Connect with us

EVENIMENT

Studiu: Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor

Publicat

Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor, potrivit studiului naţional Insights PulseZ.

Studiul a fost realizat de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) şi Insights, din cadrul Romanian Business Leaders (RBL).

„Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgenţă, ca o consecinţă firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunţat la distracţie, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creşterea consumului de produse precum dulciuri şi snacksuri sau jocuri a fost justificată în condiţii de restricţii externe, aceasta fiind considerată o soluţie pentru reducerea nivelului de stres”, se arată într-un comunicat RBL remis miercuri AGERPRES.

Peste 40% dintre respondenţii studiului au renunţat, în perioada stării de urgenţă, la achiziţia de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C şi gadget-uri, dar şi la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-şi atenţia cu prioritate către produse sanitare şi de igienă personală, reflectând interesul şi grija pe care au avut-o pentru sănătate şi siguranţă.

Între 20% şi 30% dintre tineri au renunţat la distracţie (Netflix, jocuri online etc.), dar şi la cărţi, audibooks sau cursuri online.

Întrebaţi despre produsele pe care le achiziţionează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează provenienţa locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil.

Perspectiva de cetăţean global şi grija faţă de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri faţă de produsele eco-friendly.

„Pandemia a forţat creşterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeaşi tendinţă a apărut şi în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români şi-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare. Percepţia şi atitudinea tinerilor faţă de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenţionează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenţionează să facă demersuri pentru a câştiga mai mulţi bani”, se mai arată în comunicat.

În ceea ce priveşte modalitatea de plată, întrebaţi câte plăţi au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgenţă #staiacasă, tinerii şi-au declarat preferinţa pentru plăţile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacţii pe săptămână.

„Studiul Insights PulseZ este un barometru naţional menit să radiografieze modul în care tinerii se poziţionează faţă de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie şi oferă o bază excelentă de analiză decidenţilor din business. În acelaşi timp, studiul ajută organizaţiile care lucrează cu tineri să înţeleagă mai bine care sunt nevoile şi motivaţiile generaţiei Z. Informaţiile obţinute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea şi adaptarea programelor conform nevoilor actuale şi, totodată, permit companiilor care au tineri din generaţia Z ca şi clienţi sau angajaţi săle înţeleagă mai bine comportamentele de consum”, a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.

Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eşantion de 1.115 tineri cu vârste între 16 şi 24 de ani şi este reprezentativ la nivel naţional din punct de vedere al distribuţiei pe sexe, regiunii şi mediului urban-rural. Pe langă informaţii despre comportamentul în online şi de consum al tinerilor din perioada stării de urgenţă, studiul mai cuprinde informaţii şi despre starea emoţională şi activităţile tinerilor, preferinţele şi atitudinile tinerilor cu privire la consum, şcoală şi antreprenoriat, ce îi motivează şi ce îşi doresc tinerii în viaţa personală şi profesională.

Studiul Insights PulseZ a fost făcut de echipa Vreau să fiu Antreprenor şi Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen, Loopaa Marcom, Brandocracy şi Wisemetry Research.

Vreau să fiu Antreprenor este un program naţional care îşi propune să promoveze gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizaţiile să se dezvolte prin potenţialul şi creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali şi inovativi tineri din România.

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de business privat. AGERPRES/(AS – autor: Andreea Marinescu, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Adrian Dădârlat)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

22 august: Sfânta Fecioară Maria Regina, sărbătoare în Calendarul Catolic. Îndemn la rugăciune din partea Papei Leon

Publicat

22 august: sfânta fecioară maria regina, sărbătoare în calendarul catolic.

22 august: Sfânta Fecioară Maria Regina este o sărbătoare relativ recentă în tradiția Bisericii Catolice.

Sărbătoarea a fost instituită oficial de Papa Pius XII în 1954, prin enciclica „Ad Caeli Reginam” (Către Regina Cerurilor).

Vezi și: MESAJE de Sfânta Maria 2025. Felicitări și urări pentru prieteni, familie şi cunoscuţi, de ziua numelui

Papa a ales această dată pentru că era în apropierea sărbătorii Înălțării Maicii Domnului (15 august), creând astfel o…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Emil Boc s-a enervat: Firmele care împrăștie găinaț să anunțe în prealabil. Totul trebuie să fie legal

Publicat

cluj napoca.jpg






Emil Boc spune că cei de la Garda de Mediu trebuie să știe și să facă controale la firmele care împrăștie îngrășământ pe terenurile agricole.

„În primul rând, Garda de Mediu trebuie să se asigure că ceea ce folosesc este legal, iar apoi și clujenii trebuie să fie atenționați înainte și nu după ce mirosul pestilențial pune stăpânire pe oraș”, a declarat primarul.

Boc vrea să se asigure că…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Vicepreședintele ASF anunță schimbări majore în plata pensiei private. Suma retrasă va fi mai mare

Publicat

bani large.jpg






Vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Ștefan Daniel Armeanu, a anunțat joi două modificări esențiale la proiectul de lege privind plata pensiilor private, adoptat în ședința de guvern.

Astfel, suma pe care pensionarii o pot retrage la prima plată va fi mai mare, iar perioada pentru plăți a fosr redusă. De asemenea, aceste modificări vor fi valabile și pentru alte scheme de pensii…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Medicii de familie, plătiți prioritar pentru serviciile prestate. Numărul de pacienți devine criteriu secundar

Publicat

1755826599 medic familie stetoscop pixabay e1732275868499.jpg






Ministerul Sănătății propune schimbarea modului de finanțare a cabinetelor de medicină de familie. Conform proiectului pus în consultare publică, 80% din veniturile medicilor vor fi stabilite în funcție de serviciile acordate pacienților, iar doar 20% pe baza numărului de persoane înscrise pe liste. 

Noul sistem de plată schimbă raportul actual, unde până la 70% din venituri sunt generate din plata „per…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe