ACTUALITATE
Studiu. Românii folosesc servicii poștale și sunt mulțumiți
Un sondaj ANCOM arată că 65% dintre respondenți au utilizat în ultimele 12 luni servicii poștale, iar satisfacţia generală este de 8,2 dintr-un total de 10.
Potrivit studiului, 26% dintre respondenţii iniţiali au folosit serviciile poștale în calitate de expeditor, iar 62% în calitate de destinatar. În cadrul utilizatorilor de servicii poştale, cele mai cunoscute servicii poștale sunt cele având ca obiect coletele poştale, cu o notorietate de 97%, urmate de corespondență – 91% notorietate.
71% dintre utilizatorii de servicii poștale au realizat achiziții online în ultimele 12 luni, mai mulţi în mediul urban (75%) decât în rural (65%).
28% dintre utilizatorii de servicii poștale au făcut, de regulă, chiar mai multe achiziții online într-o lună.
Astfel, costul mediu de livrare din magazinele online naţionale a fost de 26 lei, respondentii declarând că 13% dintre livrări au fost gratuite. Conform studiului comandat de ANCOM, o gospodărie a cheltuit aproximativ 111 lei cu serviciile poştale utilizate pe parcursul a 12 luni.
Marea majoritate a respondenților preferă ca livrarea trimiterilor poștale să fie efectuată la domiciliu/serviciu (82%). Pentru 42% momentul livrării le este indiferent, însă 52% preferă ca livrarea să fie realizată de luni până vineri, în intervalul orar 9-17. Numai 3% dintre utilizatori ar fi de acord să plătească un cost suplimentar pentru mărirea intervalului de livrare între orele 8-20 sau în zilele de sâmbătă.
Satisfacţia generală a utilizatorilor faţă de serviciile poştale utilizate în ultimele 12 luni a fost de 8,2 puncte din maximul de 10 posibile, iar în cazul celor având ca obiect coletele poştale satisfacţia a fost de 8,5 puncte.
Principalele criterii în funcție de care expeditorii de trimiteri poştale (colete sau corespondenţă) au ales furnizorii sunt calitatea serviciilor, tarifele practicate şi siguranța trimiterilor. MEDIAFAX