Connect with us

ACTUALITATE

Poluarea de la noile maşini diesel depăşeşte şi de o mie de ori limita admisă, potrivit unor teste independente

Publicat


Poluarea de la noile maşini diesel depăşeşte şi de o mie de ori limita admisă, arată rezultatele unor teste realizate pe două modele auto de top, scrie platforma 2Celsius, membră a Federaţiei Europene pentru Transport şi Mediu (T&E).

“Poluarea provenită de la noile maşini diesel ajunge la valori şi de 1.000 de ori mai mari decât cele normale, au arătat două teste realizate pe două modele auto de top. Astfel de vârfuri de poluare sunt foarte periculoase şi pot afecta instantaneu inima.

Ele sunt rezultatul unui proces de curăţare a filtrelor prin care trec maşinile, uneori chiar în zonele urbane, care se poate întinde pe 15 kilometri, un proces complet ignorat de testele oficiale de emisii. Peste 45 de milioane de maşini care circulă pe drumurile din Europa au acest filtru, ceea ce înseamnă 1,3 miliarde de procese de curăţare într-un an”, notează sursa citată.

Autoritățile ar trebui să înăsprească testarea şi limitarea emisiilor

Potrivit platformei, organizaţia T&E a comisionat testele independente şi susţine că legiuitorii trebuie să accepte că maşinile diesel sunt încă foarte poluante şi trebuie să înăsprească testarea şi limitarea emisiilor.

Modelele testate au fost Nissan Qashqai şi Opel Astra, maşini aflate pe locurile doi, respectiv patru în topul vânzărilor pe segmentele lor. În urma testelor independente au reieşit depăşiri cu 32%, respectiv cu 115% a limitei legale pentru emisii în timpul curăţării filtrelor. “Ca urmare a unui gol în legislaţie, însă, limita legală nu se aplică în timpul curăţării filtrelor, ceea ce înseamnă că între 60% şi 99% din emisiile rezultate în cadrul unui test sunt ignorate”, susţin realizatorii.

Conform informaţiilor centralizate în urma testelor, totalul particulelor dăunătoare emise de către cele două maşini a crescut chiar mai mult, cu între 11 şi 184%, când au fost luate în calcul şi particulele ultrafine, nereglementate de lege.

“Aceste particule ultrafine nu sunt măsurate de testele oficiale, dar sunt considerate cele mai dăunătoare pentru sănătatea umană întrucât avansează foarte mult în corpul uman şi au fost corelate cu cancerul la creier. Curăţarea filtrului pentru prevenirea blocării poate avea loc în orice condiţii, inclusiv în zone urbane. În timpul testelor, nivelul particulelor a continuat să fie mare în timpul şofatului în oraş timp de 30 de minute după încetarea procesului de curăţare. Ambele modele au respectat limita legală pentru oxizi de azot”, se precizează în concluziile controalelor.

În acest context, T&E susţine că este nevoie ca forul european să solicite autorităţilor competente din fiecare stat membru să verifice maşinile din circulaţie după ce au fost vândute, “aşa cum procedează Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA”.

“Aceste teste arată că noile maşini diesel tot nu sunt curate. Mai mult decât atât, scuipă particule foarte periculoase în oraşele noastre şi pe autostrăzi, zilnic. Producătorii de maşini primesc o mare favoare şi oamenii plătesc cu plămânii. Producătorii trebuie să-şi cureţe maşinile dacă vor să le vândă. Particulele reglementate de lege sunt doar jumătate din poveste. Cele mai mici particule ultrafine prezintă un risc mult mai mare pentru sănătate, dar sunt ignorate de testele oficiale. Următoarele standarde Euro de poluare trebuie să închidă portiţele de scăpare pentru producători şi să stabilească limite pentru toate substanţele poluante. În final, trebuie să avem un standard care să ceară zero emisii de la maşinile care circulă pe drumurile din Europa”, explică Anna Krajinska, inginer în cadrul organizaţiei T&E.

Statisticile arată că trei din patru cetăţeni europeni sunt expuşi unui nivel periculos de particule din aer, iar poluarea cu particule este cel mai grav tip de poluare, asociat cu cancerul, iar expunerea îndelungată provoacă afecţiuni ale inimii şi plămânilor.

Pe de altă parte, o analiză a celor de la T&E relevă faptul că numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, în creştere cu 18% raportat la ultimele 12 luni, şi cu 74% în comparaţie cu anul 2016.

Calculele, care se bazează pe date referitoare la vânzările din 2008 până în prezent, precum şi pe date privind emisiile reale din atmosferă, evidenţiază faptul că producătorii de maşini continuă să vândă autovehicule diesel poluatoare: aproape o cincime din acestea sunt în Germania (9,9 milioane), urmată de Franţa (9,8 milioane) şi Marea Britanie (8,5 milioane). Împreună cu Italia, Spania şi Belgia, cele şase ţări reprezintă 81% din flota poluatoare a UE.

