Connect with us

ACTUALITATE

Transportatorii maritimi înregistrează cele mai mari câştiguri de după 2008

Publicat

Industria globală de shipping se bucură în prezent de cele mai mari câştiguri de după 2008, graţie unei combinaţii între o cerere explozivă de bunuri şi un lanţ global de aprovizionare perturbat de Covid-19, care majorează preţurile la transportul maritim de marfă, informează Bloomberg.

Fie că este vorba despre uriaşe nave portcontainer, de nave cargo care transportă mii de tone de cărbune sau nave specializate în transportul de autoturisme şi camioane, câştigurile au crescut pentru aproape toate tipurile de nave.

În condiţiile în care flota comercială transportă aproximativ 80% din comerţul mondial, această creştere se resimte în fiecare colţ al economiei. Boom-ul din 2008 a adus cu el un val de noi comenzi pentru nave însă creşterea de atunci s-a încheiat rapid când criza financiară a declanşat cea mai gravă recesiune globală din ultimele decenii, scrie Bloomberg.

Boom-ul actual are două cauze

Boom-ul actual are două cauze: redeschiderea economiei după Covid a declanşat o cerere explozivă pentru bunuri şi materii prime. Pe lângă aceasta, coronavirusul continuă să perturbe lanţurile globale de aprovizionare, blocând porturile şi provocând întârzieri vaselor, toate acestea limitând numărul de nave disponibile pentru a transporta bunuri peste oceane.

Această efervescenţă are în centru transportul maritim de containere, pentru care tarifele doboară record după record, dar nu este limitată doar la acest segment.

„Nu sunt sigur că termenul „furtuna perfectă” poate descrie cu acurateţe ce se întâmplă, este pur şi simplu spectaculos. Este rezultatul supraîncălzirii pieţei containerelor care se răsfrânge asupra altor sectoare”, spune Peter Sand, analist şef la grupul comercial Bimco.

Transportul maritim de containere

Vedeta acestei creşteri rămâne transport maritim de containere. În prezent, costă 14.287 de dolari pentru a transporta un container de marfă din China în Europa, adică o creştere de 500% în ritm anual, iar această majorare afectează costul transportului tuturor mărfurilor, de la jucării la biciclete şi cafea.

Aceste câştiguri sunt vizibile în veniturile raportate de grupul danez A.P. Moller-Maersk A/S, cel mai mare transportator maritim de containere din lume, care luna trecută şi-a îmbunătăţit estimările de profit cu aproape cinci miliarde de dolari. La rândul său grupul francez CMA CGM SA, numărul trei mondial, a decis să îngheţe tarifele pentru a proteja relaţia pe termen lung cu clienţii, adică firma a decis să renunţe la o parte din profitul pe care l-ar fi putut câştiga.

Mai multe materii prime

În timp ce cererea pentru bunuri cu amănuntul a impulsionat piaţa transportului maritim de containere, revenirea economiei mondiale a însemnat şi mai multe materii prime, rezultatul fiind venituri mai mari pentru navele cargo care transportă materii prime industriale.

În acest sector, veniturile au atins recent cel mai ridicat nivel din ultimii 11 ani şi nu dau semne de încetinire, în condiţiile în care consumul de materii prime este prognozat să rămână unul ridicat pentru restul anului.

Preţurile spot şi futures la transportul de marfă

„Cererea solidă pentru resurse naturale, combinată cu perturbările logistice provocate de Covid”, susţin preţurile spot şi futures la transportul de marfă, afirmă Ted Petrone, vicepreşedintele companiei Navios Maritime Holdings, care deţine o flotă de nave cargo.

Situaţia din industria de shipping este atât de tensionată încât unii operatori de nave cargo se reorientează spre transportul de containere pe punţile navelor lor. Firma Golden Ocean Group Ltd. este una dintre companiile care analizează această idee.

Deşi această variantă ar putea însemna noi profituri pentru proprietarii de nave, care se bucură deja de un an record, nu este însă scutită de riscuri deoarece navele cargo nu sunt concepute pentru a transporta containere.

„Asta spune ceva despre cât de specială este situaţia în care ne aflăm” pe piaţa containerelor, declara recent directorul general de la Golden Ocean, Ulrik Andersen.

Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfânta Muceniţă Sofia şi fiicele sale, botezate cu numele celor trei virtuţi teologice : Pistis – credinţă, Elpis – nădejde şi Agapis – dragoste

Publicat

calendar ortodox 2025: sfânta muceniţă sofia şi fiicele sale, botezate

Publicitate

Sfânta Muceniţă Sofia şi fiicele sale, Pistis, Elpis şi Agapis au vieţuit în Italia şi au pătimit în timpul domniei împăratului Adrian (117-138). Sofia, nume grecesc, înseamnă înţelepciune. Ea a avut trei fiice pe care şi le-a botezat cu numele celor trei virtuţi teologice: Pistis – credinţă, Elpis – nădejde şi Agapis – dragoste.

Prefectul provinciei, Antioh, le-a denunţat împăratului Adrian că sunt creştine. Împăratul le-a…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Botoșani, pe locul 18 la nivel național în topul fluidității traficului. Șoferii pierd anual 7 zile din viață din cauza aglomerației

Publicat

botoșani, pe locul 18 la nivel național în topul fluidității

Publicitate

Municipiul Botoșani se află pe locul 18 la nivel național în clasamentul fluidității traficului urban, potrivit Indexului de Trafic 2025 realizat de Institutul pentru Orașe Vizionare.

Studiul arată că șoferii botoșăneni pierd echivalentul a 6,8 zile de lucru anual din cauza aglomerației, în condițiile în care un șofer obișnuit parcurge zilnic 30 de kilometri, timp de 250 de zile lucrătoare.

Cum s-a făcut analiza traficului

Raportul a luat în…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Vecini de groază: Locuințe din Botoșani transformate în focare de mizerie. Proprietarii, amendați și obligați să igienizeze

Publicat

vecini de groază: locuințe din botoșani transformate în focare de

Publicitate

Două locuințe din municipiul Botoșani au fost transformate în adevărate focare de mizerie, spre disperarea vecinilor.

Polițiștii locali au intervenit pe Aleea Slt. Ioan Frunzetti nr. 5 și pe strada Cornișa nr. 8, după ce au fost depuse petiții privind starea de insalubritate din aceste imobile.

În interior, agenții au descoperit deșeuri depozitate în cantități mari, miros pestilențial, dar și prezența insectelor.

Cei doi proprietari au fost…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO. Lucrările pe Autostrada A7 Focșani – Bacău avansează pe Lotul 2. Imagini spectaculoase de pe șantier

Publicat

video. lucrările pe autostrada a7 focșani – bacău avansează pe

Publicitate

Pe șantierul Autostrăzii A7 Focșani – Bacău, Lotul 2 Domnești-Târg – Răcăciuni, lucrările intră într-o nouă etapă vizibilă. Imagini video surprinse pe sectorul dintre localitățile Valea Seacă și Răcăciuni (județul Bacău) arată așternerea stratului de legătură (BAD 22.4), semn că proiectul avansează într-un ritm susținut.

Potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, în paralel cu lucrările de asfaltare,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe