Connect with us

ACTUALITATE

Transportatorii maritimi înregistrează cele mai mari câştiguri de după 2008

Publicat

Industria globală de shipping se bucură în prezent de cele mai mari câştiguri de după 2008, graţie unei combinaţii între o cerere explozivă de bunuri şi un lanţ global de aprovizionare perturbat de Covid-19, care majorează preţurile la transportul maritim de marfă, informează Bloomberg.

Fie că este vorba despre uriaşe nave portcontainer, de nave cargo care transportă mii de tone de cărbune sau nave specializate în transportul de autoturisme şi camioane, câştigurile au crescut pentru aproape toate tipurile de nave.

În condiţiile în care flota comercială transportă aproximativ 80% din comerţul mondial, această creştere se resimte în fiecare colţ al economiei. Boom-ul din 2008 a adus cu el un val de noi comenzi pentru nave însă creşterea de atunci s-a încheiat rapid când criza financiară a declanşat cea mai gravă recesiune globală din ultimele decenii, scrie Bloomberg.

Boom-ul actual are două cauze

Boom-ul actual are două cauze: redeschiderea economiei după Covid a declanşat o cerere explozivă pentru bunuri şi materii prime. Pe lângă aceasta, coronavirusul continuă să perturbe lanţurile globale de aprovizionare, blocând porturile şi provocând întârzieri vaselor, toate acestea limitând numărul de nave disponibile pentru a transporta bunuri peste oceane.

Această efervescenţă are în centru transportul maritim de containere, pentru care tarifele doboară record după record, dar nu este limitată doar la acest segment.

„Nu sunt sigur că termenul „furtuna perfectă” poate descrie cu acurateţe ce se întâmplă, este pur şi simplu spectaculos. Este rezultatul supraîncălzirii pieţei containerelor care se răsfrânge asupra altor sectoare”, spune Peter Sand, analist şef la grupul comercial Bimco.

Transportul maritim de containere

Vedeta acestei creşteri rămâne transport maritim de containere. În prezent, costă 14.287 de dolari pentru a transporta un container de marfă din China în Europa, adică o creştere de 500% în ritm anual, iar această majorare afectează costul transportului tuturor mărfurilor, de la jucării la biciclete şi cafea.

Aceste câştiguri sunt vizibile în veniturile raportate de grupul danez A.P. Moller-Maersk A/S, cel mai mare transportator maritim de containere din lume, care luna trecută şi-a îmbunătăţit estimările de profit cu aproape cinci miliarde de dolari. La rândul său grupul francez CMA CGM SA, numărul trei mondial, a decis să îngheţe tarifele pentru a proteja relaţia pe termen lung cu clienţii, adică firma a decis să renunţe la o parte din profitul pe care l-ar fi putut câştiga.

Mai multe materii prime

În timp ce cererea pentru bunuri cu amănuntul a impulsionat piaţa transportului maritim de containere, revenirea economiei mondiale a însemnat şi mai multe materii prime, rezultatul fiind venituri mai mari pentru navele cargo care transportă materii prime industriale.

În acest sector, veniturile au atins recent cel mai ridicat nivel din ultimii 11 ani şi nu dau semne de încetinire, în condiţiile în care consumul de materii prime este prognozat să rămână unul ridicat pentru restul anului.

Preţurile spot şi futures la transportul de marfă

„Cererea solidă pentru resurse naturale, combinată cu perturbările logistice provocate de Covid”, susţin preţurile spot şi futures la transportul de marfă, afirmă Ted Petrone, vicepreşedintele companiei Navios Maritime Holdings, care deţine o flotă de nave cargo.

Situaţia din industria de shipping este atât de tensionată încât unii operatori de nave cargo se reorientează spre transportul de containere pe punţile navelor lor. Firma Golden Ocean Group Ltd. este una dintre companiile care analizează această idee.

Deşi această variantă ar putea însemna noi profituri pentru proprietarii de nave, care se bucură deja de un an record, nu este însă scutită de riscuri deoarece navele cargo nu sunt concepute pentru a transporta containere.

„Asta spune ceva despre cât de specială este situaţia în care ne aflăm” pe piaţa containerelor, declara recent directorul general de la Golden Ocean, Ulrik Andersen.

Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Meci fabulos la Botoșani: FC Botoșani – Rapid 0-0. Spectacol fără goluri în etapa a 19-a din Superliga

Publicat

meci fabulos la botoșani: fc botoșani – rapid 0 0. spectacol

Publicitate

Municipalul din Botoșani a trăit luni seară una dintre acele partide care îți rămân în suflet chiar dacă tabela refuză să se miște. FC Botoșani și Rapid au încheiat la egalitate, 0-0, într-un duel încărcat de energie, emoție și momente care au ridicat tribunele în picioare.

Partida a început într-o atmosferă incandescentă, cu un stadion plin și cu două echipe decise să-și apere statutul din fruntea clasamentului. Moldovenii, în cel mai…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Senatorul AUR Cătălin Silegeanu: Proiectul care ar fi scutit românii vulnerabili de la plata CASS, respins de partidele coalizate

Publicat

senatorul aur cătălin silegeanu: proiectul care ar fi scutit românii

Publicitate

Proiectul AUR de scutire de la plata CASS pentru categoriile vulnerabile a fost respins de Senat, deși a întrunit toate exigențele de formă și fond. Inițiatorul Cătălin Silegeanu a criticat vehement atitudinea parlamentarilor PSD, PNL, UDMR și USR, arătând că românii nu contează decât „ca număr de voturi” pentru partidele coalizate.

Proiectul de lege prevedea scutirea de la plata CASS pentru mamele aflate în concediu de creștere a copilului,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Senat: Zi liberă pentru părinți la începerea anului școlar – proiect adoptat tacit

Publicat

senat: zi liberă pentru părinți la începerea anului școlar –

Publicitate

Senatul a adoptat tacit, luni, propunerea legislativă privind declararea zilei de începere a anului școlar pentru învățământul preșcolar, primar și gimnazial drept zi liberă pentru părinți.

Termenul pentru dezbatere și vot s-a împlinit la data de 3 decembrie, iar proiectul este considerat adoptat tacit.

‘Se acordă zi liberă pentru părinți, așa cum sunt ei definiți în Noul Cod Civil, în prima zi de începere a anului școlar, pentru…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

288 de locuri de muncă disponibile la Botoșani. LISTA comunicată de AJOFM

Publicat

288 de locuri de muncă disponibile la botoșani. lista comunicată

Publicitate

Nu mai puțin de 288 de locuri de muncă sunt libere în această săptămână la nivelul județului Botoșani. Datele au fost centralizate de AJOFM Botoșani de la agenții economici și făcute publice la începutul acestei săptămâni.

Iată și lista completă cu locurile de muncă comunicate de AJOFM Botoșani:

DENUMIRE JOB DENUMIRE ANGAJATOR ADRESA ANGAJATOR
SEF BIROU COMERT CU RIDICATA SI CU AMANUNTUL POWERLINE SRL STR. NAŢIONALĂ,

Nr. 99, MUN, LOC….

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe