fost confirmată. Catacombele Botoșaniului, o rețea de beciuri adânci, întinsă pe kilometri întregi, a fost scanată cu ajutorul tehnologiei moderne. Aceste catacombe de refugiu din calea năvălitorilor vor putea fi vizitate, scrie ADEVĂRUL.

Municipiul Botoșani are o vechime considerabilă fiind atestat documentar, ca târg, încă din secolul al XV-lea. Din punct de vedere arheologic, Botoșaniul este atestat chiar mai devreme, începând cu secolele XIII-XIV.

Oraș multi-etnic, târgul  a fost un hub comercial important până la începutul secolului XX. Și astăzi orașul este împânzit de case și monumente istorice care evocă acele vremuri. Tocmai datorită vechimii sale, Botoșaniul…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

„Bișnițar” din Piața mare din municipiul Botoșani, aspru amendat de polițiști după ce l-au prins cu țigări

Publicat

tigari.jpg

Sâmbătă, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani- Biroul de Ordine Publică, în timp ce se aflau în exercitarea atribuțiilor de serviciu, în Piața Centrală din municipiul Botoșani, au identificat un bărbat, de 46 de ani, din aceeași localitate, care avea asupra sa aproximativ 70 de pachete de țigarete, de diferite mărci, de proveniență Republica Moldova și Duty free, pentru care nu deținea documente legale.

 

Băarbatul a fost sancționat contravențional cu amendă în cuantum de 20.000 de lei, iar țigaretele au fost supuse confiscării.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News

Ultimele articole pe…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe