Connect with us

ACTUALITATE

Transportatorii maritimi înregistrează cele mai mari câştiguri de după 2008

Publicat

Industria globală de shipping se bucură în prezent de cele mai mari câştiguri de după 2008, graţie unei combinaţii între o cerere explozivă de bunuri şi un lanţ global de aprovizionare perturbat de Covid-19, care majorează preţurile la transportul maritim de marfă, informează Bloomberg.

Fie că este vorba despre uriaşe nave portcontainer, de nave cargo care transportă mii de tone de cărbune sau nave specializate în transportul de autoturisme şi camioane, câştigurile au crescut pentru aproape toate tipurile de nave.

În condiţiile în care flota comercială transportă aproximativ 80% din comerţul mondial, această creştere se resimte în fiecare colţ al economiei. Boom-ul din 2008 a adus cu el un val de noi comenzi pentru nave însă creşterea de atunci s-a încheiat rapid când criza financiară a declanşat cea mai gravă recesiune globală din ultimele decenii, scrie Bloomberg.

Boom-ul actual are două cauze

Boom-ul actual are două cauze: redeschiderea economiei după Covid a declanşat o cerere explozivă pentru bunuri şi materii prime. Pe lângă aceasta, coronavirusul continuă să perturbe lanţurile globale de aprovizionare, blocând porturile şi provocând întârzieri vaselor, toate acestea limitând numărul de nave disponibile pentru a transporta bunuri peste oceane.

Această efervescenţă are în centru transportul maritim de containere, pentru care tarifele doboară record după record, dar nu este limitată doar la acest segment.

„Nu sunt sigur că termenul „furtuna perfectă” poate descrie cu acurateţe ce se întâmplă, este pur şi simplu spectaculos. Este rezultatul supraîncălzirii pieţei containerelor care se răsfrânge asupra altor sectoare”, spune Peter Sand, analist şef la grupul comercial Bimco.

Transportul maritim de containere

Vedeta acestei creşteri rămâne transport maritim de containere. În prezent, costă 14.287 de dolari pentru a transporta un container de marfă din China în Europa, adică o creştere de 500% în ritm anual, iar această majorare afectează costul transportului tuturor mărfurilor, de la jucării la biciclete şi cafea.

Aceste câştiguri sunt vizibile în veniturile raportate de grupul danez A.P. Moller-Maersk A/S, cel mai mare transportator maritim de containere din lume, care luna trecută şi-a îmbunătăţit estimările de profit cu aproape cinci miliarde de dolari. La rândul său grupul francez CMA CGM SA, numărul trei mondial, a decis să îngheţe tarifele pentru a proteja relaţia pe termen lung cu clienţii, adică firma a decis să renunţe la o parte din profitul pe care l-ar fi putut câştiga.

Mai multe materii prime

În timp ce cererea pentru bunuri cu amănuntul a impulsionat piaţa transportului maritim de containere, revenirea economiei mondiale a însemnat şi mai multe materii prime, rezultatul fiind venituri mai mari pentru navele cargo care transportă materii prime industriale.

În acest sector, veniturile au atins recent cel mai ridicat nivel din ultimii 11 ani şi nu dau semne de încetinire, în condiţiile în care consumul de materii prime este prognozat să rămână unul ridicat pentru restul anului.

Preţurile spot şi futures la transportul de marfă

„Cererea solidă pentru resurse naturale, combinată cu perturbările logistice provocate de Covid”, susţin preţurile spot şi futures la transportul de marfă, afirmă Ted Petrone, vicepreşedintele companiei Navios Maritime Holdings, care deţine o flotă de nave cargo.

Situaţia din industria de shipping este atât de tensionată încât unii operatori de nave cargo se reorientează spre transportul de containere pe punţile navelor lor. Firma Golden Ocean Group Ltd. este una dintre companiile care analizează această idee.

Deşi această variantă ar putea însemna noi profituri pentru proprietarii de nave, care se bucură deja de un an record, nu este însă scutită de riscuri deoarece navele cargo nu sunt concepute pentru a transporta containere.

„Asta spune ceva despre cât de specială este situaţia în care ne aflăm” pe piaţa containerelor, declara recent directorul general de la Golden Ocean, Ulrik Andersen.

Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Școala Gimnazială ,,Ștefan cel Mare” nr.14 Botoșani a primit vizita jandarmilor botoșăneni

Publicat

Școala gimnazială ,,Ștefan cel mare” nr.14 botoșani a primit vizita

Publicitate

Elevii și cadrele didactice au apreciat prezența și discuțiile purtate, aspect reliefat de mesajul postat de instituția de învățământ pe o rețea de socializare:

,,Astăzi, 13 noiembrie 2025, elevii au avut parte de o activitate preventiv- educativă din cadrul programului „Școala ta în siguranță” alături de reprezentanții Jandarmeriei Botoșani.
Cu această ocazie au fost prezentate aspecte privind prevenirea faptelor antisociale, moduri de…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Un camion încărcat cu peste 25 de tone de semințe de floarea soarelui s-a răsturnat pe drumul care leagă Botoșani de Săveni

Publicat

foto: un camion încărcat cu peste 25 de tone de

Publicitate

În urmă cu puțin timp, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani au fost solicitați să intervină la un accident rutier produs pe DN 24, pe ruta Botoșani – Săveni, unde un camion încărcat cu aproximativ 25 de tone de semințe de floarea-soarelui s-a răsturnat în afara părții carosabile.

 

La sosirea forțelor de intervenție, s-a constatat că nu erau persoane încarcerate sau rănite. Pompierii au acționat pentru eliminarea riscului de…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Un bărbat de 38 de ani, din Corni, dus cu escortă la locul de detenție. Pedepsit pentru că ar fi amenințat cu moartea un pădurar

Publicat

mandate europene executate de către polițiștii botoșăneni. doi bărbați din

Publicitate

Joi, polițiștii din cadrul Serviciului de Investigații Criminale au identificat un bărbat, de 38 de ani, din comuna Corni, pe numele căruia era emis de către o instanță de judecată un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea.

 

Acesta a fost condamnat la doi ani și cinci luni de închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de ultraj, comisă în luna august 202, când a adresat în mod repetat amenințări cu acte de violență și cu moartea…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO: Municipiul Botoșani, în duh de rugăciune la a III-a ediție a Atelierului de Muzică Psaltică: Prof. Adrian Sîrbu, glasul care aprinde inimile tinerilor

Publicat

video: municipiul botoșani, în duh de rugăciune la a iii a

Publicitate

Joi, în municipiul Botoșani s-a desfășurat un eveniment de profundă trăire spirituală, odată cu deschiderea celei de-a treia ediții a Atelierului de Muzică Psaltică. Manifestarea, organizată de Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani, în parteneriat cu Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sf. Gheorghe” și cu Biserica „Sfântul Ioan Botezătorul”, l-a avut în prim-plan pe lect. univ. dr. Adrian…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe