Connect with us

ACTUALITATE

Studiu: Românii şi-au schimbat interesul de la smartphone-uri la laptopuri în timpul crizei coronavirus

Publicat



laptop calculator

Românii au căutat cel mai des pe Google, în luna aprilie, informaţii despre laptop-uri, depăşind maximul de căutare anual al Black Friday 2019 cu peste 30%, potrivit unui studiu realizat de o companie de consultanţă în management.

“În decursul lunii aprilie, căutările prin intermediul Google pentru “laptop” au atins cote culminante, acesta fiind cel mai utilizat cuvânt căutat în categoria computere & electronice. Cuvântul cheie “laptop” a înregistrat un scor de popularitate de 100%, atingând un nivel maxim la sfârşitul lunii aprilie. Interesant este că volumul de căutare pentru “laptop” în contextul coronavirus şi al muncii de acasă a depăşit interogările de căutare similare înregistrate în perioadele Black Friday şi Crăciun 2019 cu peste 30%”, relevă studiul realizat de Encompass Marketing Solutions (eMs) privind cele mai populare căutări Google ale românilor în timpul crizei cauzate de coronavirus în categoria computere şi electronice.

Studiul indică faptul că această creştere bruscă a interesului căutărilor pentru laptopuri este legată de tendinţa lucrului de acasă, în contextul pandemiei. Studiul realizat de eMs, în prima săptămână a lunii mai, mai arată că şi căutarea pentru “PC” a înregistrat o creştere notabilă în interesul românilor începând cu luna martie.

Potrivit studiului citat, spre deosebire de laptopuri, smartphone-urile nu au înregistrat aceeaşi creştere a volumului de căutare, ceea ce arată clar că, în scopuri de lucru, laptopurile şi computerele sunt încă dispozitivele preferate. Termenii “iPhone” şi “Samsung Galaxy” au marcat o creştere uşoară în volumul căutărilor online la jumătatea lunii aprilie, dar sunt în continuare sub medie, şi cu mult sub căutările totale pentru laptopuri.

Rezultatele studiului arată că românii caută informaţii despre laptopuri pe site-urile e-commerce ale eMAG sau Altex, cele două magazine online de top din România.

Encompass Marketing Solutions a comparat, de asemenea, şi popularitatea termenilor asociaţi cuvântului-cheie “laptop”, aşa cum au fost utilizaţi în căutările Google ale românilor în perioada octombrie 2019 – aprilie 2020.

Potrivit interogărilor de căutare pentru laptopuri, românii caută în cea mai mare parte brandul Asus, indicând că acesta se bucură de cel mai mare brand awareness, depăşind chiar căutările de top precum Emag (laptop emag) şi Altex (Laptop Altex). De asemenea, brandul chinez Lenovo s-a bucurat de o creştere a interesului, spre deosebire de HP, care, deşi a crescut în martie, a înregistrat o scădere în popularitatea căutărilor în aprilie.

“Datele colectate prin Google Trends arată că preferinţele de căutare Google ale românilor în timpul crizei coronavirus s-au schimbat, în corelaţie cu tendinţa muncii de la domiciliu şi distanţarea socială. În această perioadă, românii au preferat să investească în laptopuri, pentru a îşi asigura condiţii bune de lucru de acasă, în detrimentul smartphone-uri sau altor dispozitive electronice”, se mai arată în studiul citat. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Focar de COVID-19 la Clinica de Chirurgie Vasculară a Spitalului Judeţean Timiș. 9 asistente şi infirmiere şi 10 pacienţi testați pozitiv

Publicat

Nouă asistente şi infirmiere şi zece pacienţi de la Clinica de Chirurgie Vasculară a Spitalului Judeţean Timişoara au fost depistaţi pozitiv la testul COVID-19, secţia fiind carantinată pentru următoarele 14 zile, a anunţat, miercuri, managerul Raul Pătraşcu.

Pătraşcu susţine că acest lucru s-a întâmplat deşi au fost luate toate măsurile profesioniste de prevenţie (testări repetate, triajul zilnic al întregului personal, monitorizarea purtării adecvate a echipamentului de protecţie, circuitele speciale etc.) date ca exemplu la nivel naţional şi internaţional.

“În timpul unor testări de rutină, cum facem sute pe zi în cadrul unităţii noastre tot în scopul prevenţiei, atât personalului cât şi pacienţilor, am descoperit, în după-amiaza de marţi, un număr de cazuri pozitive în cadrul Clinicii de Chirurgie Vasculară. Este vorba de nouă asistente/infirmiere şi zece pacienţi, toţi asimptomatici. Am testat toţi pacienţii şi aproape tot personalul”, a scris Raul Pătraşcu pe Facebook.

Potrivit acestuia, s-a întrunit comandamentul de urgenţă al spitalului şi au fost luate măsuri de control împreună cu o echipă extinsă.

Astfel, Clinica de Chirurgie Vasculară va intra în carantină pentru o perioadă de 14 zile, ceea ce înseamnă externarea pacienţilor negativi, dacă situaţia medicală o permite (dacă sunt pregătiţi sau pot fi externaţi fără a le fi afectată starea de sănătate, cu repetarea testării), transferul pacienţilor asimptomatici în spitalele suport sau externarea lor cu consult infecţionist, după caz, cu urmărire pentru retestare.

Pacienţii rămaşi internaţi în secţie vor fi monitorizaţi şi îngrijiţi de personalul medico-sanitar care a efectuat testul COVID-19 şi care a primit două rezultate negative la interval de 72 de ore.

Până la expirarea perioadei de carantină, internările noi, de urgenţă, se fac pe secţiile clinice de Chirurgie I, II şi III.

Managementul medical al pacienţilor şi intervenţiile chirurgicale vor fi efectuate de chirurgii vasculari (cu repetarea testelor SARS-CoV-2 pentru a asigura menţinerea statusului de negativi).

Secţiile de Chirurgie Generală vor asigura personalul mediu şi auxiliar pentru monitorizarea şi îngrijirea permanentă a pacienţilor, astfel încât calitatea actului medical să nu aibă de suferit.

De asemenea, a fost începută şi este în curs de finalizare dezinfecţia terminală în Clinica de Chirurgie Vasculară. Aceasta va fi efectuată continuu, în condiţii de siguranţă, până la externarea tuturor pacienţilor şi stingerea tuturor cazurilor pozitive. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Jumătate dintre micile afaceri locale au raportat scăderi ale încasărilor în primele 5 luni ale anului

Publicat

bani

Jumătate dintre micile afaceri autohtone au raportat scăderi ale încasărilor în primele cinci luni ale acestui an, în timp ce un sfert (26%) dintre proprietarii unor astfel de business-uri au declarat că în acest interval le-au crescut încasările, conform unui studiu realizat de Omnicredit, prima platformă fintech 100% online dedicată sprijinirii afacerilor mici din România.

“Micile afaceri din România nu au avut niciodată o situaţie financiară extraordinar de stabilă. Vulnerabilităţile acestor businessuri au fost cu atât mai mult puse în evidenţă în perioada restricţiilor impuse de pandemie, în special în ceea ce priveşte capacitatea financiară de a rezista unor şocuri precum pierderea unor clienţi, încetinirea activităţii economice sau încasările întârziate”, se arată în studiu.

Studiul, efectuat pe baza de clienţi a Omnicredit, reprezentând aproximativ 2.500 de antreprenori, proprietari de afaceri mici şi mijlocii, în perioada ianuarie – mai 2020, a relevat astfel încă o dată slaba capitalizare a sectorului reprezentat de IMM-uri, firme care reprezintă peste 99% din totalul celor înregistrate în ţara noastră.

De asemenea, rezultatele sondajului au arătat că 54% dintre antreprenorii chestionaţi au declarat că în prezent afacerile lor funcţionează cu resurse financiare proprii. Practic, aceste businessuri sunt ţinute pe linia de plutire din aportul financiar personal al proprietarilor.

Rezultatele studiului au mai arătat că doar 7% dintre afaceri se finanţează cu ajutorul unor soluţii de tip factoring sau scontare, deşi acestea nu reprezintă o îndatorare a firmei, ci o modalitate de a încasa la timp facturi, evitând riscul de întârziere a plăţilor de către furnizori.

“Factoringul şi scontarea reprezintă modalităţi de autofinanţare încă puţin utilizate de către IMM-urile din România. (…) Contrar a ceea ce se spune, factoringul nu este un serviciu scump, pentru că nu are alte servicii adăugate (ca la liniile de credit, de exemplu) şi are ca principal cost doar dobânda, de circa 2-3% din valoarea facturii. Acest cost aduce însă şi o serie de beneficii: transformă o plată la termen în lichiditate imediată, antreprenorul poate oferi termene de plată mai lungi sau poate chiar acorda plata în avans la furnizori, pentru a obţine discounturi”, explică Elisa Rusu, CEO şi partener Omnicredit.

Potrivit studiului citat, pandemia a avut un impact considerabil asupra micilor afaceri din România: peste 83% dintre respondenţi au declarat că în această perioadă a fost necesară o suplimentare a capitalului businessului.

“Cele mai multe afaceri care au avut de suferit au apelat, pentru a depăşi dificultăţile financiare aduse de această perioadă, la soluţia cu risc minim a autofinanţării (43%). Însă o pondere relativ mare de afaceri (21%) au folosit soluţii alternative, de tipul facilităţilor oferite de IFN-uri şi companiile fintech. Mai puţin de 10% din businessuri au apelat la fonduri publice sau la tradiţionalele credite bancare”, arată rezultatele studiului.

Cu toate acestea, studiul Omnicredit a revelat şi câteva surprize. Prima este optimismul (moderat) al antreprenorilor chestionaţi. Doar 52% dintre oamenii de afaceri care au răspuns la sondaj anticipează că se vor confrunta cu o scădere a cererii pentru produsele sau serviciile pe care le oferă. Nu mai puţin de două treimi dintre respondenţi au în vedere, pentru acest an, extinderea sau dezvoltarea afacerii, în vreme ce 17% vizează reluarea şi continuarea activităţii la nivelul de dinainte de pandemie.

În schimb, 53% dintre antreprenori apreciază că domeniul lor de activitate şi-a schimbat complet dinamica în urma impactului provocat de pandemie, ceea ce ar putea indica faptul că asistăm la o reorientare a businessurilor către modele de afaceri mai flexibile. Dat fiind că majoritatea oamenilor de afaceri chestionaţi activează în domeniile comerţului şi al serviciilor, probabil că antreprenorii au în vedere tranziţia către operaţiunile online. În continuare, majoritatea proprietarilor de afaceri mici spun că problema cea mai mare cu care se confruntă micile întreprinderi este lipsa accesului la finanţare (85%), urmată de birocraţia şi condiţiile rigide impuse de bănci (83%).

În condiţiile reticenţei businessurilor faţă de birocraţie şi risc, nu este surprinzătoare preferinţa micilor antreprenori pentru soluţiile de microcreditare, atunci când au fost întrebaţi ce soluţii de finanţare au în vedere pentru viitor.

“Dacă 64% au declarat că iau în considerare microcreditele, este cu totul neaşteptată apariţia, pe a doua poziţie în topul opţiunilor de finanţare pentru viitor, a capitalului de risc (fondurile de tip venture capital). Probabil acesta este un efect al consolidării categoriei IMM-urilor din sectorul tehnologiei, clienţi predilecţi ai investitorilor VC, la fel cum probabil că sunt şi scorurile neaşteptat de mari (32%) înregistrate de soluţii precum crowdfundingul şi finanţarea prin “business angels” (30%). În orice caz, este clar că asistăm la o perioadă extrem de activă, marcată de transformări, pentru afaceri”, a adăugat Elisa Rusu.

Omnicredit (omnicredit.ro) este prima platformă fintech de microfinanţare din România care oferă produse de factoring, scontare şi microcreditare, rapid şi cu un minim de documente.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Coronavirusul se poate transmite de la oameni la câini şi pisici

Publicat

Un studiu realizat de cercetători italieni a ajuns la concluzia că oamenii pot transmite noul coronavirus SARS-CoV-2 la pisici şi la câini, transmite luni DPA.

În cadrul studiului au fost testaţi 540 de câini şi 277 de pisici, animale de companie din gospodării din nordul Italiei, în special în regiunea Lombardia, în care cel puţin o persoană a fost infectată cu noul coronavirus, sau în zonele în care s-au înregistrat mai multe cazuri.

Studiul, ce nu a fost încă examinat de experţi independenţi (peer-reviewed), a identificat ancorpi pentru coronavirus la 3,4% dintre câinii şi respectiv 3,9% dintre pisicile testate, fapt care indică infectarea lor cu noul coronavirus.

Testele prin tamponare care caută infecţiile virale active au ieşit negative la toate animalele pentru că perioada de transmitere a virusului s-a încheiat după două săptămâni. Testele au fost realizate în perioada martie – mai a acestui an.

Thomas Mettenleiter, conducătorul Institutului Federal german pentru Cercetări cu privire la Sănătatea Animalelor (FLI), a declarat că rezultatele indică faptul că acest virus circulă între oameni şi animale.

“Acest lucru confirmă ceea ce deja ştiam”, a subliniat Mettenleiter, adăugând că dimensiunile mari ale acestui studiu sunt fără precedent şi că a fost dificil pentru oamenii de ştiinţă să culeagă mostre.

Majoritatea animalelor din studiu provin din gospodării afectate de coronavirus, ceea ce demonstrează că infecţia se transmite în mod general de la oameni la animale, conform lui Mettenleiter.

El a confirmat poziţia FLI conform căreia pisicile şi câinii nu îndeplinesc un rol semnificativ în transmiterea COVID-19 şi că oamenii nu trebuie să-şi limiteze contactul cu propriile animale de companie.

De cealaltă parte însă, persoanele infectate ar trebui să-şi limiteze contactul cu animalele de companie, deşi nu există indicii că animalele pot muri din cauza coronavirusului, conform lui Mettenleiter.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Amendă de 5.000 de lei pentru o terasă din Mamaia care a continuat să funcţioneze după ora 23.00

Publicat

Administratorul unei terase situată în Piaţeta Cazino din Mamaia a fost amendat de către Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) cu 5.000 de lei pentru că nu a încheiat programul duminică seara, la ora 23.00, conform noilor reglementări ale Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, informează IPJ Constanţa.

“În cursul zilei de luni, reprezentanţii ITM Constanţa au luat măsura sancţionării contravenţionale a unui operator economic din staţiunea Mamaia (zona Piaţetei Cazino), cu amenda în valoare de 5.000 de lei, pentru nerespectarea prevederilor legale privind programul de lucru din data de 2 august”, se arată într-o informare a IPJ Constanţa.

Potrivit sursei citate, aproximativ 200 de poliţişti, jandarmi, pompieri şi reprezentanţi ai organelor de control din au acţionat duminică noaptea, pentru verificarea respectării măsurilor de protecţie sanitară în vederea prevenirii şi limitării infectării cu COVID-19, în principalele zone aglomerate din judeţul Constanţa.

Au fost verificate 133 de societăţi comerciale şi au fost aplicate 46 de sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de peste 35.000 de lei, dintre care 16 pentru nerespectarea măsurilor de protecţie individuală, alte trei pentru contravenţii privind protecţia consumatorilor, patru amenzi pentru activităţi ilicite de producţie, comerţ sau prestări de servicii şi 10 sancţiuni pentru fapte de încălcarea unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, conform poliţiştilor. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate