Connect with us

EVENIMENT

Tinerii cred că experiențele online înlocuiesc experiențele offline, arată un studiu

Publicat

laptop calculator

Conform rezultatelor unui studiu realizat de Deloitte și dat publicității joi, generațiile mai tinere sunt de părere că experiențele online pot înlocui semnificativ cele offline. De asemenea, aceștia consideră că conținutul generat de utilizatori îi ajută să se simtă conectați la o comunitate, iar jocurile video contribuie la dezvoltarea încrederii în sine.

Experienţele online captează tot mai mult atenţia consumatorilor, în special pe cea a generaţiilor mai tinere, potrivit raportului Deloitte Digital Media Trends 2023.

Jumătate dintre respondenţii din Generaţia Z şi Millennials cred că experienţele online le pot substitui semnificativ pe cele offline şi afirmă că petrec mai mult timp interacţionând cu alte persoane pe reţelele de socializare decât în lumea reală. În acelaşi timp, doar 20% dintre respondenţii Generaţiei X, Baby Boomers şi Matures sunt de aceeaşi părere şi au acest comportament.

Pe primele trei poziţii în clasamentul activităţilor digitale de divertisment preferate de consumatori se regăsesc vizionarea emisiunilor TV sau a filmelor (30% dintre Generaţia Z şi Millennials; 55% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures), ascultarea muzicii (26% dintre Generaţia Z şi Millennials; 22% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures) şi vizionarea conţinutului generat de utilizatori (19% dintre Generaţia Z şi Millennials; 6% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures).

Topul este completat de jocurile video (19% dintre Generaţia Z şi Millennials; 6% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures) şi ascultarea podcasturilor (4% dintre Generaţia Z şi Millennials; 2% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures).

Tinerii cred că experiențele online înlocuiesc experiențele offline, arată un studiu. Generaţiile mai tinere apelează la diferite tipuri de activităţi digitale

Generaţiile mai tinere apelează la diferite tipuri de activităţi digitale pentru a-şi satisface nevoia de conectare socială, subliniază raportul. Respondenţii din Generaţia Z şi Millennials se simt cel mai conectaţi cu o comunitate atunci când urmăresc conţinut generat de utilizatori (27%), joacă jocuri video (19%), vizionează emisiuni TV sau filme (18%), ascultă muzică (17%) sau podcasturi (10%).

La polul opus, 45% dintre consumatorii din generaţiile X, Baby Boomers şi Matures declară că nu se simt o conectaţi social în timp ce desfăşoară aceste tipuri de activităţi.

„Observăm că ramurile din peisajul media şi de divertisment au devenit mai interconectate şi interdependente.

Raportul ne arată că jumătate dintre consumatori urmăresc adesea emisiuni sau filme prin intermediul platformelor de streaming video după ce au aflat despre ele pe reţelele de socializare, descoperă frecvent muzică nouă atunci când joacă jocuri video şi le-ar plăcea ca mai multe dintre filmele şi emisiunile TV preferate să fie transpuse în experienţe de gaming.

În acest context, devine evidentă necesitatea transformării modului în care brandurile se conectează cu diferitele categorii de consumatori, integrând toate aceste noi realităţi în strategiile de business pe baza cărora vor dezvolta şi promova produse şi servicii”, a declarat Andrei Ionescu, Partener coordonator, Consultanţă şi Managementul Riscului, Deloitte România, Liderul industriei de tehnologie, media şi telecomunicaţii.

Tinerii cred că experiențele online înlocuiesc experiențele offline, arată un studiu. Vizionarea de conţinut generat de utilizatori câştigă tot mai mult teren

Deşi momentan nu este cea mai populară activitate online, vizionarea de conţinut generat de utilizatori câştigă tot mai mult teren.

Consumatorii aleg să urmărească acest tip de conţinut pentru că este disponibil în mod gratuit (39%), este relevant (35%), poate fi accesat oricând şi de oriunde (30%) şi oferă mereu ceva nou (28%), conform studiului.

În plus, pentru mulţi oameni, creatorii de conţinut nu sunt doar surse de divertisment, ci influenceri, de părerile cărora ţin cont atunci când acordă încredere unui brand şi când iau decizii de cumpărare.

Nu mai puţin de 64% dintre reprezentanţii Generaţiei Z, 57% dintre Millennials, urmaţi de 41% dintre respondenţii Generaţiei X şi 16% dintre Baby Boomers şi Matures afirmă că sunt mai predispuşi să achiziţioneze un produs după ce vizionează recenzia unui creator de conţinut sau influencer pe care îl urmăresc, arată studiul.

Jocurile video reprezintă o altă activitate de divertisment care le oferă consumatorilor diferite beneficii, mai arată studiul.

Tinerii cred că experiențele online înlocuiesc experiențele offline, arată un studiu. Jocurile video pot sprijini nevoile emoţionale ale jucătorilor

Acestea pot sprijini nevoile emoţionale ale jucătorilor, precum creşterea încrederii în sine (73% dintre respondenţii Generaţiei Z şi Millennials; 47% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures) şi îmbunătăţirea imaginii de sine (49% dintre respondenţii Generaţiei Z şi Millennials; 19% dintre Generaţia X, Baby Boomers şi Matures).

Consumatorii care joacă în mod regulat jocuri video afirmă că această activitate le oferă şi beneficii sociale, 75% dintre aceştia declarând că le place să joace cu familiile lor, în timp ce 62% simt că întâlnirea cu prietenii lor în jocurile video este o modalitate importantă de a petrece timp împreună.

Raportul Deloitte Digital Media Trends 2023 a fost realizat în rândul a peste 2.000 de consumatori din Statele Unite.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă fiscală şi juridică, consultanţă, consultanţă financiară şi managementul riscului.

Cu o istorie de peste 175 de ani, Deloitte acoperă peste 150 de ţări şi teritorii.

Obiectivul său este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor aproximativ 415.000 de profesionişti la nivel mondial. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Ce pedepsă a primit un tânăr din Alba, după ce a bătut un bărbat până l-a băgat în spital, în timpul unei petreceri în familie

Publicat

bătaie între doi frați din berghin. Și au împărțit pumni după

Un tânăr din Alba a fost condamnat în data de 3 octombrie 2025, de către magistrații Judecătoriei Sebeș, pentru vătămare corporală. Pedeapsa în primă instanță a venit la mai bine de patru ani de la comiterea faptei. 

Deși scandalul care a degenerat într-o bătaie a avut loc în vara lui 2021, tânărul a fost condamnat în toamna lui 2025.

Situația care a dus la o condamnare în primă instanță este una relativ simplă.

Victima, un bărbat din Dăroaia se afla în data de…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Fundația ”Mitropolitul Bartolomeu” scoate la concurs 34 de burse pentru anul şcolar şi universitar 2025-2026

Publicat

bartolomeu e1759496520863.jpg






Fundaţia „Mitropolitul Bartolomeu” anunţă deschiderea unui nou concurs pentru 34 de burse oferite elevilor de liceu, studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor, în anul şcolar şi universitar 2025-2026, repartizate după cum urmează:

• 18 burse pentru elevi, în valoare de 300 lei pe lună

• 12 burse pentru studenți, în valoare de 400 lei pe lună

• 3 burse de cercetare pentru masteranzi, în…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Câți clienți casnici are Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din România

Publicat

câți clienți casnici are hidroelectrica, cel mai mare producător de

Hidroelectrica se apropie de un portofoliu de 900.000 de clienţi casnici, iar proiecţiile arată că va depăşi un milion.

”Acest lucru a pus o presiune deosebită pe modelul de business al companiei, însă ne-am adaptat şi pe viitor vom fi prezenţi cu o ofertă deosebit de competitivă pentru populaţia României, atât pe industrial, cât şi pe casnic”, a declarat, vineri, Radu Ioan Constantin, CFO, Hidroelectrica, transmite Agerpres.

“Oferta Hidroelectrica este deosebit de…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO: Alba Iulia are un campion național la box. David Popescu, elevul lui Andrei Dărămuș, câștigător la Campionatul de Cadeți

Publicat

video: alba iulia are un campion național la box. david

Aurelian David Popescu, sportiv legitmat la Club Sportiv Municipal Alba Iulia (CSM Alba Iulia) a urcat cea mai înaltă treaptă a podimului, la Campionatul Național de Cadeți. 

Competiția sportivă dedicată tinerilor boxeri români are loc la Năvodari, în perioada 28 septembrie – 4 octombrie.

Sportivul din Alba Iulia a concurat la categoria 46 de kilograme și la avut la colțul său pe Andrei Dărămuș, fost luptător profesionist, actual antrenor de box la CSM Unirea Alba Iulia.

Alba24.ro

Citește mai departe