Per ansamblu, aceleaşi calcule arată că Grupul Volkswagen este responsabil pentru mai mult de 20% dintre maşinile şi dubele diesel din UE (11,6 milioane), Renault-Nissan pentru 8,1 milioane, iar PSA Group pentru 7,2 milioane.

În ceea ce priveşte numărul total al maşinilor diesel aflate în circulaţie, România a înregistrat cea mai mare rată de importuri de diesel poluante din Europa Centrală şi de Est. Astfel, datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că, la nivelul anului 2018, din totalul celor aproape 8,20 de milioane de autovehicule existente în parcul auto naţional, 3,791 milioane de unităţi aveau motorizare diesel.

Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E) are ca scop promovarea şi crearea atât la nivelul Uniunii Europene, cât şi la nivel global, de politici pe domeniul transporturilor, bazate pe principii de dezvoltare sustenabilă. Înfiinţată în anul 1990, T&E reprezintă 58 de organizaţii din 26 de ţări din Europa, în special grupuri de mediu şi militanţi care lucrează pentru politici de transport durabile la nivel naţional, regional şi local.

2Celsius (2C) este o organizaţie europeană, culturală şi de mediu cu sediul în România, membră a reţelei Transport şi Mediu de la Bruxelles (T&E). Pe lângă activităţile legate de jurnalism, 2C a gestionat şi programe de caritate – cultura bicicletei în mediile rural-montane, relaţia dintre producţia hranei şi schimbările climatice (schimbarea utilizării terenurilor) şi programe de “institutional greening” şi dezvoltare locală. AGERPRES/

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Premierul britanic Boris Johnson – a doua zi de terapie intensivă. ”El a continuat să lucreze pentru voi… Acum rugaţi-vă pentru el”

Publicat

Premierul britanic Boris Johnson a început miercuri a doua sa zi de terapie intensivă, unde se luptă cu noul coronavirus care a contaminat peste 55.000 de persoane în ţara sa şi a făcut aproape 6.200 de morţi printre compatrioţii săi, potrivit AFP.

“El a continuat să lucreze pentru voi… Acum rugaţi-vă pentru el”, a scris pe prima pagină tabloidul The Sun în ediţia sa de miercuri.

Daily Express a dat asigurări că “Boris îşi va reveni” şi a ilustrat prima pagină cu o fotografie cu o echipă de îngrijitori cu echipament de protecţie împotriva noului coronavirus şi cu mesajul: “Revino-ţi repede, Boris”.

Şeful diplomaţiei britanice, Dominic Raab, desemnat să îl înlocuiască pe Johnson, a recunoscut că a fost şocat când a aflat de spitalizarea liderului de 55 de ani.

“Nu este doar şeful nostru, este şi un coleg şi un prieten. Este un luptător care va învinge”, a spus el într-o conferinţă de presă.

Internat duminică la Spitalul St. Thomas din Londra, Boris Johnson “primeşte un tratament standard cu oxigen şi respiră fără nicio asistenţă. Nu a avut nevoie de ventilare mecanică sau de ajutor respirator noninvaziv”, a explicat marţi purtătorul său de cuvânt.

El este într-o stare “stabilă” şi “are moralul bun”, a dat asigurări purtătorul de cuvânt.

Autorităţile britanice apreciază că Regatul Unit se va confrunta cu vârful pandemiei în următoarele zile. Dominic Raab va avea responsabilitatea de a lua o eventuală decizie de prelungire a măsurilor de izolare, cu consecinţe economice şi sociale foarte dureroase, notează AFP.

“Suntem cu aproape două săptămâni în urma Franţei, cu câteva săptămâni în urma Italiei în privinţa cifrelor” de contaminări şi de decese, a declarat consilierul ştiinţific al guvernului, Patrick Vallance, prezent alături de Raab.

Marea Britanie a înregistrat marţi 786 de noi decese în 24 de ore, un nou record pentru această ţară. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Celebrul actor Alec Baldwin şi soţia sa, Hilaria, aşteaptă al cincilea copil

Publicat

Sursa foto: hilariabaldwin / Instagram

Soţia actorului american Alec Baldwin, Hilaria, a dezvăluit că este însărcinată, la circa cinci luni după ce a suferit un avort spontan, relatează marţi Press Association.

Hilaria, instructor de fitness în vârstă de 36 de ani, a publicat o înregistrare video în care se aud bătăile inimii copilului şi a declarat că “prichindelul este sănătos”.

Acesta va fi al cincilea copil al său cu actorul hollywoodian Alec Baldwin, în vârstă de 62 de ani.

“O să las bebeluşul să vorbească pentru că eu nu am cuvintele necesare pentru a exprima cum ne face să ne simţim acest sunet. Tocmai am primit vestea grozavă că totul este bine şi că prichindelul este sănătos”, a scris Hilaria în mesajul publicat pe Instagram, distribuit de soţul său.

Vestea vine după ce cuplul a dezvăluit în noiembrie că este “devastat” că au pierdut un copil, în a patra lună de sarcină.

Hilaria a mai pierdut o sarcină, în aprilie anul trecut.

Pe lângă cei patru copii pe care îi are cu Hilaria, Alec Baldwin este tatăl modelului Ireland Eliesse Baldwin, în vârstă de 24 de ani, din căsătoria cu Kim Basinger.

Hilaria şi Alec s-au căsătorit în 2012. AGERPRES

 

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Rata şomajului în hotelurile şi restaurantele din ţară a ajuns deja la 60%

Publicat

Rata şomajului în hoteluri şi restaurante a ajuns la 60% şi riscă să urce până la 90% în perioada următoare, având în vedere condiţiile din prezent, estimează reprezentanţii Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR)

Potrivit unui comunicat remis marţi AGERPRES, criza cauzată de epidemia de coronavirus a “paralizat” activităţile din turism, aceasta fiind ramura de activitate cea mai afectată.

“Pe lângă aceşti şomeri, un număr de aproximativ 50.000 de persoane de pe litoral se află într-o situaţie dramatică, deoarece au încetat şomajul la 1 aprilie şi nu mai au nicio sursă de venit. Aceştia au contracte de muncă pe perioada determinată de şase luni şi nu vor mai beneficia în anul 2020 de indemnizaţie de şomaj, deoarece nu vor îndeplini condiţia stagiului de cotizare de minimum 12 luni în ultimele 24 de luni, având în vedere ca nu pot fi angajaţi pentru că hotelurile de pe litoral au activitatea sistată”, a declarat Dragoş Răducan, prim-vicepreşedintele executiv FPTR.

Potrivit FPTR, numeroşi salariaţi sezonieri vor rămâne în acest an fără niciun venit, salariu sau indemnizaţie de somaj, deoarece societăţile de turism care funcţionează sezonier nu îşi vor mai desfăşura activitatea în condiţii normale. Totodată, “salariaţii sezonieri este posibil să nu mai fie angajaţi deloc sau, în cel mai bun caz, doar pentru o perioadă mai scurtă”.

“În aceste condiţii, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc a solicitat în regim de urgenţă emiterea unui act normativ pentru stabilirea in mod excepţional, pentru acest an, a unui stagiu de cotizare de 8 luni (în loc de 12 luni) pentru angajaţii sezonieri, prin derogare de la art. 34 alin. 1 lit. a din Legea nr. 76/2002, astfel încât toţi salariaţii din turism care lucrează în unităţi sezoniere să poată beneficia în acest an de şomaj”, se menţionează în comunicat.

Cele mai recente date publicate de Ministerul Muncii arată că peste 1 milion de români se află în şomaj la data de 6 aprilie. Dintre aceştia, 952.929 au contracte individuale de muncă suspendate şi 187.548 au contractele individuale de muncă încetate.

Din totalul de 952.929 contracte individuale de muncă suspendate, 12,4% reprezintă şomerii din domeniile de activitate hoteluri şi restaurante, adică 118.277 de persoane ducând astfel rata şomajului în această ramură la 60%. La sfârşitul anului 2019 în domeniile de activitate hoteluri şi restaurante erau angajaţi un număr de 194.519. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Debitul Dunării scade în următoarele zile până la 3.650 metri cubi/secundă, sub media lunii aprilie

Publicat

dunare

Debitul Dunării la intrarea în ţară (secţiunea Baziaş) va fi în scădere în următoarele zile, până la valoarea de 3.650 metri cubi/secundă (mc/s), situându-se sub media multianuală a lunii aprilie, de 7.900 metri cubi/secundă, conform prognozei realizate de Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA) pentru perioada 4 – 11 aprilie 2020.

În aval de Porţile de Fier debitele vor fi, în general, în scădere.

Pentru luna aprilie, debitul maxim al Dunării a fost estimat în prognoza trimestrială la 5.500 mc/s, iar cel minim la 3.200 mc/s.

Prognoza pe râurile interioare pentru perioada 5 – 11 aprilie 2020 arată că debitele medii zilnice vor fi în general staţionare.”Sunt posibile uşoare creşteri de debite şi niveluri pe unele râuri mici din zonele de deal şi munte datorită precipitaţiilor lichide, slab cantitativ prognozate, cedării apei din stratul de zăpadă şi propagării”, avertizează hidrologii.

Potrivit INHGA, în luna aprilie 2020, regimul hidrologic se va situa în general la valori cuprinse între 50-80% din mediile multianuale lunare. “Valori mai mici, între 30-50% din normalele lunare, se vor înregistra pe râurile din bazinele hidografice: Olt inferior, Vedea, Putna şi Trotuş şi sub 30% din aceste valori pe râurile din bazinele hidrografice: Rm. Sărat, Bârlad, pe cursul mijlociu şi inferior al Prutului şi pe afluenţii săi”, arată prognoza trimestrială emisă de hidrologi. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate