Connect with us

ACTUALITATE

Transportatorii solicită Executivului sprijin pentru deblocarea camioanelor ce aşteaptă zile întregi la frontiera cu Bulgaria

Publicat

podul giurgiu – ruse, închis timp de 4 ore. mae
Arhivă foto

Transportatorii români cer ca România să fie tratată separat de Bulgaria în ceea ce privește procesul de aderare la Spațiul Schengen. Motivul invocat este reprezentat de timpii excesivi de așteptare la trecerea frontierei dintre Bulgaria și România pentru camioanele românești care transportă sau aduc mărfuri din Austria, acești timpi ajungând uneori la șapte zile.

Totodată, aceștia solicită implicarea Guvernului în oprirea controalelor abuzive efectuate de autoritățile bulgare.

Într-un comunicat al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), remis miercuri AGERPRES, transportatorii fac apel la intervenţia urgentă a premierului, României, ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, ministrului Afacerilor Externe şi ambasadorului României la Sofia pentru stoparea controalelor abuzive ale autorităţilor bulgare asupra camioanelor înmatriculate în România care transportă mărfuri către şi din Austria, blocate timp de şapte zile la frontiera Bulgaria-România.

„În lipsa unor măsuri urgente de rezolvare a acestei situaţii grave semnalate încă de anul trecut şi care s-a înrăutăţit anul acesta, transportatorii români solicită decuplarea României de Bulgaria în procesul de aderare la Schengen, având în vedere timpii extrem de ridicaţi de aşteptare pentru camioane la trecerea frontierei BG-RO care şi pe timpul verii au ajuns la 72 ore la toate punctele de frontiera comune.

Transportatorii arată că, dacă oricum aşteaptă zile întregi să treacă frontiera BG-RO, aderarea României la Schengen fără Bulgaria ar rezolva timpii de aşteptare dintre România şi Ungaria, timpi care se ridică de la 6 la 15 ore uzual şi în timpul sărbătorilor din Ungaria au înregistrat un maxim istoric de 4 zile”, precizează organizaţia.

Precizările UNTRR

UNTRR a sesizat aceasta problemă încă de la începutul anului Comisiei Europene, precum şi autorităţilor relevante din România şi Bulgaria, însă autorităţile bulgare îşi menţin practicile de a imobiliza timp de 7 zile vehiculele care transporta marfă pentru Austria.

„Această practică nu vizează doar autovehiculele înmatriculate în România, ci toate autovehiculele care transportă mărfuri către Austria”, se precizează în comunicat.

Conform sursei citate, de la începutul acestui an, situaţia timpilor de aşteptare la frontiera României cu Bulgaria s-a înrăutăţit semnificativ, din cauza intensificării controalelor autorităţilor bulgare pentru mărfurile care circulă din şi către Austria în toate punctele de trecere a frontierei Bulgaria-România, precum şi pe reţeaua rutiera a Bulgariei, în urma angajamentului luat de Bulgaria faţa de Austria de a spori controalele la frontierele terestre în contextul procesului de aderare la Schengen.

Potrivit UNTRR, din cauza acestor controale amănunţite ale autorităţilor bulgare, se înregistrează perioade lungi de staţionare a vehiculelor inspectate.

„Camioanele transportatorilor români încărcate cu marfă pentru Austria sunt blocate la Ruse, unde transportatorii se plâng ca sunt reţinute 7 zile, conform deciziei autorităţilor bulgare, fără a li se comunica în scris acest aspect şi operatorilor de transport.

Unui transportator român din Giurgiu nu i se permite sa treacă frontiera pentru ca are camionul încărcat cu mărfuri pentru Austria, dar nu este lăsat să treacă nici măcar cu capul tractor fără remorcă, doar pentru a ajunge la domiciliul său din Giurgiu”, susţine UNTRR.

Toţi operatorii de transport care aleg să utilizeze alte parcări din Ruse aşteaptă un timp considerabil mai mare

Controalele excesive ale autorităţilor bulgare pentru mărfurile către Austria agravează situaţia transportatorilor rutieri români la frontiera RO-BG, unde aceştia sunt puternic afectaţi „de funcţionarea netransparentă a noului sistem de coadă virtuală la trecerea frontierei introdus de autorităţile bulgare din vara anului trecut şi gestionat abuziv de operatorul privat TIR Parking Ruse, stăpânul absolut al frontierei Ruse”, Acesta, spun transportatorii români, gestionează „după bunul plac”, atât coada virtuală, cât şi majoritatea locurilor de parcare pentru camioane de la frontiera BG-RO.

„Nu există nicio procedură de informare şi raportare către publicul larg şi nici pentru utilizatori. Transportatorii români sunt discriminaţi în parcările operate de TIR Parking Ruse, în care sunt obligaţi să plătească tarife de peste trei ori mai mari decât competitorii lor bulgari şi să aştepte peste 30 de ore pentru a trece frontiera BG-RO, în timp ce transportatorii bulgari sunt lăsaţi să treacă mult mai repede frontiera”, se mai spune în document.

Potrivit sursei citate, toţi operatorii de transport care aleg să utilizeze alte parcări din Ruse aşteaptă un timp considerabil mai mare să treacă frontiera decât dacă utilizează TIR Parking Ruse.

„Sesizăm un conflict de interese major prin împuternicirea unui jucător de a arbitra jocul, în speţă prin acordarea dreptului TIR Parking Ruse de a gestiona coada virtuală pentru toate camioanele, în condiţiile în care acesta este şi operatorul a două dintre cele 8 parcări de camioane de la Ruse, dar care gestionează circa 75% din capacitatea locurilor de parcare camioane din Ruse prin parcările proprii, fără nicio supraveghere sau monitorizare sau raportare către autorităţile din Bulgaria.

Operatorii de transport români acuză un tratament discriminatoriu din partea autorităţilor bulgare

Astăzi operatorii de transport români acuză un tratament discriminatoriu din partea autorităţilor bulgare şi operatorului cozii virtuale şi parcărilor din Ruse, precum şi favorizarea transportatorilor bulgari, care treptat preiau contractele dintre România şi Bulgaria, pentru că pot face mai multe curse într-o săptămână, spre deosebire de transportatorii români care sunt limitaţi la o cursă pe săptămână”, precizează organizaţia.

Astfel, UNTRR solicită implicarea Guvernului României în acţiuni urgente pentru deblocarea camioanelor transportatorilor români care aşteaptă zile întregi pentru a trece frontiera BG-RO, precum şi intensificarea intervenţiilor pentru eliminarea imediată a discriminării transportatorilor români la parcările din Ruse.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independenta, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

FOTO: Accident în municipiul Botoșani! Intervenție contracronometru pentru a scoate o femeie de sub mașina care a lovit-o

Publicat

foto: accident în municipiul botoșani! intervenție contracronometru pentru a scoate

Publicitate

O femeie a fost rănită, în urmă cu puțin timp, după ce a fost lovită de un autoturism pe Calea Națională din municipiul Botoșani și a ajuns sub vehicul. La caz au intervenit pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere, una de descarcerare, ambulanța de terapie intensivă mobilă SMURD și una aparținând Serviciului Județean de Ambulanță Botoșani.

 

Salvatorii au folosit accesoriile specifice pentru a ridica și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Cuvios Paisie de la Neamț

Publicat

calendar ortodox 2025: sfântul cuvios paisie de la neamț

Publicitate

Cuviosul şi de Dumnezeu purtătorul Părintele nostru Paisie de la Neamţ s-a născut în oraşul Poltava din Ucraina în anul 1722, la 21 decembrie, într-o binecuvântată familie preoţească, fiind al unsprezecelea copil din cei doisprezece fraţi. Tatăl său se numea Ioan şi era protoiereu al Poltavei, iar mama sa se chema Irina. Din botez s-a numit Petru.

Tatăl său murind de tânăr, în anul 1735 copilul a fost dat de mama sa să înveţe carte la…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Jumătate din județul Botoșani, în ceață! Meteorologii au emis COD GALBEN

Publicat

cod galben meteo alerta 3.jpg

Publicitate

Conduceți prudent! Meteorologii au emis un Cod galben de ceață pentru o parte din județul Botoșani, valabil până la ora 09:00.

Din această cauză, pe drumurile din Botoșani, Dorohoi, Vorona, Ungureni, Hudești, Corni, Mihai Eminescu, Coțușca, Suharău, Bălușeni, Havârna, Tudora, Vlădeni, Cristești, Vorniceni, Curtești, Rădăuți-Prut, Răchiți, Ibănești, Șendriceni, Vârfu Câmpului, Cristinești, Avrămeni, Dersca, George Enescu,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Premierul Ilie Bolojan: Companiile de stat care sunt o gaură neagră pentru buget trebuie lichidate

Publicat

cadou de crăciun. bolojan vrea reducerea celor 13.000 de angajați

Publicitate

Companiile de stat unde sunt pierderi „cronice”, cele care sunt „o gaură neagră” pentru buget trebuie lichidate, a precizat vineri premierul Ilie Bolojan, informează alba24.ro.

„Avem aproape 50 de companii încă în care nu sunt respectate procedurile de desemnare a conducerilor acestora după legislația care este acceptată de Uniunea European.

Aici lucrăm pe două componente. Pe de-o parte, pentru ca în companiile unde sunt pierderi cronice, unde…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe