Connect with us

ACTUALITATE

Transportatorii de marfă vor circula, vineri, cu viteză redusă pe cele mai importante artere din ţară

Publicat

Arhivă foto

Transportatorii de marfă din mai multe centre economice ale României vor circula, vineri, cu viteză redusă pe cele mai importante artere de trafic din ţară, aceasta fiind o formă de protest faţă de ceea ce ei numesc „hărţuirea” autorităţilor fiscale.

„După ce a fost lăsată pe cont propriu de ani de zile şi a dus greul economiei pe timpul pandemiei, industria transporturilor este hărţuită de autorităţile de control fiscale, care au decis reîncadrarea diurnelor acordate şoferilor ca venituri de natură salarială şi impozitarea acestora cu impozit pe venit şi contribuţii sociale.

Controalele se efectuează, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani, astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri în jur de 100 de camioane, depăşind cu mult cifra de afaceri pe 2-3 ani a acestor firme.

Cu alte cuvinte, vorbim de sume imense, pe care în majoritatea cazurilor firmele sancţionate nu au fonduri din care să le achite”, se arată într-un comunicat al asociaţiilor patronale din sector.

Eliminarea tratamentului fiscal discriminatoriu

O altă revendicare o reprezintă eliminarea tratamentului fiscal discriminatoriu de care beneficiază angajaţii la stat faţă de privaţi. Este vorba de prevederile HG 714/2018, care oferă bugetarilor posibilitatea de a deconta, fără documente justificative, 230 de lei pe noapte pentru cheltuieli de cazare.

Vinietă pe kilometru

Transportatorii de marfă sunt preocupaţi şi de intenţia actualului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, de a introduce vinieta pe kilometru, după principiul „poluatorul plăteşte”, promovată intens de Comisia Europeană de ani de zile, dar neintrodusă în practică de nicio ţară europeană, ca urmare a taxelor de drum care ar creşte exponenţial pentru transportatorii de mărfuri, subliniază comunicatul citat.

Potrivit transportatorilor, aceste creşteri s-ar reflecta în preţurile produselor la raft.

Penalizări suplimentare pentru firmele românești

„În timp ce alte state est-europene caută soluţii să menţină competitivitatea propriilor companii de transport pe piaţa comunitară, competitivitate redusă prin reglementările protecţioniste impuse de vest-europeni prin Pachetul Mobilitate, care va intra în vigoare complet în februarie 2022, Guvernul României se gândeşte să penalizeze suplimentar firmele româneşti prin supraimpozitare şi suprataxare.

Firmele de transport internaţional contribuie masiv la reducerea deficitului balanţei comerciale a României, care în 2020 a ajuns la peste 16 miliarde de euro.

Astfel, pare de neînţeles hotărârea cu care instituţiile statului român acţionează în direcţia punerii pe butuci a unui segment economic care angajează aproape 400.000 de oameni direct şi indirect.

Transportatorii români solicită Guvernului, aşadar, să fie consultaţi înainte de introducerea de noi reglementări care le vizează activitatea, aşa cum se cuvine unui sector economic care contribuie cu peste 7% la PIB-ul României”, se mai arată în comunicat.

În acest context, asociaţiile APTE2002, Apulum Alba Iulia, ATM Bucovina, ARTRI, COTAR, FORT şi UNTRR organizează joi o conferinţă de presă în cadrul căreia piaţa de transport anunţă începerea unor acţiuni de protest.

AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

300 de locuri de muncă disponibile la Botoșani. LISTA cu locurile de muncă comunicată de AJOFM

Publicat

300 de locuri de muncă disponibile la botoșani. lista cu

Publicitate

 Nu mai puțin de 300 de locuri de muncă sunt libere în această săptămână la nivelul județului Botoșani, au anunțat responsabilii din zona forțelor de muncă. Datele au fost centralizate de AJOFM Botoșani de la agenții economici și făcute publice la începutul acestei săptămâni.

Iată și lista completă cu locurile de muncă comunicate de AJOFM Botoșani:

DENUMIRE COR DENUMIRE ANGAJATOR ADRESA ANGAJATOR
PROIECTANT INGINER CONSTRUCTII

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

1 Aprilie – Ziua Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani

Publicat

1 aprilie – ziua inspectoratului de jandarmi județean botoșani

Publicitate

Începând cu anul 2017, în urma completării Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 176/2012 privind atribuirea de denumiri onorifice şi stabilirea de zile aniversare pentru unele structuri din Ministerul Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, ziua de 1 aprilie a fost stabilită ca Zi Aniversară a Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani.

Prima atestare documentară a Jandarmeriei Române în județul Botoșani…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfânta Cuvioasă Maria Egipteanca

Publicat

calendar ortodox 2025: sfânta cuvioasă maria egipteanca

Publicitate

Sfânta cuvioasă Maria s-a născut în Egipt. La 12 ani, a plecat la Alexandria, unde timp de 17 ani s-a dedat la desfrânare trupească. Într-un an, a plecat la Ierusalim, cu o corabie, la praznicul Înălţării Sfintei Cruci. Dar, dorind să intre în biserică, nu reuşea. Abia atunci şi-a dat seama că nu putea intra în casa Domnului din cauza vieţii pe care o ducea.

Apoi s-a rugat cu lacrimi la icoana Preasfintei Născătoare de Dumnezeu. După…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

România produce carne de pui în proporție de 100% față de nevoile naționale, cu posibilități de export

Publicat

românia produce carne de pui în proporție de 100% față

Publicitate

România produce carne de pui, în ferme, în proporție de 100% față de nevoile naționale, având și posibilități de export, a afirmat luni Ioan Popa, președinte și fondator Transavia.

”Este singura zonă, mă refer la mâncare, la produse alimentare, în care producem în proporție de 100% față de nevoile naționale. Avem și posibilități de export. Asta nu înseamnă că nu importăm, dar importul și exportul sunt undeva aproape la același…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe