ACTUALITATE
Studiu: românii nu au încredere în mesajele de pe produsele alimentare
Numeroși români sunt neîncrezători în beneficiile de sănătate de pe ambalajele produselor alimentare. O nouă platformă europeană își propune să simplifice informațiile de pe etichete și să-i ajute să aleagă informat.
Românii sunt neîncrezători când vine vorba de beneficiile pentru sănătate menționate pe ambalajele produselor alimentare, fiind de părere că majoritatea nu sunt neapărat reale deși folosirea lor este reglementată la nivel european, arată un studiu realizat de o echipă multinațională la inițiativa EIT Food.
Vezi și AVERTISMENT: Nu deschideți mesaje audio primite prin SMS. Cum funcționează o nouă tentativă de atac cibernetic asupra telefonului
Inițiatorii studiului anunță că încep un proiect prin care încearcă să simplifice limbajul folosit pe etichete astfel încât consumatorii să aleagă corect și informat.
Ce a arătat studiul
Studiul a arătat că în Europa numeroși consumatori au adesea dificultăți în a înțelege mențiunile legate de beneficiile pentru sănătate prezentate pe ambalajele produselor alimentare din cauza limbajului greoi. Afirmațiile cu privire la beneficiile alimentelor cresc confuzia consumatorului și scad încrederea în alimentele pe care le cumpără, este concluzia specialiștilor.
„Aflând ce cred consumatorii din România despre mențiunile de sănătate, putem afla cum ar putea fi reformulate pentru a le face mai ușor de înțeles și mai educative. La sfârșitul zilei, acest lucru ar putea duce la oamenii să facă alegeri mai sănătoase. Toți cei care vizitează platforma Health Claims Unpacked ne vor ajuta să înțelegem nevoile și preferințele consumatorilor români”, a spus profesorul Rodney Jones de la Universitatea Reading, liderul proiectului.
În cadrul proiectului este utilizată o platformă în care consumatorii pot solicita sfatul specialiștilor în diferite domenii.
(sursa: Mediafax)