Connect with us

ACTUALITATE

Tot mai mulți români aleg să își cumpere mașini electrice în locul celor clasice. Vânzările autoturismelor electrice, în creștere

Publicat

arhivă

Vânzările de autovehicule au scăzut în România cu 28,7% în primele zece luni ale anului, comparativ cu intervalul similar din 2019, marjă în care însă automobilele electrice (BEV, PHEV) sunt pe creştere de 67,7%, relevă statistica publicată miercuri de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

La nivel sectorial naţional, topul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus, în continuare, la zece luni de Dacia – cu 31.814 de unităţi, marcă urmată de Renault – cu 8.712 de unităţi, Volkswagen (8.688), Ford (7.591), Skoda (7.528) şi Hyundai (5.738).

Potrivit sursei citate, în octombrie, autoturismele (care reprezintă circa 85% din total) au înregistrat un volum de 12.420 de unităţi, cu 17,9% mai mare decât în luna similară din 2019.

Evoluţia pe ansamblul primelor zece luni ale anului relevă faptul că autoturismele înregistrează un volum total de 96.047 de unităţi, corespunzător unei scăderi de 27,8% în raport cu perioada similară din anul precedent.

În clasamentul autoturismelor, în intervalul ianuarie – octombrie, Dacia deţine supremaţia, cu 30.196 de unităţi, în scădere cu 26% faţă de datele din 2019 şi cotă de piaţă de 31,4%.

Ierarhia continuă cu Skoda, care înregistrează 7.528 de unităţi (-27,9% şi o cotă de 7,8%),Volkswagen – cu 7.424 unităţi (-16,4% şi o cotă de 7,7%), Renault – cu 7.367 de unităţi (-33% şi cotă de 7,7%) şi Hyundai – cu 5.738 de unităţi (-14,4%, cotă de piaţă de 6%).

De asemenea, pe modele, cu cele 14.064 de unităţi înmatriculate, din ianuarie până în octombrie, Dacia Logan este pe primul loc, dar în scădere cu 35,2%, comparativ cu anul trecut. Clasamentul continuă cu Dacia Sandero (7.419 unităţi, +0,6%), Dacia Duster (7.067, -24,4%), Renault Clio (3.134, -29,4%) şi Skoda Octavia (2.609, -38%).

În funcţie de tipul de combustibil, pe ansamblul întregii perioade analizate, ponderea autoturismelor diesel a crescut uşor, de la 26,3% anul trecut la 26,9%. Autoturismele pe benzină continuă să deţină cea mai mare cotă în piaţă, respectiv de 66,5% din total.

Totodată, autoturismele electrice şi hibride au consemnat, la zece luni, un volum în creştere de 15,1%, în comparaţie cu perioada similară a anului trecut.

Pe subcategorii, vânzările de maşini full electrice au crescut cu 54,4% şi cele hibride plug-in cu 19,1%. Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică înregistrează o evoluţie negativă (-3,5%).

Cele mai comercializate modele ecologice în România, în primele zece luni ale anului, au fost: Renault (493 de unităţi), Skoda (365),Volkswagen (283), Hyundai (234) şi BMW (187).

O altă analiză evidenţiază evoluţia autoturismelor cu tracţiune integrală (4×4). Acestea reprezintă 19,8% din totalul achiziţiilor, după primele zece luni ale anului, pe un volum total de 19.061 de unităţi, inferior cu 27,2% celui consemnat în aceeaşi perioadă din 2019.

În privinţa tipului de proprietari, trendul rămâne favorabil persoanelor juridice, care acoperă 54% din totalul achiziţiilor de autoturisme.Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Absurd: Comuna Hănești riscă să piardă 1,1 milioane de lei din PNRR după ce ANANP a ținut avizul blocat un an și jumătate

Publicat

absurd: comuna hănești riscă să piardă 1,1 milioane de lei

Publicitate

Comuna Hănești, din județul Botoșani, este la un pas să piardă 1,1 milioane de lei din fonduri europene, bani alocați prin PNRR, din cauza birocrației stufoase și a deciziilor întârziate ale instituțiilor statului.

Administrația locală a depus un proiect ambițios, „Implementarea sistemelor inteligente de management”, evaluat la 210.000 de euro. Investiția ar fi transformat radical localitatea: un parc modern în perimetrul clădirii Primăriei…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Aeroportul „Ștefan cel Mare” de la Salcea a reluat zborurile directe Suceava – Viena

Publicat

aeroportul „Ștefan cel mare” de la salcea a reluat zborurile

Publicitate

De astăzi, pasagerii care aleg Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare” Suceava au din nou posibilitatea de a zbura direct către capitala Austriei, Viena. Reluarea cursei aeriene aduce o veste bună pentru cei care au familie, prieteni sau planuri de vacanță în una dintre cele mai vizitate capitale europene.

Zborurile vor fi operate de compania Wizz Air, cu o frecvență de două ori pe săptămână, oferind astfel o alternativă rapidă și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

„Portugalia”, comedia lui Zoltán Egressy, pe scena Teatrului „Mihai Eminescu” Botoșani în weekend

Publicat

„portugalia”, comedia lui zoltán egressy, pe scena teatrului „mihai eminescu”

Publicitate

Botoșănenii sunt invitați în acest sfârșit de săptămână la unul dintre cele mai apreciate spectacole ale Teatrului „Mihai Eminescu”. Este vorba despre „Portugalia” de Zoltán Egressy, pusă în scenă în regia lui Vladimir Anton, programată sâmbătă, 4 octombrie, și duminică, 5 octombrie, de la ora 19:00.

Spectacolul aduce pe scenă o distribuție puternică, cu Alexandra Vicol în rolul „Fundă”, interpretare nominalizată la Premiile…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Nicușor Dan: Avem o probă oficială că Rusia a interferat cu publicitatea în campania electorală din 2024

Publicat

nicușor dan: avem o probă oficială că rusia a interferat

Publicitate

Nicușor Dan a afirmat, la finalul conferinței „Europa la răscruce – Securitate, Prosperitate și Viitorul Nostru Comun”, că România are acum dovezi clare privind implicarea Rusiei în alegerile din noiembrie 2024, relatează mediafax.ro.

Potrivit acestuia, raportul procurorului general a confirmat că firme și conturi de publicitate din Rusia au fost folosite pentru a amplifica mesajele de campanie și pentru a sprijini procesul de…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe