Connect with us

ACTUALITATE

Timişoara şi Novi Sad, Capitalele Culturale Europene în 2021, vor fi conectate printr-un autobuz cultural

Publicat



timisoara
sursa foto: wikipedia

Capitalele Culturale Europene 2021 Timişoara şi Novi Sad (Serbia), aflate la o distanţă de 150 km, vor fi conectate printr-un „autobuz cultural”, care va facilita schimburile culturale şi participarea la evenimentele din ambele oraşe, în urma unui parteneriat semnat marţi după-amiaza de cele două entităţi administrativ-culturale.

Directorul executiv al Asociaţiei Timişoara 2021 Capitală Europeană a Culturii, Simona Neumann, a declarat în acest context că Timişoara şi Novi Sad vor avea împreună o ofertă culturală complexă, completându-se reciproc. Ea a mai punctat că este extrem de important să existe astfel de colaborări, atât intracomunitare, pe plan local, cât şi internaţionale, cu instituţii europene şi cu alte oraşe partenere.

„Relaţia cu Novi Sad este oarecum firească datorită istoriei comune, a culturii comune şi ne bucurăm să fim împreună în această experienţă, de a face din oraşele noastre Capitale Europene ale Culturii şi de a participa la transformarea lor pe termen lung, nu doar cultural, ci şi social, economic, din punct de vedere al turismului. Acest parteneriat interconectează cele două oraşe, făcându-le mai puternice”, a subliniat Simona Neumann.

Timişoara şi Novi Sad sunt înfrăţite din 2005, iar în dosarele de candidatură ale celor două oraşe pentru a deveni Capitale Culturale Europene în 2021 au fost menţionate aceste colaborări între Banat şi Voivodina.

Cooperarea între cele două regiuni va fi realizată prin colaborări de bune practici, conlucrarea cu organizaţii din cultură şi educaţie, încurajarea schimbului de artişti, organizarea de seminare, traininguri, dar şi lansarea unor anunţuri de proiecte culturale care vor putea fi finanţate şi promovate în comun.

În cursul acestui an, prin Encounters, realizat cu sprijinul Fundaţiei Art Encounters, artişti din Timişoara şi Novi Sad vor face schimb de experienţă, producând şi expunând în cele două oraşe partenere. Pentru anii următori sunt în pregătire şi alte evenimente realizate în colaborare, precum „Moving Firecplaces”/”Cămine în Mişcare”, care va deschide o poartă între românii şi sârbii aflaţi de o parte şi de alta a graniţei, sau proiectul „Argonauţii”, în colaborare cu Novi Sad şi cu oraşul grecesc Elefsina (cea de a treia Capitală Europeană a Culturii în 2021), care va aduce spectacole pe Dunăre şi Bega, atrăgând atenţia asupra problemelor mediului înconjurător. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Înmatriculările maşinilor cu motoare parţial hibride au crescut de aproape 4 ori în prima jumătate a anului

Publicat

Înmatriculările de autoturisme cu motoare parţial hibride au crescut de aproape 4 ori în prima jumătate a anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit unei analize realizate de site-ul datareport.ro, pe baza informaţiilor publicate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Astfel, un număr de 8.016 autoturisme cu motoare parţial hibride (mild-hybrid electric vehicle – MHEV) au fost înmatriculate de la 1 ianuarie şi până la 30 iunie, număr mai mare de 3,6 ori faţă de cele 2.212 de astfel de maşini înmatriculate în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Comparativ cu numărul de maşini cu motoare parţial hibride înmatriculate în prima jumătate a anului 2019 (552 de unităţi), creşterea din primul semestru al anului curent este de 14,5 ori mai mare.

Automobilele cu motoare parţial hibride au beneficiul închiderii temporare a motorului cu combustie şi înlocuirea lui cu unul electric în momentele în care maşina stă în trafic, frânează sau înaintează din inerţie.

În ceea ce priveşte înmatriculările de vehicule cu motoare hibride plug-in, acestea au atins 841 de unităţi în primele şase luni ale anului curent, de peste 3 ori mai mult decât numărul de 266 de maşini cu motoare hibride plug-in înmatriculate în prima jumătate a anului anterior.

A crescut și numărul de înmatriculări al mașinilor complet electrice

Înmatriculările maşinilor complet electrice au urcat la 873 de unităţi în primele şase luni ale anului curent, în creştere faţă de cele 600 de autoturisme înmatriculate în perioada similară din 2020.

Pe de altă parte, aproape două treimi (65,4%) din toate autoturismele noi – indiferent de modalitatea de propulsie – înmatriculate în România în primele şase luni ale anului, adică 30.770 de unităţi, au fost achiziţionate de clienţi persoane juridice, în timp ce 34,6% din total, adică 16.314 maşini, au fost cumpărate de clienţi persoane fizice, arată analiza datareport.ro. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Noul regulament de parcare pentru Bucureşti va fi lansat în scurt timp în dezbatere publică

Publicat

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat joi că în scurt timp va lansa în dezbatere publică noul regulament privind parcările din Bucureşti. Trebuie corectat „dezechilibrul care vine din faptul că există parcări plătite cu număr mic de locuri şi un număr imens de spaţii de parcare gratuite pe domeniul public”.

„Este o întrebare generală care vizează strategia de parcare. Răspunsul o să-l aveţi în noul regulament de parcare pentru municipiul Bucureşti. Îl vom lansa în scurt timp în dezbatere publică. În linii mari, avem un dezechilibru care vine din faptul că avem nişte parcări plătite cu un număr mic de locuri relativ la necesar şi un număr imens de spaţii de parcare gratuite pe domeniul public. Şi atunci nu o să reuşim niciodată să stimulăm bucureşteanul să-şi lase maşina la o parcare periferică, dacă noi luăm bani şi în acelaşi timp oferim locuri de parcare gratuite în mijlocul oraşului. Acesta este dezechilibrul la care noul regulament de parcare, care va cuprinde tarifele de parcare peste tot în Bucureşti, o să răspundă. Nu pot să dau acum, înainte de a lansa în dezbatere publică vreau să mă sfătuiesc cu consilierii generali din majoritate”, a afirmat Nicuşor Dan, întrebat cât va costa parcarea maşinilor în Bucureşti.

 

Diferenţa între parcarea rezidenţială şi parcarea publică

El a spus că va fi făcută diferenţa între parcarea rezidenţială şi parcarea publică din timpul zilei.

„Ca să faci o strategie de parcare trebuie să facem diferenţa între parcări rezidenţiale şi parcări publice pentru persoanele care le folosesc peste zi. Deci, pe zona de parcări rezidenţiale, tariful pe care oamenii din zonă îl plătesc pentru locul lor de parcare, în mod cert, va fi stabilit pe bază de abonament. Nu o să punem oamenii care locuiesc în zonă să plătească o anumită sumă pe oră. Pentru locurile publice de parcare, adică pentru locurile pe care pe domeniul public oamenii parchează să vină cu maşina la serviciu, din strategia de parcare şi din politica de preţuri pe care noi o să o avem, o să rezulte exact acele locuri critice, locuri unde oricât ai face parcarea, tot nu o să fie suficient, şi în locurile acelea trebuie să facem parcări publice: subterane, supraterane, cum permite relieful”, a explicat primarul general.

 

Se anulează parcările gratuite?

Întrebat dacă intenţionează să anuleze parcările gratuite şi să fie toate cu plată, Nicuşor Dan a spus: „Este o alternativă pe care o avem în vedere în regulamentul pe care o să-l vedeţi foarte curând, cel puţin în zona centrală”.

„Există un dezechilibru. (…) În zona Unirii, pe care o cunosc foarte bine, avem acea parcare cu 40 de locuri care este tot timpul plină şi sunt convins că dacă am face acolo 50 lei tot plină o să fie şi tot nu o să fie suficiente locuri de parcare în zonă. Pe de altă parte, în zona Unirii, în care merg pe jos în fiecare dimineaţă, avem câteva sute de maşini abandonate pe domeniul public, nişte locuri pe care le ocupă degeaba pentru că nimeni nu s-a ocupat să le ridice de acolo. Acesta este mecanismul în care trebuie mai întâi să corectăm un dezechilibru care există pe piaţa locurilor de parcare”, a adăugat Nicuşor Dan, chestionat dacă are în vedere scumpirea tarifelor de parcare.

Luni, la şedinţa de Consiliu General, se va vota ca un teren de 3 ha în zona de vest a Capitalei să fie dat Primăriei Sectorului 6. Aici vor fi depozitate maşinile ridicate.

„Problema nu este numai a maşinilor parcate neregulamentar. Problema este şi a maşinilor care sunt parcate pe prima bandă, pentru că aşa decis Municipalitatea. Sunt maşini care stau acolo de un an, doi, trei”, a mai explicat primarul general. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Preţ-record al energiei pe bursă, pe fondul caniculei şi al închiderii unui reactor de la Cernavodă

Publicat

Preţul energiei pe Piaţa pentru Ziua Următoare cu livrare vineri are o medie-record de 645 de lei pe MWh, potrivit datelor operatorului bursier OPCOM.

Totodată, preţul maxim orar este de 885,7 lei pe MW, de asemenea unul istoric, între orele 20:00 şi 21:00.

Aceasta pe fondul temperaturilor extrem de ridicate din aceste zile, consumul atingând valori-record pentru perioada de vară.

În plus, Unitatea 2 a centralei de la Cernavodă s-a deconectat automat de la Sistemul Energetic Naţional miercuri seara, ca urmare a unui tranzient în sistemul energetic, care a afectat partea clasică, fără a fi afectate funcţiile de securitate nucleară ale unităţii, a anunţat, joi, Nuclearelectrica.

„Deconectarea automată a Unităţii 2 s-a produs în condiţii de siguranţă, toate sistemele unităţii funcţionând şi răspunzând conform proiectului în astfel de situaţii”, spun reprezentanţii societăţii.

Aceştia subliniază că deconectarea automată a Unităţii 2 şi lucrările de remediere nu au impact asupra securităţii nucleare a reactorului, personalului unităţii, populaţiei şi mediului înconjurător.

Centrala Nuclearoelectrică Cernavodă operează Unităţile 1 şi 2, fiecare cu o putere instalată de producţie de 700 MW, aceste reactoare asigurând aproximativ 20% din necesarul de energie al României. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Explicaţiile lui Nicuşor Dan, după ce un şobolan a muşcat un tânăr: Numărul rozătoarelor nu a crescut în Capitală

Publicat

Nu există o creștere semnificativă a numărului de șobolani față de anii precedenți, spune primarul general al Capitalei, Nicușor Dan. El spune că Bucureștiul s-a confruntat și cu o conjuctură nefericită, cu gunoaie pe stradă, luni de zile, referindu-se la situația din Sectorul 1.

„La dezinsecție suntem la al cincilea tratament împotriva insectelor, în special a țânțarilor. În ceea ce privește deratizarea, suntem la capătul primului tratament pe care l-am făcut în ceea ce prevede planul de acțiune votat în CGMB, adică spații publice, subsoluri de blocuri, subsoluri de instituții, spitale, școli și parcuri ale municipalității. Am avut și o conjuctură nefericită cu gunoaie pe stradă luni de zile… Aici suntem”, a spus primarul general Nicușor Dan.

Dan a spus că „pe ceea ce înseamă rozătoare, mai mult decât ceea ce vedem noi toți, nu există”.

„În opinia mea, nu există o creștere a număruui de rozătoare semnificativă față de anii precedenți. Motivul pentru care fenomenul acesta, înainte să avem o informație exhaustivă a locurilor în care putem să îi găsim nu putem să-i cotrolăm în totalitate. Noi nu știm în momentul de față care sunt toate subsolurile de bloc. Nu știm nici măcar care sunt proprietățile municipalității, darămite să știm care sunt clădirile abandonate din București. Deci, pur și simplu, această informație nu există. Operatorii de deratizare se duc unde știu ei că trebuie să meargă”, a mai spus primarul Capitalei.

El a mai spus că este un caz izolat cel al tânărului mușcat de șobolan în Capitală. MEDIAFAX

Citește mai departe