Connect with us

ACTUALITATE

Transportatorii solicită Executivului sprijin pentru deblocarea camioanelor ce aşteaptă zile întregi la frontiera cu Bulgaria

Publicat

podul giurgiu – ruse, închis timp de 4 ore. mae
Arhivă foto

Transportatorii români cer ca România să fie tratată separat de Bulgaria în ceea ce privește procesul de aderare la Spațiul Schengen. Motivul invocat este reprezentat de timpii excesivi de așteptare la trecerea frontierei dintre Bulgaria și România pentru camioanele românești care transportă sau aduc mărfuri din Austria, acești timpi ajungând uneori la șapte zile.

Totodată, aceștia solicită implicarea Guvernului în oprirea controalelor abuzive efectuate de autoritățile bulgare.

Într-un comunicat al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), remis miercuri AGERPRES, transportatorii fac apel la intervenţia urgentă a premierului, României, ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, ministrului Afacerilor Externe şi ambasadorului României la Sofia pentru stoparea controalelor abuzive ale autorităţilor bulgare asupra camioanelor înmatriculate în România care transportă mărfuri către şi din Austria, blocate timp de şapte zile la frontiera Bulgaria-România.

„În lipsa unor măsuri urgente de rezolvare a acestei situaţii grave semnalate încă de anul trecut şi care s-a înrăutăţit anul acesta, transportatorii români solicită decuplarea României de Bulgaria în procesul de aderare la Schengen, având în vedere timpii extrem de ridicaţi de aşteptare pentru camioane la trecerea frontierei BG-RO care şi pe timpul verii au ajuns la 72 ore la toate punctele de frontiera comune.

Transportatorii arată că, dacă oricum aşteaptă zile întregi să treacă frontiera BG-RO, aderarea României la Schengen fără Bulgaria ar rezolva timpii de aşteptare dintre România şi Ungaria, timpi care se ridică de la 6 la 15 ore uzual şi în timpul sărbătorilor din Ungaria au înregistrat un maxim istoric de 4 zile”, precizează organizaţia.

Precizările UNTRR

UNTRR a sesizat aceasta problemă încă de la începutul anului Comisiei Europene, precum şi autorităţilor relevante din România şi Bulgaria, însă autorităţile bulgare îşi menţin practicile de a imobiliza timp de 7 zile vehiculele care transporta marfă pentru Austria.

„Această practică nu vizează doar autovehiculele înmatriculate în România, ci toate autovehiculele care transportă mărfuri către Austria”, se precizează în comunicat.

Conform sursei citate, de la începutul acestui an, situaţia timpilor de aşteptare la frontiera României cu Bulgaria s-a înrăutăţit semnificativ, din cauza intensificării controalelor autorităţilor bulgare pentru mărfurile care circulă din şi către Austria în toate punctele de trecere a frontierei Bulgaria-România, precum şi pe reţeaua rutiera a Bulgariei, în urma angajamentului luat de Bulgaria faţa de Austria de a spori controalele la frontierele terestre în contextul procesului de aderare la Schengen.

Potrivit UNTRR, din cauza acestor controale amănunţite ale autorităţilor bulgare, se înregistrează perioade lungi de staţionare a vehiculelor inspectate.

„Camioanele transportatorilor români încărcate cu marfă pentru Austria sunt blocate la Ruse, unde transportatorii se plâng ca sunt reţinute 7 zile, conform deciziei autorităţilor bulgare, fără a li se comunica în scris acest aspect şi operatorilor de transport.

Unui transportator român din Giurgiu nu i se permite sa treacă frontiera pentru ca are camionul încărcat cu mărfuri pentru Austria, dar nu este lăsat să treacă nici măcar cu capul tractor fără remorcă, doar pentru a ajunge la domiciliul său din Giurgiu”, susţine UNTRR.

Toţi operatorii de transport care aleg să utilizeze alte parcări din Ruse aşteaptă un timp considerabil mai mare

Controalele excesive ale autorităţilor bulgare pentru mărfurile către Austria agravează situaţia transportatorilor rutieri români la frontiera RO-BG, unde aceştia sunt puternic afectaţi „de funcţionarea netransparentă a noului sistem de coadă virtuală la trecerea frontierei introdus de autorităţile bulgare din vara anului trecut şi gestionat abuziv de operatorul privat TIR Parking Ruse, stăpânul absolut al frontierei Ruse”, Acesta, spun transportatorii români, gestionează „după bunul plac”, atât coada virtuală, cât şi majoritatea locurilor de parcare pentru camioane de la frontiera BG-RO.

„Nu există nicio procedură de informare şi raportare către publicul larg şi nici pentru utilizatori. Transportatorii români sunt discriminaţi în parcările operate de TIR Parking Ruse, în care sunt obligaţi să plătească tarife de peste trei ori mai mari decât competitorii lor bulgari şi să aştepte peste 30 de ore pentru a trece frontiera BG-RO, în timp ce transportatorii bulgari sunt lăsaţi să treacă mult mai repede frontiera”, se mai spune în document.

Potrivit sursei citate, toţi operatorii de transport care aleg să utilizeze alte parcări din Ruse aşteaptă un timp considerabil mai mare să treacă frontiera decât dacă utilizează TIR Parking Ruse.

„Sesizăm un conflict de interese major prin împuternicirea unui jucător de a arbitra jocul, în speţă prin acordarea dreptului TIR Parking Ruse de a gestiona coada virtuală pentru toate camioanele, în condiţiile în care acesta este şi operatorul a două dintre cele 8 parcări de camioane de la Ruse, dar care gestionează circa 75% din capacitatea locurilor de parcare camioane din Ruse prin parcările proprii, fără nicio supraveghere sau monitorizare sau raportare către autorităţile din Bulgaria.

Operatorii de transport români acuză un tratament discriminatoriu din partea autorităţilor bulgare

Astăzi operatorii de transport români acuză un tratament discriminatoriu din partea autorităţilor bulgare şi operatorului cozii virtuale şi parcărilor din Ruse, precum şi favorizarea transportatorilor bulgari, care treptat preiau contractele dintre România şi Bulgaria, pentru că pot face mai multe curse într-o săptămână, spre deosebire de transportatorii români care sunt limitaţi la o cursă pe săptămână”, precizează organizaţia.

Astfel, UNTRR solicită implicarea Guvernului României în acţiuni urgente pentru deblocarea camioanelor transportatorilor români care aşteaptă zile întregi pentru a trece frontiera BG-RO, precum şi intensificarea intervenţiilor pentru eliminarea imediată a discriminării transportatorilor români la parcările din Ruse.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independenta, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

,,Sacrul în artă”, expoziție la Muzeul Ștefănești

Publicat

fb img 1714127943595 1000x600.jpg

Publicitate

Muzeul Judetean Botosani, Secția de Artă Plastică – Etnografie organizează expoziția intitulată „Sacrul în artă”.

Într-o perioadă cu profunde valențe spirituale, demersul expozițional devine un gest firesc de pioșenie în fața divinității, concretizat prin aducerea în fața publicului a unui număr de 13 icoane din patrimoniul etnografic al Muzeului Județean Botoșani, precum și a lucrărilor semnate de artiștii vizuali Anca și Alina Albătoaie, Constantin Livadaru, Florin Grosu, Bebe Hetriuc, Ioana-Gina Poleac, Liviu Șoptelea, Cristina Turiceanu, Marius Vatamanu și Karmen Zaharia. Expoziția, etalată la #Muzeul „#Ștefan_Luchian”…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

14 mai, ultima zi în care se mai pot face înscrieri la școala de agenți de poliție în 2024. Acte, calendar, condiții candidați

Publicat

academia de politie.jpg

Publicitate

Școala de Agenți de Poliție a anunțat că până pe 14 mai, cei interesați să devină agenți de poliție sunt invitați să trimită cereri de înscriere. Există un total de 1880 de locuri disponibile la cele trei școli postliceale. Procesul de admitere are loc în perioada aprilie – iulie, relatează alba24.ro. Cererile de înscriere trebuie trimise la inspectoratele de poliție județene, în funcție de domiciliu.

Înscrierile se fac doar electronic (cerere de înscriere trimisă prin e-mail la IPJ, compartiment resurse umane) până în 14 mai. Apoi, până în 21 mai se depun actele pentru dosarele de recrutare, tot la inspectoratele de poliție.

Proba…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Botoșani: Amenzi pentru șoferi depistați cu microbuzul ticsit cu călători

Publicat

maxi 696x555 1.jpg

Publicitate

În cadrul activităților desfășurate a fost verificată legalitatea transportatorilor de persoane, prilej cu care au fost depistate două microbuze de transport călători, care aveau peste 22 de persoane, respectiv peste 16 persoane în plus față de numărul de locuri.

 

Cei doi conducători auto au fost sancționați contravențional cu amendă în cuantum de 8.000 de lei fiecare, iar persoanele care erau în plus au coborât și au așteptat un nou transport pentru a se deplasa la destinație.

Publicitate

Fotografie cu caracter ilustrativ


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Botoșani: Sute de mii de euro aruncați pe un centru pentru sinistrați într-o zonă fără calamități. „E frumos tare, dar gol”

Publicat

index 9 1000x600.webp.webp

Publicitate

Autoritățile locale din Cândești au ridicat, cu 700.000 de euro, un centru pentru sinistrați în caz de calamități naturale, care zace nefolosit de doi ani. Clădirea urma să adăpostească potențiali sinistrați într-o zonă unde s-au înregistrat inundații o singură dată în trei decenii, scrie ADEVĂRUL.

Comuna Cândești se află pe malul stâng al Siretului, la granița cu județul Suceava și la aproximativ 50 de kilometri de municipiul Botoșani. Este o zonă frumoasă care a făcut cândva parte din Bucovina Habsburgică renumită mai ales pentru bisericile din lemn și peisajele absolut superbe din lunca Siretului. Comuna a ajuns însă faimoasă și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe