Connect with us

EVENIMENT

Studiu: Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor

Publicat

Tinerii au renunţat la distracţie în perioada stării de urgenţă, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor, potrivit studiului naţional Insights PulseZ.

Studiul a fost realizat de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) şi Insights, din cadrul Romanian Business Leaders (RBL).

„Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgenţă, ca o consecinţă firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunţat la distracţie, şi-au făcut cumpărăturile online şi au devenit mai conştiincioşi cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creşterea consumului de produse precum dulciuri şi snacksuri sau jocuri a fost justificată în condiţii de restricţii externe, aceasta fiind considerată o soluţie pentru reducerea nivelului de stres”, se arată într-un comunicat RBL remis miercuri AGERPRES.

Peste 40% dintre respondenţii studiului au renunţat, în perioada stării de urgenţă, la achiziţia de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C şi gadget-uri, dar şi la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-şi atenţia cu prioritate către produse sanitare şi de igienă personală, reflectând interesul şi grija pe care au avut-o pentru sănătate şi siguranţă.

Între 20% şi 30% dintre tineri au renunţat la distracţie (Netflix, jocuri online etc.), dar şi la cărţi, audibooks sau cursuri online.

Întrebaţi despre produsele pe care le achiziţionează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează provenienţa locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil.

Perspectiva de cetăţean global şi grija faţă de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri faţă de produsele eco-friendly.

„Pandemia a forţat creşterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeaşi tendinţă a apărut şi în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români şi-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare. Percepţia şi atitudinea tinerilor faţă de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenţionează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenţionează să facă demersuri pentru a câştiga mai mulţi bani”, se mai arată în comunicat.

În ceea ce priveşte modalitatea de plată, întrebaţi câte plăţi au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgenţă #staiacasă, tinerii şi-au declarat preferinţa pentru plăţile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacţii pe săptămână.

„Studiul Insights PulseZ este un barometru naţional menit să radiografieze modul în care tinerii se poziţionează faţă de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie şi oferă o bază excelentă de analiză decidenţilor din business. În acelaşi timp, studiul ajută organizaţiile care lucrează cu tineri să înţeleagă mai bine care sunt nevoile şi motivaţiile generaţiei Z. Informaţiile obţinute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea şi adaptarea programelor conform nevoilor actuale şi, totodată, permit companiilor care au tineri din generaţia Z ca şi clienţi sau angajaţi săle înţeleagă mai bine comportamentele de consum”, a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.

Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eşantion de 1.115 tineri cu vârste între 16 şi 24 de ani şi este reprezentativ la nivel naţional din punct de vedere al distribuţiei pe sexe, regiunii şi mediului urban-rural. Pe langă informaţii despre comportamentul în online şi de consum al tinerilor din perioada stării de urgenţă, studiul mai cuprinde informaţii şi despre starea emoţională şi activităţile tinerilor, preferinţele şi atitudinile tinerilor cu privire la consum, şcoală şi antreprenoriat, ce îi motivează şi ce îşi doresc tinerii în viaţa personală şi profesională.

Studiul Insights PulseZ a fost făcut de echipa Vreau să fiu Antreprenor şi Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen, Loopaa Marcom, Brandocracy şi Wisemetry Research.

Vreau să fiu Antreprenor este un program naţional care îşi propune să promoveze gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizaţiile să se dezvolte prin potenţialul şi creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali şi inovativi tineri din România.

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de business privat. AGERPRES/(AS – autor: Andreea Marinescu, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Adrian Dădârlat)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Prins la volan cu permisul suspendat: tânăr de 19 ani din Blaj, cercetat de polițiști

Publicat

prins la volan cu permisul suspendat: tânăr de 19 ani

Un tânăr de 19 ani din Blaj este cercetat de polițiști după ce a fost prins în timp ce conducea, deși avea permisul suspendat. 

Potrivit IPJ Alba, joi, 11 decembrie, în jurul orei 20.00, polițiștii rutieri din municipiul Blaj au oprit, pentru control, pe strada Gheorghe Barițiu din municipiul Blaj, un autoturism condus de un tânăr de 19 ani, din municipiul Blaj.

Din verificări a reieșit că acesta are dreptul de conducere suspendat.

Cercetările sunt continuate sub aspectul…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

CFR Cluj – Csikszereda, duel cu miză uriașă în SuperLigă. „Feroviarii”, obligați să câștige

Publicat

cfr cluj rapid e1763920216289.jpg






CFR Cluj și Csikszereda se înfruntă vineri, de la ora 20:30, într-un meci care poate deveni un punct de cotitură pentru formația din Gruia.

După un start de sezon sub așteptări, CFR Cluj nu-și mai permite pași greșiți, iar confruntarea din această seară vine într-un moment în care presiunea crește de la etapă la etapă.

CFR Cluj, sezon complicat și distanță alarmantă față de play-off

Cu doar 20 de…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Amenzi de peste 3 milioane lei date de Antifrauda ANAF după control la firme de ridesharing. Măsuri dispuse

Publicat

amenzi de peste 3 milioane lei date de antifrauda anaf

Direcţia Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul ANAF anunță intensificarea acțiunilor de control la nivel național în domeniul transportului alternativ de persoane. Sunt vizați operatorii economici identificați cu risc fiscal ridicat pe baza analizelor recente.

În perioada septembrie-noiembrie au fost aplicate amenzi de peste 3 milioane lei.

Acţiunile sunt orientate operatorii cu risc fiscal major, prin utilizarea instrumentelor digitale actuale – E-factura, RO e-TVA, RO…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Lapte praf pentru bebeluși, retras de la vânzare din magazine din Alba și din țară. Loturi contaminate cu bacterii

Publicat

shrinkflația: magazinele vor fi obligate să pună etichete speciale pentru

Mai multe loturi de lapte praf pentru bebeluși au fost retrase de la vânzare din supermarketuri din Alba și din țară, anunță ANSVSA. Pentru unele loturi a fost confirmată contaminarea cu bacterii.

A fost semnalată prezența Bacillus cereus pe una dintre liniile de producție din fabrica de origine, linie pe care au fost produse loturile vizate.

Bacillus cereus este o bacterie care poate provoca intoxicații alimentare, manifestate prin simptome gastro-intestinale precum greață,…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe