Connect with us

EVENIMENT

Trenurile internaţionale de lung parcurs între România şi Ungaria ar putea să reintre în circulaţie la 1 iulie

Publicat



tren
sursa foto: CFR Călători

Trenurile internaţionale de lung parcurs între România şi Ungaria ar putea să reintre în circulaţie la 1 iulie, CFR Călători aflându-se în discuţii şi cu ceilalţi parteneri pentru reintroducerea garniturilor pe relaţiile cu Austria, Bulgaria, Moldova şi Ucraina, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al companiei, Dan Costescu.

În urma reglementărilor în vigoare cu privire la combaterea epidemiei Covid-19, circulaţia în trafic internaţional a trenurilor CFR Călători este momentan suspendată.

Dan Costescu a dat asigurări că vor fi păstrate rutele pe care au circulat trenurile internaţionale înainte de declanşarea pandemiei de Covid-19.

“La trenurile internaţionale în principiu sunt aceleaşi rute şi le putem împărţi şi după partenerii cu care lucrăm şi care sunt Ungaria, Bulgaria, Austria – dacă luăm în considerare ‘Dacia’ care merge până la Viena – Moldova şi Ucraina, de fapt vecinii noştri – şi cu ei suntem în diverse faze.

Noi le-am anunţat hotărârile care s-au luat la nivel naţional de autorităţi pentru a redeschide traficul internaţional. Aveam discuţii tehnice şi înainte, pentru că ştiam că acest moment va veni şi atunci am vrut să ne clarificăm din timp problemele tehnice. Rutele cele mai interesante, evident, sunt cele spre vest şi oarecum şi cele spre sud.

Avem de la Ungaria răspunsul că la ei încă nu s-a clarificat data de la care se va relua. O estimare că după 20 iunie, cel mai probabil la 1 iulie, vor fi gata să reia toate trenurile pe care le-am avut – cele de lung parcurs, pentru că noi cu Ungaria mai avem şi o grupă de trenuri pentru micul trafic de frontieră, funcţie făcută de automotoare, mai micuţe, unde oamenii trec între localităţile noastre şi cele din Ungaria, pe diverse rute, de exemplu de la Oradea către Debrecen, dar şi alte destinaţii locale.

Revenind la cele de lung parcurs, ele sunt în principiu, fără să avem o confirmare fermă de la ei, planificate pentru data de 1 iulie”, a menţionat şeful operatorului naţional feroviar de călători.

În ceea ce priveşte reluarea legăturii feroviare cu Austria, directorul CFR Călători a precizat că se doreşte devansarea termenului de 1 iulie, însă pentru trenul IR “Dacia” discuţiile vor fi tripartite, deoarece este necesar şi acordul Ungariei, întrucât trebuie tranzitat teritoriul acesteia.

“Cu Austria negociem separat, pentru că am avut deja ultima cooperare foarte bună cu ei şi negociem separat. Ne-am dori să devansăm cumva acest termen de 1 iulie cu ‘Dacia’, pentru că am văzut că există cerere, dar chiar dacă negociem cu Austria de fapt nu putem să trecem de acordul Ungariei, pentru că trebuie să tranzităm teritoriul său, deci cumva discuţiile pentru Dacia vor fi tripartite”, a explicat el.

În ceea ce priveşte Bulgaria, în afara sezonului, CFR Călători până în jur de 6 iunie avea în fiecare an un tren care mergea până la Ruse. Odată cu începerea sezonului, acest tren îşi prelungea parcursul către Salonic şi Istanbul.

“În acest an, el a fost în categoria celor suspendate din cauza pandemiei, iar acum s-a luat decizia ca acest tren să repornească direct către destinaţia prelungită, pentru că el de obicei se prelungea de la Ruse către Salonic, în Grecia, şi către Istanbul, în Turcia. Acum s-a luat decizia ca atunci când vom primi acordul celor doi parteneri din cele două ţări să plecăm direct cu trenul, fără să-l mai ducem întâi până la Ruse şi apoi să-l prelungim.

Trenul va merge direct la aceste destinaţii în funcţie de acord. Se pare că grecii vor fi primii care ne vor da un răspuns. Turcii, acum o săptămână, ne-au spus că încă nu au luat o hotărâre, dar părerea mea este că şi ei, care au o industrie hotelieră foarte puternică, vor resimţi presiunea şi vor trebui să mute cumva şi să ne dea şi ei acordul ca să putem configura trenul până la Istanbul”, a susţinut Costescu.

Pentru zona de est, Ucraina “răspunde foarte greu”, iar cu Republica Moldova se poartă discuţii, pentru că, înainte de declanşarea pandemiei, se punea problema gradului de ocupare al trenului Bucureşti-Chişinău, care era foarte scăzut.

“Ucraina răspunde foarte greu, nu avem nimic de la ei. În cazul Republicii Moldova, am avut chiar înainte de a se declanşa pandemia nişte discuţii pe gradul de ocupare. Ei voiau să nu mai pună tren în fiecare zi, ci la două zile, deci cam trei trenuri pe săptămână, şi ne-au întrebat dacă nu vrem să preluăm noi, cu materialul nostru rulant, acest tren, ceea ce nu este posibil, pentru că noi nu avem vagoane tehnic ca ale lor, să fie capabile de transpunere, adică de mutare de pe boghiurile de ecartament larg pe care circulă ei şi toate fostele state sovietice la calea noastră europeană. Ei au asemenea vagoane şi, dacă se va face, tot cu vagoanele lor se va face această cursă. Este încă în discuţie”, a arătat directorul general al CFR Călători. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

AUTO

Comerțul cu autoturisme second-hand, fiscalizat de anul viitor

Publicat

Comerţul cu autovehicule rulate, realizat de către persoanele fizice şi juridice din România, trebuie fiscalizat de la 1 ianuarie 2021, pentru o dezvoltare sustenabilă a pieţei auto, iar beneficiile aduse bugetului de stat vor fi de aproximativ 700 de milioane de euro/an, susţin reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

„Viziunea APIA pentru o dezvoltare sustenabilă a pieţei auto din România, este axată pe o serie de vectori de dezvoltare care să faciliteze atingerea pe plan naţional a obiectivelor de mediu asumate în cadrul dialogului internaţional şi european. Din perspectiva obiectivelor Agendei pentru Dezvoltare Durabilă din 2030 a ONU (din care patru sunt de interes şi pentru industria auto)”, se arată într-un comunicat de presă a Asociaţiei, transmis vineri Agerpres.

Una dintre cele zece măsuri pe care APIA le propune Guvernului României în vederea revitalizării activităţii de comerţ cu autovehicule noi şi servicii post-vânzare se află realizarea de Ministerul Sănătăţii a unui Ghid de sănătate publică/Cod de bună practică privind măsurile de precauţie în materie de sănătate pentru operatorii economici ce activează în acest domeniu. De asemenea, se propune asigurarea unor programe de testare a angajaţilor companiilor respective.

Potrivit sursei citate, în România este nevoie de realizarea şi punerea în aplicare a unui Program Naţional de Înnoire a Parcului auto al autorităţilor publice prin achiziţii publice de autovehicule, în special cu emisii reduse şi actualizarea criteriilor pentru cumpărarea de autovehicule ecologice.

În plus, se propune pregătirea din timp a cadrului normativ aplicabil Programelor „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus”, astfel încât operatorii din piaţă să aibă elementele necesare pregătirii anului 2021.

Specialiştii APIA susţin eliminarea prevederilor care limitează (leasing, test-drive) abordarea consistentă a Programului „Rabla Plus” de către potenţialii beneficiari, precum şi eliminarea nedeductibilităţii TVA pentru autovehiculele cu emisii zero sau scăzute.

De asemenea, a măsură vizează realizarea unui parteneriat public – privat pentru descentralizarea înmatriculării către dealerii de automobile şi digitalizarea procedurii de înmatriculare, în acord cu practica europeană din alte ţări.

În ceea ce priveşte infrastructura destinată autovehiculelor electrice, APIA susţine aplicarea unui program de finanţare care să fie disponibil operatorilor economici, pentru staţii de încărcare la nivelul autostrăzilor, drumurilor europene şi drumurilor naţionale, în valoare de 53 de milioane de euro aprobat de Comisia Europeană pentru România.

Alte măsuri considerate importante de către producătorii şi importatorii de automobile din România sunt: introducerea în Planul Naţional Integrat în domeniul Energiei şi Schimbărilor Climatice 2021-2030 a unor obiective pentru 2025 şi 2030 privind numărul de autovehicule cu emisii zero sau scăzute şi staţii de încărcare (electrice, hidrogen, CNG, LNG), realizarea unui cadru normativ general pentru introducerea de către municipii a zonelor cu emisii scăzute şi modificarea impozitului anual pentru autovehicule, cu luarea in considerare pentru calculul acestuia a parametrilor legaţi de poluare sau schimbări climatice.

Nu în ultimul rând, APIA este de părere că fiscalizarea comerţului cu autovehicule rulate (realizat de către persoane fizice, dar şi juridice), cu aplicare de la 1 ianuarie 2021, reprezintă o măsură importantă pe care ar trebui să o ia autorităţile, beneficiile aduse bugetului de stat fiind de circa 700 milioane de euro/an.

Tot membrii APIA propune spre dezbatere atât autorităţilor, cât organizaţiilor sau persoanelor interesate asumarea unor obiective prin documentul „Viziunea APIA 2020-2030 Mobilitate sustenabilă, sigură şi eficientă”.

În acest sens, se propun planuri de îmbunătăţire a calităţii aerului în oraşe (reducerea emisiilor CO2, a emisiilor poluante NOx si PM, prin stimularea casării/retragerii din parcul naţional auto a autovehiculelor poluante), creşterea gradului de siguranţă rutiera (prin: promovarea vehiculelor care corespund celor mai noi prevederi în domeniu, dezvoltarea infrastructurii rutiere naţionale şi conexiuni cu Europa, fiscalizarea folosită ca instrument de înnoire a parcului auto – comerţ autovehicule rulate, impozit anual, beneficii pentru achiziţia de autovehicule verzi).

sursă: Agerpres

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO: Protest fără măști în Piaţa Victoriei. Oamenii scandează împotriva legii privind carantinarea. ”Vrem eliberare, nu carantinare”

Publicat

Câteva zeci de persoane s-au adunat, duminică, în Piaţa Victoriei pentru a protesta faţă de legea carantinei. Participanţii scandează “Demisia! Demisia!”, “Noi nu suntem o naţie de sclavi!”, “Libertate! libertate!”, Hai în piaţă!”, ”Vrem eliberare, nu carantinare”.

Purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei Capitalei, Georgian Enache, a declarat, pentru AGERPRES, că numărul forţelor de ordine prezente în Piaţa Victoriei se adaptează în funcţie de numărul persoanelor participante la protest şi de modul de manifestare.

“Numărul forţelor de ordine este unul dinamic. Acesta se adaptează în funcţie de numărul persoanelor participante la protest şi în funcţie de modul de manifestare. Nu este un număr fix de jandarmi, el poate fi dimensionat în funcţie de nevoi”, a precizat Georgian Enache.

El a afirmat că echipele de dialog ale Jandarmeriei le-au adus la cunoştinţă participanţilor că este importantă purtarea măştii şi i-au informat pe cei prezenţi în Piaţa Victoriei care sunt prevederile legale.

“Încă de la prezenţa primelor persoane în Piaţa Victoriei, jandarmii, prin echipele de dialog pe care le avem şi care discută cu participanţii, le-au adus la cunoştinţa acestora prevederile legale, faptul că este importantă protecţia sănătăţii lor şi a celorlalţi cetăţeni, le-au făcut recomandări privind purtarea măştii, privind distanţarea socială, distanţarea fizică şi celelalte prevederi legale pe care aceştia sunt obligaţi să le respecte. (…) Trebuie să spunem foarte clar că, în această perioadă, ne aflăm sub efectul Legii 55 din 2020 care prevede unele măsuri de prevenire şi combatere a epidemiei cu noul coronavirus.

Printre măsurile stabilite de această lege este şi aceea că, în perioada stării de alertă, sunt interzise manifestaţiile publice şi adunările publice în general, în spaţii deschise. Aceste lucruri le-au fost comunicate atât organizatorilor, cât şi celorlalţi participanţi”, a precizat purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei Capitalei.

Potrivit Jandarmeriei Capitalei, până în prezent, au fost aplicate 13 sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 16.500 de lei pentru nerespectarea măsurilor de prevenire şi combatere a efectelor pandemiei de COVID-19, în continuare fiind desfăşurate activităţi specifice de identificare şi sancţionare şi a altor persoane care încalcă prevederile legii.

“Scopul nostru nu este acela de a sancţiona persoane, ci acela de a preveni răspândirea virusului, de a limita efectele acestei epidemii”, a mai spus Georgian Enache.

Comisia juridică a Senatului urmează să reia, luni, dezbaterile asupra proiectului de lege privind carantinarea şi izolarea. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Doi tineri de 19 și 20 de ani, reținuți pentru trafic de droguri de mare risc. Prinși în flagrant în timp ce vindeau 85 de pastile de ecstasy

Publicat

retinut
arhivă foto

Doi tineri de 19 ani și 20 de ani din Iași au fost reținuți de procurorii DIICOT pentru trafic de droguri de mare risc, după ce au fost prinși în flagrant în timp ce încercau să vândă 85 de pastile de ecstasy. Drogurile urmau să fie distribuite la o petrecere care urma să aibă loc într-un club de pe raza municipiului Iași.

Potrivit unui comunicat al DIICOT, duminică, 12 iulie, procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Biroul Teritorial Vaslui au dispus reţinerea pe o perioadă de 24 de ore a inculpaţilor R.L.M. şi F.R.A. în vârstă de 19, respectiv 20 de ani, pentru săvârşirea infracţiunii de trafic de droguri de mare risc.

Unul dintre tineri a fost prins în flagrant în timp ce încerca să comercializeze 85 pastile de ecstasy. Drogurile urmau să fie distribuite participanţilor la o petrecere care urma să aibă loc într-un club de pe raza municipiului Iași.

De asemenea, în aceeași zi s-a organizat, pe raza municipiului Bârlad, o a două acţiune de prindere în flagrant, a inculpatului F.R.A., sursa de aprovizionare cu droguri de mare risc a inculpatului R.L.M., care a fost depistat în timp ce încerca să pună în vânzare 50 de pastile de escstasy, în schimbul sumei de 2.500 lei.

În cursul zilei de astăzi, inculpaţii urmează să fie prezentaţi Tribunalului Vaslui cu propunere de arestare preventivă pentru o perioadă de 30 de zile.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcţia Operaţiuni Speciale.

Facem precizarea că pe parcursul întregului proces penal persoanele cercetate beneficiază de drepturile şi garanţiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi de prezumţia de nevinovăţie.

Citește mai departe

EVENIMENT

Patru mașini implicate într-un accident pe Autostrada Soarelui. Traficul rutier este BLOCAT. Coloană de mașini pe 3 kilometri

Publicat

arhivă foto, sursa: digi24.ro

Un accident rutier în care au fost implicate patru autoturisme s-a produs, duminică seara, pe Autostrada Soarelui, în zona localității Sărulești din județul Călărași. În urma evenimentului rutier, două persoane au fost rănite.

Potrivit Centrului INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române, pe sensul către Capitală al autostrăzii A2 București-Constanța, la kilometrul 42, localitatea Sărulești, județul Călărași, s-a produs o coliziune în care au fost implicate 4 autoturisme.

UPDATE: Traficul rutier a fost deblocat. Potrivit Poliției, în urma accidentului au fost rănite trei persoane, una dintre victime fiind transportate la spital cu un elicopter SMURD.

Autovehiculele sunt imobilizate pe a doua bandă, traficul fiind oprit  în totalitate pentru a permite aterizarea elicopterului SMURD. Coloana de autoturisme se întinde pe 3 kilometri, fiind în continuă creștere.

Stire in actualizare

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate