Connect with us

EVENIMENT

Studiu: Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor

Publicat

Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor, potrivit studiului naţional Insights PulseZ.

Studiul a fost realizat de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) şi Insights, din cadrul Romanian Business Leaders (RBL).

"Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgenţă, ca o consecinţă firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunţat la distracţie, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creşterea consumului de produse precum dulciuri şi snacksuri sau jocuri a fost justificată în condiţii de restricţii externe, aceasta fiind considerată o soluţie pentru reducerea nivelului de stres", se arată într-un comunicat RBL remis miercuri AGERPRES.

Peste 40% dintre respondenţii studiului au renunţat, în perioada stării de urgenţă, la achiziţia de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C şi gadget-uri, dar şi la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-şi atenţia cu prioritate către produse sanitare şi de igienă personală, reflectând interesul şi grija pe care au avut-o pentru sănătate şi siguranţă.

Între 20% şi 30% dintre tineri au renunţat la distracţie (Netflix, jocuri online etc.), dar şi la cărţi, audibooks sau cursuri online.

Întrebaţi despre produsele pe care le achiziţionează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează provenienţa locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil.

Perspectiva de cetăţean global şi grija faţă de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri faţă de produsele eco-friendly.

"Pandemia a forţat creşterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeaşi tendinţă a apărut şi în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români şi-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare. Percepţia şi atitudinea tinerilor faţă de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenţionează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenţionează să facă demersuri pentru a câştiga mai mulţi bani", se mai arată în comunicat.

În ceea ce priveşte modalitatea de plată, întrebaţi câte plăţi au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgenţă #staiacasă, tinerii şi-au declarat preferinţa pentru plăţile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacţii pe săptămână.

"Studiul Insights PulseZ este un barometru naţional menit să radiografieze modul în care tinerii se poziţionează faţă de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie şi oferă o bază excelentă de analiză decidenţilor din business. În acelaşi timp, studiul ajută organizaţiile care lucrează cu tineri să înţeleagă mai bine care sunt nevoile şi motivaţiile generaţiei Z. Informaţiile obţinute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea şi adaptarea programelor conform nevoilor actuale şi, totodată, permit companiilor care au tineri din generaţia Z ca şi clienţi sau angajaţi săle înţeleagă mai bine comportamentele de consum", a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.

Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eşantion de 1.115 tineri cu vârste între 16 şi 24 de ani şi este reprezentativ la nivel naţional din punct de vedere al distribuţiei pe sexe, regiunii şi mediului urban-rural. Pe langă informaţii despre comportamentul în online şi de consum al tinerilor din perioada stării de urgenţă, studiul mai cuprinde informaţii şi despre starea emoţională şi activităţile tinerilor, preferinţele şi atitudinile tinerilor cu privire la consum, şcoală şi antreprenoriat, ce îi motivează şi ce îşi doresc tinerii în viaţa personală şi profesională.

Studiul Insights PulseZ a fost făcut de echipa Vreau să fiu Antreprenor şi Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen, Loopaa Marcom, Brandocracy şi Wisemetry Research.

Vreau să fiu Antreprenor este un program naţional care îşi propune să promoveze gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizaţiile să se dezvolte prin potenţialul şi creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali şi inovativi tineri din România.

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de business privat. AGERPRES/(AS - autor: Andreea Marinescu, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Adrian Dădârlat)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

FOTO: Jandarmii din Alba, alături de comunitatea din Apuseni. Au dus pachete de sărbători pentru 20 de familii

Publicat

foto: jandarmii din alba, alături de comunitatea din apuseni. au

Jandarmii din cadrul Detașamentului 4 Câmpeni al Jandarmeriei Alba au fost alături de comunitățile din zonele montane ale județului, de sărbători.

Au oferit 60 de pachete alimentare pentru 20 de familii aflate în nevoie.

Acțiunea s-a desfășurat în localitățile Scărișoara, Albac, Vidra, Avram Iancu, Mușca, Sartăș, Bistra, Roșia Montană și Lupșa.

Demersul a avut ca scop sprijinirea familiilor care se confruntă cu dificultăți, transmite Jandarmeria Alba.

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

OPINIE. ”Lăcustele” și sfânta coadă de Crăciun

Publicat

vm edito.jpg






Cea mai mare spaimă a românului nu este că ar putea veni vreun război peste el. Să îi spulbere casa vreo bombă, să fie prins într-un schimb de focuri și să fie rănit sau chiar împușcat mortal.

Au mai fost războaie, poate se orientează și scapă de mobilizare, poate trece rapid de partea agresorului și nu va ajunge în prima linie pe front. Nu a fost niciodată să nu fie cumva.

Războiul nu pare ceva...

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Vremea în Alba, în minivacanța de Crăciun 2025: mai frig, ninsori la munte. Prognoza meteo pe zile și localități, 25-28 decembrie

Publicat

vremea în alba, în minivacanța de crăciun 2025: mai frig,

Vremea în Alba, în minivacanța de Crăciun 2025: iarna și-a intrat în drepturi încă din ajunul Crăciunului. După ninsorile de la Alba Iulia și din alte zone ale județului, ziua de Crăciun aduce vreme cu cer mai mult noros. Temperaturile vor fi de 3-4 grade, însă nopțile devin mai reci.

Minimele coboară la -3....-4 grade, iar la finalul săptămânii vor fi condiții de ger, cu până la -9 grade la munte.

În 25 decembrie, de Crăciun, la Alba Iulia vor fi maxime de 4 grade și...

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO: Colinde româneşti pe care să le ascultați în Ajunul Crăciunului. Cele mai frumoase zece cântece care ne încălzesc sufletele

Publicat

video: colinde româneşti pe care să le ascultați în ajunul

Colinde româneşti pe care să le ascultați în Ajunul Crăciunului. Crăciunul bate la ușă, orașele au îmbrăcat și ele haine de sărbătoare iar casele sunt împodobite. E acea perioadă din an când totul capătă o strălucire aparte, iar spiritul sărbătorilor ne învăluie pe toți în căldura sa.

Luna decembrie este cea mai muzicală lună a anului, așa că am adunat zece colinde de Crăciun pe care să le ascultați cu toţii, în jurul bradului.

Fie că pregătiți masa de...

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe