Connect with us

EVENIMENT

Studiu: Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor

Publicat

Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor, potrivit studiului naţional Insights PulseZ.

Studiul a fost realizat de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) şi Insights, din cadrul Romanian Business Leaders (RBL).

„Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgenţă, ca o consecinţă firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunţat la distracţie, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creşterea consumului de produse precum dulciuri şi snacksuri sau jocuri a fost justificată în condiţii de restricţii externe, aceasta fiind considerată o soluţie pentru reducerea nivelului de stres”, se arată într-un comunicat RBL remis miercuri AGERPRES.

Peste 40% dintre respondenţii studiului au renunţat, în perioada stării de urgenţă, la achiziţia de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C şi gadget-uri, dar şi la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-şi atenţia cu prioritate către produse sanitare şi de igienă personală, reflectând interesul şi grija pe care au avut-o pentru sănătate şi siguranţă.

Între 20% şi 30% dintre tineri au renunţat la distracţie (Netflix, jocuri online etc.), dar şi la cărţi, audibooks sau cursuri online.

Întrebaţi despre produsele pe care le achiziţionează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează provenienţa locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil.

Perspectiva de cetăţean global şi grija faţă de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri faţă de produsele eco-friendly.

„Pandemia a forţat creşterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeaşi tendinţă a apărut şi în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români şi-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare. Percepţia şi atitudinea tinerilor faţă de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenţionează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenţionează să facă demersuri pentru a câştiga mai mulţi bani”, se mai arată în comunicat.

În ceea ce priveşte modalitatea de plată, întrebaţi câte plăţi au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgenţă #staiacasă, tinerii şi-au declarat preferinţa pentru plăţile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacţii pe săptămână.

„Studiul Insights PulseZ este un barometru naţional menit să radiografieze modul în care tinerii se poziţionează faţă de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie şi oferă o bază excelentă de analiză decidenţilor din business. În acelaşi timp, studiul ajută organizaţiile care lucrează cu tineri să înţeleagă mai bine care sunt nevoile şi motivaţiile generaţiei Z. Informaţiile obţinute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea şi adaptarea programelor conform nevoilor actuale şi, totodată, permit companiilor care au tineri din generaţia Z ca şi clienţi sau angajaţi săle înţeleagă mai bine comportamentele de consum”, a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.

Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eşantion de 1.115 tineri cu vârste între 16 şi 24 de ani şi este reprezentativ la nivel naţional din punct de vedere al distribuţiei pe sexe, regiunii şi mediului urban-rural. Pe langă informaţii despre comportamentul în online şi de consum al tinerilor din perioada stării de urgenţă, studiul mai cuprinde informaţii şi despre starea emoţională şi activităţile tinerilor, preferinţele şi atitudinile tinerilor cu privire la consum, şcoală şi antreprenoriat, ce îi motivează şi ce îşi doresc tinerii în viaţa personală şi profesională.

Studiul Insights PulseZ a fost făcut de echipa Vreau să fiu Antreprenor şi Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen, Loopaa Marcom, Brandocracy şi Wisemetry Research.

Vreau să fiu Antreprenor este un program naţional care îşi propune să promoveze gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizaţiile să se dezvolte prin potenţialul şi creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali şi inovativi tineri din România.

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de business privat. AGERPRES/(AS – autor: Andreea Marinescu, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Adrian Dădârlat)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

La ISU Alba au început înscrierile pentru admiterea în instituțiile militare de învățământ. Condiții și documente necesare

Publicat

la isu alba au început înscrierile pentru admiterea în instituțiile

La Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Unirea” al judeţului Alba au început înscrierile pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale Ministerului Apărării Naţionale care pregătesc personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, sesiunea iulie-august 2024.

Candidații cu domiciliul sau reședința în județul Alba, pot opta pentru una sau mai multe instituţii de învăţământ în funcție de data stabilită pentru susținerea probelor de…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Genocidul armean, comemorat la Cluj-Napoca. ,,Unul dintre cele mai întunecate momente ale istoriei secolului XX”

Publicat

armeni 4.jpg

Un eveniment menit să comemoreze 109 ani de la genocidul armean a avut loc, miercuri seara, la Muzeul Etnografic al Transilvaniei din Cluj-Napoca, în organizarea comunității armene. Scopul a fost de a onora memoria celor care au suferit în această tragedie, subliniind, totodată, importanța educării publicului și a păstrării memoriei istorice.

,,Privitorule, aș vrea să să te poti împărtăși în și cu durerea noastră, a armenilor, să iei o bucățică din ea,…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

INCENDIU la Sebeș. Mai multe deșeuri depozitate într-o clădire dezafectată au luat foc. Pompierii intervin cu două autospeciale

Publicat

incendiu la sebeș. mai multe deșeuri depozitate într o clădire dezafectată

Un incendiu a izbucnit joi după-amiaza în municipiul Sebeș. Mai multe deșeuri depozitate într-o clădire dezafectată au luat foc. 

Potrivit ISU Alba, Secția de pompieri Sebeș a fost solicitată să intervină pentru localizarea și stingerea unui incendiu în municipiul Sebeș.

La sosirea forțelor de intervenție la locul producerii incendiului acesta se manifesta la mai multe deșeuri depozitate într-o clădire dezafectată.

Pompierii au localizat incendiul și lucrează la…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Admitere școala de subofițeri de pompieri 2024. Locuri disponibile, calendar înscrieri, acte necesare, condiții pentru candidați

Publicat

admitere școala de subofițeri de pompieri 2024. locuri disponibile, calendar

Admitere școala de subofițeri de pompieri 2024. Candidații interesați de carieră în cadrul inspectoratelor pentru situații de urgență au la dispoziție 300 de locuri. Înscrierile se fac în perioada 24 aprilie – 14 mai. 

La Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldeşti sunt disponibile:

  • 275 locuri pentru calificarea „subofiţer de pompieri şi protecţie civilă”
  • 25 de locuri, pentru calificarea „subofiţer…

    Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe