ACTUALITATE
Studiu: Un român din patru iese în oraş de 2-3 ori pe săptămână. 1 din 10 români preferă să stea în casă
Unul din 10 români nu obişnuieşte deloc să iasă din casă pentru a petrece timp liber, în timp ce unul din patru români face acest lucru de două – trei ori pe săptămână motivat fiind şi de stabilitatea financiară pe care o are, relevă rezultatele unui studiu publicat marţi.
Conform analizei Reveal Marketing Research, de ieşiri mai dese în oraş (4-6 ori pe săptămână) se bucură mai puţin de unul din zece români, pe acest segment extrem de activ, femeile fiind de cinci ori mai numeroase decât bărbaţii, raportul fiind de un domn la cinci doamne.
Unul din patru români iese în oraş de două sau trei ori pe săptămână, iar dintre aceştia cei mai mulţi (31,3%) au între 35-44 de ani.
În schimb, mulţi români sunt mai ponderaţi, alegând să iasă la plimbare o dată pe săptămână (16,1%) sau chiar mai rar, de 2-3 ori pe lună (17,4%). La polul opus se află unul din 10 români care nu obişnuieşte deloc să iasă din casă. Realizatorii studiului precizează că în această tipologie se încadrează fie cei foarte tineri (18-24), fie cei de peste 55 de ani.
Potrivit sursei citate, cele mai populare activităţi în rândul românilor sunt şi cele mai necostisitoare. Astfel, mai mult de jumătate dintre respondenţi preferă să asculte muzică, să vizioneze filme, să iasă la plimbare în parc sau pur şi simplu să se relaxeze.
Categoria tinerilor şi a persoanelor trecute de 55 de ani (61,8%) adoră să se joace pe telefon, calculator sau consolă. În plus, indiferent de vârstă, peste 40% dintre cei intervievaţi declară că îşi petrec orele libere accesând reţele sociale.
„Rezultate peste medie întâlnim la tinerii sub 25 de ani care preferă să gătească, în timp ce adulţii între 35-44 de ani manifestă interes sporit pentru sport şi mişcare. Ieşirile în oraş sau vizitele la rude şi prieteni sunt modalităţi de relaxare şi socializare preferate în general de jumătate dintre tineri. Pe măsură ce înaintează în vârstă, românii sunt mai puţin interesaţi de aceste aspecte, ajungând să fie alese doar de un sfert dintre respondenţii mai bătrâni. Aproximativ unul din trei români este pasionat de citit sau de călătorii, în timp ce doar unul din cinci alege să facă drumeţii sau fotografii, procentele fiind mai mari în rândul tinerilor”, se arată în studiu.
Dintre activităţile cel mai puţin populare fac parte participarea la târguri, expoziţii şi evenimente culturale, frecventate de aproximativ unul din zece români.
Studiul a fost realizat de Reveal Marketing Research, în luna octombrie a acestui an, pe un eşantion reprezentativ de 1.002 persoane din mediul urban, dintre care 485 de bărbaţi şi 520 de femei, cu vârsta de peste 18 ani.
Reveal Marketing Research este o companie cu capital românesc înfiinţată în anul 2007 ce oferă soluţii de cercetare de piaţă complete (tradiţionale şi digitale), strategie şi consultanţă în crearea mărcii şi abordarea clienţilor, date rapide şi de încredere în România şi Europa Centrală şi de Est. AGERPRES