Connect with us

ACTUALITATE

Studiu: Tinerii din România îşi aleg, astăzi, jobul în funcţie de ceea ce le place să facă

Publicat

Tinerii din România îşi aleg, astăzi, jobul în funcţie de ceea ce le place să facă cel mai mult, 51% şi-au propus să economisească iar 48% să câştige mai mulţi bani în 2021, comparativ cu pierderile suferite anul trecut, arată datele studiului naţional Insights PulseZ.

De asemenea, 62% dintre reprezentanţii generaţiei Z consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă în viaţă, urmată de independenţa financiară (57%) şi de sănătate (41%).

45% dintre participanţi spun că sunt mult mai atenţi la cheltuielile pe care le fac, în vreme ce 25% dintre ei şi-au propus să investească mai mult ca anul trecut. De altfel, intenţiile de investiţii se remarcă îndeosebi în rândul sexului masculin (33%), în comparaţie cu reprezentantele sexului feminin (18%).

Intenţiile de a investi se remarcă mai mult în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 şi 18 ani

Interesant este faptul că intenţiile de a investi se remarcă mai mult în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 şi 18 ani (30%) decât în cazul celor de peste 21 de ani – doar 19% dintre aceştia având astfel de intenţii.

„Tinerii din generaţia Z (cei născuţi după 1995, n.r.) nu au în vedere economisirea doar în ideea clasică de a pune bani deoparte într-un cont separat, de exemplu, ci sunt foarte interesaţi de încheierea unor asigurări. Ei vizează produse de asigurare cu economisire pe termen mediu şi, de asemenea, vor să facă rezerve pentru situaţii neprevăzute.

Românii din segmentul foarte tânăr au un comportament matur şi responsabil

Este o concluzie interesantă şi îmbucurătoare a acestui studiu, pentru că ne arată faptul că românii din segmentul foarte tânăr au un comportament matur şi responsabil, în ceea ce priveşte planificarea financiară”, a declarat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România şi partener în cadrul cercetării.

În ceea ce priveşte produsele pe care tinerii le achiziţionează, în prezent, cele de tip FMCG (băuturi răcoritoare, batoane de ciocolată, snacks-uri, mâncare comandată cu livrare) se numără printre consumabilele pe care aceştia le cumpără, în continuare, cel mai mult, raportat la perioada pandemiei.

Există categorii unde preferinţele de achiziţie sunt dictate de sex, de vârstă, de preferinţele personale ori de resursele financiare, după cum urmează: jocurile video – 17% dintre băieţi le cumpără la fel de des ca-n trecut (faţă de 6% dintre fete), cărţi/audiobooks – 32% dintre fete le achiziţionează la fel de des (vs. 25% dintre băieţi), produse IT & gadgeturi – 35% dintre băieţi le cumpără la fel de des (vs. 27% dintre fete), mâncarea cu livrare – 37% mai mult în prezent faţă de înainte de pandemie în rândul celor peste 21 de ani (vs. 21% – 16-18 ani).

A crescut numărul celor care au început să cumpere mai mult din online decât din offline

Comparativ cu anul trecut, a crescut numărul celor care au început să cumpere mai mult din online decât din offline (18% faţă de 12%), o ipoteză validă fiind ideea că achiziţiile online sunt un obicei accentuat post pandemie, potrivit autorilor cercetării.

95% dintre tineri preferă să utilizeze, cel mai des, plata cu numerar, o treime dintre ei declarând că fac peste 10 astfel de plăţi pe săptămână.

În ceea ce priveşte plata online, o altă modalitate de plată agreată de tineri, aceasta este utilizată între 1 şi 4 ori pe săptămână de 62% dintre ei. De altfel, şi cardul bancar utilizat la magazin este o metodă des folosită, el fiind menţionat de 80% dintre participanţi. Doar 45% dintre tineri folosesc telefonul ca mijloc de plată.

82% dintre participanţii la studiu au menţionat că îşi doresc să le placă ceea ce fac

Întrebaţi care sunt cei mai importanţi factori de care ţin cont în alegerea jobului şi a domeniului de activitate, 82% dintre participanţii la studiu au menţionat că îşi doresc să le placă ceea ce fac, dar şi echipa alături de care lucrează şi atmosfera de lucru (63%), precum şi pachetul salarial (60%) şi flexibilitatea programului (60%).

Fetele acordă şi mai mare importanţă faptului că se simt bine cu ceea ce fac la job (84%) comparativ cu băieţii (78%), iar 50% dintre tinere menţionează şi beneficiile extrasalariale printre aspectele motivatoare (vs. 42% în rândul băieţilor).

De altfel, domeniile umaniste (psihologie, resurse umane, sociologie) se află pe primul loc în rândul preferinţelor generaţiei Z (24%) – mai mult în rândul fetelor (32%) vs. a băieţilor (14%), urmate îndeaproape de domeniul IT şi de inginerie – prima alegere în cazul băieţilor (35%) vs. 12% fete. Totodată, cercetarea arată că tinerele sunt cele care aleg într-o mai mare măsură un job în educaţie (20% vs 10% băieţi) ori în publicitate, PR ori marketing (20% vs 5% băieţi).

Când vine vorba despre factorii care îi motivează cel mai mult în viaţă, aceştia sunt stabili, indiferent de vârstă, de contextul economic/social, iar preferinţele sunt clare: 62% consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă, urmată de independenţa financiară (57%) şi de sănătate (41%).

Tinerii au început să acorde mai multă atenţie nevoii de dezvoltare psihologică şi emoţională

Totodată, tinerii au început să acorde mai multă atenţie nevoii de dezvoltare psihologică şi emoţională (36% în 2021 vs. 31% în 2020), în detrimentul unei cariere de succes (31% în 2021 vs. 36% în 2020).

Studiul „Insights PulseZ”, aflat la cea de-a doua ediţie naţională, a fost conceput şi coordonat de specialiştii programelor naţionale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) şi „Insights” – din cadrul organizaţiei Romanian Business Leaders (RBL) şi realizat de agenţia de studii de piaţă iZi data în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România – pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional (urban+rural, tineri cu vârste cuprinse intre 16 si 24 de ani).

„Vreau să fiu Antreprenor”

„Vreau să fiu Antreprenor” (VSFA) este un program naţional, lansat în 2013, parte a organizaţiei Romanian Business Leaders (RBL), care promovează gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România. În prezent, VSFA numără 10 comunităţi locale de antreprenori, care creează şi implementează proiecte de impact pentru aproximativ 32.000 de tineri.

Programul „Insights”, parte a asociaţiei Romanian Business Leaders, este de a sprijini organizaţiile să se dezvolte prin potenţialul şi creativitatea unora dintre cei mai inovatori antreprenori din România. În 2019, Insights a primit premiul pentru „Top 10 programe globale pentru dezvoltarea ecosistemului de inovaţie” din partea Agenţiei Naţiunilor Unite pentru Informaţii şi Telecomunicaţii (ITU).

Romanian Business Leaders

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, non-guvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de business privat. Proiectele sale, care au la bază factori precum educaţia, antreprenoriatul şi buna guvernare, sunt iniţiate şi dezvoltate de cei peste 200 de membri voluntari, antreprenori şi executivi de top din România.

IZI data este o agenţie de studii de piaţă al cărei scop este să democratizeze cercetarea de piaţă, făcând-o uşor de folosit şi de înţeles, atât pentru branduri consacrate dar şi pentru start-ups, antreprenori, ONG-uri şi antreprenori sociali. IZI data utilizează instrumente agile, intuitive precum şi cele de tip DIY.

Agerpres


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Alegerile din Germania. SPD, liberalii şi Verzii anunţă un acord preliminar pentru formarea unui guvern

Publicat

olaf scholz

Social-democraţii (SPD), care au obţinut cel mai bun scor în alegerile din Germania, Verzii şi Liber-Democraţii (FDP) au anunţat vineri că au ajuns la un acord preliminar în vederea formării unui guvern, relatează AFP, Reuters şi DPA.

„Am reuşit efectiv să ne punem de acord asupra unui document. Este un rezultat foarte bun, asta arată cu claritate că un guvern poate fi format în Germania”, a declarat social-democratul Olaf Scholz, probabil viitor cancelar, în cadrul unei declaraţii de presă împreună cu liderii partidelor ecologist şi liberal.

„Un nou început este posibil cu cele trei partide”, a mai spus Scholz.

Potrivit unui draft de document consultat de Reuters, cele trei partide s-au pus de acord asupra unor puncte majore, printre care şi renunţarea la centralele pe cărbune până în 2030.

De asemenea, ei au convenit ca 2% din suprafaţă să fie folosită pentru turbine eoliene pe pământ, ca pe toate acoperişurile adecvate să se instaleze panouri solare şi ca timpul pentru acordarea permiselor necesare să se reducă la jumătate, se menţionează în draft.

De asemenea, relatează AFP, social-democraţii, ecologiştii şi liberalii vor să menţină limitările la datoria publică înscrise în constituţia naţională şi au promis să nu mărească impozitele.

Cele trei partide vor să crească investiţiile în următorii ani, dar „în cadrul frânei pentru îndatorare constituţionale” germane, care limitează strict posibilităţile de deficit public.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 73.000 de români vaccinați în ultimele 24 de ore. Aproape 40.000 s-au vaccinat cu prima doză

Publicat

vaccin romani 24 de ore 15 octombrie 2021

Peste 73.000 de români s-au vaccinat în ultimele 24 de ore, iar dintre aceștia aproape 40.000 și-au făcut prima doză, a anunțat vineri CNCAV.

Astfel, dintre cele 73.377 de persoane vaccinate în ultimele 24 de ore, 39.052 au primit prima doză, 7.105 pe cea de-a doua, iar 27.220 au primit a treia doză de vaccin.

De la începutul campaniei, în România au fost vaccinate cu prima doză 5.926.645 de persoane, în timp ce 5.635.246 persoane au schema de vaccinare completă. Alți 492.263 de români au primit și a treia doză de vaccin.

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 37 de reacții adverse, iar numărul total al reacțiilor adverse raportate de la debutul campaniei, în decembrie 2020, a ajuns la 17.724.

CNCAV precizează că 115 reacții adverse sunt în curs de investigare.
(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Incident șocant în Marea Britanie: Un parlamentar conservator a murit, după ce a fost înjunghiat într-o biserică

Publicat

marea britanie
arhiva foto

Deputatul britanic David Amess din Partidul Conservator al premierului Boris Johnson şi-a pierdut viaţa, vineri după ce a fost înjunghiat de un bărbat care a intrat la o întâlnire electorală cu alegătorii din districtul său, a anunţat poliţia, citată de Reuters şi AFP.

Deputatul David Amess, în vârstă de 69 de ani, membru al Camerei Comunelor pentru circumscripţia Southend West din comitatul Essex, a fost atacat în jurul prânzului în Biserica metodistă Belfairs din oraşul Leigh-on-Sea.

Poliţia a pătruns în biserică şi susţine că un bărbat a fost arestat sub suspiciunea de crimă. Poliţia a precizat că nu mai caută pe altcineva în legătură cu acest incident.

Serviciile de urgenţă au făcut mari eforturi pentru a-i salva viaţa, dar în zadar. „A fost tratat de serviciile de urgenţă dar, din păcate, a murit la faţa locului”, a precizat poliţia.

„Un bărbat în vârstă de 25 de ani a fost arestat rapid după ce poliţiştii au ajuns la faţa locului sub suspiciunea de crimă şi un cuţit a fost recuperat”, a mai menţionat poliţia.

În vârstă de 69 de ani, David Amess, căsătorit şi tatăl a cinci copii, a fost ales prima dată în legislativul britanic în anul 1983, când a reprezentat circumscripţia Basildon. Apoi, în 1997, a candidat pentru circumscripţia Southend West.

Colegii din parlament şi-au exprimat şocul şi i-au adus un omagiu lui Amess, care avea întâlniri cu alegătorii în prima şi a treia vinere a lunii, afirmând că era foarte scrupulos în îndeplinirea obligaţiilor către circumscripţia sa.

„A fost înjunghiat de mai multe ori”, a declarat John Lamb, un consilier local aflat la faţa locului, pentru Reuters.

Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Agenţia Europeană pentru Medicamente examinează un cocktail de anticorpi dezvoltat de AstraZeneca

Publicat

Agenţia Europeană pentru Medicamente (EMA) a declarat joi că a început să examineze un cocktail de anticorpi dezvoltat de AstraZeneca împotriva COVID-19, deschizând calea către o posibilă autorizare pentru utilizarea medicamentului în Uniunea Europeană, relatează AFP.

Studiile clinice au arătat că medicamentul AZD7442, o combinaţie de anticorpi, reduce simptomele severe şi decesele asociate maladiei, a declarat luni compania anglo-suedeză AstraZeneca.

Decizia de lansare a unei proceduri de examinare continuă a cocktailului de anticorpi, numit de asemenea „Evusheld”, „se bazează pe rezultatele preliminare ale studiilor clinice, care sugerează că medicamentul poate ajuta la protejarea împotriva bolii”, a declarat într-un comunicat Agenţia Europeană pentru Medicamente, cu sediul la Amsterdam.

Poate dura câteva luni între începerea examinării continue de către EMA şi o eventuală autorizare a medicamentului.

Versiuni sintetice ale anticorpilor naturali

Anticorpii monoclonali – care recunosc o moleculă specifică a virusului sau bacteriei ţintă – sunt versiuni sintetice ale anticorpilor naturali. Ei sunt administraţi persoanelor deja infectate, pentru a compensa deficienţele sistemului imunitar. Acest lucru este diferit de un vaccin, care stimulează organismul să producă propriul răspuns imun.

Vaccinul AstraZeneca anti-COVID-19 este unul dintre cele patru vaccinuri aprobate în prezent de EMA.

Studiul clinic care are la bază medicamentul AZD7442

Studiul clinic care are la bază medicamentul AZD7442 „a determinat o reducere satisfăcătoare din punct de vedere statistic a cazurilor de COVID-19 grave şi a deceselor asociate maladiei, în comparaţie cu un placebo, în rândul pacienţilor care nu erau spitalizaţi şi care prezentau simptome uşoare sau moderate”, se precizează într-un comunicat publicat de compania AstraZeneca.

Studiul a fost realizat în rândul a 903 participanţi, dintre care 90% făceau parte din categoriile de pacienţi consideraţi cu risc înalt de a dezvolta forme severe de COVID-19, inclusiv persoane cu comorbidităţi. Agerpres

Citește mai departe