Connect with us

EVENIMENT

Trei viceprimari și trei consilieri locali, declarați de către ANI în incompatibilitate şi conflict de interese

Publicat



ANI, agentia nationala de integritate

Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate şi conflict de interese de natură administrativă în cazul a şase foşti şi actuali aleşi locali.

Potrivit unui comunicat al ANI, Vasile Chiriluţă, viceprimar al comunei Vultureşti, judeţul Vaslui, şi Grigore Gheonea, viceprimar al comunei Cudalbi, judeţul Galaţi, s-au aflat în incompatibilitate, deoarece au exercitat simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de comerciant persoană fizică.

Mihaela Băghiceanu, viceprimar al comunei Blândeşti, judeţul Botoşani, s-a aflat în incompatibilitate, în perioada 8 august – 21 noiembrie 2016, întrucât a deţinut simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de membru în Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale nr. 1 Blândeşti.

Kanyo Istvan, consilier local în comuna Ghidfalău, judeţul Covasna, a fost declarat de ANI în conflict de interese, deoarece a participat în această calitate la deliberarea şi adoptarea unei hotărâri a Consiliului Local în data de 30 martie 2017, privind aprobarea iniţierii procedurii de închiriere a păşunilor aflate în proprietatea privată a localităţii, disponibile în anul 2017, beneficiar fiind o asociaţie pe care o conducea. Valoarea contractului de închiriere a fost de 49.901 lei.

Dumitru Buican, consilier local în comuna Grădinari, judeţul Olt, s-a aflat în incompatibilitate în perioada 27 iunie 2012 – 30 noiembrie 2017, deoarece a exercitat simultan funcţia de consilier local şi calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul serviciului public de alimentare cu apă, serviciu care este parte din structura de specialitate a primarului, respectiv a Consiliului Local.

Ilie Lucian Pondiche, fost consilier local în comuna Morăreşti, judeţul Argeş, a fost declarat de ANI în conflict de interese, întrucât a luat parte la deliberarea şi adoptarea unei hotărâri în data de 13 mai 2016, prin care a fost prelungită perioada de concesionare a unei păşuni care se află în proprietatea publică a localităţii, beneficiar fiind o asociaţie pe care o conducea. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

În 8 iunie, cursă cu TAROM din București spre Londra, pentru britanici și retur, pentru românii care vor să se întoarcă acasă

Publicat

Tarom a anunțat introducerea unui zbor special pe ruta Londra – București și retur, în 8 iunie.

Potrivit companiei, zborul va fi operat în condiții speciale: dinspre Londra spre România vor fi acceptați doar cetățenii români care doresc repatrierea, iar dinspre România spre Londra sunt acceptați doar cetățenii britanici.

Începând cu data de 8 iunie, Marea Britanie introduce carantina obligatorie pentru toți cei care vor intra pe teritoriul acesteia.

Citește mai departe

EVENIMENT

UPDATE/ FOTO: Două persoane au murit, iar alta a fost rănită după impactul dintre două autoturisme, în Teleorman

Publicat

Un accident rutier în care au fost implicate două autoturisme a avut loc, sâmbătă,  pe DN 6, pe raza municipiului Roșiori de Vede.

UPDATE: În urma rănilor grave suferite, încă o persoană implicată în accident a decedat.

”Două persoane au fost declarate decedate; o persoană, conștientă și stabilă, a fost transportată la UPU Alexandria de SMURD, iar o persoană, după ce a primit îngrijiri medicale la fața locului, a refuzat transportul la spital. În urma accidentului, una dintre persoanele decedate a fost încarcerată, fiind nevoie de intervenția pompierilor pentru eliberarea din caroseria deformată. Cazul a fost preluat de poliție”, au informat reprezentanții ISU Teleorman.

Știrea inițială: În urma impactului o persoană a murit, iar alte două au fost transportate la spital în vederea acordării de îngrijiri medicale.

Potrivit polițiștilor, accidentul s-a produs pe fondul unei depășiri neregulamentare.

La ora publicării acestei știri, traficul în zonă este blocat pe ambele sensuri.

Citește mai departe

EVENIMENT

Restricţiile ce trebuie respectate în hoteluri pe durata stării de alertă şi după aceasta

Publicat

receptie hotel

Funcţionarea hotelurilor pe durata stării de alertă trebuie să ţină cont de triajul epidemiologic al turiştilor, de standarde de igienă ridicate în spaţiile de cazare, de respectarea unei distanţe fizice impuse între persoane şi o serie de interdicţii şi restricţii privind servirea alimentelor şi băuturilor, se arată într-un material de opinie elaborat de experţii unei companii de consultanţă legală.

‘Hotărârea de Guvern nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă stabileşte, printre altele, primele măsuri privind funcţionarea industriei hoteliere şi a activităţilor conexe pe durata stării de alertă, dar şi restricţiile care trebuie respectate de operatorii din domeniu (…) Echipele de conducere ale operatorilor economici din industrie trebuie să dezvolte şi să pună în aplicare un plan de acţiune, adaptat situaţiei, cu respectarea recomandărilor autorităţilor locale şi naţionale de sănătate publică, având ca scop prevenirea răspândirii virusului, gestionarea eficientă a cazurilor, dacă apar, şi atenuarea impactului în rândul clienţilor şi al personalului’, arată Diana Stan, Senior Associate în cadrul Reff & Asociaţii | Deloitte Legal România.

Pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 principalele obligaţii pe care operatorii din domeniul hotelier trebuie să le respecte, conform Hotărârii 394/2020, sunt legate de asigurarea triajului epidemiologic şi a dezinfectării obligatorii a mâinilor la intrarea în sediu, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori, în condiţiile stabilite prin Ordinul nr. 874/81/2020, şi de respectarea normelor de prevenire stabilite prin Ordinul nr. 1731/832/2020, printre care se numără şi dezvoltarea şi punerea în aplicare a planurilor de acţiune menţionate anterior, precizează experţii.

‘Un astfel de plan de acţiune trebuie să prevadă, în principal, optimizarea comunicării între conducere şi personal şi, respectiv, între conducere şi clienţi, astfel încât aceştia să poată furniza şi obţine rapid informaţii cu privire la măsurile preventive adoptate sau alte servicii solicitate de clienţi (medicale/farmaceutice), cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare, precum şi pentru a promova o serie de mesaje-cheie în rândul oaspeţilor, cum ar fi regulile de distanţare socială, igiena mâinilor şi cea respiratorie. În plus, planul trebuie să includă politica de ocupare a camerelor privind persoanele însoţitoare, în situaţia în care există un caz suspect de COVID-19, şi asigurarea unei truse medicale, la recepţie, ce va fi pusă la dispoziţia cadrelor medicale solicitate pentru consultul cazurilor suspecte. Trusa trebuie să conţină dezinfectant/şerveţele cu efect antibacterian pentru curăţarea suprafeţelor, măşti pentru faţă/ochi, mănuşi, şorţ de protecţie, halat medical, sac pentru deşeuri, toate de unică folosinţă’, se precizează în analiza citată.

Operatorii de hoteluri trebuie să aibă în vedere monitorizarea oaspeţilor care pot fi bolnavi de către personalul de la recepţie, cu respectarea reglementărilor privind protecţia datelor cu caracter personal şi a dreptului la viaţă privată şi confidenţialitate, conducerea şi serviciile medicale fiind îndreptăţite să evalueze situaţia şi să ia deciziile corespunzătoare. Planul va impune şi spălarea şi dezinfecţia suprafeţelor din camere şi spaţii comune cu frecvenţă mai crescută decât de obicei, cu soluţii dezinfectante pe bază de alcool sau clor, avizate conform legii, subliniază în analiza sa Diana Stan.

Iniţial, prin Hotărârea 394/2020 a fost menţinută măsura suspendării consumului de produse alimentare şi de băuturi alcoolice şi nealcoolice în spaţiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul clădirilor. În spaţiile menţionate au fost permise doar activităţi de preparare a hranei şi comercializare a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în incintele respective (room service/take away).

De la 1 iunie, în contextul reducerii graduale a restricţiilor, sunt permise prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice doar în spaţiile exterioare, în aer liber, şi cu anumite restricţii. Astfel, este obligatorie asigurarea unei distanţe de minimum doi metri între mese, iar la fiecare masă pot sta maximum patru persoane, dacă sunt din familii diferite (Ordinul nr. 966/1809/105/2020).

Ordinul menţionat mai prevede instalarea la intrarea pe terasă şi la grupurile sanitare a dispozitivelor cu produse biocide avizate, necesare dezinfectării mâinilor clienţilor, precum şi informarea acestora cu privire la modul de utilizare şi stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienţi în interiorul terasei, astfel încât să se limiteze contactele între clienţi, şi amplasarea de semnalizări verticale pentru a facilita circulaţia clienţilor pe terasă.

În plus, se interzice transferul meniurilor, solniţelor, olivierelor şi al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienţilor de la o masă şi, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosinţă. De asemenea, ordinul mai prevede interzicerea consumului de produse în picioare, pentru a minimiza circulaţia clienţilor în interiorul terasei.

Nu în ultimul rând, pentru servirea mesei, personalul va purta mască şi mănuşi, iar după fiecare client/grup va efectua dezinfecţia meselor cu produse biocide care necesită un timp minim de contact, avizate de către Comisia Naţională pentru Produse Biocide.

‘Potrivit Ordinului 1731/2020, într-o primă etapă, o serie de activităţi adiacente industriei hoteliere rămân interzise, cum ar fi locurile de joacă, locurile special amenajate pentru fitness, saune, piscina interioară din incinta hotelurilor, iar folosirea lifturilor va fi permisă doar dacă este strict necesar şi numai de către cel mult două persoane simultan, de preferat din aceeaşi familie, care vor purta măşti de protecţie în tot timpul folosirii liftului’, evidenţiază analiza legală citată.

Începând cu 1 iunie, prin modificările aduse Hotărârii 394/2020, este permis accesul persoanelor pe plajele amenajate, cu asigurarea obligatorie de şezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente şi o distanţă de minimum doi metri între şezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite. La aceste reguli se adaugă şi respectarea normelor privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de operare a plajelor turistice stabilite prin Ordinul nr. 969/1810/1166/2020, mai arată experţii Reff & Asociaţii | Deloitte Legal România. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Pensiunile din Delta Dunării, pline de turiști în minivacanța de Rusalii. Grad de ocupare de minim 80%

Publicat

fluviul dunarea

Gradul de ocupare a pensiunilor din Delta Dunării în perioada minivacanţei de Rusalii este de cel puţin 80%, susţin asociaţiile de turism din rezervaţie.

Preşedintele Asociaţiei Patronatului din Turism (APT), Daniel Iluşcă, a declarat pentru AGERPRES că pescarii amatori umplu malurile canalelor din Deltă şi că cel mai probabil ei au rămas aici încă din minivacanţa de 1 iunie.

“Toate canalele sunt pline de pescari, probabil încă din week-end-ul trecut. Oamenii se feresc de noul coronavirus şi au găsit o metodă tradiţională de a sta departe unii de alţii. Mă îndoiesc că mai există acum locuri libere la pensiunile din Deltă”, a afirmat preşedintele APT.

Tariful minim perceput în Deltă este de 150 de lei de persoană pe noapte, preţul incluzând o masă pe zi.

Grad de ocupare în pensiuni de minim 80%

Preşedintele Asociaţiei de Management a Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD), Cătălin Ţibuleac, a menţionat că cel puţin 80% din locurile de cazare din rezervaţie sunt deja ocupate.

“Cele mai accesate localităţi sunt Sulina, Sfântu Gheorghe şi Crişan, datorită proximităţii faţă de Marea Neagră. Plajele sălbatice din Sulina şi Sfântu Gheorghe, dar şi plimbările în caiace vor fi cele mai solicitate în acest sezon”, a apreciat preşedintele AMDTDD.

Persoanele cu domiciliile în afara localităţilor din Deltă trebuie să plătească un permis de acces în rezervaţie de 5 lei pe zi, 15 lei pe săptămână sau 30 de lei pe an.

Permisele se pot obţine atât de la automatele amplasate în sediul din Tulcea al Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, cât şi de la cele din Corbu, Murighiol şi Vadu, precum şi de la centrele de informare ale Administraţiei din Sulina, Crişan şi Chilia Veche. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate