Connect with us

EDUCATIE

Supraveghetoarea unui internat din Focșani, acuzată că a lovit un elev. Polițiștii au întocmit dosar penal pentru lovire și alte violențe

Publicat

lovit
sursa foto: adevarul.ro

Poliţiştii vrânceni au întocmit dosar penal pentru lovire şi alte violenţe, după ce un adolescent în vârstă de 17 ani, elev al unui liceu din Focşani, a declarat că ar fi fost lovit de mai multe ori, în noaptea de duminică spre luni, de supraveghetoarea internatului unde acesta locuieşte pe perioada şcolii, potrivit Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Vrancea.

“În timpul nopţii de duminică spre luni, am fost sesizaţi de Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean ‘SF. Pantelimon’ din Focşani asupra faptului că un tânăr de 17 ani, care stă la un internat din Focşani, ar fi declarat că a fost lovit de o doamnă pedagog, cu un băţ peste braţ. În cauză a fost deschis dosar penal lovire şi alte violenţe”, a declarat, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al IPJ Vrancea, agent şef adjunct Paula Enache.

Potrivit reprezentanţilor spitalului judeţean, adolescentul a ajuns la spital puţin după miezul nopţii, fiind diagnosticat cu “traumatism braţ stâng prin agresiune, cu echimoze locale”.

Poliţiştii continuă cercetările pentru stabilirea cu exactitate a faptelor şi luarea măsurilor legale care se impun. AGERPRES

Citește mai departe
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

UBB a inaugurat şase mini-biblioteci în aer liber, în Parcul ”Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca

Publicat

Sursa foto: UBB Cluj

Şase căsuţe cu cărţi au fost inaugurate vineri în Parcul Sportiv “Iuliu Haţieganu”, al Universităţii “Babeş-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca, acestea fiind nişte mini-biblioteci dedicate celor care vor să citească în aer liber sau care vor să împrumute cărţi pentru acasă.

Potrivit prorectorul UBB, Cristian Litan, cititorii pot şi să aducă, dacă doresc, cărţi în aceste mini-biblioteci din parc, proiectul fiind coordonat în parteneriat cu Biblioteca Judeţeană “Octavian Goga” din Cluj.

“Clujenii iubitori de sport şi lectură în aer liber vor putea îmbina cele două activităţi, care formează, împreună, o echipă foarte bună. În parc au fost amplasate căsuţele cu cărţi în zonele de joacă pentru copii, lângă băncile de pe aleea principală şi în zona foişoarelor. Cărţile vor putea fi citite pe loc sau vor putea fi împrumutate acasă, condiţia fiind ca ele să fie aduse înapoi sau să fie înlocuite cu alte cărţi. Oricine va dori să doneze cărţi pentru aceste mini-biblioteci o va putea face lăsându-le în căsuţele din parc. Prin această acţiune, dorim să încurajăm lectura în aer liber, în spaţiile publice, să promovăm o atitudine responsabilă faţă de bunurile folosite în comun şi, totodată, să încurajăm schimbul de cărţi între oameni”, a spus prorectorul Cristian Litan.

Acesta a mai afirmat că dacă proiectul va fi unul de succes, atunci universitatea ar putea suplimenta numărul de căsuţe cu cărţi.

La rândul său, directorul Bibliotecii Judeţene “Octavian Goga”, Sorina Stanca, a spus că în mini-biblioteci, care are fiecare 20 de cărţi, au fost aduse volume pentru toate gusturile.

“Sunt cărţi de beletristică, pentru copii dar şi pentru părinţi, dar şi de alte tipuri. Iniţiativa va fi continuată şi ne gândim să amplasăm astfel de căsuţe în Grădina Botanică sau în Parcul Feroviarilor. Ne dorim să fim cât mai aproape de cititori”, a afirmat Stanca.

Iniţiativa de înfiinţare a mini-bibliotecilor face parte din seria de evenimente realizate în Săptămâna Naţională a Bibliotecilor, care se desfăşoară în perioada 15-19 aprilie 2019. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Un licean din Cluj-Napoca, premiul I la Olimpiada Internaţională de Limbă şi literatură latină din Italia

Publicat

olimpic
sursa foto: edupedu.ro

Victor Şera, elev în clasa a XII-a la Liceul de Informatică “Tiberiu Popoviciu” din Cluj-Napoca, a urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului Olimpiadei Internaţionale de Limbă şi literatură latină Certamen Horatianum (ediţia a 33-a), care s-a desfăşurat în perioada 14-17 aprilie la Venosa, Italia, obţinând premiul I în clasamentul internaţional.

“Premiul a fost însoţit de o elogioasă motivaţie a comisiei de evaluare: “Mesajul textului lui Horatius este exprimat clar, printr-o traducere cursivă, fidelă textului original. Comentariul literar, construit de o manieră precisă şi originală în acelaşi timp, bogat în interpretări stilistice adecvate, dezvoltă tema propusă în mod pertinent, erudit şi exhaustiv””, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei.

Din echipa României a făcut parte şi Paul Horea Hossu (clasa a XII-a, Colegiul Naţional “Gheorghe Şincai” din Cluj-Napoca). Cei doi elevi au fost pregătiţi şi însoţiţi de prof. dr. Alexandru Cristian Dudău (Colegiul “Gheorghe Şincai”).

În urma rezultatului obţinut la ediţia din anul 2019, România îşi consolidează poziţia a treia în clasamentul internaţional al distincţiilor acordate în istoria concursului.

Olimpiada Internaţională de Limbă şi literatură latină Certamen Horatianum este considerată una dintre cele mai prestigioase competiţii umaniste din învăţământul preuniversitar european, recunoscută de UNESCO pentru promovarea excelenţei în educaţie şi a patrimoniului cultural universal. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Simularea examenului de admitere, la Universitatea Politehnică din Bucureşti. Peste 5.000 de elevi, aşteptaţi la testări

Publicat

politehnica

Studenţii Universităţii Politehnica din Bucureşti vor organiza în acest weekend simularea examenului de admitere în cadrul căreia peste 5.000 de elevi sunt aşteptaţi să îşi testeze cunoştinţele de bază la materiile care fac parte din programa obligatorie de admitere la facultate.

Potrivit unui comunicat de presă al UPB, simularea constă în susţinerea unui test grilă, în condiţiile similare examenului de admitere, iar participanţii află în aceeaşi zi nota pe care au obţinut-o.

Scopul principal al acestui exerciţiu este de a-i ajuta pe candidaţi să se acomodeze cu atmosfera şi condiţiile de examen, să-şi testeze cunoştinţele acumulate până în prezent pentru concursul de admitere şi să observe pe ce segment de materie trebuie aprofundat.

“Universitatea Politehnica din Bucureşti este prima instituţie din învăţământul tehnic superior din România care organizează simularea examenului de admitere. De la an la an, numărul tinerilor interesaţi să urmeze o facultate în cadrul universităţii noastre este în creştere, iar acest lucru motivează comunitatea noastră academică. Suntem bucuroşi să primim noi generaţii de studenţi, iar în acest context, profesorii universităţii organizează în fiecare sâmbătă meditaţii gratuite, la materiile de examen, pentru toţi cei care vor să îşi îmbogăţească cunoştinţele atât pentru examenul de admitere cât şi pentru cel de bacalaureat”, a declarat Mihnea Costoiu, rectorul
Universităţii Politehnica din Bucureşti. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

ÎNSCRIERE GRĂDINIȚĂ. Când au loc reînscrierile și înscrierile la grădiniță

Publicat

gradinita

Reînscrierile copiilor la grădiniţă vor începe pe 6 mai, iar înscrierile pe 21 mai, informează un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei Naţionale.

“Ministerul Educaţiei Naţionale a stabilit, în vederea cuprinderii în învăţământul preşcolar a copiilor cu vârste între 3 şi 6 ani, derularea succesivă a următoarelor etape (la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ): reînscrierea copiilor care frecventează grădiniţa în acest an şcolar şi doresc să o frecventeze şi în anul şcolar 2019-2020, înscrierea copiilor nou-veniţi. Reînscrierile vor începe în data de 6 mai, iar înscrierile se vor realiza începând cu data de 21 mai”, afirmă sursa citată.

Potrivit MEN, orarul reînscrierilor/înscrierilor va fi stabilit de conducerea unităţii de învăţământ şi va fi afişat, la loc vizibil, în fiecare grădiniţă, pentru informarea părinţilor şi a publicului interesat, inclusiv pe site-ul acesteia (dacă există) şi, eventual, pe site-urile inspectoratelor şcolare.

Ocuparea locurilor libere, după finalizarea procesului de reînscriere, se va face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, astfel: grupa mare, grupa mijlocie şi grupa mică.

În situaţia în care, într-o unitate de învăţământ, numărul cererilor de înscriere este mai mare decât numărul locurilor libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale şi criterii de departajare specifice.

“Criteriile generale de departajare sunt următoarele: existenţa unui document care dovedeşte că un copil este orfan de ambii părinţi (situaţia copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situaţiei copilului orfan de ambii părinţi); existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de un singur părinte; existenţa unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învăţământ respectivă; existenţa unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului”, precizează MEN.

Criteriile specifice de departajare (elaborate de fiecare unitate de învăţământ preşcolar, aprobate de Consiliul de administraţie al acesteia şi avizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean/al municipiului Bucureşti până la data de 18 mai) nu pot fi discriminatorii şi nu pot include liste de preînscrieri.

Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învăţământ va preciza documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul completării/validării cererii-tip de înscriere. Criteriile specifice de departajare vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale.

“Pentru asigurarea transparenţei procesului de reînscriere/înscriere, conducerile unităţilor de învăţământ preşcolar vor afişa, la vedere, pentru toţi cei interesaţi, următoarele informaţii: capacitatea instituţiei (numărul de copii pentru care a fost proiectată); numărul de locuri aprobat prin planul de şcolarizare pentru anul şcolar 2019-2020 (pe grupe de vârstă: mică, mijlocie, mare); criteriile generale şi criteriile specifice pentru înscrierea copiilor; numărul de copii reînscrişi/înscrişi zilnic (în perioada stabilită) din totalul disponibil. Cifra de şcolarizare pentru învăţământul preşcolar asigură cuprinderea tuturor copiilor în grădiniţe”, susţine MEN.

MEN menţionează că unităţile de învăţământ preşcolar privat au şi obligaţia afişării la loc vizibil a informaţiilor privind statutul acestora: autorizate să funcţioneze provizoriu sau acreditate de Agenţia pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP). AGERPRES

Citește mai departe