Connect with us

ACTUALITATE

Transportatorii maritimi înregistrează cele mai mari câştiguri de după 2008

Publicat

Industria globală de shipping se bucură în prezent de cele mai mari câştiguri de după 2008, graţie unei combinaţii între o cerere explozivă de bunuri şi un lanţ global de aprovizionare perturbat de Covid-19, care majorează preţurile la transportul maritim de marfă, informează Bloomberg.

Fie că este vorba despre uriaşe nave portcontainer, de nave cargo care transportă mii de tone de cărbune sau nave specializate în transportul de autoturisme şi camioane, câştigurile au crescut pentru aproape toate tipurile de nave.

În condiţiile în care flota comercială transportă aproximativ 80% din comerţul mondial, această creştere se resimte în fiecare colţ al economiei. Boom-ul din 2008 a adus cu el un val de noi comenzi pentru nave însă creşterea de atunci s-a încheiat rapid când criza financiară a declanşat cea mai gravă recesiune globală din ultimele decenii, scrie Bloomberg.

Boom-ul actual are două cauze

Boom-ul actual are două cauze: redeschiderea economiei după Covid a declanşat o cerere explozivă pentru bunuri şi materii prime. Pe lângă aceasta, coronavirusul continuă să perturbe lanţurile globale de aprovizionare, blocând porturile şi provocând întârzieri vaselor, toate acestea limitând numărul de nave disponibile pentru a transporta bunuri peste oceane.

Această efervescenţă are în centru transportul maritim de containere, pentru care tarifele doboară record după record, dar nu este limitată doar la acest segment.

„Nu sunt sigur că termenul „furtuna perfectă” poate descrie cu acurateţe ce se întâmplă, este pur şi simplu spectaculos. Este rezultatul supraîncălzirii pieţei containerelor care se răsfrânge asupra altor sectoare”, spune Peter Sand, analist şef la grupul comercial Bimco.

Transportul maritim de containere

Vedeta acestei creşteri rămâne transport maritim de containere. În prezent, costă 14.287 de dolari pentru a transporta un container de marfă din China în Europa, adică o creştere de 500% în ritm anual, iar această majorare afectează costul transportului tuturor mărfurilor, de la jucării la biciclete şi cafea.

Aceste câştiguri sunt vizibile în veniturile raportate de grupul danez A.P. Moller-Maersk A/S, cel mai mare transportator maritim de containere din lume, care luna trecută şi-a îmbunătăţit estimările de profit cu aproape cinci miliarde de dolari. La rândul său grupul francez CMA CGM SA, numărul trei mondial, a decis să îngheţe tarifele pentru a proteja relaţia pe termen lung cu clienţii, adică firma a decis să renunţe la o parte din profitul pe care l-ar fi putut câştiga.

Mai multe materii prime

În timp ce cererea pentru bunuri cu amănuntul a impulsionat piaţa transportului maritim de containere, revenirea economiei mondiale a însemnat şi mai multe materii prime, rezultatul fiind venituri mai mari pentru navele cargo care transportă materii prime industriale.

În acest sector, veniturile au atins recent cel mai ridicat nivel din ultimii 11 ani şi nu dau semne de încetinire, în condiţiile în care consumul de materii prime este prognozat să rămână unul ridicat pentru restul anului.

Preţurile spot şi futures la transportul de marfă

„Cererea solidă pentru resurse naturale, combinată cu perturbările logistice provocate de Covid”, susţin preţurile spot şi futures la transportul de marfă, afirmă Ted Petrone, vicepreşedintele companiei Navios Maritime Holdings, care deţine o flotă de nave cargo.

Situaţia din industria de shipping este atât de tensionată încât unii operatori de nave cargo se reorientează spre transportul de containere pe punţile navelor lor. Firma Golden Ocean Group Ltd. este una dintre companiile care analizează această idee.

Deşi această variantă ar putea însemna noi profituri pentru proprietarii de nave, care se bucură deja de un an record, nu este însă scutită de riscuri deoarece navele cargo nu sunt concepute pentru a transporta containere.

„Asta spune ceva despre cât de specială este situaţia în care ne aflăm” pe piaţa containerelor, declara recent directorul general de la Golden Ocean, Ulrik Andersen.

Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

FOTO: Bătaie de joc cu bani cheltuiți pe școli și grădinițe fără copii. În unele clădiri se mai fac praznice și cumetrii

Publicat

index 6 1000x600.webp.webp

Milioane de euro au aruncat pe apa sâmbetei autoritățile locale din România, din fonduri de la Banca Mondială sau guvernamentale, pentru școli fără elevi. Numai în județul Botoșani sunt cel puțin 22 de școli astfel finanțate și închise din lipsă de elevi, scrie ADEVĂRUL.

Scăderea populației, mai ales în mediul rural, este o problemă care afectează întreaga țară, dar mai ales comunele din nordul Moldovei, unde exodul accelerat al tinerilor a lăsat cătunele aproape goale. Îmbătrânirea populației și plecarea masivă în străinătate a localnicilor tineri lasă școlile fără elevi.

Conform datelor oficiale, în aproximativ 13 ani, populația școlară s-a redus cu peste 14.000 de elevi. În ciuda acestor realități tot mai evidente,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Alt HAIDUC în trafic: Tânăr din Suceava, prins conducând cu viteză prin Botoșani deși nu avea permis

Publicat

razie politisti radar amenda 3 1000x600.jpeg

Polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au oprit pentru control la data de 16 aprilie 2024, pe drumul public din comuna Vârfu Câmpului, un autoturism condus de un tânăr, de 33 de ani, din județul Suceava, care circula cu viteză peste limita legală.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că acesta are exercitarea dreptului de a conduce autovehicule, suspendată.

“Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere fără permis”, a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani, Delia Nenişcu.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News

Ultimele…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Copila de 13 ani a fost găsită de polițiști noaptea trecută în municipiul Botoșani

Publicat

img 20240416 wa0013 859x600.jpg

Copila de 13 ani din Botoșani, căutată de familie a fost găsită, în cursul nopții, pe raza municipiului Botoșani. Aceasta a fost internată în Centrul de Primire a Copilului în Regim de Urgență.

Se continuă verificările pentru a stabili împrejurările în care minora a părăsit domiciliul.

Dacă o vedeți sunați la 112! O copilă de 13 ani din municipiul Botoșani a plecat de acasă și nu s-a mai întors

Știrea inițială: Polițiștii botoșăneni au anunțat că efectuează verificări pentru localizarea unei minore, de 13 ani, din municipiul Botoșani, care astăzi, în jurul orei 12:00, a părăsit domiciliul, iar până în prezent nu a revenit.

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO: Percheziții la Botoșani. Ce caută oamenii legii

Publicat

img 20240417 wa0000 926x600.jpg

Polițiștii din cadrul Politției Orașului Bucecea, cu sprijinul polițiștilor de ordine publică și a celor de la acțiuni speciale au pus in executare, in această dimineața 18 Percheziții domiciliare la persoane bănuite de braconaj piscicol din com. Varfu Câmpului, județul Botosani și comuna Hănțești județul Suceava.

Aproximativ 100 de forțe de ordine sunt angrenate în acțiune pentru probarea activității infracționale a persoanelor care efectuează pescuitul resurselor acvatice vii cu unelte ilegale (respectiv plase monofilament cu ochiul sub dimensiunile minime admise).

YouTube video

YouTube video


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe