Connect with us

EVENIMENT

Testarea rapidă în farmacii pentru depistarea COVID-19, aprobată de Ministerul Sănătății

Publicat

Arhivă Foto

Ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, a semnat luni ordinul privind activitatea de testare în farmacii cu teste antigenice rapide pentru diagnosticarea infecției cu SARS-CoV-2.

Potrivit reprezentanților Ministerului Sănătății, farmaciile pot opta pentru desfășurarea activității de testare antigenică rapidă pentru depistarea COVID-19 după obținerea unui aviz temporar emis, în format electronic, de direcțiile de sănătate publică judeţene, respectiv Direcția de Sănătate Publică Bucureşti. Avizul este valabil șase luni, iar farmaciile pot solicita prelungiri succesive cu șase luni.

Instruirea personalului implicat în activitatea de testare va fi organizată gratuit de Colegiul Farmaciştilor din România, în colaborare cu Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, pe baza unei proceduri de instruire care face obiectul unui protocol de colaborare, avizat de Ministerul Sănătății, și care va fi încheiat în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data publicării ordinului în Monitorul Oficial.

Farmaciile vor utiliza exclusiv teste antigenice rapide pentru diagnosticarea infecției cu SARS-CoV-2 din nazofaringe. Acestea pot prelua teste antigenice rapide de la Ministerul Sănătății, cu titlu gratuit, prin direcțiile de sănătate publică județene, respectiv Direcția de Sănătate Publică Bucureşti, în limita stocului disponibil. Testarea se realizează prioritar cu testele primite de la Ministerul Sănătății, care nu pot face obiectul comercializării. Serviciul de testare se va desfăşura în condiţiile legii.

În urma efectuării testării, farmaciile emit un buletin de testare, semnat electronic, pe care îl comunică persoanei testate. De asemenea, au obligația de a raporta către direcțiile de sănătate publică județene, respectiv Direcția de Sănătate Publică Bucureşti, rezultatele tuturor testelor efectuate și situaţia stocurilor.

În privința organizării zonei de testare, ordinul prevede ca aceasta să fie pe o suprafață delimitată, destinată exclusiv procesului de testare, și care îndeplinește cumulativ următoarele condiții: este amplasată într-un perimetru care poate fi aerisit corespunzător prin deschiderea unei ferestre sau prin utilizarea unui alt sistem de ventilație care asigură un schimb de aer interior/exterior și filtrare, este dotată cu masă de lucru placată cu materiale lavabile ușor de curățat și dezinfectat, scaun, recipiente pentru colectarea deșeurilor medicale rezultate din activitatea de testare și are o suprafață de minimum 4 metri pătrați utili, delimitată de spațiul oficinei.

Totodată, circuitul persoanelor care se testează trebuie să fie delimitat prin marcaje și/sau paravane de cel al circuitului normal pentru clienții farmaciei. De asemenea, farmaciile își pot organiza zona destinată activitații de testare și prin amplasarea, în imediata vecinătate, a unor corturi sau cabine de testare, izolate, care vor îndeplini condițiile menționate anterior și cu respectarea prevederilor legale aplicabile în ceea ce privește ocuparea domeniului public.

Personalul implicat în activitatea de testare va purta obligatoriu echipament de protecție compus din mască chirurgicală/FFP2/FFP3, vizieră sau ochelari de protecție, mănuși de examinare de unică folosință, halat de unică folosință.

„Testarea are un rol esențial în limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2. Utilizarea corectă a testelor rapide, în număr mare și asigurând un timp scurt între cerere și acces la testare, ceea ce înseamnă implicit un rezultat rapid, are un rol semnificativ în reducerea răspândirii virusului. Prin aceste reglementări, persoanele care au suspiciuni sau simptome vor putea să-și facă testul rapid într-un mod accesibil și sigur”, a declarat ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă.

Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial.

sursa: mediafax.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Ce trebuie să faci dacă vrei să îți transformi apartamentul într-un spațiu comercial. Pașii la care te obligă legea

Publicat

ce trebuie să faci dacă vrei să îți transformi apartamentul

Ce trebuie să faci dacă vrei să îți transformi apartamentul într-un spațiu comercial: pare simplu la prima vedere, însă nu este. Trebuie să ții cont de o serie de legi și trebuie să urmezi o serie de pași. 

Cel mai important este acordul vecinilor și al asociației de proprietari, obținerea autorizațiilor și modificarea documentelor legale.

Obținerea acordului vecinilor și al asociației de proprietari

Conform Legii nr. 196/2018 privind asociațiile de proprietari, ai…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. ”Felicitări, U, Respect, CFR”. Emil Boc a postat pe rețele sociale imagini de la derby-ul Clujului

Publicat

boc u cluj 2 e1684481157749.jpg

Primarul Clujului s-a arătat entuziasmat de meciul dintre cele două rivale de la Cluj-Napoca, câștigat de echipa lui favorită, Universitatea Cluj.

Derby-ul orașului, dintre echipele U și CFR Cluj s-a terminat 1-0.

Emil Boc: ”Felicitări, U, Respect, CFR”

Emil Boc, fan și susținător al U Cluj a postat pe rețele sociale un scurt video cu galeria Universității. “U – CFR 1-0! Clujul fotbalistic de nota 10!! Asta înseamnă să ai două echipe din Cluj în…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

LOCURI de MUNCĂ în ALBA: 530 de posturi în Alba Iulia, Aiud, Sebeș, Câmpeni și alte localități din județ. Oferta prin AJOFM

Publicat

locuri de muncĂ în alba: 530 de posturi în alba

Locuri de muncă în Alba: Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Alba a transmis oferta de locuri de muncă disponibile în județul Alba, la data de 1 aprilie. Sunt vacante 530 de posturi în județul Alba, în mai multe domenii.

AICI: ADAUGĂ ANUNȚ ANGAJARE

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Clădirea direcției de impozite și taxe a Municipiului Alba Iulia, păzită cu echipe de intervenție și monitorizată video

Publicat

clădirea direcției de impozite și taxe a municipiului alba iulia,

Clădirea de taxe și impozite din Alba Iulia va avea un sistem modern de supraveghere video și alarmă, conectat la un dispecerat și o echipă de intervenție nonstop, din 1 aprilie 2025. 

Această măsură ajută la protejarea instituției și face parte dintr-un efort de modernizare și siguranță, realizat împreună cu Poliția Locală.

„Clădirea Direcției Venituri (impozite și taxe) a Municipiului Alba Iulia va fi monitorizată și cu ajutorul unui sistem performant de…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe