Connect with us

ACTUALITATE

Studiu: Românii şi-au schimbat interesul de la smartphone-uri la laptopuri în timpul crizei coronavirus

Publicat

laptop calculator

Românii au căutat cel mai des pe Google, în luna aprilie, informaţii despre laptop-uri, depăşind maximul de căutare anual al Black Friday 2019 cu peste 30%, potrivit unui studiu realizat de o companie de consultanţă în management.

„În decursul lunii aprilie, căutările prin intermediul Google pentru „laptop” au atins cote culminante, acesta fiind cel mai utilizat cuvânt căutat în categoria computere & electronice. Cuvântul cheie „laptop” a înregistrat un scor de popularitate de 100%, atingând un nivel maxim la sfârşitul lunii aprilie. Interesant este că volumul de căutare pentru „laptop” în contextul coronavirus şi al muncii de acasă a depăşit interogările de căutare similare înregistrate în perioadele Black Friday şi Crăciun 2019 cu peste 30%”, relevă studiul realizat de Encompass Marketing Solutions (eMs) privind cele mai populare căutări Google ale românilor în timpul crizei cauzate de coronavirus în categoria computere şi electronice.

Studiul indică faptul că această creştere bruscă a interesului căutărilor pentru laptopuri este legată de tendinţa lucrului de acasă, în contextul pandemiei. Studiul realizat de eMs, în prima săptămână a lunii mai, mai arată că şi căutarea pentru „PC” a înregistrat o creştere notabilă în interesul românilor începând cu luna martie.

Potrivit studiului citat, spre deosebire de laptopuri, smartphone-urile nu au înregistrat aceeaşi creştere a volumului de căutare, ceea ce arată clar că, în scopuri de lucru, laptopurile şi computerele sunt încă dispozitivele preferate. Termenii „iPhone” şi „Samsung Galaxy” au marcat o creştere uşoară în volumul căutărilor online la jumătatea lunii aprilie, dar sunt în continuare sub medie, şi cu mult sub căutările totale pentru laptopuri.

Rezultatele studiului arată că românii caută informaţii despre laptopuri pe site-urile e-commerce ale eMAG sau Altex, cele două magazine online de top din România.

Encompass Marketing Solutions a comparat, de asemenea, şi popularitatea termenilor asociaţi cuvântului-cheie „laptop”, aşa cum au fost utilizaţi în căutările Google ale românilor în perioada octombrie 2019 – aprilie 2020.

Potrivit interogărilor de căutare pentru laptopuri, românii caută în cea mai mare parte brandul Asus, indicând că acesta se bucură de cel mai mare brand awareness, depăşind chiar căutările de top precum Emag (laptop emag) şi Altex (Laptop Altex). De asemenea, brandul chinez Lenovo s-a bucurat de o creştere a interesului, spre deosebire de HP, care, deşi a crescut în martie, a înregistrat o scădere în popularitatea căutărilor în aprilie.

„Datele colectate prin Google Trends arată că preferinţele de căutare Google ale românilor în timpul crizei coronavirus s-au schimbat, în corelaţie cu tendinţa muncii de la domiciliu şi distanţarea socială. În această perioadă, românii au preferat să investească în laptopuri, pentru a îşi asigura condiţii bune de lucru de acasă, în detrimentul smartphone-uri sau altor dispozitive electronice”, se mai arată în studiul citat. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Educația globală, trăită cu sens: Elevii Liceului „Demostene Botez” Trușești, inspirați de părintele Cătălin Postolache

Publicat

educația globală, trăită cu sens: elevii liceului „demostene botez” trușești,

Publicitate

În cadrul Săptămânii Educației Globale, elevii Liceului „Demostene Botez” Trușești au avut parte de o activitate aparte, desfășurată sub îndrumarea preotului Cătălin Postolache, de la Parohia Șulița II, în care care valorile, dialogul și speranța s-au transformat în lecții vii, cu impact direct asupra modului în care tinerii privesc lumea și rolul lor în ea.

Atmosfera caldă a întâlnirii a creat cadrul ideal pentru ca elevii să…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (405)

Publicat

momentul de culturĂ. cu georgicĂ manole (405)

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist

 

DICȚIONAR SPECIAL

 

„GĂINAŢUL” LUI PAUL VERLAINE: Comparaţia vrea să pună în evidenţă incongruenţele multiple între „omul creator” şi „creatorul trăitor”, adică între creaţia individului şi viaţa sa. Explică universitarul Codrin Liviu Cuţitaru în articolul său, „Detalii complicate”, din „Dilema veche” nr. 955 din 2022: „…subtilul simbolist…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Botoșani: Tentativă de mituire filmată cu body-cam în Botoșani. Polițiștii au refuzat 200 de euro și 2.000 de lei

Publicat

botoșani: tentativă de mituire filmată cu body cam în botoșani. polițiștii

Publicitate

Luni, în jurul orei 13:25, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați de către un echipaj de poliție din cadrul IPJ Botoșani – Poliția  Municipiului  Botoșani – Biroul Rutier cu privire la faptul că, în aceeași zi, în timp ce se afla în exercitarea atribuțiilor de serviciu pe raza localității Victoria, comuna Stăuceni, județul Botoșani, au constatat că…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Piața de producători locali „De aici, de aproape. Din Moldova” se deschide la Carrefour Botoșani

Publicat

piața de producători locali „de aici, de aproape. din moldova”

Publicitate

Piața de producători locali „De aici, de aproape. Din Moldova” ajunge în Botoșani, în cadrul proiectului lansat de Grupul Agrointeligența, în parteneriat cu Carrefour România și Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale anul acesta. Timp de 3 zile, între 19-21 noiembrie, hipermarketului Carrefour Botoșani (Bd. Eminescu, nr 6) găzduiește 17 producători români din regiune.

Cea de-a patra ediție a Pieței de producători locali ajunge acum la…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe