EVENIMENT
Transportul internațional de persoane cu autocarul rămâne suspendat și după 15 mai
Transportul internațional de persoane cu autocarul din România către și dinspre toate ţările din zona roşie de risc epidemiologic rămâne suspendat și după 15 mai.
Transportatorii solicită autorităţilor române să oprească discriminarea operatorilor români de transport rutier cu autocare, faţă de operatorii aerieni sau feroviari.
Citește și Carantina nu mai este obligatorie pentru românii care vin din străinătate. Ce document trebuie prezentat la graniță
"Este inacceptabil ca lucrătorii români să aibă voie să meargă cu avionul sau cu trenul, şi cu autocarul nu!", spun aceştia.
Ei atrag atenţia că în ciuda numeroaselor intervenţii UNTRR adresate Preşedintelui şi Guvernului României prin care a fost semnalată necesitatea deblocării transportului rutier internaţional de persoane, în documentul Ministrului Afacerilor Interne postat în transparenţa decizională privind setul de măsuri propuse de prevenire şi control a virusului SARS-CoV-2, măsuri aplicabile după ridicarea stării de urgenţă, începând cu data de 15 mai 2020, se propune la punctul 7 să se menţină:
"Suspendarea transportului rutier internaţional de persoane prin servicii regulate, servicii regulate speciale şi servicii ocazionale în trafic internaţional, pentru cursele efectuate către toate 5 ţările din zona roşie de risc epidemiologic şi din acestea către România".
Cele 5 țări aflate în prezent pe lista INSP ca fiind zone roșii cu risc epidemiologic sunt: Italia, Franța, Germania, Spania și Iran.
Potrivit UNTRR, pe perioada stării de urgenţă, activitatea transportatorilor rutieri români de persoane în trafic internaţional a fost suspendată cf. art. 11 din Ordonanţa militară nr.7, fiind permise numai zborurile efectuate de operatorii aerieni prin curse neregulate (charter) pentru transportul lucrătorilor sezonieri din România către alte state. De asemenea, prin Ordinul MTIC nr. 951/2020 publicat în Monitorul Oficial din 07.05.2020, s-a aprobat Procedura pentru circulaţia trenurilor de călători
special comandate în vederea transportului de lucrători sezonieri, inclusiv al celor care desfăşoară activităţi de îngrijire a persoanelor vulnerabile, între România şi alte state membre ale Uniunii Europene, pe perioada stării de urgenţă.
"Considerăm că aşa cum se permite plecarea la lucru cu avion charter, tren şi cu autoturism, trebuie să fie permisă şi deplasarea cu autocarele, atât pentru a permite celor care au contracte să meargă la lucru şi să degreveze presiunea pe bugetul statului, cât şi pentru a permite transportatorilor de persoane sa organizeze similar cu liniile aeriene tot chartere spre ţări precum Germania, Spania, Franţa.
Precizăm că transportul cu autocarul este preferat de multe companii din România pentru organizarea deplasării personalului angajat şi a lucrătorilor sezonieri, având în vedere preţul accesibil, precum şi siguranţa, calitatea şi flexibilitatea serviciilor oferite. Semnalăm că prin actuala restricţionare a activităţii transportatorilor rutieri români de persoane, s-a ajuns la situaţia inacceptabilă în care operatori străini de autocare să asigure transportul către Vestul UE al lucrătorilor români din agricultură", au adăugat reprezentanţii UNTRR.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, fondată în 1990, care promovează şi apăra interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
EVENIMENT
Sistem de e-ticketing pentru transportul public, la Crăciunelu de Jos. Licitație, lansată în SEAP
Primăria Crăciunelu de Jos cumpără un sistem de e-ticketing pentru transportul public. Biletele de autobuz vor putea fi achiziționate cu ajutorul unei aplicații mobile, iar cei care vor opta pentru abonament vor primi carduri cu coduri QR.
Primăria Crăciunelu de Jos a lansat pe pe 19 decembrie, în SEAP, o licitație pentru achiziția unui sistem de e-ticketing.
Valoarea totală este estimată la 206.836,13 lei, fără TVA. Investiția este finanțată prin Planul Național de...
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
”Zonele albastre” de pe Pământ: Locurile în care se trăiește cel mai mult. Unde se află România în topul longevității
Zonele albastre ale planetei (Blue Zones) sunt regiuni în care oamenii trăiesc mult mai mult decât media globală, cu un număr neobișnuit de mare de persoane care depășesc 90–100 de ani, având în același timp o stare bună de sănătate. Conceptul a fost popularizat de Dan Buettner, pe baza cercetărilor demografice și medicale.
Care sunt ”zonele albastre” recunoscute oficial
1. Okinawa – Japonia
- Cea mai mare densitate de centenari din lume
- Dietă bazată pe legume, soia,...
Citește mai mult pe Alba24.ro
La Blaj continuă lucrările la cea de-a doua creșă din municipiu. Este vorba despre o creșă de 40 de locuri, care ar urma să fie finalizată până în luna august a anului viitor.
„Ne aflăm în Lunca Ciufudului, avem în spate un obiectiv de investiții foarte important pentru administrația locală, noua creșă. În valoare de 12 milioane de lei, este un proiect implementat de Ministerul de Dezvoltării, o creșă de 40 de locuri, o creșă care va fi finalizată până în luna...
Citește mai mult pe Alba24.ro
Mai mulți șoferi au fost surprinși sâmbătă dimineața după ce și-au lăsat mașinile pe trotuar la Alba Iulia, în zona unei parcări aflată pe bulevardul Revoluției 1989 din municipiu.
Deși autoritățile au instalat stâlpi de delimitare tocmai pentru a separa zona de parcare de trotuarul destinat pietonilor, aceștia nu au reprezentat un obstacol pentru șoferii care au decis să-i „ocolească” și să urce mașinile pe spațiul pietonal.
Imaginile au fost surprinse și...
Citește mai mult pe Alba24.ro


