EVENIMENT
Studiu: Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor
Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor, potrivit studiului naţional Insights PulseZ.
Studiul a fost realizat de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) şi Insights, din cadrul Romanian Business Leaders (RBL).
„Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgenţă, ca o consecinţă firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunţat la distracţie, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creşterea consumului de produse precum dulciuri şi snacksuri sau jocuri a fost justificată în condiţii de restricţii externe, aceasta fiind considerată o soluţie pentru reducerea nivelului de stres”, se arată într-un comunicat RBL remis miercuri AGERPRES.
Peste 40% dintre respondenţii studiului au renunţat, în perioada stării de urgenţă, la achiziţia de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C şi gadget-uri, dar şi la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-şi atenţia cu prioritate către produse sanitare şi de igienă personală, reflectând interesul şi grija pe care au avut-o pentru sănătate şi siguranţă.
Între 20% şi 30% dintre tineri au renunţat la distracţie (Netflix, jocuri online etc.), dar şi la cărţi, audibooks sau cursuri online.
Întrebaţi despre produsele pe care le achiziţionează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează provenienţa locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil.
Perspectiva de cetăţean global şi grija faţă de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri faţă de produsele eco-friendly.
„Pandemia a forţat creşterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeaşi tendinţă a apărut şi în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români şi-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare. Percepţia şi atitudinea tinerilor faţă de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenţionează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenţionează să facă demersuri pentru a câştiga mai mulţi bani”, se mai arată în comunicat.
În ceea ce priveşte modalitatea de plată, întrebaţi câte plăţi au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgenţă #staiacasă, tinerii şi-au declarat preferinţa pentru plăţile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacţii pe săptămână.
„Studiul Insights PulseZ este un barometru naţional menit să radiografieze modul în care tinerii se poziţionează faţă de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie şi oferă o bază excelentă de analiză decidenţilor din business. În acelaşi timp, studiul ajută organizaţiile care lucrează cu tineri să înţeleagă mai bine care sunt nevoile şi motivaţiile generaţiei Z. Informaţiile obţinute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea şi adaptarea programelor conform nevoilor actuale şi, totodată, permit companiilor care au tineri din generaţia Z ca şi clienţi sau angajaţi săle înţeleagă mai bine comportamentele de consum”, a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.
Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eşantion de 1.115 tineri cu vârste între 16 şi 24 de ani şi este reprezentativ la nivel naţional din punct de vedere al distribuţiei pe sexe, regiunii şi mediului urban-rural. Pe langă informaţii despre comportamentul în online şi de consum al tinerilor din perioada stării de urgenţă, studiul mai cuprinde informaţii şi despre starea emoţională şi activităţile tinerilor, preferinţele şi atitudinile tinerilor cu privire la consum, şcoală şi antreprenoriat, ce îi motivează şi ce îşi doresc tinerii în viaţa personală şi profesională.
Studiul Insights PulseZ a fost făcut de echipa Vreau să fiu Antreprenor şi Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen, Loopaa Marcom, Brandocracy şi Wisemetry Research.
Vreau să fiu Antreprenor este un program naţional care îşi propune să promoveze gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.
Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizaţiile să se dezvolte prin potenţialul şi creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali şi inovativi tineri din România.
Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de business privat. AGERPRES/(AS – autor: Andreea Marinescu, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Adrian Dădârlat)
EVENIMENT
USR Cluj, cel mai bun rezultat din țară la prezidențiale: Clujul este fruntaș în ceea ce privește poziționarea pro-europeană
Alegerile prezidențiale au marcat un record electoral în județul Cluj, care a devenit cel mai mare susținător al candidatei USR, Elena Lasconi.
Reprezentanții USR Cluj au mulțumit clujenilor pentru încrederea acordată și au făcut apel la mobilizare atât pentru turul II al alegerilor prezidențiale, cât și pentru viitoarele alegeri parlamentare, într-o conferință de presă susținută marți la sediul partidului.
Clujul, bastion pentru Elena Lasconi
Cu un total…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Ce tip de vot poate alunga, pe 1 Decembrie, incertitudinea ce riscă să arunce țara în haos (PE)
Incertitudinea din România poate să provoace haos economic și politic, avertizează analiștii financiari. Ca alternativă, social-democrații propun stabilitate și încredere la alegerile parlamentare.
Analiștii financiari trag un semnal de alarmă cu privire la prăbușirea Bursei dinBucurești și creșterea dobânzilor la care România se împrumută, din cauza incertitudinii politice. Aceștia au observat deja o vânzare masivă de obligațiuni românești de către…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Programul complet al evenimentelor de Ziua Națională a României la Cluj-Napoca. Defilare militară, concerte, spectacol de drone
Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca invită clujenii, dar și turiștii să sărbătorească împreună Ziua Națională a României., 1 Decembrie Manifestările din acest an se vor desfășura în Piața Mihai Viteazul, Piața Avram Iancu și Piața Unirii.
Evenimentele debutează cu ceremonialul de depunere de jerbe și flori în Piața Mihai Viteazul, de la ora 10:30. Manifestările organizate de Primăria și Consiliul local Cluj-Napoca, Instituția Prefectului Județul…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Directoratul de Securitate Cibernetică: O nouă campanie de fraudă prin apeluri vizează utilizatorii români
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unei noi campanii de spoofing prin apeluri vizează utilizatorii români. Prin intermediul apelurilor, românii sunt convinși să dea atacatorilor informații cu caracter sensibil, în special date bancare.
„Există o nouă serie de tentative de fraudă care se folosește de spoofing-ul telefonic pentru a convinge utilizatorii români să partajeze atacatorilor date cu caracter sensibil, în special date…
Citește mai mult pe Cluj24.ro