Connect with us

EVENIMENT

Studiu: Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor

Publicat

Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor, potrivit studiului naţional Insights PulseZ.

Studiul a fost realizat de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) şi Insights, din cadrul Romanian Business Leaders (RBL).

„Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgenţă, ca o consecinţă firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunţat la distracţie, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creşterea consumului de produse precum dulciuri şi snacksuri sau jocuri a fost justificată în condiţii de restricţii externe, aceasta fiind considerată o soluţie pentru reducerea nivelului de stres”, se arată într-un comunicat RBL remis miercuri AGERPRES.

Peste 40% dintre respondenţii studiului au renunţat, în perioada stării de urgenţă, la achiziţia de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C şi gadget-uri, dar şi la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-şi atenţia cu prioritate către produse sanitare şi de igienă personală, reflectând interesul şi grija pe care au avut-o pentru sănătate şi siguranţă.

Între 20% şi 30% dintre tineri au renunţat la distracţie (Netflix, jocuri online etc.), dar şi la cărţi, audibooks sau cursuri online.

Întrebaţi despre produsele pe care le achiziţionează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează provenienţa locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil.

Perspectiva de cetăţean global şi grija faţă de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri faţă de produsele eco-friendly.

„Pandemia a forţat creşterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeaşi tendinţă a apărut şi în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români şi-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare. Percepţia şi atitudinea tinerilor faţă de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenţionează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenţionează să facă demersuri pentru a câştiga mai mulţi bani”, se mai arată în comunicat.

În ceea ce priveşte modalitatea de plată, întrebaţi câte plăţi au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgenţă #staiacasă, tinerii şi-au declarat preferinţa pentru plăţile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacţii pe săptămână.

„Studiul Insights PulseZ este un barometru naţional menit să radiografieze modul în care tinerii se poziţionează faţă de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie şi oferă o bază excelentă de analiză decidenţilor din business. În acelaşi timp, studiul ajută organizaţiile care lucrează cu tineri să înţeleagă mai bine care sunt nevoile şi motivaţiile generaţiei Z. Informaţiile obţinute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea şi adaptarea programelor conform nevoilor actuale şi, totodată, permit companiilor care au tineri din generaţia Z ca şi clienţi sau angajaţi săle înţeleagă mai bine comportamentele de consum”, a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.

Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eşantion de 1.115 tineri cu vârste între 16 şi 24 de ani şi este reprezentativ la nivel naţional din punct de vedere al distribuţiei pe sexe, regiunii şi mediului urban-rural. Pe langă informaţii despre comportamentul în online şi de consum al tinerilor din perioada stării de urgenţă, studiul mai cuprinde informaţii şi despre starea emoţională şi activităţile tinerilor, preferinţele şi atitudinile tinerilor cu privire la consum, şcoală şi antreprenoriat, ce îi motivează şi ce îşi doresc tinerii în viaţa personală şi profesională.

Studiul Insights PulseZ a fost făcut de echipa Vreau să fiu Antreprenor şi Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen, Loopaa Marcom, Brandocracy şi Wisemetry Research.

Vreau să fiu Antreprenor este un program naţional care îşi propune să promoveze gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizaţiile să se dezvolte prin potenţialul şi creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali şi inovativi tineri din România.

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de business privat. AGERPRES/(AS – autor: Andreea Marinescu, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Adrian Dădârlat)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

FOTO. Accident rutier pe A3, în apropiere de Câmpia Turzii. O femeie a fost transportată la spital

Publicat

accident autostrada.jpg






Pompierii din cadrul Detașamentului Turda au fost solicitați să intervină luni, în urma unui accident rutier petrecut pe autostrada A3, în apropiere de municipiul Câmpia Turzii.

Potrivit informațiilor preliminare, în eveniment au fost implicate două vehicule, un autoturism și o autoutilitară.

O femeie a fost transportată la spital

La sosirea echipajelor de intervenție, nicio persoană nu era încarcerată,…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Modernizarea străzii Arțarului intră în linie dreaptă. Viceprimarul Dan Tarcea anunță finalizarea lucrărilor

Publicat

dan tarcea strada artarului.jpg






Lucrările de modernizare de pe strada Arțarului se apropie de final, iar șantierul a intrat în etapa ultimelor intervenții. Potrivit viceprimarului Dan Tarcea, echipele au încheiat deja amenajarea trotuarelor și montarea bordurilor, iar în prezent pregătesc carosabilul pentru primul strat de asfalt.

Viceprimarul a precizat că înainte de asfaltare, fiecare segment de drum este nivelat și compactat, pentru a asigura…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Peste 7.300 de deținuți muncesc legal, iar veniturile sistemului penitenciar cresc cu 30%. Modelul clujean extins în toată țara

Publicat

penitenciar gherlap.jpg






Inițiativa lansată la Cluj în toamna anului 2025 a devenit un model național. Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) a intensificat colaborarea cu mediul economic, iar numărul persoanelor private de libertate implicate în activități remunerate crește accelerat, susținând reintegrarea socială și reducerea riscului de recidivă.

Administrația Națională a Penitenciarelor anunță luni extinderea…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Cezar, elevul care luptă cu cancerul, întâmpinat cu aplauze la întoarcerea în clasă la Liceul Maranatha din Cluj-Napoca

Publicat

collage 4 e1764015275760.jpg






Cezar, un elev din Cluj-Napoca care se luptă cu o boală cumplită, s-a întors luni la școală într-o atmosferă emoționantă, fiind întâmpinat cu aplauze, urale și îmbrățișări de la colegi și profesori. Gestul de solidaritate al comunității de la Liceul Teologic Adventist „Maranatha” din Cluj-Napoca arată câtă putere poate da empatia atunci când un copil curajos are nevoie cel mai mult.

Atmosferă…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe