Connect with us

EVENIMENT

Studiu: Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor

Publicat

Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor, potrivit studiului naţional Insights PulseZ.

Studiul a fost realizat de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) şi Insights, din cadrul Romanian Business Leaders (RBL).

„Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgenţă, ca o consecinţă firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunţat la distracţie, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creşterea consumului de produse precum dulciuri şi snacksuri sau jocuri a fost justificată în condiţii de restricţii externe, aceasta fiind considerată o soluţie pentru reducerea nivelului de stres”, se arată într-un comunicat RBL remis miercuri AGERPRES.

Peste 40% dintre respondenţii studiului au renunţat, în perioada stării de urgenţă, la achiziţia de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C şi gadget-uri, dar şi la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-şi atenţia cu prioritate către produse sanitare şi de igienă personală, reflectând interesul şi grija pe care au avut-o pentru sănătate şi siguranţă.

Între 20% şi 30% dintre tineri au renunţat la distracţie (Netflix, jocuri online etc.), dar şi la cărţi, audibooks sau cursuri online.

Întrebaţi despre produsele pe care le achiziţionează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează provenienţa locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil.

Perspectiva de cetăţean global şi grija faţă de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri faţă de produsele eco-friendly.

„Pandemia a forţat creşterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeaşi tendinţă a apărut şi în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români şi-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare. Percepţia şi atitudinea tinerilor faţă de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenţionează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenţionează să facă demersuri pentru a câştiga mai mulţi bani”, se mai arată în comunicat.

În ceea ce priveşte modalitatea de plată, întrebaţi câte plăţi au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgenţă #staiacasă, tinerii şi-au declarat preferinţa pentru plăţile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacţii pe săptămână.

„Studiul Insights PulseZ este un barometru naţional menit să radiografieze modul în care tinerii se poziţionează faţă de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie şi oferă o bază excelentă de analiză decidenţilor din business. În acelaşi timp, studiul ajută organizaţiile care lucrează cu tineri să înţeleagă mai bine care sunt nevoile şi motivaţiile generaţiei Z. Informaţiile obţinute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea şi adaptarea programelor conform nevoilor actuale şi, totodată, permit companiilor care au tineri din generaţia Z ca şi clienţi sau angajaţi săle înţeleagă mai bine comportamentele de consum”, a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.

Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eşantion de 1.115 tineri cu vârste între 16 şi 24 de ani şi este reprezentativ la nivel naţional din punct de vedere al distribuţiei pe sexe, regiunii şi mediului urban-rural. Pe langă informaţii despre comportamentul în online şi de consum al tinerilor din perioada stării de urgenţă, studiul mai cuprinde informaţii şi despre starea emoţională şi activităţile tinerilor, preferinţele şi atitudinile tinerilor cu privire la consum, şcoală şi antreprenoriat, ce îi motivează şi ce îşi doresc tinerii în viaţa personală şi profesională.

Studiul Insights PulseZ a fost făcut de echipa Vreau să fiu Antreprenor şi Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen, Loopaa Marcom, Brandocracy şi Wisemetry Research.

Vreau să fiu Antreprenor este un program naţional care îşi propune să promoveze gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizaţiile să se dezvolte prin potenţialul şi creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali şi inovativi tineri din România.

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de business privat. AGERPRES/(AS – autor: Andreea Marinescu, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Adrian Dădârlat)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

VIDEO: Rețea nouă de alimentare cu apă, la Lupșa. Se fac ultimele probe tehnice la stația de tratare. Precizările Primăriei

Publicat

video: rețea nouă de alimentare cu apă, la lupșa. se

Rețea nouă de alimentare cu apă, la Lupșa. Investiția în noua rețea de alimentare cu apă potabilă din localitățile Lupșa, Hădărău și Lunca se apropie de final.

Potrivit reprezentanților Primăriei Lupșa, în prezent, se fac ultimele probe tehnice și se verificăm bazinul de apă, respectiv stația de tratare.

„Pentru a putea fi conectați la noua rețea de apă potabilă, rugăm toți cetățenii să își facă branșamentele de la limita de proprietate până la locul…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Intervenție de salvare în Cluj. Bărbat prins într-un utilaj agricol, transportat la spital cu elicopterul SMURD

Publicat

interventie dealu negru.jpg






Pompierii din cadrul Detașamentului Huedin au intervenit, vineri, într-o misiune de urgență desfășurată pe un teren agricol din localitatea Dealu Negru, comuna Călățele, unde un bărbat a rămas prins într-un utilaj agricol.

La fața locului au fost mobilizate rapid o autospecială dotată cu modul de descarcerare, o ambulanță SMURD și un echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean.

A intervenit și…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Premierul Ilie Bolojan: Companiile de stat care sunt o gaură neagră pentu buget trebuie lichidate

Publicat

guvernul a aprobat excepții de la limitarea cheltuielilor în administrațiile

Companiile de stat unde sunt pierderi „cronice”, cele care sunt „o gaură neagră” pentru buget trebuie lichidate, a precizat vineri premierul Ilie Bolojan.

„Avem aproape 50 de companii încă în care nu sunt respectate procedurile de desemnare a conducerilor acestora după legislația care este acceptată de Uniunea European.

Aici lucrăm pe două componente. Pe de-o parte, pentru ca în companiile unde sunt pierderi cronice, unde pasivul este mult mai mare decât activul să…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Nobinecluj.ro: De ce merge rău HORECA din Cluj, cât e 1 mp în Făget, cum să-ţi clonezi câinele şi ce e un „divorţ de aeroport”.

Publicat

no bine newsletter umor cluj site cluj24.ro .png






Pentru a fi printre primii care citesc newsletterul de umor cu ştiri şi evenimente din Cluj, scrie adresa ta de mail în câmpul de mai jos şi apasă Subscribe pentru abonare gratuită. „No bine, Cluj” apare în fiecare marţi. 

Dintre subiectele săptămânii pe No bine, Cluj!

🟠 HORECA din Cluj ar traversa o perioadă dificilă, susține Ștefan Gadola, patronul restaurantului de la Chios: „Oamenii ies mai…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate