EVENIMENT
Top constructori de autostrăzi în România: În primele 3 locuri regăsim tot atâtea companii românești – Coni, RETTER și UMB
Trei constructori români se află în primele poziții ale clasamentului celor mai mari constructori de autostrăzi pe piața din România întocmit în funcție de progresul lucrărilor inregistrat in luna martie.
Potrivit economica.net, trei constructori autohtoni își afirmă prezența în topul industriei de profil.
Este vorba despre companiile CONI, UMB Spedition și RETTER Projectmanagement, care se remarcă prin progresele semnificative la lucrările aflate în derulare și care sunt programate pentru finalizare în anul 2024.
Cele trei companii efectuează ample lucrări la drumul expres Craiova – Pitești (DEx12), respectiv pe Autostrada Moldovei (A7).
Companiile românești, firme cu o experiență solidă în domeniu, arată potențialul și competența industriei autohtone pe o piață dominată până nu demult de companii străine.
Progrese semnificative pe primele două loturi ale Autostrăzii A7
Potrivit economica.net, care citează din raportările lunare oficiale, în luna martie a anului 2024 s-au înregistrat progrese semnificative a lucrărilor pe șantierele de autostrăzi mai ales pe primele două loturi ale Autostrăzii Moldovei – A7.
Lucrările pe primele două loturi ale Autostrăzii A7 sunt efectuate astfel: pe lotul 1 Dumbrava – Mizil de constructorul român RETTER Projectmanagement în asociere cu Pizzarotti, iar pe lotul 2 Mizil – Pietroasele de asocierea Coni – Trace.
Asocierea Coni – Trace a avut un avans de aproape 17 puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău.
RETTER-Pizzarotti s-a remarcat alături de Coni, ocupând locul secund pe podium, cu un avans de 6,78 puncte procentuale pe lotul vecin din A7, Dumbrava – Mizil. Potrivit sursei citate, lucrările pe acest lot intrat în execuție din A7 au ajuns la un stadiu de 61,5%.

Lucrările pe aceste loturi din Autostrada A7 sunt programate să fie finalizate în toamna acestui an.
Pe podium, alături de cei doi constructori, se află o altă companie românească – UMB, care a avansat cu 5 puncte procentuale pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești.
Lucrările, ajunse la un stadiu de 48%, sunt programate pentru finalizare tot în 2024.
Mai departe, turcii de la Ozaltin au raportat un progres de 4,7 puncte procentuale pe tronsonul 1 al DEx12. Se estimează, de asemenea, că lucrările vor fi finalizate tot în anul 2024.
În top urmează austriecii de la Porr, cu un avans de 3,7 puncte procentuale la secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești. Lucrările la lotul cu primul tunel veritabil de autostradă din România au ajuns în martie la peste 28%.
UMB revine cu un progres de 3 puncte procentuale pe lotul Domnești Târg – Răcăciuni al A7 Focșani – Bacău. Și o parte din acest lot, mai exact secțiunea ce ocolește orașul Adjud, ar urma să fie gata în 2024, conform ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Clasamentul continuă cu turcii de la Akarko, ce au avansat cu 2,47 de puncte procentuale pe lotul 1 Sud al Autostrăzii Bucureștiului A0. O parte din acest lot a fost dată în trafic în aprilie 2024, urmând ca în această vară să fie finalizat întregul lot, inclusiv nodul cu Autostrada Soarelui A2.
Pe următoarea poziție se află UMB, cu un progres de 2,2 puncte procentuale pe lotul Trifești – Gherăești al A7 Bacău – Pașcani.
Italienii de la WeBuild urmează în top, după un avans de 2,1 puncte procentuale pe secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești a A1 Sibiu – Pitești. Lucrările pe acest lot, cu termen contractual de finalizare în 2025, au ajuns la un stadiu de aproape 65%.
UMB revine din nou cu progrese de 2 puncte procentuale pe loturile Buzău – Vadu Pașii și Vadu Pașii – Râmnicu Sărat ale A7 Buzău – Focșani. Rămâne de văzut dacă aceste loturi, ajunse la peste 30% grad de execuție, vor fi gata în 2024, conform estimărilor oficialilor de la Ministerul Transporturilor.
Pe restul șantierelor monitorizate fie nu au fost raportate progrese, fie acestea au fost mai mici de 2 puncte procentuale, mai scrie economica.net.
EVENIMENT
Premierul Ilie Bolojan: Companiile de stat care sunt o gaură neagră pentu buget trebuie lichidate
Companiile de stat unde sunt pierderi „cronice”, cele care sunt „o gaură neagră” pentru buget trebuie lichidate, a precizat vineri premierul Ilie Bolojan.
„Avem aproape 50 de companii încă în care nu sunt respectate procedurile de desemnare a conducerilor acestora după legislația care este acceptată de Uniunea European.
Aici lucrăm pe două componente. Pe de-o parte, pentru ca în companiile unde sunt pierderi cronice, unde pasivul este mult mai mare decât activul să…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Nobinecluj.ro: De ce merge rău HORECA din Cluj, cât e 1 mp în Făget, cum să-ţi clonezi câinele şi ce e un „divorţ de aeroport”.
Pentru a fi printre primii care citesc newsletterul de umor cu ştiri şi evenimente din Cluj, scrie adresa ta de mail în câmpul de mai jos şi apasă Subscribe pentru abonare gratuită. „No bine, Cluj” apare în fiecare marţi.
Dintre subiectele săptămânii pe No bine, Cluj!
🟠 HORECA din Cluj ar traversa o perioadă dificilă, susține Ștefan Gadola, patronul restaurantului de la Chios: „Oamenii ies mai…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
România primește evaluare pozitivă la OCDE pentru integritate publică. Mircea Abrudean: Un pas important spre aderare
România bifează un nou progres în parcursul către aderarea la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE).
Grupul de lucru al OCDE pentru integritate publică a evaluat pozitiv eforturile țării noastre, a anunțat clujeanul Mircea Abrudean, președintele Senatului României, care a condus delegația României la reuniunea care a avut loc vineri la Paris.
România avansează în procesul de aderare…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
FOTO: Topul firmelor din Alba: Schimb de generații la conducerea companiilor de succes din județ
Gala Topul Firmelor aduce anual cele mai importante firme din județul Alba, într-un singur loc, într-o seară. Automat firmele sunt reprezentate fie de manageri sau directori, sau de un reprezentant al companiei.
Însă, în județ, în mediul de afaceri local are loc un fenomen firesc: schimbul de generații în conducerea firmelor cu tradiții, a firmelor făcute în familie.

Mai exact, puncte cheie din afaceri sunt preluate treptat de copiii managerilor, cei care au pornit de la zero…
Citește mai mult pe Alba24.ro


