Connect with us

ACTUALITATE

CFR a pus în circulaţie trenuri DIRECTE spre Grecia și Turcia. Cât costă un bilet

Publicat

Trenurile directe care vor lega Capitala de Istanbul şi Salonic vor reintra în circulaţie începând de vineri, 7 iunie.

„Este vorba de o ofertă estivală de călătorie a CFR Călători, care se va desfăşura în perioada 7 iunie – 7 octombrie. Practic, trenurile vor lega Bucureştiul de trei mari destinaţii turistice. Vorbim, în ordine, de Sofia, de Istanbul şi de Salonic. Trenurile de Salonic vor circula o dată pe săptămână, cu plecare din Capitală în cursul zilei de vineri, la ora 12:40, şi sosire la Salonic sâmbăta, la ora 6:59, plecarea din Salonic făcându-se duminica, la ora 23:19, cu sosire în Bucureşti luni la ora 18:55. Acesta este un serviciu săptămânal, deoarece s-a constatat că nivelul de interes este în special în această perioadă de sfârşit de săptămână”, a declarat, pentru AGERPRES, directorul de comunicare al companiei, Adrian Vlaicu.

Potrivit acestuia, trenul spre Sofia va circula zilnic, cu plecare din Bucureşti Nord la ora 12:40 şi sosire la ora 22:20. Din Sofia, plecarea este programată la ora 8:55, iar sosirea în capitala României este la ora 18:55.

Trenul de Turcia va circula zilnic şi va pleca din Bucureşti la ora 12:40, cu sosire în staţia Halkali la ora 7:40. Returul se va face la ora 21:40 din Halkali, cu sosire în Gara de Nord a doua zi, la ora 18:55.

„Între Halkali şi fosta gară Sirkeci din centrul oraşului Istanbul transferul se face cu un autobuz pus la dispoziţie de calea ferată turcă, fără plata unei taxe suplimentare, în baza biletului de tren, după un orar stabilit în funcţie de sosirea trenului de la Bucureşti şi plecarea acestuia. Astfel, plecarea din Halkali este prevăzută la ora 8:00 dimineaţa, sosire în Istanbul la ora 9:00, în gara Sirkeci, şi plecarea din Istanbul spre gara Sirkeci la ora 20:00 şi sosirea la Halkali la ora 21:00, după care urmează îmbarcarea în tren şi plecarea către Bucureşti”, a explicat Adrian Vlaicu.

În relaţia Salonic, trenul va avea în compunere un vagon clasa a doua şi un vagon cuşetă cu patru şi, respectiv, 6 locuri. În relaţia Turcia, va fi un vagon cuşetă cu patru locuri în cabină.

„Dacă discutăm de Sofia – după cum s-a observat toate trenurile trec prin Sofia, se descompun şi se împart în cele două relaţii, Salonic şi, respectiv, Istanbul. Practic, relaţia Sofia este deservită în acest caz în cursul săptămânii de un vagon clasa a 2-a şi un vagon cuşetă, iar în weekend apare şi al doilea vagon cuşetă”, a mai menţionat el.

În ceea ce priveşte durata de călătorie, până la Salonic drumul dus va dura circa 18 ore, iar la întors 19 ore, spre Sofia în jur de 9 ore şi 50 de minute, iar spre Istanbul ceva mai mult, circa 19-21 de ore.

„Dacă discutăm de relaţia cu Sofia, trenurile circulă pe rută abătută în România, prin Videle-Giurgiu, ceea ce prelungeşte durata de parcurs cu aproape două ore. În plus, pe calea ferată bulgară sunt restricţii de viteză generate de relieful muntos pe care această cale ferată îl străbate şi partenerii noştri din Bulgaria lucrează pe această zonă să ridice cât se poate de mult viteza, deci să elimine din limitările impuse. Dar, evident, în acest an, se va circula în acest mod. De asemenea, fiind vorba de nişte ramuri la nişte trenuri care circulă cu orar normal în Bulgaria, în Sofia trebuie realizată manevra necesară recompunerii cu vagoanele româneşti ale trenurilor în circulaţie şi atunci este necesar şi un timp de manevră de circa 1-2 ore, în funcţie de necesităţi, pe garniturile respective”, a explicat Vlaicu durata pe care o parcurg trenurile până la destinaţiile externe.

„Vârful” de călători pe aceste trenuri apare începând cu 1 iulie şi se „stinge” după data de 20 septembrie.

„Atunci încep să scadă solicitările. Practic, este un servicu pe care toţi doritorii unei vacanţe sau al unui weekend îl folosesc. Programul de circulaţie al acestor trenuri este până la data de 7 octombrie”, a adăugat directorul de comunicare al CFR Călători. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Budăi refuză înghețarea salariului minim și acuză guvernarea de haos social: Nu sacrificăm românii pentru reformele voastre!

Publicat

budăi refuză înghețarea salariului minim și acuză guvernarea de haos

Publicitate

Fostul ministru al Muncii și deputat PSD de Botoșani, Marius Budăi, reacționează ferm în fața discuțiilor tot mai insistente privind un posibil act normativ care ar îngheța salariul minim pe economie. Parlamentarul afirmă tranșant că nu va susține niciodată o astfel de măsură și că votul său nu va merge în direcția blocării veniturilor celor mai vulnerabili angajați.

Budăi atrage atenția că, în timp ce în statele vecine salariul minim…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bărbat din Botoșani trimis în judecată pentru loviri cauzatoare de moarte după un conflict între persoane fără adăpost

Publicat

bărbat din botoșani trimis în judecată pentru loviri cauzatoare de

Publicitate

Parchetul de pe lângă Tribunalul Botoșani a anunțat trimiterea în judecată, în stare de libertate, a unui bărbat de 58 de ani din municipiu, acuzat de comiterea infracțiunii de „loviri sau vătămări cauzatoare de moarte”. Decizia vine la finalul anchetei desfășurate de procurori, care au analizat circumstanțele unui incident violent petrecut în urmă cu aproape șase ani.

Potrivit anchetei, fapta a avut loc pe 25 mai 2019, în jurul orei 14:00,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cu cât se scumpește factura la energie electrică de la 1 ianuarie, odată cu aplicarea noii taxe de cogenerare

Publicat

cu cât se scumpește factura la energie electrică de la

Publicitate

Facturile la curent și costurile pentru încălzire vor crește de la 1 ianuarie 2026, odată cu introducerea noii taxe de cogenerare. Deși suma pare mică la prima vedere, efectele se vor vedea imediat în bugetul familiilor. Dar ce este această taxă și de ce a fost introdusă?

Taxa de cogenerare are rolul de a sprijini centralele care pot produce, în același timp, energie electrică și termică — o tehnologie mai eficientă decât sistemele…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

O botoșăneancă aflată de 25 de ani pe dializă a primit un rinichi nou la Iași, în urma unei intervenții de succes

Publicat

o botoșăneancă aflată de 25 de ani pe dializă a

Publicitate

O femeie de 40 de ani din județul Botoșani, care făcea dializă de un sfert de secol, a primit o nouă șansă la viață după un transplant renal realizat la Spitalul „Dr. C. I. Parhon” din Iași. Intervenția a fost posibilă datorită unui donator aflat în moarte cerebrală, de la care au fost prelevați ambii rinichi, relatează agerpres.ro.

Potrivit medicilor ieșeni, pacienta din Botoșani este unul dintre cei doi beneficiari ai transplanturilor…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe