ACTUALITATE
Termen prelungit pentru administratorii de bloc care trebuie să obțină certificat de calificare profesională. Proiect
Administratorii de bloc sunt obligați să obțină certificat de calificare profesională, dacă doresc să-și păstreze funcțiile în cadrul asociațiilor de proprietari. Noua legislație a intrat în vigoare anul trecut, iar termenul limită pentru respectarea acestei obligații este septembrie 2019, informează ziarul Alba24.ro.
Însă Guvernul pregătește un proiect de ordonanță de urgență prin care termenul limită este amânat până în ianuarie 2021.
Potrivit noii legi, certificatul de calificare profesională va reprezenta actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a fi administratori de bloc. Practic, doar persoanele care îl dețin vor putea fi atestate apoi de primarul localității pentru a îndeplini ocupația de administrator de bloc.
”Termenul prevăzut la art. 106 din Legea nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 660 din 30 iulie 2018, referitor la data de la care persoanele fizice atestate pentru funcția de administrator în conformitate cu prevederile Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, cu modificările și completările ulterioare, pot îndeplini funcția de administrator de condominii numai dacă obțin certificate de calificare profesională care dovedesc calificarea profesională pentru a îndeplini ocupația de administrator de condominii, conform legii, se prorogă până la data de 1 ianuarie 2021”, se arată în proiect.
Sursa: Alba24.ro
Citește mai mult pe Botosani24.ro