Connect with us

EDUCATIE

Teleşcoala la TVR 2 continuă săptămâna aceasta. Lecţii de luni până joi

Publicat



”Teleşcoala” continuă la TVR 2 săptămâna aceasta, fiind programate lecţii de luni până joi, la orele deja stabilite, urmând ca elevii să intre într-o “minivacanţă” până pe 22 aprilie, când programul se va relua, a anunţat, luni, televiziunea publică.

Potrivit unui comunicat de presă al TVR, elevii claselor a VIII-a sunt aşteptaţi la ora 9,00 la lecţiile de Limbă şi literatură română. În această săptămână, profesorii vor face recapitulare la morfologie şi vor vorbi despre genul dramatic, verb şi substantiv. La ora 9,30, lecţiile de Matematică continuă cu recapitulare.

Pentru elevii claselor a XII-a, cursurile televizate încep la ora 15,00. Pe lângă Limba şi literatura română, unde în această săptămână se vor preda particularităţile romanului subiectiv: “Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu şi particularităţi de construcţie a textului în romanul “Ion” scris de Liviu Rebreanu, elevii se mai pot pregăti la Matematică, Fizică, Biologie, Chimie organică, Istorie şi Filosofie.

Elevii vor avea o scurtă vacanţă de Paştele ortodox şi greco-catolic, de vineri până marţea viitoare.

Emisiunea “Teleşcoala” se va relua pe 22 aprilie, cu o noutate, lecţiile urmând să fie traduse şi în limbaj mimico-gestual.

Cursurile pot fi urmărite atât la televizor, cât şi online pe canalul de Youtube al TVR şi pe site-ul www.tvr.ro.

Orarul săptămânii 13 – 16 aprilie pentru clasa a VIII-a:

Luni, 13 aprilie

9,00 Limba română: Morfologie – recapitulare;

9,30 Matematică: Rapoarte; Proporţii; Procente recapitulare Tema 4;

Marţi, 14 aprilie

9,00 Limba română: Genul dramatic

9,30 Matematică: Mărimi direct şi invers proporţionale; Probabilităţi recapitulare tema 5;

Miercuri, 15 aprilie

9,00 Limba română: Verbul;

9,30 Matematică: Triunghi – recapitulare Tema 6;

Joi, 16 aprilie

9,00 Limba română: Substantivul;

9,30 Matematică: Triunghi recapitulare Tema 7;

Orarul săptămânii 13 – 16 aprilie pentru clasa a XII-a:

Luni, 13 aprilie

15,00 Fizică: Elemente de termodinamică – aplicaţii;

15,30 Biologie: Acizii nucleici;

Marţi, 14 aprilie

15,00 Chimie organică: Recapitularea unităţii de învăţare – Hidrocarburi;

15,30 Matematică: Inegalităţi integrale;

Miercuri, 15 aprilie

15,00 Limba română: Particularităţi ale romanului subiectiv: “Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu;

15,30 Istorie: România şi marile alianţe ale secolului al XX – lea;

Joi, 16 aprilie

15,00 Limba română: “Ion” – particularităţi de construcţie a textului;

15,30 Filosofie: Filosofie şi viaţă. Omul;

Orarul săptămânii 22 – 24 aprilie pentru clasa a VIII -a:

Miercuri, 22 aprilie

9,00 Limba română: Pronumele;

9,30 Matematică: Asemănarea triunghiurilor recapitulare -Tema 8;

Joi, 23 aprilie

9,00 Limba română: Adjectivul;

9,30 Matematică: Subiect Model 1;

Vineri, 24 aprilie

9,00 Limba română: Adverbul;

9,30 Matematică: Subiect Model 1 EN;

Orarul săptămânii 22 – 24 aprilie pentru clasa a XII-a:

Miercuri, 22 aprilie

15,00 Matematică: Recapitulare – algebră, geometrie şi trigonometrie (IX-X) – partea I – model de subiect pentru Bacalaureat;

15,30 Biologie: Structura şi funcţiile fundamentale ale organismelor vii – Funcţii de nutriţie;

Joi, 23 aprilie

15,00 Matematică: Recapitulare – algebră, geometrie şi trigonometrie (IX-X) – partea a II-a – model de subiect pentru Bacalaureat;

15,30 Fizică: Mecanică – rezolvare model de Bacalaureat.

Joi, 23 aprilie

15,00 Matematică: Recapitulare – algebră (XI-XII) – partea I – model de subiect pentru Bacalaureat;

15,30 Fizică: Electricitate – rezolvare model de Bacalaureat. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Elevii din Iași se reîntorc la școală. Cele 110 unităţi de învăţământ preuniversitar din municipiu intră în scenariul verde

Publicat

Elevii care învaţă în municipiul Iaşi vor începe, de luni, să înveţe în scenariul verde, decizia fiind adoptată în şedinţa de vineri a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi, pentru prima dată de la începutul anului.

Decizia ca 110 de instituţii din învăţământul preuniversitar din municipiul Iaşi să treacă în scenariul verde de predare a fost luată întrucât rata de incidenţă cumulată a cazurilor de infectare cu SARS-CoV-2 în ultimele 14 zile este de sub 1 la 1.000 de locuitori, respectiv, de 0,81 la mia de locuitori cât a fost la nivelul zilei de joi, 6 mai.

“Scenariul verde” sau “scenariul 1” presupune participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.

Potrivit reglementărilor în vigoare, scenariul de funcţionare poate fi modificat săptămânal în funcţie de evoluţia epidemiologică de la nivelul unităţii administrativ-teritoriale.

“Reînceperea în condiţii cât se poate de apropiate de normalitate a cursurilor în învăţământul preuniversitar este un motiv de bucurie pentru toţi elevii, care abia aşteaptă să continue deprinderea de noi cunoştinţe din toate materiile studiate.

Îi asigur de suportul meu pe toţi copiii, elevii, profesorii şi părinţii care trăiesc emoţiile fiecărei zile de şcoală. Ca şi până acum, vom lua toate măsurile necesare pentru bunul mers al şcolii, de la asigurarea de curse speciale pentru preşcolari şi elevi şi a măsurilor de distanţare şi dezinfecţie în mijloacele de transport public la fluidizarea traficului rutier şi asigurarea pazei şi ordinii publice în vecinătatea unităţilor de învăţământ”, spune primarul Mihai Chirica, prin intermediul unui comunicat de presă.

Edilul a dat asigurări că începând de luni toate cadrele medicale şcolare vor fi prezente în unităţile de învăţământ şi atrage atenţia că deşi rata de infectare a scăzut, pandemia nu s-a încheiat.

“Rata de infectare în oraşul nostru are o tendinţă de scădere, dar – atenţie! – pandemia nu s-a încheiat!

Prin urmare, este limpede că un ritm susţinut de vaccinare şi respectarea normelor de siguranţă sanitară sunt calea de a reveni la normalitate.

În aceste condiţii, îi rog pe toţi ieşenii să menţină acelaşi respect pentru sănătatea comunităţii, ca o garanţie a reîntoarcerii la deprinderile fireşti de care avem atâta nevoie. Iar dacă acest an şcolar a fost în mare măsură afectat de pandemie, sper ca măcar finalul acestuia să se încadreze în firescul pe care ni-l dorim cu toţii.

Încă o dată, le urez succes tuturor copiilor la reîntoarcerea la şcoală, profesorilor şi părinţilor le doresc multă putere şi răbdare, asigurându-i pe toţi că municipalitatea va fi mereu un susţinător al educaţiei ieşene.Şcoala are prioritate!”, a mai declarat primarul Mihai Chirica. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii află peste două săptămâni dacă se pot întoarce cu toții la școală. În ce condiții se fac cursuri cu prezență fizică

Publicat

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, este optimist că elevii vor putea să termine semestrul al doilea al anului școlar în bănci. Sunt două condiții: scăderea ratei de infectare și o vaccinare de succes. Analiza se va face peste două săptămâni.

Ministrul Sorin Cîmpeanu a spus, miercuri seara, la Digi 24, că aproape 2 milioane de copii au putut merge la școală miercuri.

Este vorba de elevii din învățământul primar și de preșcolari, precum și de elevii din clasele a cincea, a șasea, a șaptea, a noua, a zecea și a unsprezecea din localitățile care au rată de infectare mai mică de 1 la mie, adică din peste 2.000 de localități: „Luni (lunea viitoare – n.r.) vor reveni la școală toți elevii claselor terminale și clasele terminale din învățământul profesional și liceal, alți 370.000 de elevi. Se vor apropia de 2,4 milioane de elevi care pot reveni la școală cu prezență fizică în aceste zile”.

Ministrul speră ca și ceilalți elevi să revină în bănci.

Analiza se va face în două săptămâni și ar urma să confirme trendul descrescător epidemiologic și mersul vacinării.

„Ministerul Educației își dorește să poată formula propunerea de deschidere cu prezență fizică a tuturor școlilor. Peste două săptămâni vom face această analiză”, a spus Sorin Cîmpeanu.

În aceste condiții, de scădere a ritmului de infectare și a creșterii ratei de vaccinare, rămân încă 5 săptămâni de școală.

Sorin Cîmpeanu este mulțumit de colaborarea cu ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, și este optimist în privința întoarcerii elevilor la clase:

„Trebuie să recunosc că doamna ministrul Mihăilă a dovedit o înțelegere conformă sistemului de educație, pentru că ordinul comun este cel care a făcut posibilă prezența la școală în acest fel încă de astăzi (miercuri -n.r). S-a renunțat la înjumătățirea claselor terminale, un lucru foarte important, s-a permis prezența elevilor din școlile speciale (…).

A înțeles și iată de astăzi toți acești copii au putut merge școală și a înțeles importanța orelor remediale și ordinul comun permite prezența, indiferent de clasă și de scenariu, a tuturor elevilor înscriși în programul național de ore remediale.

Nu știm nici că da, nici că nu (va scădea atât de mult infectarea cu SARS-CoV-2 în țară – n.r.), dar am dreptul să sper, am dreptul să îmi doresc această scădere și am spus că dacă se va confirma această scădere, Ministerul Educației va face această propunere”.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Copiii de grădiniţă şi din ciclul primar vor merge miercuri la cursuri, indiferent de incidenţa COVID-19

Publicat

Copiii de grădiniţă şi din ciclul primar, precum şi cei din şcolile speciale vor merge miercuri la cursuri indiferent de incidenţa COVID-19, iar în localităţile unde aceasta este sub 1 la mia de locuitori vor reîncepe şcoala cu prezenţă fizică şi elevii claselor a V-a, a VI-a, a VII-a, a IX-a, a X-a şi a XI-a, a declarat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

El a precizat marţi, la TVR 1, că elevii din clasele terminale vor merge la cursuri pe 10 mai.

“Miercuri, 5 mai, toţi elevii din învăţământul primar, inclusiv clasa pregătitoare, toţi copiii din grădiniţe şi toţi elevii şcolilor speciale vor începe şcoala cu prezenţă fizică, indiferent de rata de infectare. Este vorba de 1.400.000 de elevi. De asemenea, în localităţile în care rata de infectare este mai mică de 1 la mie – şi este vorba de un număr de 2.057 de localităţi astăzi cu rata de infectare mai mică de 1 la mie – vor începe şcoala şi elevii claselor a V-a, a VI-a, a VII-a, a IX-a, a X-a şi a XI-a tot cu prezenţă fizică. Elevii claselor terminale vor începe şcoala luni, 10 mai. Absolut toţi elevii claselor terminale – a VIII-a, a XII-a, a XIII-a, clase terminale din învăţământul post-liceal – vor începe şcoala cu prezenţă fizică luni, 10 mai”, a spus Sorin Cîmpeanu.

În 1.124 de localităţi, rata de infectare cu COVID-19 depăşeşte 1 la mia de locuitori. Sorin Cîmpeanu a precizat că pe site-ul Ministerului Educaţiei a fost afişată, marţi, lista localităţilor cu incidenţa COVID-19.

El a mai declarat că peste 50% dintre cadrele didactice s-au vaccinat împotriva COVID-19, marea majoritate făcând şi rapelul.

Sorin Cîmpeanu a precizat că aproape 44% din totalul personalului din învăţământ s-a imunizat împotriva noului coronavirus.

Evaluarea naţională, potrivit acestuia, va începe pe 22 iunie, iar bacalaureatul – pe 28 iunie, iar până până atunci procentul cadrelor didactice vaccinate împotriva COVID-19 va creşte.

“Niciodată Ministerul Educaţiei nu a făcut teste pentru elevi. Testele antigen rapide sunt administrate de personal medical angajat de Ministerul Sănătăţii. Acest personal medical, din păcate, e deficitar. Pe de altă parte, un raport al Institutului Naţional de Sănătate Publică (INSP) foarte bine fundamentat explică de ce aceste teste non-invazive, care pot să fie folosite în şcoli, nu pot fi luate în considerare în calculul general al ratei de infectare. Pe de altă parte, aceste teste non-invazive, conform procedurilor actuale, ar trebui să fie confirmate prin teste antigen rapide, deci, prin teste care sunt considerate invazive, după care ar trebui să fie validate prin teste PCR. Această procedură, în opinia INSP, ar complica mai mult lucrurile decât ar ajuta”, a adăugat Sorin Cîmpeanu. AGERPRES/

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministerele Educaţiei şi Sănătăţii au emis ordinul privind măsurile de organizare a activităţii în şcoli

Publicat

Ministerele Educaţiei şi Sănătăţii au emis ordinul care modifică şi completează prevederile anterioare privind organizarea activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2.

Potrivit noului ordin, este permisă organizarea orelor remediale, cu prezenţa fizică, în unităţile de învăţământ, dacă la nivelul localităţii nu este declarată starea de carantină, “sub condiţia asigurării stricte” a normelor de prevenire a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2, respectiv distanţare corectă, aerisirea frecventă a spaţiilor, respectarea normelor de igienă şi purtarea obligatorie a măştii de protecţie.

“Este permisă participarea preşcolarilor/elevilor din învăţământul special, cu prezenţa fizică, la nivelul tuturor grupelor/claselor, în toate unităţile de învăţământ care funcţionează în localităţi în care nu este declarată starea de carantină, sub condiţia asigurării stricte a normelor de prevenire a îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, respectiv distanţare adecvată, respectarea normelor de igiena şi asigurarea ventilării regulate a spaţiilor”, stipulează ordinul semnat de miniştrii Sorin Cîmpeanu şi Ioana Mihăilă.

Personalul didactic/nedidactic şi personalul didactic auxiliar implicat în procesul de învăţământ are obligaţia să poarte mască în permanenţă în cancelarie, în timpul deplasării în incinta unităţii de învăţământ şi în timpul pauzelor atât în interior, cât şi în exterior, precum şi în sălile de clasă, cu excepţia situaţiilor în care procesul specific de predare/învăţare/recuperare impune un contact vizual complet, caz în care vor folosi viziere şi vor evita în permanenţă contactul faţă în faţă cu copiii la o distanţă mai mică de 2 m, conform noilor reglementări.

Potrivit ordinului, Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ propune ISJ/ISMB aplicarea scenariului de organizare şi desfăşurare a cursurilor în unitatea de învăţământ, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenţei cumulate la nivelul localităţii, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori, după cum urmează:

* scenariul 1 – participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, dacă incidenţa cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 1/1.000 de locuitori;

* scenariul 2 – participarea zilnică, cu prezenţă fizică în unităţile de învăţământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a şi a celor din anii terminali din învăţământul profesional şi postliceal, precum şi a elevilor din învăţământul special, indiferent de clasă, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară şi participarea zilnică, în sistem online a elevilor din celelalte clase/ani de studiu, dacă incidenţa cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1.000, dacă la nivelul localităţii nu este declarată starea de carantină. AGERPRES

Citește mai departe