ACTUALITATE
Tranzacţiile cu autoturismei noi au crescut cu 20%, în 2019. Reînmatriculările au depăşit 600.000 de unităţi
Românii au cumpărat 160.000 de maşini noi, în 2019, cu 20% mai multe decât în anul precedent, în timp ce tranzacţiile cu maşini second-hand pe plan intern au depăşit 600.000 de unităţi, relevă un raport întocmit şi publicat de o platformă online destinată vânzării şi cumpărării de autovehicule.
În acelaşi timp, potrivit datelor Autovit.ro, în România s-au vândut, anul trecut, peste 1.000 de maşini electrice, cu aproape 50% mai multe decât în 2018.
„Piaţa auto din România a înregistrat noi recorduri în 2019: tranzacţiile cu autoturisme noi au avut cel mai bun an din ultimii 11, reînmatriculările au avut cel mai bun an din istoria lor, iar importurile de maşini second-hand s-au păstrat constante. Piaţa maşinilor ecologice a înregistrat şi ea o creştere considerabilă a cotei de piaţă, ajungând la 3,8% din totalul parcului auto”, se menţionează în raportul citat.
Pe piaţa maşinilor noi, statistica arată că, deşi datele nu sunt definitive, estimările sunt de aproximativ 160.000 de unităţi, cu 20% peste cuantumul din 2018. În această marjă, iulie şi august au fost luni cu peste 23.000 de maşini înmatriculate, dar în septembrie abia s-a depăşit valoarea de 6.000 de unităţi. Per ansamblu, Dacia a înregistrat peste 30% cotă de piaţă. „Cel mai bun an din istoria pieţei maşinilor noi a fost 2007, cu 312.000 de maşini înscrise în circulaţie”, precizează Autovit.ro.
Potrivit sursei citate, piaţa maşinilor second-hand din import a depăşit, în cursul anului trecut, 440.000 de unităţi, dar a fost o scădere de peste 5% faţă de 2018.
„Totuşi, ultimii trei ani au adus cele mai mari valori ale importurilor – peste 1,4 milioane de maşini de la scoaterea timbrului de mediu, la începutul lui 2017. Cea mai bună lună a tranzacţiilor a fost octombrie, cu peste 41.000 de maşini. Volkswagen rămâne marca preferată, cu o cotă de peste 20% din tranzacţiile cu maşini second-hand din import”, se notează în statistică.
La capitolul reînmatriculări (tranzacţii cu maşini second-hand pe plan intern) s-a consemnat cel mai bun an din istoria lor, în 2019 totalul depăşind 600.000 de unităţi. În octombrie s-au tranzacţionat aproape 60.000 de maşini, fiind cea mai bună lună de când există statistici.
La nivel general, reînmatriculările au totalizat aproape 1,7 milioane unităţi de când a fost eliminat Timbrul de mediu, în 2007 fiind tranzacţionate 400.000 de maşini, în 2013 doar 205.000, iar anul trecut a adus o triplare faţă de 2013.
Pe segmentul maşinilor electrice, datele arată că au fost înmatriculate, în 2019, peste 1.000 de unităţi full-electric, în creştere faţă de anul anterior, când s-au cumpărat în România 682 de maşini electrice.
Conform platformei Autovit.ro, după tipul de combustibil al maşinilor puse la vânzare, se observă o creştere de 30% în rândul maşinilor hibrid şi electrice, comparativ cu anul 2018.
Reprezentanţii Autovit.ro susţin că, anul trecut, valoarea maşinilor puse la vânzare pe platforma de vânzări auto online, a fost de 3,3 miliarde de euro şi au fost publicate peste 265.000 anunţuri, cu 18% mai multe în comparaţie cu anul 2018.
Cel mai mare număr de anunţuri au vizat vânzarea maşinilor cu preţuri cuprinse în intervalul 5.000 – 10.000 de euro.
În funcţie de valoarea maşinilor, Volskwagen este marca preferată, cu preţuri sub 5.000 de euro, dar şi pentru cele între 10.000 şi 25.000 de euro, diferenţa fiind dată de anul de fabricaţie, respectiv 2005 – 2007 pentru cele sub 5.000 de euro, şi 2015 – 2016 pentru celelalte.
Autovit.ro este cea mai mare platformă online din România destinată vânzării şi cumpărării de maşini noi şi second-hand, cu peste 3 milioane de vizitatori lunari şi peste 1.000 de dealeri auto care folosesc serviciile companiei. Platforma aparţine OLX Group.AGERPRES
ACTUALITATE
VIDEO:Corul Parohiei Sf. Ioan Botezătorul din Botoșani, invitat să dea răspunsurile la strană într-o parohie din Raionul Rîșcani
Citește mai mult pe Botosani24.ro
ACTUALITATE
Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor a crescut cu 13,2% în 2023
Potrivit anunțului făcut vineri de către Institutul Național de Statistică, cifra de afaceri din serviciile de piață, în principal destinate întreprinderilor, a înregistrat anul trecut o creștere nominală de 13,2%, comparativ cu anul 2022.
Avansul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor, serie brută, a fost generat de creşterile înregistrate în alte servicii furnizate în principal întreprinderilor (+17,6%), activităţile de servicii informatice şi în tehnologia informaţiei (+16,3%), activităţile de transporturi (+9,1%), activităţile de producţie cinematografică, video, programe de televiziune; difuzare şi transmitere de programe (+4,8%) şi activităţile de comunicaţii (+4,2%).
În luna decembrie 2023, cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor a crescut ca serie brută cu 5%, în termeni nominali, faţă de luna noiembrie 2023, datorită creşterii cifrei de afaceri din activităţile de servicii informatice şi în tehnologia informaţiei (+12,8%), alte servicii furnizate în principal întreprinderilor (+11,2%) şi din activităţile de comunicaţii (+3%).
Scăderi au fost înregistrate în activităţile de producţie cinematografică, video, programe de televiziune; difuzare şi transmitere de programe (-9,7%) şi activităţile de transporturi (-6%).
Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor, serie brută, a crescut
Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna decembrie 2023, comparativ cu luna precedentă, a crescut, în termeni nominali, pe ansamblu, cu 2,6%.
Potrivit datelor INS, în decembrie 2023, comparativ cu decembrie 2022, cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor, serie brută, a crescut, în termeni nominali, pe ansamblu, cu 13,5%, datorită creşterii cifrei de afaceri din alte servicii furnizate în principal întreprinderilor (+18,1%), activităţile de servicii informatice şi în tehnologia informaţiei (+17,6%), activităţile de transporturi (+8,9%), activităţile de producţie cinematografică, video, programe de televiziune; difuzare şi transmitere de programe (+2,1%) şi din activităţile de comunicaţii (+0,4%).
Pe serie ajustată, în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor a crescut pe ansamblu în luna decembrie 2023, comparativ cu luna decembrie 2022, în termeni nominali, cu 14,5%. Agerpres