Connect with us

ACTUALITATE

Transportatorii maritimi înregistrează cele mai mari câştiguri de după 2008

Publicat

Industria globală de shipping se bucură în prezent de cele mai mari câştiguri de după 2008, graţie unei combinaţii între o cerere explozivă de bunuri şi un lanţ global de aprovizionare perturbat de Covid-19, care majorează preţurile la transportul maritim de marfă, informează Bloomberg.

Fie că este vorba despre uriaşe nave portcontainer, de nave cargo care transportă mii de tone de cărbune sau nave specializate în transportul de autoturisme şi camioane, câştigurile au crescut pentru aproape toate tipurile de nave.

În condiţiile în care flota comercială transportă aproximativ 80% din comerţul mondial, această creştere se resimte în fiecare colţ al economiei. Boom-ul din 2008 a adus cu el un val de noi comenzi pentru nave însă creşterea de atunci s-a încheiat rapid când criza financiară a declanşat cea mai gravă recesiune globală din ultimele decenii, scrie Bloomberg.

Boom-ul actual are două cauze

Boom-ul actual are două cauze: redeschiderea economiei după Covid a declanşat o cerere explozivă pentru bunuri şi materii prime. Pe lângă aceasta, coronavirusul continuă să perturbe lanţurile globale de aprovizionare, blocând porturile şi provocând întârzieri vaselor, toate acestea limitând numărul de nave disponibile pentru a transporta bunuri peste oceane.

Această efervescenţă are în centru transportul maritim de containere, pentru care tarifele doboară record după record, dar nu este limitată doar la acest segment.

„Nu sunt sigur că termenul „furtuna perfectă” poate descrie cu acurateţe ce se întâmplă, este pur şi simplu spectaculos. Este rezultatul supraîncălzirii pieţei containerelor care se răsfrânge asupra altor sectoare”, spune Peter Sand, analist şef la grupul comercial Bimco.

Transportul maritim de containere

Vedeta acestei creşteri rămâne transport maritim de containere. În prezent, costă 14.287 de dolari pentru a transporta un container de marfă din China în Europa, adică o creştere de 500% în ritm anual, iar această majorare afectează costul transportului tuturor mărfurilor, de la jucării la biciclete şi cafea.

Aceste câştiguri sunt vizibile în veniturile raportate de grupul danez A.P. Moller-Maersk A/S, cel mai mare transportator maritim de containere din lume, care luna trecută şi-a îmbunătăţit estimările de profit cu aproape cinci miliarde de dolari. La rândul său grupul francez CMA CGM SA, numărul trei mondial, a decis să îngheţe tarifele pentru a proteja relaţia pe termen lung cu clienţii, adică firma a decis să renunţe la o parte din profitul pe care l-ar fi putut câştiga.

Mai multe materii prime

În timp ce cererea pentru bunuri cu amănuntul a impulsionat piaţa transportului maritim de containere, revenirea economiei mondiale a însemnat şi mai multe materii prime, rezultatul fiind venituri mai mari pentru navele cargo care transportă materii prime industriale.

În acest sector, veniturile au atins recent cel mai ridicat nivel din ultimii 11 ani şi nu dau semne de încetinire, în condiţiile în care consumul de materii prime este prognozat să rămână unul ridicat pentru restul anului.

Preţurile spot şi futures la transportul de marfă

„Cererea solidă pentru resurse naturale, combinată cu perturbările logistice provocate de Covid”, susţin preţurile spot şi futures la transportul de marfă, afirmă Ted Petrone, vicepreşedintele companiei Navios Maritime Holdings, care deţine o flotă de nave cargo.

Situaţia din industria de shipping este atât de tensionată încât unii operatori de nave cargo se reorientează spre transportul de containere pe punţile navelor lor. Firma Golden Ocean Group Ltd. este una dintre companiile care analizează această idee.

Deşi această variantă ar putea însemna noi profituri pentru proprietarii de nave, care se bucură deja de un an record, nu este însă scutită de riscuri deoarece navele cargo nu sunt concepute pentru a transporta containere.

„Asta spune ceva despre cât de specială este situaţia în care ne aflăm” pe piaţa containerelor, declara recent directorul general de la Golden Ocean, Ulrik Andersen.

Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (379)

Publicat

momentul de culturĂ. cu georgicĂ manole (379)

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist

 

DIN CAIETUL MEU DE ÎNSEMNĂRI

. Ştefan Cazimir, în „România literară” nr. 21 din 2020, face o tipologie în care încadrează purtătorul unei măşti: 1. îl identifică – îi asigură un loc în sânul acesteia; 2. îl simplifică – îl eliberează de trăsăturile accidentale, îl reduce la esenţă; 3. îl amplifică – sporeşte forţa de comunicare a purtătorului”;

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

ITM Botoșani a aplicat amenzi de peste 130.000 lei în cadrul Campaniei pentru siguranță și legalitate în construcții

Publicat

itminspectia muncii.webp.webp

Publicitate

În perioada 12–18 august 2025, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Botoșani, sub coordonarea Inspecției Muncii, a derulat Campania Națională pentru identificarea și combaterea muncii nedeclarate și pentru verificarea respectării normelor de securitate și sănătate în muncă în sectorul construcțiilor (coduri CAEN 41, 42, 43).

 

În domeniul relațiilor de muncă, inspectorii ITM au efectuat 9 controale, aplicând 3 sancțiuni contravenționale…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Botoșani: Bărbat reținut după ce a încălcat ordinul de protecție și a provocat scandal la locuința surorii sale

Publicat

gethumb.details.jpg

Publicitate

Un bărbat de 45 de ani, din Botoșani, a fost reținut pentru 24 de ore după ce a încălcat ordinul de protecție emis pe numele său. Incidentul a avut loc pe 19 august 2025.

Polițiștii spun că, deși nu avea voie să se apropie de sora sa, bărbatul s-a prezentat la locuința acesteia, unde a bătut cu pumnii în ușa de acces și a început să strige și să o înjure.

Pentru aceste fapte, el este cercetat pentru încălcarea ordinului de protecție, iar…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Pregătire de foc: Lotul IGSU intră în antrenamente pentru European Fire Applied Sports Championship

Publicat

pregătire de foc: lotul igsu intră în antrenamente pentru european

Publicitate

În perioada 18–22 august 2025, lotul reprezentativ al inspectoratului general desfășoară, la Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al județului Botoșani, o sesiune intensivă de antrenament în vederea participării la European Fire Applied Sports Championship, competiție internațională ce va avea loc în perioada 24–30 august 2025, la Dolna Baya, Bulgaria.
Această sesiune de antrenament este dedicată perfecționării…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe