Connect with us

ACTUALITATE

Transportatorii solicită Executivului sprijin pentru deblocarea camioanelor ce aşteaptă zile întregi la frontiera cu Bulgaria

Publicat

podul giurgiu – ruse, închis timp de 4 ore. mae
Arhivă foto

Transportatorii români cer ca România să fie tratată separat de Bulgaria în ceea ce privește procesul de aderare la Spațiul Schengen. Motivul invocat este reprezentat de timpii excesivi de așteptare la trecerea frontierei dintre Bulgaria și România pentru camioanele românești care transportă sau aduc mărfuri din Austria, acești timpi ajungând uneori la șapte zile.

Totodată, aceștia solicită implicarea Guvernului în oprirea controalelor abuzive efectuate de autoritățile bulgare.

Într-un comunicat al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), remis miercuri AGERPRES, transportatorii fac apel la intervenţia urgentă a premierului, României, ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, ministrului Afacerilor Externe şi ambasadorului României la Sofia pentru stoparea controalelor abuzive ale autorităţilor bulgare asupra camioanelor înmatriculate în România care transportă mărfuri către şi din Austria, blocate timp de şapte zile la frontiera Bulgaria-România.

„În lipsa unor măsuri urgente de rezolvare a acestei situaţii grave semnalate încă de anul trecut şi care s-a înrăutăţit anul acesta, transportatorii români solicită decuplarea României de Bulgaria în procesul de aderare la Schengen, având în vedere timpii extrem de ridicaţi de aşteptare pentru camioane la trecerea frontierei BG-RO care şi pe timpul verii au ajuns la 72 ore la toate punctele de frontiera comune.

Transportatorii arată că, dacă oricum aşteaptă zile întregi să treacă frontiera BG-RO, aderarea României la Schengen fără Bulgaria ar rezolva timpii de aşteptare dintre România şi Ungaria, timpi care se ridică de la 6 la 15 ore uzual şi în timpul sărbătorilor din Ungaria au înregistrat un maxim istoric de 4 zile”, precizează organizaţia.

Precizările UNTRR

UNTRR a sesizat aceasta problemă încă de la începutul anului Comisiei Europene, precum şi autorităţilor relevante din România şi Bulgaria, însă autorităţile bulgare îşi menţin practicile de a imobiliza timp de 7 zile vehiculele care transporta marfă pentru Austria.

„Această practică nu vizează doar autovehiculele înmatriculate în România, ci toate autovehiculele care transportă mărfuri către Austria”, se precizează în comunicat.

Conform sursei citate, de la începutul acestui an, situaţia timpilor de aşteptare la frontiera României cu Bulgaria s-a înrăutăţit semnificativ, din cauza intensificării controalelor autorităţilor bulgare pentru mărfurile care circulă din şi către Austria în toate punctele de trecere a frontierei Bulgaria-România, precum şi pe reţeaua rutiera a Bulgariei, în urma angajamentului luat de Bulgaria faţa de Austria de a spori controalele la frontierele terestre în contextul procesului de aderare la Schengen.

Potrivit UNTRR, din cauza acestor controale amănunţite ale autorităţilor bulgare, se înregistrează perioade lungi de staţionare a vehiculelor inspectate.

„Camioanele transportatorilor români încărcate cu marfă pentru Austria sunt blocate la Ruse, unde transportatorii se plâng ca sunt reţinute 7 zile, conform deciziei autorităţilor bulgare, fără a li se comunica în scris acest aspect şi operatorilor de transport.

Unui transportator român din Giurgiu nu i se permite sa treacă frontiera pentru ca are camionul încărcat cu mărfuri pentru Austria, dar nu este lăsat să treacă nici măcar cu capul tractor fără remorcă, doar pentru a ajunge la domiciliul său din Giurgiu”, susţine UNTRR.

Toţi operatorii de transport care aleg să utilizeze alte parcări din Ruse aşteaptă un timp considerabil mai mare

Controalele excesive ale autorităţilor bulgare pentru mărfurile către Austria agravează situaţia transportatorilor rutieri români la frontiera RO-BG, unde aceştia sunt puternic afectaţi „de funcţionarea netransparentă a noului sistem de coadă virtuală la trecerea frontierei introdus de autorităţile bulgare din vara anului trecut şi gestionat abuziv de operatorul privat TIR Parking Ruse, stăpânul absolut al frontierei Ruse”, Acesta, spun transportatorii români, gestionează „după bunul plac”, atât coada virtuală, cât şi majoritatea locurilor de parcare pentru camioane de la frontiera BG-RO.

„Nu există nicio procedură de informare şi raportare către publicul larg şi nici pentru utilizatori. Transportatorii români sunt discriminaţi în parcările operate de TIR Parking Ruse, în care sunt obligaţi să plătească tarife de peste trei ori mai mari decât competitorii lor bulgari şi să aştepte peste 30 de ore pentru a trece frontiera BG-RO, în timp ce transportatorii bulgari sunt lăsaţi să treacă mult mai repede frontiera”, se mai spune în document.

Potrivit sursei citate, toţi operatorii de transport care aleg să utilizeze alte parcări din Ruse aşteaptă un timp considerabil mai mare să treacă frontiera decât dacă utilizează TIR Parking Ruse.

„Sesizăm un conflict de interese major prin împuternicirea unui jucător de a arbitra jocul, în speţă prin acordarea dreptului TIR Parking Ruse de a gestiona coada virtuală pentru toate camioanele, în condiţiile în care acesta este şi operatorul a două dintre cele 8 parcări de camioane de la Ruse, dar care gestionează circa 75% din capacitatea locurilor de parcare camioane din Ruse prin parcările proprii, fără nicio supraveghere sau monitorizare sau raportare către autorităţile din Bulgaria.

Operatorii de transport români acuză un tratament discriminatoriu din partea autorităţilor bulgare

Astăzi operatorii de transport români acuză un tratament discriminatoriu din partea autorităţilor bulgare şi operatorului cozii virtuale şi parcărilor din Ruse, precum şi favorizarea transportatorilor bulgari, care treptat preiau contractele dintre România şi Bulgaria, pentru că pot face mai multe curse într-o săptămână, spre deosebire de transportatorii români care sunt limitaţi la o cursă pe săptămână”, precizează organizaţia.

Astfel, UNTRR solicită implicarea Guvernului României în acţiuni urgente pentru deblocarea camioanelor transportatorilor români care aşteaptă zile întregi pentru a trece frontiera BG-RO, precum şi intensificarea intervenţiilor pentru eliminarea imediată a discriminării transportatorilor români la parcările din Ruse.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independenta, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Tradiții și superstiții de Adormirea Maicii Domnului: Ce să nu faci de Sfânta Maria Mare

Publicat

tradiții și superstiții de adormirea maicii domnului: ce să nu

Publicitate

Pe 15 august, creștinii ortodocși și catolici din România sărbătoresc Adormirea Maicii Domnului, cunoscută în tradiția populară drept „Sântămăria Mare” sau „Paștele verii”. Este o zi cu profundă încărcătură religioasă, în care credincioșii merg la biserică, se roagă la icoana Maicii Domnului și respectă obiceiurile transmise din generație în generație. Totodată, tradiția spune că există o serie de lucruri pe care…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Mașinile chinezești, restricționate în noul program Rabla. Casa Verde Fotovoltaice, fără finanțare

Publicat

mașinile chinezești, restricționate în noul program rabla. casa verde fotovoltaice,

Publicitate

Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, a anunțat că programul Rabla destinat persoanelor fizice va avea, în 2025, un buget de 200 de milioane de lei. Oficialul a precizat însă că este nevoie de măsuri pentru reducerea intrării pe piața românească a mașinilor produse în China, iar programele de sprijin ar trebui să fie orientate către vehicule fabricate în Europa.

Totodată, ministrul a confirmat că programul Casa Verde Fotovoltaice nu va primi…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

De astăzi, Cristina Bulgaru este noul director al DGASPC Botoșani

Publicat

de astăzi, cristina bulgaru este noul director al dgaspc botoșani

Publicitate

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Botoșani are, începând cu 15 august, un nou director. Prin dispoziția președintelui Consiliului Județean, Valeriu Iftime, funcția este preluată de Cristina Bulgaru.

Aceasta o înlocuiește pe Doina Nacu, care a condus instituția până acum și a fost susținută politic de Partidul Social Democrat.

Cristina Bulgaru vine din interiorul DGASPC, unde a ocupat până în prezent…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

În atenția părinților: Cei 500 de lei de pe cardurile educaționale pot fi cheltuiți până la 31 august 2025. Banii se pierd

Publicat

În atenția părinților: cei 500 de lei de pe cardurile

Publicitate

Părinții și elevii care au primit sprijinul de 500 de lei pe cardurile educaționale trebuie să știe că sumele pot fi folosite doar până la data de 31 august 2025. După acest termen, banii necheltuiți vor fi retrași automat și nu vor mai putea fi utilizați.

Ajutorul financiar a fost acordat în anul școlar 2024–2025 pentru achiziția de rechizite, îmbrăcăminte, încălțăminte și alte materiale necesare frecventării școlii sau…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe