Connect with us

EVENIMENT

Trenurile internaţionale de lung parcurs între România şi Ungaria ar putea să reintre în circulaţie la 1 iulie

Publicat

tren
sursa foto: CFR Călători

Trenurile internaţionale de lung parcurs între România şi Ungaria ar putea să reintre în circulaţie la 1 iulie, CFR Călători aflându-se în discuţii şi cu ceilalţi parteneri pentru reintroducerea garniturilor pe relaţiile cu Austria, Bulgaria, Moldova şi Ucraina, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al companiei, Dan Costescu.

În urma reglementărilor în vigoare cu privire la combaterea epidemiei Covid-19, circulaţia în trafic internaţional a trenurilor CFR Călători este momentan suspendată.

Dan Costescu a dat asigurări că vor fi păstrate rutele pe care au circulat trenurile internaţionale înainte de declanşarea pandemiei de Covid-19.

„La trenurile internaţionale în principiu sunt aceleaşi rute şi le putem împărţi şi după partenerii cu care lucrăm şi care sunt Ungaria, Bulgaria, Austria – dacă luăm în considerare ‘Dacia’ care merge până la Viena – Moldova şi Ucraina, de fapt vecinii noştri – şi cu ei suntem în diverse faze.

Noi le-am anunţat hotărârile care s-au luat la nivel naţional de autorităţi pentru a redeschide traficul internaţional. Aveam discuţii tehnice şi înainte, pentru că ştiam că acest moment va veni şi atunci am vrut să ne clarificăm din timp problemele tehnice. Rutele cele mai interesante, evident, sunt cele spre vest şi oarecum şi cele spre sud.

Avem de la Ungaria răspunsul că la ei încă nu s-a clarificat data de la care se va relua. O estimare că după 20 iunie, cel mai probabil la 1 iulie, vor fi gata să reia toate trenurile pe care le-am avut – cele de lung parcurs, pentru că noi cu Ungaria mai avem şi o grupă de trenuri pentru micul trafic de frontieră, funcţie făcută de automotoare, mai micuţe, unde oamenii trec între localităţile noastre şi cele din Ungaria, pe diverse rute, de exemplu de la Oradea către Debrecen, dar şi alte destinaţii locale.

Revenind la cele de lung parcurs, ele sunt în principiu, fără să avem o confirmare fermă de la ei, planificate pentru data de 1 iulie”, a menţionat şeful operatorului naţional feroviar de călători.

În ceea ce priveşte reluarea legăturii feroviare cu Austria, directorul CFR Călători a precizat că se doreşte devansarea termenului de 1 iulie, însă pentru trenul IR „Dacia” discuţiile vor fi tripartite, deoarece este necesar şi acordul Ungariei, întrucât trebuie tranzitat teritoriul acesteia.

„Cu Austria negociem separat, pentru că am avut deja ultima cooperare foarte bună cu ei şi negociem separat. Ne-am dori să devansăm cumva acest termen de 1 iulie cu ‘Dacia’, pentru că am văzut că există cerere, dar chiar dacă negociem cu Austria de fapt nu putem să trecem de acordul Ungariei, pentru că trebuie să tranzităm teritoriul său, deci cumva discuţiile pentru Dacia vor fi tripartite”, a explicat el.

În ceea ce priveşte Bulgaria, în afara sezonului, CFR Călători până în jur de 6 iunie avea în fiecare an un tren care mergea până la Ruse. Odată cu începerea sezonului, acest tren îşi prelungea parcursul către Salonic şi Istanbul.

„În acest an, el a fost în categoria celor suspendate din cauza pandemiei, iar acum s-a luat decizia ca acest tren să repornească direct către destinaţia prelungită, pentru că el de obicei se prelungea de la Ruse către Salonic, în Grecia, şi către Istanbul, în Turcia. Acum s-a luat decizia ca atunci când vom primi acordul celor doi parteneri din cele două ţări să plecăm direct cu trenul, fără să-l mai ducem întâi până la Ruse şi apoi să-l prelungim.

Trenul va merge direct la aceste destinaţii în funcţie de acord. Se pare că grecii vor fi primii care ne vor da un răspuns. Turcii, acum o săptămână, ne-au spus că încă nu au luat o hotărâre, dar părerea mea este că şi ei, care au o industrie hotelieră foarte puternică, vor resimţi presiunea şi vor trebui să mute cumva şi să ne dea şi ei acordul ca să putem configura trenul până la Istanbul”, a susţinut Costescu.

Pentru zona de est, Ucraina „răspunde foarte greu”, iar cu Republica Moldova se poartă discuţii, pentru că, înainte de declanşarea pandemiei, se punea problema gradului de ocupare al trenului Bucureşti-Chişinău, care era foarte scăzut.

„Ucraina răspunde foarte greu, nu avem nimic de la ei. În cazul Republicii Moldova, am avut chiar înainte de a se declanşa pandemia nişte discuţii pe gradul de ocupare. Ei voiau să nu mai pună tren în fiecare zi, ci la două zile, deci cam trei trenuri pe săptămână, şi ne-au întrebat dacă nu vrem să preluăm noi, cu materialul nostru rulant, acest tren, ceea ce nu este posibil, pentru că noi nu avem vagoane tehnic ca ale lor, să fie capabile de transpunere, adică de mutare de pe boghiurile de ecartament larg pe care circulă ei şi toate fostele state sovietice la calea noastră europeană. Ei au asemenea vagoane şi, dacă se va face, tot cu vagoanele lor se va face această cursă. Este încă în discuţie”, a arătat directorul general al CFR Călători. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

VIDEO. Intervenție de salvare în Cluj. Bărbat prins într-un utilaj agricol, transportat la spital cu elicopterul SMURD

Publicat

interventie dealu negru.jpg






Pompierii din cadrul Detașamentului Huedin au intervenit, vineri, într-o misiune de urgență desfășurată pe un teren agricol din localitatea Dealu Negru, comuna Călățele, unde un bărbat a rămas prins într-un utilaj agricol.

La fața locului au fost mobilizate rapid o autospecială dotată cu modul de descarcerare, o ambulanță SMURD și un echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean.

A intervenit și…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Premierul Ilie Bolojan: Companiile de stat care sunt o gaură neagră pentu buget trebuie lichidate

Publicat

guvernul a aprobat excepții de la limitarea cheltuielilor în administrațiile

Companiile de stat unde sunt pierderi „cronice”, cele care sunt „o gaură neagră” pentru buget trebuie lichidate, a precizat vineri premierul Ilie Bolojan.

„Avem aproape 50 de companii încă în care nu sunt respectate procedurile de desemnare a conducerilor acestora după legislația care este acceptată de Uniunea European.

Aici lucrăm pe două componente. Pe de-o parte, pentru ca în companiile unde sunt pierderi cronice, unde pasivul este mult mai mare decât activul să…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Nobinecluj.ro: De ce merge rău HORECA din Cluj, cât e 1 mp în Făget, cum să-ţi clonezi câinele şi ce e un „divorţ de aeroport”.

Publicat

no bine newsletter umor cluj site cluj24.ro .png






Pentru a fi printre primii care citesc newsletterul de umor cu ştiri şi evenimente din Cluj, scrie adresa ta de mail în câmpul de mai jos şi apasă Subscribe pentru abonare gratuită. „No bine, Cluj” apare în fiecare marţi. 

Dintre subiectele săptămânii pe No bine, Cluj!

🟠 HORECA din Cluj ar traversa o perioadă dificilă, susține Ștefan Gadola, patronul restaurantului de la Chios: „Oamenii ies mai…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

România primește evaluare pozitivă la OCDE pentru integritate publică. Mircea Abrudean: Un pas important spre aderare

Publicat

mircea abrudean oecd1.jpg






România bifează un nou progres în parcursul către aderarea la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE).

Grupul de lucru al OCDE pentru integritate publică a evaluat pozitiv eforturile țării noastre, a anunțat clujeanul Mircea Abrudean, președintele Senatului României, care a condus delegația României la reuniunea care a avut loc vineri la Paris.

România avansează în procesul de aderare…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe